1e keer BV niet gelukt, 2e keer wel!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cupcakes, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Voor de dames bij wie de BV de eerste keer niet gelukt is en twijfelen om het een tweede keer te proberen: wel doen!

Ik heb zelf heel erg getwijfeld of ik het nog wel een keer moest proberen, had ook weinig zin om al mn energie in de BV te steken. Maar tegelijkertijd zou ik het ook een raar gevoel vinden om m'n 2e nooit BV te geven en meteen aan de fles te doen.

Bij mijn eerste is de BV dus mislukt, ben al na een week gestopt. Achteraf komt het waarschijnlijk voor een groot deel vanwege de bijvoeding (KV) die hij vanaf dag 2 al kreeg. Maar het was vast ook een opeenstapeling van omstandigheden.

Nu bij mn tweede ben ik het toch weer gaan proberen. En ja, het aanleggen was ook de eerste dagen weer moeilijk en de eerste 3 nachten of zo had ik Thijs bijna de hele nacht aan de borst.

Maar nu gaat het super!!!!!! :D

Het aanleggen gaat steeds beter, de meeste keren hapt hij ineens goed. Ik hoef ook steeds minder m'n borst vast te houden bij het aanleggen en hij drinkt ook goed!
    Hij laat ook steeds meer tijd ertussen zitten. Gisternacht zelfs al een keer 5 uur!

Vind het wel vreemd hoor, had toch al een beetje in mn achterhoofd dat ik weer met flesjes aan de slag moest. Maar vind het echt makkelijk dat dat niet hoeft, alleen een nadeel dat mn man het niet kan overnemen ;)

En het doet als ie goed is aangelegd echt geen pijn. Dus meiden: als je twijfelt: gewoon doen!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey wat fijn dat het lukt met de BV! Geniet ervan met je kleine ventje.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine mannetje!
    Wat fijn dat de borstvoeding nu wel lukte en dat het goed gaat!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Dat is idd fijn om te lezen. Ben de vorige keer ook na een week gestopt en ga er dit keer weer helemaal voor.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat fijn voor je!

6. 4days

4days Niet meer actief

Gelukkig dat het nu wel goed gaat! :D Elke baby is anders, dus het kan zomaar gebeuren dat de bv ineens veel beter gaat. (hoewel inderdaad die kv ook een grote rol zal hebben gespeeld)

7. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Fijn om te lezen, bij mijn dochter na een paar dagen al gestopt met BV omdat het zo een zeer deed door tepelkloven, wel jammer want het kwam toen net heel goed op gang en heb nog een tijd af moeten kolven.
    Nu zit ik heel erg te twijfelen, had gezegd na mijn dochter nooit meer maar ja het knaagt toch aan me dat ik het niet zou proberen. Ik ben alleen weer bang voor al die stress eromheen enzo.... gelukkig heb ik nog even om er over na te denken..

8. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ook ik ben na 9 dagen toen gestopt met borstvoeding omdat mn dochter begon te weigeren en ik een fikse borstontsteking kreeg. Heb toen gezegd dat ik geen borstvoeding meer wil geven. Maar ook ik ga het gewoon weer proberen, desnoods schakel ik hulp in maar ik wil het gewoon volhouden.

9. mama nel

mama nel Lid

29 mei 2008
    63
    0
    0
    mama
    hier ook bv bij de eerste mislukt, kreeg ook vroeg bijvoeding in een flesje.. en toen wilde hij de borst niet meer..
    nu bij de tweede loopt het als een trein.. het was wel even wennen, maar ben er super trots op en raad het zeker aan om het bij een tweede weer te proberen!!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou het wel proberen als ik jou was. Ik had me dit keer wel voorgenomen om er teveel moeite voor te doen, zodat je er zelf aan onderdoor gaat. Maar dat was ook niet nodig. En als het wel lastig wordt kun je altijd stoppen, maar je kunt het niet later alsnog proberen. En anders blijf je je waarschijnlijk ook afvragen of het misschien wel was gelukt als je het niet probeert..

