Ik heb in Oktober 2020 corona gehad. Ik ga vooralsnog voor 1 vaccinatie. 2e ga ik sowieso niet redden voordat wij op vakantie gaan. We gaan 26 juli naar Frankrijk dus hoop dat dan dat coronapaspoort met de vinkjes gewoon goed werkt. Daarbij ben ik erg angstig voor prikken. Laatste keer door vaccinatie bijna flauw gevallen. 20 min moeten blijven zitten daar bij de ggd. Thee met suiker en dextrose gehad. En ik moest daarna nog alleen naar huis rijden. Bij deze vaccinatie gaat er iemand mee voor de zekerheid. Ook had ik helemaal geen keuze om 2 vaccinatie afspraken in te plannen.
Ik had een paar weken geleden een kennis met dit probleem, maar ondertussen staat het ook bij ons op intranet. Dat is werkgerelateerd. Bij de ggd kan het wel goed in het systeem staan dat de prik sessie na 1 vaccinatie is afgesloten wegens een doorgemaakte besmetting, maar het systeem van het rivm ziet dit nog niet zo. Overigens blijkt dit probleem al enkele maanden te spelen, zelf vind ik het heel bijzonder dat het nog niet is opgelost. Vooral omdat ze mensen adviseren om hun 2e vaccinatie af te bellen na een besmetting. Staat weer lekker haaks op elkaar.
Terwijl het nu ook op de site van het RIVm en de rijksoverheid staat over 1 vaccinatie na besmetting. Maar nu kreeg ik vanavond weer te horen dat medewerkers van een zorgorganisatie hier in de buurt constructies hebben gehad dat er alleen 1 keer geprikt moet worden als iemand korter dan 6 maanden geleden positief is getest. Nou schiet mij maar lek. Ik weet het allemaal niet meer.
Ach normaal heb je na 3-4 weken de 2e Pfizer vaccinatie nodig. Echter willen ze zo snel mogelijk in korte tijd, zo veel mogelijk mensen de 1e vaccinatie gegeven hebben, daarom wordt de 2e vaccinatie nu opeens na 6 weken gegeven. Ze weten het dus zelf ook niet meer.
Bij het maken van de afspraak online staat de vraag of je korter dan 6 maanden geleden corona hebt gehad. Daar heb ik dus nee ingevuld. Dan krijg je wel twee afspraken. Toen ik de afspraak maakte was het nog <6 maanden. En mijn 1e afspraak staat op ongeveer 6 maanden.
Ik heb in september covid gehad. Nog altijd long covid klachten. Laatst was ik bij mijn huisarts ivm die long covid klachten en hij adviseerde met klem de 2e prik ook te halen. Hij had teveel patiënten gezien die geen antistoffen meer hadden na een ernstig verloop. Inmiddels heb ik er een chronische ziekte (mogelijk door covid) erbij, dus de risico's om het opnieuw te krijgen zijn me te groot!
Ik heb in maart 2020 corona gehad en ben een long covid patient. In overleg met de longarts neem ik 1 vacciantie. Mijn antistoffen waren nog zo hoog dat de 2de prik niet nodig was.