1 slaapje, wat voor tijd bij jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier gaat ze na het middageten haar slaapje doen. Meestal ligt ze dan rond 1 op bed. Soms houd ze het zelf op 1.5 uur maar meestal wordt ze na iets van 2 uurtjes slapen wel weer wakker. Omdat ze niet zo'n vroege vogels is smorgens maak ik haar wakker als ze al eens 2 uur en 15 minuten slaapt. Anders is het hier ook savonds feest.. al blijft dat eigenlijk bij wat langer spelen in bed

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Jeetje, wat heb ik dan een slaapkop. T slaapt van 10-12 en van 15:00/15:30 tot 17:00/17:30. Om 20:00 erin voor de nacht. De kleine slaapt alleen goed in bed. Soms wel vervelend voor ons, maar ach...we plannen er wel omheen. Is altijd goed gegaan. Hele dag weg hou ik zelf amper vol dus miss komt dat ook weer goed uit haha.

Een paar dagen geleden heeft hij zijn middagslaap overgeslagen. Dacht 'oh nee dat redt hij nooit tot 19:30 uur!' Hij zat om 18:00 wel in zijn oogjes te wrijven, maar hij hield het daarna prima vol.

3. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Ze gaat hier tussen 12 n 12.30 erin en komt er ergens tussen 14 en 15 weer uit.

Planningstechnisch vind ik 1 slaapje veeeeel fijner. Smorgens alle tijd om wat te gaan doen, dan lekker thuis wat rommelen en na het slapen heb je ook nog tijd zat.

Het heeft wel even geduurd voor ze het echt trok maar merk nu sinds een week of 2 dat ze de ochtenden echt goed trekt, consequent minstens 2 uur slaapt smiddags en haar nacht wat langer maakt (19.30 op bed en slapen, 7.15 wakker ipv rond 6 uur!)

4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Beiden slapen ze ongeveer van 13.00 tot 15.00, de jongste dommelt beneden af en toe nog een beetje in.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.297
    23.429
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die tijden sliep Dafne ook tot 1,5 jaar idd. Daarna pas naar 1 slaapje.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Hier slaapt hij al vanaf 9,5 maand 1 keer.
    Hij ging rond 12 uur naar bed en sliep dan anderhalf uur.
    Vanaf 11 maand ging hij kruipen en lopen langs tafel ed en ging opeens bijna 3 uur slapen.
    Nu is hij anderhalf en gaat rond 12 uur, half 1 naar bed en ik maak hem uiterlijk 3 uur wakker.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier hetzelfde!

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.362
    113
    Amsterdam
    Sindskort na de lunch naar bed, tijden wisselen van 12:00 tot 13:00 en dan hoop ik op 1,5 uur slapen vaak helaas maar 45min:) Maar goed ze houdt het dan wel netjes tot 1930 vol.

9. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    hier is het van 12u30 a 13u tot 14u30. ze is niet echt een slaper lol

10. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Wat een verschil zeg! Volgens mij heeft finn gehoord dat ik over wil naar 1 slaapje want hij heeft 2 volle slaapjes gedaan vandaag haha.
    Morgen gaan we vroeg naar het zwembad en dan ga ik hem volgende week eens niet wakker maken in de ochtend. Even kijken hoe dat gaat.
    Normaal maak ik hem half acht wakker, meestal ligt hij nog te slapen. Zelden is hij rond zeven uur wakker. Misschien dat als hij wat langer slaapt de overgang wat prettiger is.
    Op dagen dat hij naar de go of naar mijn moeder gaat zullen het voorlopig nog 2 slaapjes blijven denk ik zo. Hij is dan zo rond half zeven al uit bed

11. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu toevallig ook de overstap naar 1 slaapje aan het maken.
    Nog maar deze week echt begonnen dus ook zoekende.
    Ons meisje sliep eerst altijd van 10.00-12.00 en van 15.00-16.30 maar dan wil ze s avonds niet voor 21.00 naar bed en dat vind ik echt te laat (zelf liggen wij er namelijk ook best op tijd in, rond 22.30).
    Deze week dus geprobeerd om het middagslaapje over te slaan en de ochtendslaap te verlaten.
    Tot nu toe gelukt door haar tussen 11.00 en 11.30 op bed te leggen. Ze slaapt dan tot 14.00 uur. Aan het begin van de avond is ze dan wel moe en ligt tussen 18.30-18.45 dan wel echt op bed.
    Zijn wel ook een beetje aan het rommelen met dr lunch want voor 11.00 uur lunchen is een beetje te vroeg, maar na 14.00 uur komt haar avondeten weer te vroeg (ook omdat ze dan waarschijnlijk toch iets te moe is om goed te eten). Oftewel wij zijn ook nog aan het rommelen en moeten het ook per dag nog maar bekijken.