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier lukte de eerste keer ook niet, en nu wel, ben er erg blij mee.
    Ik wil het ook zo lang mogelijk volhouden.
    Pim zit nu al op 6 voedingen per dag, meer krijg ik er niet in.
    Hij drinkt om 22.00 ongv. de laatste voeding en komt als ie geen krampen heeft pas weer tegen 5.00.
    Ik kan hem wel wakker gaan maken maar dat was niet nodig en ik krijg pim dan ook echt niet aan het drinken.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    lekker hoor, dat ie zo lang blijft slapen!
    Vannacht heeft Thijs er weer 5 uur tussen gelaten, dat was wel fijn. Alleen was het nog iets fijner geweest als ie daarna er 3 uur tussen had gelaten ipv 2 uur.

Maar vandaag wel een bevestiging gehad dat het echt goed loopt, hij is vandaag gewogen door de wijkverpleegkundige, hij weegt 4800 gram!! Hij is dus sinds vorige week dinsdag 600 gram aangekomen en weer ruim boven z'n geboortegewicht (4405 gram). Wel heel fijn om zo bevestigd te krijgen dat ie echt wel genoeg krijgt :)

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Fijn dat ie zo goed is gegroeid, ben benieuwd hoe veel pim is aangekomen volgende week.
    Pim heeft gister weer rond 22.15 de laatste voeding gehad en vanmoregn weer tot 5.15 geslapen, toen heb ik hem maar wakker gemaakt anders komen we niet op 6 voedingen.
    Wat een luxe probleem, hahah

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ga het de tweede keer ook weer proberen, omdat ik het ook zo gek vind om de volgende direct een fles te geven en nooit aan de borst te hebben gehad. Maar ik kan me nu niet voorstellen dat het dan helemaal vlekkeloos zal gaan en ik toch niet na een paar weken weer zal overstappen. Zeker als ik al die wanhopige verhalen hoor over niet doorslapen, krampen etc. van de vrouwen die wel nog borstvoeding geven.
    Maar goed, wellicht gaat het dan ook wel opeens heel goed en ben ik dan toch wel opeens een borstvoedingsmama ;)

Fijn in ieder geval dat het bij jou goed gaat!

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier is het de tweede keer ook goed gegaan en heb ik met plezier 6 maanden volledig gevoed en nu mijn ventje 8 maanden is krijgt hij nog een slaapmutsje mamamelk voordat ik ga slapen en soms ook nog smorgens....

dus het kan idd heel anders gaan als bij de eerste.

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    voor degenen bij wie het de 2e keer wel gelukt is: hebben jullie nog extra cursussen oid gedaan?

Ik had bij de eerste namelijk helemaal niks qua voorbereiding gedaan, alleen wat ik in algemene zwangerschapsboeken tegen kwam. Maar tijdens de 2e zwangerschap had ik niet zoveel trek in een BV cursus. Heb nog overwogen om van tevoren een lactatiedeskundige te raadplegen, maar ook dat heb ik niet gedaan. Ik dacht dat dat altijd nog kon als het niet goed ging.

Ik heb wel het boek van Stefan Kleintjes: Borstvoeding aangeschaft. Moet zeggen dat ik dat wel een heel duidelijk boek vind en ook handig voor straks met kolven etc. Er staat echt heel veel info in.

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wat goed zeg!! Dit geeft weer moed als er bij ons ooit een brusje mag komen!

18. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    #18 Agapi, 15 jul 2009
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
    Hier is het bij de tweede ook goed gelukt, sterker nog, het gaat nog steeds perfect na negen maanden.

Ik heb niets aan voorbereiding gedaan, ja af en toe wat gelezen op dit forumonderdeel. ;)

19. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier eenzelfde ervaring. De eerste keer was zeer pijnlijk vanwege tepelkloven én spruw, en diue spruw kregen we er maar niet onder. Alles geprobeerd. Door de pijn en de stress kwam de voeiding nooit goed op gang en kwam Siem weinig aan. Hij was dan ook ontevreden en daardoor huilde hij ook vaak. Na 3 weken over op FV en dat was een verademing.

Toch wilde ik het dit keer weer proberen, al was het maar weer voor een paar weken/dagen. Maar het loopt super. Ik heb ook veel betere begeleiding gehad dit keer, waardoor de kloven beperkt bleven. Ook meteen preventief spruw behandeld in de eerste dagen en sinds de 6e dag al (!) verloopt alles vlekkeloos en pijnloos! Nu al bijna 3 maanden!

Deel Deze Pagina