hey meiden, Timo is nu 1 jaar en weegt ongeveer 12 kilo, Timo wil helemaal niet meer in die zwemband hij vind het verschikkelijk het liefst wilt hij los maar dat mag niet in alle zwembaden. Nu denk ik dat ik zwemvleugeltjes ga kopen maar wat zijn nou goede? ik zie er zoveer :S en mag hij dat zoiezo al?
Ja hoor dat mag hij wel, beter iets dan helemaal niets zou je denken toch?.... Ik zou niet te grote nemen...dan is de ruimte waar het armpje tussen moet namelijk te groot en kunnen ze afzakken. Ik koop altijd van die oranje (geloof bij speelgoedwinkels te koop)...
Mike heeft eerst de kleinste gehad. Maar daar was hij al gauw te zwaar voor. Hij heeft nu die gratis bandjes die bij de zwemluiers van huggies zaten. Daar zwemt hij prima mee .
ja ik zou ook van die oranje kopen (vaak dikkere kwaliteit) ipv van bv leuke met een printje, die kunnen vaak zwaardere kilo's hebben en hebben een iets betere pasvorm. Top qua aantrekken, altijd leeg of maar aan 1 kant opgeblazen aan doen, ik zie soms ouders ze vol aan en uittrekken dat doet echt zeer en is zo onhandig!!, gewoon even de andere kant opblazen terwijl ze aan zijn dat doet geen zeer en ze zitten meteen mooi strak..
Bij het zwembad zelf verkopen ze ze vaak, dan weet je zeker dat je goede hebt, daar heb je ook verschillende maten. Moet je even bellen om te kijken of jullie zwembad ze verkoopt. En idd wat triskele zegt, half opblazen aandoen en dan de rest
In het zwembad vertelden ze me dat ik ze ondersteboven moest aandoen... Ik heb het nog niet aangedurfd maar als ik lees dat er zoveel eenjarigen dat al gedaan hebben... Zal er ook maar eens gaan aanschaffen denk ik!
jah we gaan bijna een weekendje naar Port zelande waarschijnlijk verkopen ze het daar ook wel maar ik wil het toch al graag van tevoren in huis hebben
bij een speelgoedzaak hebben ze vaak we (van die oranje) je krijgt gewoon even goed naar het aantal kilo's waarvoor ze geschikt zijn dat is even belangrijk) wij hebben van BEMA gehad en nog een merk (weet ik zo even niet hihi) maar is meestal wel goed, ook van woezel en pip gehad maar die waren aanzienlijk slechter (minder drijfkracht en ook snel kapot)
Goeie tips! Ik heb als kind ook altijd die oranje gehad, maar ga voor de zekerheid wel nieuwe halen. Plastiek kan verduren en veiligheid boven alles natuurlijk! Wist ook niet dat daar kilo's opstonden.
Ik heb hele leuke van woezel en pip die geschikt zijn voor haar gewicht. Met de dreumes les zwommen we ook al met vleugeltjes. Ik blaas ze wel altijd gewoon op en trek ze dan aan. Heb der nog nooit horen piepen en dat doet ze echt wel als het zeer doet.
Kwa kilo's zouden mijn kids dus ook een grote kunnen, maar, ik heb bij mijn oudste (6 jaar) al meerdere malen gehad dat ze dus af schoten zo ineens.... dus ik gebruik voor hun nog altijd de kleinere (liggen bij ons al klaar in het zwembad)... Ze drijven er prima mee. Dus neem niet te grote!.. Wat betreft het aan doen... Ik heb ze altijd gewoon aangedaan als ze al helemaal opgeblazen waren. Met 2 handen open vouwen, Ben je met zijn 2e dan is het helemaal makkelijk want dan kan de een het armpje recht houden. Door het met beide handen open houden schiet je zo naar boven en zitten ze direct goed... nooit moeite mee gehad. Hoe het merk heet weet ik niet.. maar vaak zijn dit de enige soort in oranje kleur... andere zijn vaak van bekende figuurtjes en in andere kleuren....
over aandoen, wat ook helpt: Bandje en armpje van je kind even nat maken van te voren, zodat het beter glijdt. Scheelt ook enorm.
Zo heeft de redder gisteren in het zwembad de bandjes van zoonlief aangedaan Konden in dat zwembad er gewoon lenen. Ben nu aan't kijken voor er te kopen, maar het gewicht... Pffff! Denk dat ik straks maar eens in de winkel ga kijken. Hij weegt nu net 10 kg, weet niet of ik dan 15-60kg kan nemen. Staat ook wel erbij 2-12 jaar...
Bij de Action, voor nog geen euro. Staat op van 15-30 kg, maar dochterlief had ze met 8 mnd al om en ging prima.
als je ze kan zien en een beetje kan meten- dan moet je even kijken of de lengte van het bovenarmpje van je kind, niet korter is dan het randje van de bandjes. Als het armpje korter is namelijk, dan kan je kindje de armen niet meer buigen als de bandjes aan zijn... En dat is ook zo sneu.
Oh was vergeten te reageren. Was dus maandagmiddag in de sportwinkel geweest en daar staat bij 2 jaar het maximum gewicht van 15 kg. Je moet het maar weten Ze zijn niet zo lang, dus ideaal voor over het armpje. Is geschikt voor 2 tot 6 jaar staat ook op het doosje. Je had er ook vanaf 3 of 4 jaar, die waren een stuk groter.