Dreumes 19 maanden slaapt niet meer bij oma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nikki83, 15 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje van 19 maanden gaat 1x in de week op de woensdag naar mijn schoonouders. Sinds een week of 3/4 slaapt ze daar niet meer tussen de middag. Ze leggen haar wel op bed, maar halen haar er dan uit als ze na een bepaalde tijd niet in slaap gevallen is. Dit terwijl ze wel om 7 uur uit bed moet. (op dagen dat ze thuis is slaapt ze tot 8 uur of nog langer uit)

Bij ons thuis slaapt ze altijd nog wel, het is weleens zo dat ze eerst heel lang ligt te kletsen met haar knuffels, en vervolgens alsnog in slaap valt. Ze slaapt meestal toch wel 2 uur, met soms wel 3 uur als uitzondering.
    Bij de gastouder op donderdag gaat het meestal ook goed, met uitzondering dat ze weleens maar 45 minuten slaapt.

Op woensdagavond is ze altijd hartstikke moe en wordt dan dus chagrijnig en baldadig omdat ze overdag niet geslapen heeft.

Herkenbaar? Tips?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is het met regelmaat juist omgekeerd. Bij oma en de gastouder slaapt hij prima, maar thuis ligt hij soms gewoon 1-1,5 uur in z'n bed te kletsen en te zingen en dan haal ik 'm er maar weer uit.
    Ik weet niet hoe de dag bij oma eruit ziet. Doet oma een beetje hetzelfde als thuis. Is het bij oma misschien 's morgens drukker of rustiger. Waardoor ze de slaap niet kan vatten of juist teveel prikkels heeft waardoor ze niet rustig kan slapen?
    En hoe lang kletst ze thuis voordat ze in slaap valt? Kan het zijn dat oma haar te vroeg alweer uit bed haalt?
    Anders kan oma misschien 's middags een stuk met d'r gaan wandelen, zodat ze tijdens het wandelen nog even in slaap valt?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Herkenbaar, mijn dochter sliep niet meer op het kdv en thuis wel. Ze lag ook altijd eerst een tijd te kletsen, dus ik had ze gevraagd haar te laten liggen, deden ze ook maar na een uur was ze nog steeds wakker en wilde ze eruit. Dus helaas geen slaapjes meer daar, en inderdaad doodop aan het eind van de dag.
    Volgens mij kun je er weinig tegen doen. Laat oma haar wel naar bed brengen, ze rust toch even en je hebt kans dat ze over een tijdje ineens wel weer gaat slapen daar. Iets eerder of later naar bed brengen kan trouwens soms wel helpen.

Deel Deze Pagina