Hey allemaal! Ik ben vandaag 16 weken en 3 dagen zwanger en sinds een week voel ik de baby soms schoppen. Sinds twee dagen zijn de schopjes steeds harder en overvalt het me soms als ik gewoon op de bank zit. Eergisteravond heeft mijn vriend van buiten ook de baby gevoeld. Hij had zijn hand op mijn buik en we riepen tegelijkertijd ja! toen de baby schopte. Vanaf vandaag voel ik het ook aan de buitenkant als ik mijn hand op mijn buik leg. Mijn placenta zit aan de achterkant en ik ben altijd heel smal en slank geweest dus in principe zou het kunnen> Maar ik lees nergens dat je het al van buiten kunt voelen met 16 weken. Wie o wie want het lijkt zo ongeloofwaardig maar het is echt waar! Groetjes November
Ja, waarom zou het niet kunnen? Het is vroeg, maar niemand zegt dat het onmogelijk is hoor! Geniet er lekker van!
Ik heb het ook hoor! Vond het ook al wel erg vroeg, dus was in eerste instantie een beetje sceptisch naar mezelf, maar na een paar keer was het toch echt wel duidelijk dat het niet m'n darmen waren... En ik voel het ook aan de buitenkant en kon van de week zelf het koppie voelen zitten, waarschijnlijk duwde de baby zichzelf met z'n koppie tegen m'n buikwand aan, want ik voelde echt zo'n hard, klein eitje wat door m'n buikwand steken, Toen ik even wat aaide, bewoog het wat en daarna verdween het weer, erg grappig... Ook ik ben smal en slank, vooral m'n buik is altijd erg slank geweest en dat is ie nog steeds: meeste mensen zien niets nog aan me, iedereen die me (erg) goed kent, ziet net iets van een bolling, maar verder zegt iedereen als ik zeg dat ik zwanger ben: O, waar zit dat kind dan? Zal wel meehelpen aan snel voelen aan de buitenkant, lijkt me, omdat ie van binnen nu minder ruimte heeft... (Dat voel ik dus ook wel aan m'n maag, darmen en blaas... da's dan weer minder
Mijn vriendin voelde de kleine bij 15/16 weken zelf al en al bij 17 weken ook haar vriend! Dus idd, het kan hoor! Heerlijk zeg, geniet ervan!
Ja, daar geniet ik ook echt van! Vind ook wel dat ik het een beetje verdiend had, . Ben namelijk al vanaf het begin vreselijk misselijk, moe, eigenlijk overal last van waar je last van kan hebben... Dit is dus wel een echte opsteker en een fijne reminder: Ja, je doet het voor mij! :-D