ziek?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendii88, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendii88

wendii88 Niet meer actief

mijn zoontje van 6 weken oud drinkt vanaf dinsdagavond de flessen voor de helft leeg en begint daarna opeens heel hard te huilen, het is echt een huiltje dat hij pijn heeft..
    hij is dan een tijd helemaal overstuur en valt daarna tegen me aan in slaap. soms schrikt hij dan nog wakker (vaak als hij een scheetje laat) en begint dan weer opnieuw.
    dit doet hij vanaf dinsdagavond dus al met bijna elke fles..

weet iemand wat dit kan zijn en wat ik moet doen?
    want buik-krampjes duren bij hem normaal nooit zo lang en al helemaal niet na elke fles..

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zou hier eens mee naar de dokter gaan hoor.
    Zou zo niet weten wat het kan zijn.. Maar vind het niet zon fijn verhaal.
    Poept hij verder wel goed enzo?

2e gedachte:
    Misschien moet je halverwege de fles eens proberen hem te laten boeren.
    Dat wil nog wel eens helpen. Dan zit er gewoon wat lucht dwars en een maagje kan maar met iets vol zitten. Als dat n lucht bel is kan er ook de rest vd fles niet bij.
    Wendy huilt ook altijd als ze een boer heeft die dwars zit. Heeft ze zelfs wel eens tijdens de borstvoeding en wil dan ook niet meer drinken...maar toch wel en hapt dan...laat weer los en hapt weer en word erg driftig en verdrietig.
    Boertje eruit en ze is weer rustig en drinkt verder.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft dit ook een tijdje gehad, ik geloof zo'n 3 weken. Echt drama, als ze de fles alleen al zag, begon ze al weer te krijsen. En precies op de helft...

Fae was toen alleen al 3 maanden, dus iets ouder dan jou kindje. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die ontdekte op haar huig, dus helemaal achter in haar keeltje, enkele aften (zweertjes) . Kan erg pijnlijk zijn, maar er was niets tegen te doen. En tja, vrij snel daarna ging het ineens beter. Dus of het daaraan gelegen heeft of dat er iets anders dwars zat, dat weten we niet, maar het was wel zwaar, telkens zo'n gevecht met de fles en zo'n zielig huiltje.

Ik zou voor de zekerheid even naar de huisarts gaan en misschien ook eens even extra laten wegen op het cb. Dat hebben we hier na 2 weken toen gedaan en toen bleek -gelukkig- dat ze ondanks dat ze zo slecht dronk, toch net zo veel gegroeid was als anders...

4. wendii88

normaal gesproken laat ik hem altijd even boeren halverwege het flesje en dan dronk hij daarna weer lekker verder alleen nu word hij zo boos als ik dan weer de fles probeer!
    en dan hapt ie wel maar zodra hij in de gaten heeft dat er melk uit komt word hij weer heel erg boos..
    verder is hij heel rustig en lief, behalve tijdens zijn flesje dan word hij dus echt huilerig en onrustig en duurt het weer een tijd voordat hij rustig word..
    ik zal vandaag nog even afwachten en anders ga ik morgen een afspraak bij de dokter maken.. maak me wel heel erg zorgen :(

5. wendii88

hij poept en plast verder wel goed trouwens en temp is 37,3

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ging dat precies zo inderdaad.. speentje wilde ze wel, maar idd, als er melk uit kwam.. oei oei...! Maak je niet te druk overigens he, het is goed dat je verder kijkt, want er zit echt wat 'dwars' maar als hij verder alert is en net zo als altijd, goed poept en plast, dan is dat allemaal wel een heel goed teken. Dus blijf dat ook zeker in je achterhoofd houden.

7. wendii88

ja want een speen vind hij wel heerlijk.. (fopspeen dan)
    maar bij jullie is het dus wel vanzelf over gegaan.
    hoop echt dat het niets ergs is en dat hij zo bij zijn volgende flesje ietsjes beter drinkt.. anders morgen naar de dokter

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja, maar het heeft zeker 3 weken geduurd. We dachten hier eigenlijk ook aan tandjes. Was ook nog wel erg vroeg, maar alles wees er op, zure luiers, veel bijten, veel kwijlen. Vandaar dat wij vrij lang gewacht hebben met naar de dokter gaan, ook omdat ze dus gewoon goed groeide.
    Tegen de aften die fae dus had, was niets te doen, vanwege de plek waar ze zaten. Maar hadden ze op een andere plek gezeten, dan had ze iets pijnstillends kunnen krijgen. Dus in het vervolg ga ik met dezelfde klachten wel iets eerder naar de huisarts. Maarja, dat is achteraf gepraat. Maar uiteindelijk is het dus vanzelf over gegaan en oja; tandjes heeft ze dus nog steeds niet ;) , dus daar kwamen de klachten niet van, maarja, met 3 of 4 maanden ga je daaraan denken (is al heel vroeg) maar met 6 weken natuurlijk niet.

9. misschien spruw? zou er toch even mee langs de ha gaan.

succes!

Share This Page