12. JuullesD

J herkenbaar hoor. FinN was ook aan het keten de laatste tijd in de avond. Normaal gaat hij zo rond acht uur naar bed. Maar hij was dan zo druk tot een uur of 9. Om gek van te worden!
    Maar het lijkt echt op een tussen fase hier, want nu viel hij vrij snel in slaap. En dat met 2 slaapjes vandaag. Lekker handig om niet te weten waar ik aan toe ben, toevallig aanstaande week een week vakantie met mijn man dus wij wilde veel dingen doen met FinN. Maarja even aankijken oeps!

13. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik vind om de dag of om de 2 dagen altijd handig in zo'n overgangsfase. Mijn dreumes van 14 maanden slaapt nu de ene dag nog 2 x 1,5 u en de andere dag ruim 2 uur in 1 x. Wel wordt de weerstand tegen het 2e slaapje inmiddels zo groot dat ik denk dat hij bijna toe is aan helemaal maar 1 slaapje.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    Volgens mij zijn wij ook in de overgangsfase aanbeland. Super onhandig, want het verschilt per dag. Meestal doet hij 's morgens een dutje van 9-10.30/11.00 uur en middagslaapje van 13-15 uur. Hij is nu al een tijdje 's avonds aan het spoken. Wel doodop om 18/18.30 maar dan in bed de dag gaan verwerken met kletsen e.d.

Gisteren lukte het middagdutje niet en heb ik hem om 14 uur maar uit bed gehaald. Hij heeft een uur liggen rusten en af en toe kletsen. En vandaag heeft hij het ochtenddutje verschoven naar 11 uur en daarna 3 uur geslapen. Lekker handig met zijn lunch haha. Ik was net zo in de war, dat ik hem een tussendoortje ging geven terwijl hij nog een boterham moest. Dus die boterham werd natuurlijk geweigerd. Ik ga het de komende tijd maar gewoon aankijken, komt vanzelf wel weer een duidelijk ritme in. Is niet heel praktisch, maar het os niet anders.

15. JuullesD

Waarom doe je het zo, wat vind je er handig aan? Klinkt opzicht helemaal niet gek!

16. JuullesD

Haha ja die maaltijden. Wanneer moet je die dan weer inplannen. Vreselijk haha! Ik ben al blij als hij een dag beter eet, echt jammer want uitjes worden nu helemaal beperkt. Eerst kliko nu smijtwerk. Opzicht prima maar dan ga ik niet in een duur restaurant zitten. (Hij eet al 2 maanden dag in dag uit zoete aardappel bij het avondeten. Vraag me echt af of het nou niet zn strot uit komt maarja)
    Hoe oud is jouw zoontje precies?

17. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Omdat hij toen ik eerst heel enthousiast elke dag maar 1 slaapje probeerde na 3 of 4 dagen helemaal oververmoeid was. Maar elke dag nog 2 keer slapen heeft hij niet meer nodig dus vandaar de afwisseling. Kan ik ook mooi een beetje plannen wanneer welke slaaptijden mij zelf goed uitkomen ;)

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn jongste zit nu ook in de overgangsfase. Op het kdv slaapt hij meestal nog 2x, daar heeft hij natuurlijk meer prikkels. En thuis slaapt hij meestal 1 keer. Dan slaapt hij van 12 tot 15 ongeveer.

19. JuullesD

Slim bekeken!

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    Hij is van 9 juni, dus een kleine twee weekjes ouder dan jouw zoon. Behalve dat hij door het lunchfiasco de rest van de middag honger had, ging het eigenlijk wel goed met dit ritme. Hij viel iig om 18.15 uur weer eens als een blok in slaap. Ik ben benieuwd wat hij morgen doet. We gaan morgen op vakantie en ik wilde eigenlijk om 13 gaan rijden, zodat hij zijn middagdutje in de auto kan doen. En het is handig met inpakken als hij 's morgens nog slaapt. Maar dat soort planningen heeft hij meestal schijt aan haha.

Hier eet hij trouwens alleen zijn brood niet zo goed. Er gaat nooit een hele boterham op. En er belandt ook van alles op de grond :D

Deel Deze Pagina