Wat te zien bij 4 weken??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bo20, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hooi!

Morgen mag ik bij de VK langskomen om mijn zwangerschap te bevestigingen (ivm miskraam begin juni).. ik vroeg me af wat ze dan kan zien op de echo. Ik ben slechts 4 weken zwanger.. volgens mijn berekening.

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Tjee geen idee..in elk geval wel een vergrootte baarmoeder...maar of ze echt al een vruchtje o.i.d kunnen zien...
    Dat jij al zo snel mag komen joh!
    Is dat altijd als je ee MK hebt gehad? Ik heb nm 5,5 week geleden een MK gehad (was toen ruim 5 weken zwanger) en nu vandaag weer positief getest...

x

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    fijn dat je al zo snel mag komen
    ik heb zelf ook een echo gehad met 4 weken en toen zagen ze verdikt slijmvlies en een zwangerschapsring zitten
    maar nog geen vruchtzak of vruchtje.

heel veel succes meid ;)

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ja, ben er ook heel blij mee. Heb een verloskundige waar ik goed contact mee heb, vorige keer mocht ik ook zo snel komen. Ben benieuwd!

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Caruli, was jij in het begin ook zo bang? Ik voel me zo ellendig, alsof ik gewoon niet blij durf/ mag zijn...

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij mij met ongeveer 4,5 week alleen nog verdikt baarmoederslijm.
    Bij 5 weken de zwangerschapsring zichtbaar
    En bij 5 weken en 3 dagen was ook het vruchtje zichtbaar.

Ik vond het elke keer verschrikkelijk angstig zo vlak voor de echo.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja in het begin maar nu nog steeds hoor
    ik heb nog geen rust, ben bang dat ik dat pas heb als de beeb gezond en wel op mijn buik ligt...
    tis heel moeilijk om echt goed te genieten als je in het verleden iets mee hebt gemaakt.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Pfff 4 weken is wel erg vroeg hoor!

Ik zelf heb mijn eerste echo gehad bij 6 weken en 5 dagen zoiets en toen was er een klein boontje en een kloppend hartje te zien!
    Al ik het aanbod had gehad om met 4 weken te komen was ik denk ik nog niet gegaan aangezien je dan gewoon nog maar zo weinig ziet.....

Bij mijn verloskundige doen ze het over het algemeen pas zo rond de 7 -8 weken omdat dan ook de meeste miskramen voorkomen...

Geniet van je zwangerschap :)

9. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik heb een echo gehad bij, achteraf gezien, 3w5d. Ik wist toen niet dat ik zwanger was en de gyn ging kijken of mijn baarmoederslijm dik genoeg was voor een eventuele innesteling. Je ziet inderdaad niks op die echo, behalve dat je baarmoederslijm wat dikker is. De gyn kon toen bij mij ook nog niet zien dat ik zwanger was.

Ik vraag me ook een beetje af wat je vk dan precies wil bekijken....
    Maar in ieder geval gefeliciteerd!!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Hier zag je bij 4 weken verdikt baarmoederslijmvlies. Niet echt een spannend beeld ;). Bij 5 weken zie je al een zwangerschapsring of vruchtzakje en voordat je het weet de spartelende boon, maar dan heb je nog een paar weekjes geduld nodig. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Bij mij zagen ze alleen verdikt slijmvlies, verder niets!

12. woops

woops Niet meer actief

Mijn echo met 4 weken en 6 dagen:
    Even uitleg, het zwarte vlekje onderin de echo is het vruchtzakje, voor de rest was er nog niets te zien.

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Het is al weer bijna 2 weken geleden..maar inderdaad er was nog niet veel te zien. Eigenlijk vrijwel niets, wel zag ze op de juiste plek 'iets', maar ze kon het niet zeggen of het een zwangerschap betrof. Ik heb de echo gehad omdat ik een miskraam heb gehad en niet wist of dit een nieuwe zwangerschap betrof. De verloskundige gaf aan dat ik de natuur zijn gang moest laten gaan en toch moest afwachten of ik al dan niet ongesteld werd. Inmiddel 6 weken en nog steeds geen ongesteldheid, dus ik ga er vanuit dat het toch echt een zwangerschap betreft. Woensdag heb ik een tweede echo; dan ben ik 6 weken en 2 dagen. Ik ga er vanuit dat ze dan toch echt al iets moet zien.... Ben heel benieuwd!

14. meid88

meid88 Actief lid

Jun 8, 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ze zien niks.. bij mij ook niet.. ben nu 6 weken zwanger..
    en heb vorige week een inwendige echo gehad..

15. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Bij 6 weken zien ze wel degelijk iets, en meestal zelfs een hartslag.

Ik ben vanaf week 4 dagelijks op de verloskamers geweest ivm een vermoedelijke BBZ, met 5 weken zagen we eindelijk een vruchtzakje en met 6,4 weken een vruchtje met hartslag.

Succes

16. meid88

meid88 Actief lid

Jun 8, 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja een hartslag ja...
    en inwendig!!!

zo konden ze het niet zien met een echo!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    succes morgen BO. Bij mij zag je met 6 wkn 5 dgn een klein boontje met een flikker lichtje bij de inwendige echo..

twinny

Share This Page