Iets gevoeld snel na de bevruchting?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door GewoonLinda, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Even een vraagje aan de al zwangere dames....
    Hebben jullie wat gevoeld net na de bevruchting als je terug gaat denken. Dus voordat je uberhaupt een test kon doen...

Ik heb van de week mijn ovulatie gehad en zou eventueel bevrucht kunnen zijn. Nu voel ik me sinds gisteren eigenlijk wel anders. Werd ineens misselijk van een geur, vanmorgen ook weer trouwens. En ik ben zo moe.
    Maar het lijkt me zo sterk dat dit op een eventuele zwangerschap duidt. Dat kan toch nog niet zo snel?

Hoop dat jullie wat ervaringen willen delen...

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Ik lees even mee!

Ook ik heb eigenlijk dezelfde vraag... ben al een keer zwanger geweest (mk), en toen had ik de week voor NOD al wel heel erg gevoelige/opgezette borsten en wat bruinverlies.

Nu zit ik waarschijnlijk 2/3 dagen na de ovulatie (dus heel kort), maar mijn borsten zijn al twee dagen steeds gevoeliger en ik heb echt heel echt erg zere onderrug (wat ik eigenlijk nooit heb voor mijn menstruatie).
    De gevoeligheid in mijn borsten ken ik wel van vlak voor mijn menstruatie, maar kun je een kleine week nadat je een eisprong had al ongesteld worden?

Wie deelt ervaringen? :)

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ha LadyT, wij hebben rond dezelfde datum onze NOD, denk ik. Ik had mijn eisprong rond dezelfde dag als jij.
    Ik heb de hele dag door een zeurend gevoel onderin mijn buik. Rechtsonderin.... Zo stom...
    Maar het lastige is dat ik ook een beetje grieperig ben, dus dan weet je het helemaal niet meer.
    Ik denk trouwens niet dat je een paar dagen na je eisprong al ongesteld kunt worden hoor.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Er wordt vaak gezegd dat je nog geen klachten kunt hebben zo vroeg, omdat er nog geen innesteling is geweest dus worden er ook nog geen hormonen afgegeven.

Nou mooi wel! Ik was de dag na de bevruchting al misselijk, had zware borsten en ik was heel huilerig. Ook had ik meer afscheiding, anders dan normaal. Ik heb toen veel gegoogled en ook hier op het forum gezocht. Ik las vooral veel reacties in de trant van - nee joh dat kan helemaal niet -. Nou ik was wel degelijk zwanger!

Maar je kunt ook een kleine week na je menstruatie al ongesteld worden, ik had een luteale fase van 10 dagen. Gemiddeld is dat 14 dagen maar het kan ook 8 of 9 dagen of nog korter zijn.

Helaas is afwachten het enige wat je kunt doen..

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ik had 5 dagen voor nod al regelmatig ongi-achtige krampjes en steekjes links en rechts in onderbuik. 3 en 2 dagen voor nod roze/bruinverlies.

6. fafje

fafje Niet meer actief

nou ik weet nie vanaf de bevruchting, maar wel waarschijnlijk vanaf de innesteling...bloedend tandvlees tijdens tandenpoetsen, ienens elke avond hoofdpijn ( heb ik nooit)....en best wel moe...ohja en veel snelel rmissleijk van de honger...romaal eet ik na opstaan 2/3 uur later, nu krege ik gelijk het gevoel dat ik iets moest eten..

maargoed ik dahct dat het te maken had met stress rondom mn zoontjes verjaardag, van de vermoeiheid hoofpdijn enz! maar gister testte ik 1 dag voor nod, wnat mn nod was vandaag! maar t was positief!! :):)

SanNe8 vindt dit leuk.
  7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    #7 Yupgup, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
    Hier net als Daro, de hormonen gierden door mijn lijf. 3 dpo echt ongewoon chagrijnig. Echt stik- stik- stikchaggie :). Icm met zware buik had ik het idee dat er wat gaande was. 5 en 6 dpo menstruatiekrampen die doortrokken naar lies, was waarschijnlijk innesteling. 6 dpo weer heeeeel chaggie.

Vanaf 6 dpo verdwenen mijn puisten en kreeg ik een stinkadem :)
    Toen was het wel redelijk duidelijk. Op 8 dpo een tuurstreepje en 9 dpo gewoon ROZE! Vanaf toen ook misselijk.

