geen menstruatie tijdens stopweek

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jess507, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    hallo lieve mensen,

ik maak me een beetje zorgen,
    ik slik al jaren de microgynon 30 en dat gaat altijd prima, ik slikte deze al vannaf mijn 14e en op mijn 23e ben ik ermee gestopt om zwanger te worden, het was meteeen raak en mijn dochter is nu alweer 3 jaar. ben na het geven van borstvoeding etc. weer aan de pil gegaan, ondertussen gescheiden en sinds een jaar een nieuwe vriend die ook al een dochter heeft.

al die tijd gewoon de pil doorgeslikt, af en toe 2x achter elkaar zonder stopweek, zo ook de laatste keer.

nu had ik afgelopen zaterdag avond al ongesteld moeten worden, zoals ik altijd gewend ben, het is nu maandag morgen en nog steeds niet. mijn buik rommelt verschrikkelijk en heb ook menstruatie krampen en diaree maar het blijft uit, wel krijg had ik 2 hele kleine slijmpropjes verloren maar deze waren helder wit , dus zonder bloed.

met mijn nieuwe vriend heb ik regelmatig sex tijdens mijn menstruatie. wat ik met mijn ex nooit had, ik ben er ook achter gekomen dat als ik tijdens mijn menstruatie sex heb deze bijna meteen de dag erna over is.

mijn vriend heeft ook een dochter van 9, zijn ex heeft altijd beweerd dat ze door de pil zwanger is geraakt, het was namelijk niet gepland en zij was 15 jaar ouder.......mijn vriend was heel jong toen hij vader werd en heel naief, dus wij zijn van mening dat ze gewoon de pil niet slikte. maargoed dat was even wat achtergrond informatie.

nu ben ik toch wel bang geworden met dit verhaal in mijn achterhoofd dat ik dus misschien ook wel door de pil heen zwanger ben geworden aangezien ik nog niet ongesteld ben!

ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat ik tijdens de stopweek niet ongi ben geworden en ik weet dat het ook uit kan blijven door stress enzo maarja ik heb altijd wel een beetje stress maar wel ongesteld geworden.

ik heb zou het niet heeel erg vinden als ik zwanger blijk te zijn maar we zijn nu net bezig met het verbouwen van mijn huis, om een kamer te creeeren voor zijn dochter zodat we kunnen samenwonen en met een baby erbij hebben we te weinig plaats....dus het komt niet echt gelegen maar als het is, dan is het zo :)

het is een heel erg lang verhaal geworden met details waar jullie misschien niets mee kunnen maar
    heeft iemand hier ervaring mee dat zonder reden je in de stopweek niet ongi bent geworden??

ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand snel kan reageren, ik ben aan het werk en kan me hoofd er niet bijhouden omdat ik steeds moet denken aan dat ik niet ongi ben geworden...loop ook de hele tijd naar de wc om te kijken :)

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    heb je al een test gedaan?
    ik heb t ook 1 keer gehad. test nagatief.
    naar de dokter gegaan, en toen was de test licht positief!( was gevoeligere test)
    ik moest toen 2 dgn later terugkomen om nog eens te testen.
    hij gaf toen nog t zelfde streepje.
    volgens de dokter was er toch een zwangerschap, maar liep dat waarschijnlijk verkeerd af. ik moest een week later terug komen. in die week werd ik dus mega ongesteld. dus een vroege miskraam.
    het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon wat later ongesteld wordt. misschien dooor stress of griep....
    zou voor de zekerheid gewoon even een testje doen.
    succes!

3. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    bedankt voor je reactie,

nee ik heb nog niet getest omdat ik dacht dat het te vroeg was.
    maar volgens jou kan dat dus al wel?
    ik ben niet ziek, maar ik heb wel sinds gisteren soort van diarree tijdens pizza eten sloegen mijn darmen op hol.....en gisteren heel de dag al ontzettend last van menstruatie pijn..en rommelende darmen, nu ook nog.....misschien toch testje doen.
    zou dat vanavond al kunnen? ik heb nog een test liggen van kruitvat, die van 5 euro met pipetje....of zal ik wachten tot morgenochtend??

4. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    ow en is het dan verstandig om gewoon weer te beginnen met de pil, ik slik de pil altijd voor het laatst op donderdag avond en ik word dan zaterdag nacht, zondag morgen altijd ongesteld. behalve nu :(
    ik begin dan weer op vrijdag te slikken.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij kun je al een test doen hoor!
    als ie negatief is en vrijdag nog niet ongesteld bent zou ik even de dokter bellen.
    maar ik ben ook wel eens later ongesteld geworden omdat ik ziek geweest was...lichaam beetje van slag.
    ik ben benieuwd! laat je t even weten??

6. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    hmmmmmm ik ben niet ziek geweest, heb wel vaker last van mijn darmen komt van de bevalling, heb een beetje verklevingen overgehouden van de keizersnede.
    ik ga meteen als ik thuiskom een test doen, als de kids op bed liggen en me vriend thuis is, als ik toch zwanger blijk te zijn dan liever waar hij bij is.......zijn ex verkondigde dit namelijk telefonisch zomaar uit het niets, waardoor hij een week van slag was. hahaa.

ondertussen word ik gek hier in me hoofd en van me buikkrampen pfff kan niet wachten tot vanavond..
    bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte.....

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou gewoon testen hoor dan weet je het!

Maar de krampen zijn het de ongi krampen?

8. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    @ cindy, ja het zijn ongi krampen, en ik ben volgens mij net ongi geworden, bruinig, slijmerig verlies net in mijn maandverbandje , wel in een lichte / doorzichtige mate

9. Alita

Alita Niet meer actief

.... het kan een voorbode zijn van je ongi he.....

Zou je het jammer vinden als je nu niet zwanger was?

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb 3 maanden geen enkele menstruatie gehad en een aantal testen gedaan was niet zwanger na de tweede keer naar de huisarts gegaan en heb toendertijd een andere pil gekregen daarna was het weer goed.
    hormonen zijn vreemde dingen!!!!!!!!!!!

11. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    @ cindy,
    nee ik zou het helemaal niet jammer vinden, vind het prima zo, wil misschien ooit nog wel een kind samen met me vriend, maar hij heeft zoveel ellende meegemaakt met zijn ex de moeder van zijn dochter, bijna meteen nadat ze geboren was is hij het huis uit gezet door haar, en heeft hij haar de eerste 7 maanden niet mogen zien, daarna een aantal jaar paar keer op een zaterdag, maar tot op heden heeft hij geen voogdij, ze koestert nog altijd wrok op hem.
    hij heeft geen automatische voogdij gekregen omdat ze niet getrouwd waren en je moet een bepaalde tijd lang samen hebben gewoond, hij komt in feite 1maand te kort.
    daarom nog geen voogdij op een of andere manier heeft ze het toch altijd tegen weten te houden.

aan de andere kant ga ik heel goed om met de vader van mijn dochter, dus hebben mijn vriend en ik afgesproken dat als we nog een kind willen dat het dan gepland is..of athans dat proberen we, ik vind het ook spannender als je bewust zwanger probeert te worden en die ervaring wil ik graag met hem delen.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja tuurlijk wil je het dan ook op de juiste manier dat snap ik!

Heeft hij zijn dochter nooit erkend dan?

13. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    @ cindy, ja tuurlijk wel,
    het gaat nu ook goed, ze hebben 6jaar geleden via de rechter een omgangsregeling getroffen, normaal gesproken is ze op woensdag bij hem en om het weekend, nu woond ze al 3 maanden ( tijdelijk ) bij ons omdat haar moeder geen huis heeft.
    hij heeft ook altijd netjes allimentatie betaald enzo.

haar moeder heeft ondertussen een huis gekregen waar ze bezig is met klussen, dus in jan. zullen we haar weer 1 dag in de week hebben en om het weekend. alhoewel zijn ex ineens begon over co ouderschap......uit het niets, dus we zijn met haar in gesprek om toch ook de voogdij te krijgenen co ouderschap.

maar goed tis gewoon een vervelend mens wat alles doet om hem dwars te zitten, eerst droeg zijn dochter zijn achternaam, toen heeft ze dat weer laten veranderen in haar naam etc. allemaal van die dingen om toch dwars te zitten. zij heeft zijn ex vrouw ( hij is 3 jaar nadat ze uit elkaar zijn in het huwelijksbootje gestapt met zijn toenmalige vriendin) ook bedreigd etc.
    maar ok. ik heb er zelf geen problemen mee gehad, ze doet redelijk normaal, al heb ik haar nog maar 1x vlug gezien en me vriend wilt ook eigenlijk niet dat ik contact met haar heb omdat ze zo raar in elkaar zit.

aangezien zijn dochter nu 9 jaar is en haar moeder inziet dat ze heel gelukkig is als ze bij ons is.
    denk ik dat ze toch is bijgedraaid, of misschien komt het wel doordat ik zelf ook moeder ben dat ze daarom anders tegen me aankijkt, ( mijn vriend heeft met zijn ex vrouw geen kinderen).
    het komt alleen wel erg gemakkelijk uit nu voor haar, haar dochter is nu redelijk aan het puberen en flink opstandig aan het worden, en nu begint ze ineens over co ouderschap...

14. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    ikzelf kan me niet voorstellen dat ik zo´n band heb met mijn ex.
    we gaan heel goed om met elkaar ik ben ook getrouwd geweest met hem maar het was mijn jeugdliefde en we zijn gewoon uit elkaar gegroeid ik moet er niet aan denken onze dochter bij hem weg te houden, dat wil ik hem en haar niet aandoen.
    wat schiet ik ermee op??
    zelfs mijn vriend gaat wel eens een biertje drinken met me ex.
    ik vind het zo triest dat sommige alleen maar aan hunzelf denken en niet aan het kind.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Opzich klinkt het allemaal wel goed en wat een goede vent heb je zeg dat hij wel voor zijn kind heeft gevochten hoor!

Jammer dat zij zo vreemd persoon is maar helaas zit je er voor de rest van je leven nu aan vast he....maar komt vast goed niet?

Jammer dat sommige ouders zo slecht zijn in hun ouderschap!

16. jess507

jess507 Lid

21 nov 2011
    9
    0
    0
    thnx het is ook echt een lieverd en zijn dochter is zijn alles :), voor mij nu ondertussen ook haha. en komt vast goed idd. jammer dat het zo gelopen is in het verleden maar ik was er toen nog niet bij en heb er geen invloed op, nu wel en gelukkig is hij met de jaren minder naief geworden en hebben we veel steun bij elkaar, maar de strijd is nog niet gestreden...

17. Alita

Alita Niet meer actief

jammer dat het zo moest gaan idd...maar ja soms gaan de dingen zo he....:(

Deel Deze Pagina