draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af wie er een draagzak heeft.
    Wat zijn de voor en nadelen en hoe lang past je kindje erin? Is zo'n ding duur? en wat zijn de mogelijk heden ermee?

    Ik dacht dat dit miss wel makkelijk zou zijn zodat je wat meer je handen vrij hebt vooral tijdens de sprongetjes want dan zijn ze al zo hangerig.

    groetjes
     
  2. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hoi,

    Ik heb hier eerst de draagdoek gebruikt. Dan zat de kleine helemaal dicht tegen je aan, met de beentjes bij elkaar. Vond het wel altijn een gedoe om te knopen. Daarna hebben we de draagzak van babybjorn gekocht. omdat de draagdoek veelste warm is met dit weer. Die is heel makkelijk om en af te doen. In die draagzak mogen ze volgens mij vanaf 3 maanden tot 10 kilo. Milan is nu 9 kilo, dus hij kan er gelukkig nog in. Ik vond ze beide wel prijzig. Maar ben wel blij dat we ze hebben aangeschaft.

    Succes met beslissen
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Zelf ben ik meer voorstander van een draagdoek, het knopen is idd een kunst, maar eenmaal je het onder de knie hebt, is het geen zo'n gedoe meer.

    Van draagzakken heb ik nog horen zeggen dat dit belastend is voor het ruggetje van de baby.
    Ik heb zelf ook een draagzak gehad en had ook vlugger rugpijn bij het dragen van de draagzak dan dat ik heb met de draagdoek.

    In een draagdoek (bij de tricot slen toch) kan je kindje tot hij/zij ongeveer 24 maanden is, je kan ze ook in verschillende houdingen dragen.
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    up :D
     
  5. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik heb een draagzak, en heb hem helaas maar zo'n 4x gebruikt. Zonde van het geld dus. Maar ik moet er wel bijzeggen dat Alyssa er al vrij snel niet meer in mocht ivm gewicht. Maar ik wist niet van te voren dat ze zo snel zo zwaar zou zijn, anders had ik hem niet gekocht.
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier een grote fan van de draagdoek. Heerlijk ding. Past in de luiertas, Jarissa ligt/zit er heerlijk in en hij kan vanaf geboorte tot jaren later gebruikt worden.
     
  7. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Wij hebben voor Aerin een draagdoek (zo'n lange die je helemaal om je lijf moet knopen). Ik vind het een heerlijk ding en Aerin ook!
     
  8. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben ook een draagzak maar we hebben hem maar 2x gebruikt, dus erg handig vind ik dat ding niet.
     
  9. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Mag ik vragen waarom jullie zo'n ding handig vinden en waarom niet?

    Mij werd namelijk zo'n babybjorn aangesmeerd. Nou zie ik ook wel dat er voor mij een betere versteviging van de rug in zit maar een goedkopere zonder zo'n versteviging kan toch ook? Of word het dan gegarandeerd een miskoop?

    gr
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik denk dat dit ook een beetje afhangt van persoon tot persoon. De Ć©Ć©n is erg voorstander van een draagdoek, de ander heeft dan weer liever een draagzak.

    Wat je ook kan doen is even naar de winkel gaan en de verschillende opties eens uittesten.
     
  11. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    In het begin, toen Nils nog een paar weken was, hadden wij een draagdoek van baby bjorn. Hier kon hij dan in liggen. Naarmate hij zwaarder werd, werd het te belastend voor mijn rug. Nu hebben wij de draagzak van baby bjorn waar hij rechtop in kan zitten. Wij gebruiken die vanaf dat hij vier maanden is. Ik ben er erg blij mee en gebruik hem nu vaak.
     
  12. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    [​IMG]
    Ik heb er zo eentje. Echt handig.
    Hier kunnen ze met verschillende leeftijden in. Je kunt hem ook als hangmatje in de box gebruiken.
    Luca vindt het heerlijk om er in te zitten.
     
  13. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    [​IMG]
    vanaf 3 mnd
     
  14. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    [​IMG]
     
  15. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    [​IMG]

    Sorry voor het spammen van foto's :oops: maar vind het een super handig ding.
    Top cadeautje van mijn zusje :thumup:
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een goed omgeknoopte draagdoek geeft je kindje overal goede ondersteuning. Bij een draagzak is dat lang niet altijd zo. Ik zou met een goedkope draagzak goed kijken naar de ondersteuning. Bij een duurdere trouwens ook. Een draagdoek is vooral goed als het van niet rekbare stof is gemaakt.
     
  17. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb de baby bjorn en die bevalt me erg goed. Yeline is nog een lichtgewichtje en heb haar af en toe als ik ff snel de hond moet uitlaten in de draagzak echt ideaal.
     
  18. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb de lodger shelter draagzak. Ik vinft het een fijn ding omdat ze er meteen vanaf de geboorte in mocht liggen en tevens ook te gebruiken is als deken/voetenzak in de maxicosi. Daarnaast hen ik de buikdrager van babybjorn en vindt die ook erg fijn.Wordt altijd gebruikt als ik met de honden in het bos ga lopen.
    Ik heb beide exemplaren 2e hands op MP gekocht en ben dus niet duur uit geweest. ;)
    oja ze zijn allebei erg makkelijk(alleen) om te doen.
     
  19. Salomina

    Salomina Fanatiek lid

    26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb een tricot slen draagdoek. Tuurlijk is het een kunst om aan te knopen, maar dan kan Moira lekker vooruit kijken als ze heel erg wakker is, of anders naar mijn toe kijken en evt slapen als ze moe is.
    Ik heb het heel veel gebruikt op mijn vakantie. De doek past overal in de baggage en je kan het in veel verschillende manieren knopen.
    Voor ons is het geen miskoop, want mijn man gebruikt het ook voor Moira. Geen gedoe met verschillende maten, en dingen te verstellen.
     
  20. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik heb de babybjorn geleend en finn vindt het heerlijk, we gaan er mee naar de stad, wandelen als hij niet wil slapen (dan meteen weg) maar zo doe ik ook de afwas, de was, stofzuigen etc, heel handig!
     

Deel Deze Pagina