Heb ook een lf van 9-11 dagen.

Ohja: was vanaf 8 dpo ook ineens mn geheugen kwijt haha. Echt erg. Gelukkig inmiddels weer teruggevonden ;) ahum

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Gefeliciteerd!

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bij mij was het niet zozeer na bevruchting, maar na innesteling. Was zo ontzettend moe! kon echt bijna niks meer, kon overal wel slapen (en dat deed ik dus ook, tot op het werk toe, hahhaa). Chagrijnig ofzo ben ik, tot nu aan toe, nog niet geweest.
    Hoop voor je dat het raak is!

10. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Hier ook enkele dagen na eisprong duidelijk de innesteling gevoeld. Had ineens de hele dag een krampende buikpijn en ik dacht dat mn ongi er al zat aan te komen (veelll te vroeg). Na die ene dag was de pijn volledig verdwenen, en bleek 1,5 week later dat het raak was. Begon me na die vermoedelijke innesteling ook al snel moe en misselijk te voelen, dus volgens mij kan het wel degelijk!

Sterkte en ik duim met je mee!

11. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Ik heb op de dag van bevruchting behoorlijke krampen gehad en die zijn niet meer weggegaan. Wist zeker dat ik zwanger was, 4 dagen voor nod positieve test.
    Of je echt al misselijk kunt zijn vraag ik me eigenlijk af, zo vroeg na de eisprong. Misselijkheid komt namelijk van het hcg, en dat is er net na de eisprong nog niet/nauwelijks. Dan zou je toch weer een week verder moeten zitten, dus grote kans dat misselijkheid psychisch is.

12. Jennifer14

20 sep 2011
    51
    0
    0
    Hey meiden! Ik zat dus PRECIES met dezelfde vraag.
    Ik heb vrijdag mij eisprong gehad (weet ik zeker want t ware 3 harde steken) echter hebben binnen een uur geklust en dat tot 3x toe die vrijdag op zaterdag nacht.. Zaterdagochtend had ik nog een zeurderig gevoel.. Zondag was ik TE misselijk om op te staan.. Maandag had ik in de avond pijn in min onderrug terwijl ik dat nooit heb.. en vandaag stond ik pas om 3 uur op omdat ik zooo moe was en een gevoel van opgezwollen buik heb..
    Het klinkt allemaal te "mooi" of te snel of te gefixeerd op mijn lichaam maar ik ken mijn lichaam goed genoeg om te weten dat ie niet "normaal" functioneerd..
    Mijn afscheiding is normaal gesproken dik en wit na mijn ei maar nu is deze dunner en voel ik m er zo uit lopen af en toe..

pff.. kan het dus zo zijn dat je iets snel voelt na de bevruchting ? Het lijkt mij sterk maar wat kan t anders zijn

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hier nog iemand..
    In het kort: Had volgens mijn normale cyslus 19/9 ongesteld moeten worden. In plaats daarvan had de gyn de donderdag daarvoor een bijna rijp eiblaasje gezien, die zou gaan springen op maandag.
    Heb hem zondag en maandag gevoeld, netjes geklust..
    Nu sinds vanmiddag roze/bruin bij afvegen, buikpijn, gekke prikjes in onderbuik voelt een beetje als jeuk, en het trekt naar mijn liezen toe..

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,
    Bedankt voor al jullie antwoorden.
    Ik weet nog niet of ik zwanger ben. Ik ga van het weekend testen.
    Ik ben wel erg moe en ik heb nog steeds allemaal krampjes.
    Dus ik hoop maar dat het raak is......

15. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ja mensen zeggen altijd dat je dan nog niks kan voelen..Maar de dag na de bevruchting voelde ik me echt wel anders! ziekjes, moe, steken in mijn liezen. Er gebeurt natuurlijk meteen van alles in je lichaam..dus ja, ik denk dat sommige meiden het wel meteen voelen ;)

Succes!

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb net een test gedaan.... Hij gaf een heeeeeeel licht streepje. Ben natuurlijk ook nog een paar dagen voor NOD en ik heb niet met ochtendurine getest.
    Ik ga zaterdag een nieuwe test doen samen met manlief en dan hoop ik op een duidelijkere....
    Spannend!!!!!

17. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    en en en??

Deel Deze Pagina