1 Pil vergeten, bruin bloed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ballie, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik ben zaterdag m'n pil vergeten (gebeurd normaal nooit), heb hem zondag om vier uur nog ingenomen, neem hem normaal rond een uur of 10 a 11 dus meer dan 12 uur te laat. Ik ging altijd uit van de twaalf uur regel maar op het internet stond binnen 36 uur. Nu heb ik op vanochtend opeens best wat bruin bloed bij het afvegen. Normaal nooit last van. Ik zit nu in mijn tweede week strip terwijl m'n vergeten pil uit de eerste op zaterdag is. Ik ben ongerust voor twee redenen: ik heb maandag nog een oude overgebleven zalm wrap gegeten (lijkt me niet echt gezond), zaterdag een aantal slokjes van iemands cocktail gehad (ik drink normaal nooit) en voor vanavond hebben we een enorme schaal sushi besteld. Nu ik op zich zwanger kan zijn kan ik dat toch niet zomaar eten??? En het aller belangrijkste: mijn vriend houd helemaal niet van kinderen.... Ik heb inmiddels al een paar jaar een kinderwens maar hoewel hij altijd tegen mij heeft gezegd dat hij wel ooit kinderen wil (ik heb hem duidelijk gemaakt dat mijn toekomst sowieso kinderen bevat en hij gaf aan dat een kindje later zeker in zijn toekomst pasten) maar ik weet 100% zeker dat hij er niet klaar voor is. Ik heb de laatste twee maanden echter wel steeds duidelijker over kinderen gesproken omdat ik niet opeens op m'n 27ste vanuit het niets erover wil beginnen... Dat had ik eerder nooit gedaan omdat ik bang was dat als hij wist dat ik al een kinderwens heb en er gaat een keer iets mis met mijn pil ik er misschien van verdacht wordt dit expres te hebben gedaan en dat zou ik dus nooit van m'n leven doen. Daar komt bij dat we allebei net zijn begonnen met werken dus hoewel ik zeker kinderen wil, ik zat zelf te denken over een jaar of 2 a 3 te beginnen en tot die tijd gewoon m'n klapperende eierstokken te negeren ;)

Sorry hele lijst met zorgen terwijl ik helemaal niets weet. Het is alleen te vroeg om te testen en ik zit met die sushi (en vorige zalmwrap) in m'n maag.

Wat vinden jullie gezien de dagen in m'n strip waarop dit plaats heeft gevonden en wat zouden jullie doen met die sushi van vanavond???

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    zou me maar geen zorgen over het eten maken hoor
    Dat kan echt geen kwaad, zijn zat mensen die niet weten dat Ze zwanger zijn en ook dat soort dingen eten...

Zou me eerder zorgen maken ok je vriend
    Die niet van kinderen houd... Zeker als jij een sterke kinderwens heb

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

1 pil vergeten is volgens mij nog niet zo erg . Bovendien heb je hem a lsnog binnen de tijd ingenomen..Die bloeding is hoogstwaarschijnlijk gewoon een doorbraakbloeding.

Maar eigenlijk heb je dus alle pillen ingenomen, alleen eentje wat laat.

Kans is erg klein dat je zwanger bent. Want de pil onderdrukt je eisprong. Mocht je een pil vergeten en dit wel invloed hebben, dan zullen er eerst nog follikels moeten gaan groeien waarna er een eisprong plaatsvindt. Dit duurt wel ongeveer 1,5 week.

Zou in de stopweek eens een testje doen.

Bovendien kan je vriend zonder kinderwens beter ook een condoom gebruiken als hij echt geen kindjes wil ipv alleen op de pil te vertouwen. Dat is dubbelsafe.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit heb ik regelmatig
    Je zal vast niet zwanger zijn, komt gewoon door die te laat ingenomen pil

5. Ballie

Ballie Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik was vanochtend een beetje geschrokken en had alleen tijd om even snel hier iets te plaatsen voordat ik door moest naar m'n werk. Ben vandaag wel door blijven bloeden maar het zal waarschijnlijk inderdaad een doorbraakbloeding zijn. Eigenlijk wel vreemd: aan de ene kant ben ik doodsbang dat ik te lang wacht en niet meer zo aar zwanger kan worden maar als zoiets gebeurd schrik ik ook weer :p

Deel Deze Pagina