1 slaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo!

Onze dochter is elke ochtend tussen vijf en zes wakker. En is dan ook klaar wakker, maar na een uur geeft ze dan aan moe te zijn. Rond acht ligt ze dan vaak alweer in bed en slaapt een uurtje, soms anderhalf uur. Smiddags heeft ze veel moeite met in slaap komen terwijl ze wel moe is.

Nu dacht ik misschien is ze wel toe aan 1 slaapje overdag. Maar ook twijfel ik daardoor omdat ze sochtends zo vroeg wakker is. Hoe zat bij jullie 1 slaapje?

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik lees even mee, hier een klein mannetje dat de afgelopen 2 dagen s' middags niet wil slapen. Maar 's morgens een slaapje van 2 a 3 uurtjes maakt (meestal om 9u naar bed) maar dan duurt de middag wel heel erg lang..

3. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    Word ze wakker omdat ze honger heeft? Hier was het zo als dat ze rond 6 uur wakker werd kreeg ze een flesje en daarna weer slapen. Dan werd ze weer wakker rond 8uur. Toen een boterhammetje of fruit. En smiddags rond 2 uur weer bed in. Gewoon je gevoel achterna gaan. Hoelaat gaat ze savonds haar bedje in? Misschien dat een uurtje rekken als dat kan?

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ze gaat tussen half zeven en zeven uur, hoe later naar bed hoe vroeger wakker. Heel soms als ze rond vijf wakker is en ik geef een flesje slaapt ze langer door. Maar vaak is ze gewoon wakker.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier hetzelfde en valt ook niets te rekken of te laten liggen, dus we laten hem lekker. Was als kind ook altijd vroeg wakker.

6. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier hetzelfde ook altijd voor 6 uur wakker een flesje in bed geven vind ze erg lekker, maar slaapt ze niet langer op. Hier is ze om half 9 daarom weer toe aan slaap, slaapt dan tot half 12.
    Vervolgens word ze om half 5 erg moe en vervelend, maar om haar dan naar bed te doen is ook niet handig... Eerder wil ze niet.
    Wij zitten dus wel op 1 slaapje, maar handig vind ik het niet.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter is 16 maanden en wordt om 6.30 wakker, overdag slaapt ze nog van 10 tot 12 en van 15 tot 17, ongeveer. Om 20 uur gaat ze weer naar bed. Ik heb geprobeerd er 1 slaapje van te maken rond 12u, maar dat houdt ze echt niet vol.

Ik zou toch je kindje in bed stoppen als ze moe is, als ze dan niet lekker gaat slapen, de volgende keer een half uurtje later ofzo?

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier merkte ik dat hij aan 1 slaapje toe was doordat hij in de middag (ging toen eind van de ochtend en eind van de middag slapen) echt niet meer wilde slapen. Was wel moe en aan het wrijven maar als ik hem erin legde was het brullen. Na 2 weken wel proberen (was toen nog geen jaar en vond het wat aan de vroege kant voor 1 slaap) gestopt en ging hij alleen nog eind van de ochtend 2 uurtjes slapen. Wel eind van de middag nog 2 weekjes een speen gegeven en zo kwam hij dan de middag zonder slaap door. Nu slaapt hij nog altijd van 11 tot 13 uur. Hij werd overigens ook vroeger wakker en met 1 keer slapen werd het wel weer wat later maar soms nog steeds vroeg.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook overgegaan naar 1 slaapje toen hij 's middags echt niet meer wilde slapen. De overgang ging in het begin rommelig: dan sliep ie een half uurtje, dan twee uur, dan helemaal niet en nu is het eigenlijk standaard 2,5 uur slapen...gaat dan om 12/12.30 naar bed.

Hij heeft ook ochtenden dat ie 4/5/6 uur wakker is, ligt dan te kletsen en te doen maar ga er niet uit want hij huilt niet en hij valt na een half uurtje/uur weer in slaap en slaapt dan tot 8/8.30....

10. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk hetzelfde, zoontje is 15 maanden en is ook vroeg wakker meestal 06.00 uur. Hij krijgt een schone luier en een fles Brinta en dan tukt hij meestal lekker door. Vanmorgen was het 9.15! Dan gaat tie rond 12.30 naar bed en slaapt meestal tot 15.00 uur. Het gaat steeds beter in het begin was het wat rommelig hij moest ff wennen denk ik.

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Lijkt mij heerlijk als ze nog ff door slaapt ;) . Vandaag heeftze maar uurtje geslapen alleen in de ochtend en nu natuurlijk aan het mopperen en niets is meer goed ;)

Deel Deze Pagina