Ik ben het echt vergeten van mijn oudste 2 maar hoe lang duurde het bij jullie vanaf de eerste stapjes tot echt lopen? Vanaf een week geleden heeft me kleine meid haar eerste stapjes gezet. Niet eens tussen tafel en bank maar los in de kamer. Per dag doet ze steeds wel iets meer, meestal meter lopen en dan snel weer kruipen. Hoelang hebben jullie kindjes dat gedaan totdat ze echt gingen lopen?
Hier deed ze een paar losse stapjes toen ze 14 maanden was. Toen liep ze ongeveer een maand helemaal niet en liep toen ineens van de ene naar de andere kamer en liep de dagen erna hele stukken.
Ben benieuwd, heeft geen haast. Ze staat nog wel wankel maar durft wel. Zou het alleen fijn vinden dat haar broeken dan minder vies worden en minder snel slijten haha
mijn zoontje stond met 8 maanden aan de tafel, vanaf een maand of 11 af en toe een los stapje en met 13 maanden echt los lopen
Met 11 maanden met Hulpmiddelen lopen en met 13 maanden los. Wel houterig. Met zo'n 15 maanden echt volledig vanaf voordeur tot auto los (vanaf flat)
Met 10 maanden staan, met 11 maanden overal langslopen en overstappen van tafel naar bank. Met 13 maand los staan, een week later eerste losse stapjes, nu 3 weken later nog steeds hetzelfde, twijfel of het angst is of dat ze denkt kruipen gaat sneller. Het heeft bij haar namelijk ook een hele tijd geduurd tussen tijgeren en kruipen. Ben dus ook wel heel benieuwd wanneer ze echt los gaat lopen, ze is nu dus 14 maand. Zou het vooral voor buiten fijn vinden dat ze kan lopen. Met kruipen op de tegels slijten de broeken wel heel snel, hebben nu maar 2 oude broeken, die eigenlijk te kort zijn geworden, die ze buiten aankrijgt.
Mijne zette haar eerste paar stapjes met 11,5 maand en nu kan ze met haar 13 maanden goed lopen en af en toe "rennen"
Eerste losse stappen met precies 11 mnd en na een week al beter. En de week daarop nog beter. Nu rent hij soms al.