TSH 0,01 en woensdag terugplaatsing wel of niet doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hanneke88, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Vandaag naar de arts geweest en we kregen te horen dat we woensdag een cryo terugplaatsing krijgen..
    nu belde ze een paar uur later op en moet na gaan denken of ik dit wel wil omdat mijn schildklier waarde de tsh 0,098 is en mijn T4 is netjes namelijk 12,0.

Een paar weken geleden heb ik mijn internist gesproken en die zei dat het wel allemaal kon.

Maar nu weet ik het zelf even niet meer..

Wat zouden jullie doen? en heeft iemand verstand van de tsh?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind je waardes niet mooi, beide vind ik niet mooi. Je Tsh zegt hyper en je ft4 gaat richting hypo. 12 is nl echt aan de lage kant.

Ik vind het lastig... Dit is echt endocrinologen werk....
    Eerlijk antwoord is nee. Ik zou eerst mn.waardes aanpakken voordat ik een kostbate cryo liet ontdooien, hoe moeilijk ook.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd, hoe moeilijk ook, ik sluit me aan bij Maartje.
    Dat een internist zegt dat het allemaal wel kan... Bij zo'n uitspraak heb ik al m'n twijfels, puur al omdat het een internist is. Zelfs veel gynaecologen onderschatten in de invloed van schildklierwaardes op vruchtbaarheid(sbehandelingen), laat staan een internist.
    Als je eigen arts aangeeft dat je moet nadenken of je uberhaupt wel een terugplaatsing wilt op dit moment... dat zegt mij genoeg.
    Heel veel sterkte met je beslissing. Lijkt me vreselijk, want je wilt zo graag...

4. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Dank jullie wel voor jullie antwoord.

Ik vind het echt super moeilijk! Op dit moment heb ik ook allemaal hormonen vanwege mijn pcos en nu is mijn lichaam er klaar voor om een embryo te ontvangen.
    De arts van vorige week zei tegen mij dat het juist nu een goed moment was om er 1 terug te plaatsen..
    En de arts van gisteren is het daar totaal niet mee eens.
    De arts van vorige week vertelde me ook als ik het nu niet liet doen wist hij ook niet wanneer ik die kans weer kon krijgen.

Pfff volgens mij is dit tot nu toe mijn moeilijkste keuze van mijn leven.

5. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Het is trouwens niet de T4 maar de FT4 die 12,00 is dit nog verschillend?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het is Idd vreselijk moeilijk... Snap dat heel goed :(
    Ik was er al vanuit gegaan dat het je ft4 was.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Om het nog moeilijker te maken... ik zie nu ook dat je 5 cryo's in de vriezer hebt van je eerste IVF.
    Misschien zeg ik nu iets heeeel doms, maar gevoelsmatig zou je dan eerder de gok kunnen wagen dan wanneer je altijd slechte embryo's hebt en dus weinig cryo's.
    Want idd, het is natuurlijk de vraag (zoals de laatste arts aangaf), dat je maar weer moet afwachten wanneer je weer een kans krijgt.
    Wil de keuze niet nog moeilijker maken voor je, maar dit zou voor mij wel een punt zijn om mee te nemen in mijn overweging als ik in jouw schoenen zou staan.

8. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

We hebben een besluit genomen! vanmiddag heb ik namelijk nog met een andere internist gesproken en die zegt dat ik gewoon een terugplaatsing kan doen omdat mijn schildklier bijna goed is en mijn lichaam daar niet meer zoveel mee bezig is.
    Hij snapt niet dat de gyn mij gisteren heeft gebeld en me helemaal in stres heeft gebracht, want de gyn had beter eerst even met hun kunnen bellen.

@Merah, Wij denken nu ook zo van we hebben er 5.. en dat is best veel.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat jullie een besluit hebben kunnen nemen! Dat moet een enorme opluchting zijn.
    Het belangrijkste is dat jullie je er goed bij voelen, ongeacht wat een ander zegt (muv je arts natuurlijk).
    Heel veel sterkte woensdag en natuurlijk ook met die vreselijke wachtweken.
    En hopelijk daarna....

Deel Deze Pagina