Hallo, Heeft iemand hier ervaring met Echografie prenataal in Rosmalen of Vught? Ik ga hier volgende week naartoe voor een geslachtsbepaling (16,4 weken). Liefs, Lindsay
Hoi lindsay, ik heb zelf ruim 4 jaar geleden daar al een echografie gehad. Erg leuk allemaal. Maar waarom al bij zo'n vroeg stadium een geslachtbepaling????? Misschien kunnen ze het niet eens zien, ik denk dat je beter kan wachten tot de 20 weken. Zijn de echo's ook veel mooier en beweegt je kindje veel meer en heb je dus ook meer aan de dvd. Ik zou zelf nog een week of 3 geduld hebben.
Bij alle twee mijn dochters hebben ze een voorzichtige uitspraak over het geslacht gedaan bij 12 weken tijdens de nekplooimeting. Nu is dit mijn derde zwangerschap en is er wederom een voorzichtige voorspelling gedaan tijdens de nekplooimeting echter komt deze totaal niet overeen met wat mijn gevoel zegt. Ik belde dit echobureau om te vragen vanaf wanneer zij een geslachtsbepaling doen anders had ik naar Ochten gemoeten (eindje weg). Zij vertelde mij dit te doen vanaf 16 weken. Overigens weet ik wel dat de 3d/4d echo mooier is bij 28 weken, daarom heb ik deze bij mijn twee meiden ook rond die periode laten maken en zal het bij deze zwangerschap weer rond de 28 weken gebeuren. Dit gaat puur om een geslachtsbepaling. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
ik ben dr bij alle 3 de meiden geweest. in rosmalen en vught. hele lieve dames doen de echo s. leggen alles goed uit en nemen de tijd voor je. ik ga juist deze keer naar ochten een keer wat anders en ook met 16 weken
wij gaan 2 september ook een geslachtsbepaling doen in ochten ben dan 16wk en 1dg dus ben heel benieuwd!
Ze kunnen vanaf 16 weken al een behoorlijk goede inschatting van het geslacht maken. Het heeft meer te maken met hoe het kindje ervoor ligt dan met de zwangerschapsduur Veel plezier!
Ik ben in Rosmalen geweest en vond het niet zo denderend. Heb veel mooiere en duidelijkere echo's gezien!