Bonken om in te slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Life in Pink, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Mama's,

Ons dochtertje van bijna 15 maanden lijkt het sinds kort nodig te hebben om te bonken met haar hoofd om in slaap te komen. Ze ligt dan op haar rug en beweegt haar hoofd hard heen en weer, liefst tegen de achterkant van haar bed.

Gevolg is dat ze al 2 keer met een grote blauwe plek op haar voorhoofd wakker wordt, en dat wij niet kunnen slapen van het gebonk. We gaan er 's nachts een paar keer uit om haar van de achterkant van haar bedje weg te trekken, maar ze kruipt dan gewoon weer terug.

Helaas is ze dus ook vaak rond 4 uur 's nachts wakker en dan duurt het vaak ruim een uur voordat ze weer (al bonkend!) in slaap valt.

Wie herkent dit en heeft iemand een tip om dit op te lossen zodat we allemaal weer aan wat slaap toe komen??

Groetjes Snoozie

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    hoi
    ons zoontje 1 jaar doet dit ook volgens cb moet ik dit negeren, sommige kinderen hebben dit ritme nodig om in slaap te vallen!
    Nou dacht het niet hij bonken hele huis incl. de buren wakker zo hard gaat dat.
    Nu heb ik een lange slaapzak gekocht en het uiteinde sla ik onder het matras zodat hij 'vast' ligt en tot opheden werkt dit goed. Heel soms komt hij los...
    Andere optie campingbedje met eigen matras erin dan kan zij bonken zonder dat jullie het horen.
    Volgens cb doen sommige kinderen dit tot hun 3e jaar.
    Hopelijk heb je hier iets aan

3. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Oh, dat lijkt me vreselijk! Niet alleen dat mensen er last van hebben, maar vooral je eigen kindje die zichzelf dan pijn doet. Ik kan me herinneren ooit eens gelezen te hebben dat kinderen dat bonken nodig hebben om te ontspannen en in slaap te vallen en dat je ze lekker moet laten. Dat lijkt me verschrikkelijk om uit te zitten... Ik weet alleen dit, geen oplossing. Behalve campingbedje zoals de poster hierboven zegt. Sterkte!

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Oh, goeie tip van het campingbedje! Had zelf nog niet kunnen bedenken, misschien door slaapgebrek :p En die van de slaapzak kan ik ook nog eens proberen!

Ik heb ook het idee dat ze het echt nodig heeft, anders lukt het haar volgens mij niet om in slaap te komen...

En tot het derde jaar...mijn broertje deed dit vroeger ook, maar zelfs nog na zijn derde, het is tijden nog een soort ontspanningsritueel voor hem geweest.

Ik ben opzich niet heel bang dat mijn dochter zichzelf pijn doet, op twee keer die blauwe plekken na dan, althans, ze hoeft er niet van te huilen of kreunen ofzo, liever 'zingt' of 'kletst' ze er nog even vrolijk bij. Alleen vraag me af en toe wel af of ze geen last van haar nekje zal krijgen, zo hard dat ze haar hoofd heen en weer schud!

Groet Snoozie

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

fijn dat je dit topic hebt geopend!
    hier ook een bonkend jongetje.
    ik vind het afschuwelijk, ook omdat ik gewoon denk dat het zeer doet!
    niet dat ik dit aan hem merk. de laatste tijd ga ik drie keer mn bed uit wanneer ik hem hoor bonken, om hem weer in het midden van zijn bedje te leggen.
    Ik was ook opzoek naar een hoofdbeschermer, maar die dingen schijnen weer wiegendood in de hand te werken..zucht!
    ik moet het maar accepteren geloof ik.
    groetjes

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ons zoontje doet dit ook. Ik heb 2 grote knuffels aan het hoofdeinde gezet zodat hij zich niet kan bezeren. Gaat vanzelf over volgens het CB. Mijn broertje heeft het ook tijden gedaan. Sommige kinderen hebben het nodig om in slaap te vallen.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn buurmeisje deed dit ook ze was te vroeg geboren en was dit echt nodig om in slaap te komen s een soort van zelf in slaap wiegen.

wat zachts aan het hoofdeindej wil helpen als ze groot genoeg zijn en anders zo goed mogelijk in het midden legen zodat ze nergens tegenaan komt.

Deel Deze Pagina