Titel zegt het al... morgen vertrekken we naar Egypte! Echter is mijn zoontje van ruim 2 ziek... vanmorgen opgestaan met flink wat verhoging en aangezien hij klaagde over 'mijn oortje doet au mama' zijn we naar de ha gegaan. Die constateerde een beginnende bovenste luchtweginfectie (keel en oren) maar niet genoeg om een ab te starten aangezien het OF gewoon snel weg zal zijn OF door zal zetten. Omdat het dus niet duidelijk is hoe het zal lopen heb ik wel een kuurtje antibiotica meegekregen om mee te nemen op vakantie. Echter is hij écht niet in orde... heeft vandaag letterlijk 3 slokken soep en een halve soepstengel op! Ook heeft hij véél minder gedronken dan normaliter... ook begonnen zijn oogjes in de namiddag te 'pussen' constant komt er groen/gelig slijm uit en hij huilt dan en roept 'auuuuuu oogjes mama' Wat moet ik nou?!
Heel vervelend zeg! Maar ik denk dat je beter niet kunt gaan. Als het oor nu al pijn doet en dan nog die druk van het stijgen/landen erop, dat gaat echt heel zeer doen. Heb het bij mezelf een keer meegemaakt en ik heb echt gehuild van de pijn in het vliegtuig Beterschap!
Oh wat een dilemma zeg!!!! Het is natuurlijk jouw keus maar als je in het vliegtuig gaat als je last van je oren hebt... En als hij echt niet lekker is kun je niet van je vakantie genieten! Heb je een annuleringverzekering? Ik zou niet gaan of proberen later te gaan. Ald je toch gaat veel plezier!!
Ik denk hetzelfde als Deda.. Ik heb het ook een keer gehad en toch gaan vliegen en wat ik heb ik een pijn gehad met het stijgen en dalen door die druk die op je hoofd komt te staan..
Nou ik ben een paar maanden terug met hem vanuit turkije naar hier gevlogen, toen was hij ook niet in orde met een oorontsteking maar eigenlijk ging t best oke! Misschien ook omdat hij buisjes heeft..
Oh nee he! Tja wat nu? Hij heeft vaker oorontsteking dacht ik he? Hoe snel gaat het over? En hoeveel last heeft hij ervan? Het opstijgen/landen/vliegen lijkt me inderdaad wel erger worden met die druk... Heb je een annuleringsverzekering en valt dit eronder? Weet niet of een verzekering een annulering vergoed om deze reden? Edit: even snel nadenken als mezelf dit zou overkomen: ik zou gaan, zeker als de verzekering het niet zou vergoeden. Als je zoontje normaal gesproken vrij snel opknapt kun je er maar het beste vanuit gaan dat dit nu ook gebeurt. En wat extra paracetamol tegen de pijn als je gaat vertrekken misschien?
Ja om ziekte wel, maar alleen als je ha je dan ook echt ziek genoeg vindt om daarvoor een briefje te schrijven! Het enge eraan vind ik dat ik totaal niet in kan schatten hoe het gaat lopen! Sinds hij buisjes heeft is hij meestal snel weer opgeknapt, maarrr niet altijd... En daar heb ik in Egypte uiteraard weinig zin in Vooral ook dat weinig eten & drinken staat me tegen!
Ik zou de huisarts even vragen of het geen kwaad kan, het vliegen. Ik heb namelijk volgens mij van een collega gehoord dat wanneer je met een oorontsteking gaat vliegen, je de rest van je leven er last van kan hebben.. Zou jammer zijn voor je kleine mannetje.. Als je huisarts zegt dat het geen probleem is dan is dat in ieder geval een zorg minder.. Succes
Dit komt wel héél erg slecht uit ja. Maar ik kan me voorstellen dat hij nu slecht eet, al kan dat ook met een paar dagen beter zijn. Ik denk dat jij voor jezelf alleen kunt bepalen of je dit aandurft...
Dat vliegen met die oortjes schijnt geen probleem te zijn.. Weet niet of dit komt door de buisjes overigens! Als klap op de vuurpijl ligt hij hier langs me met een rommelende buik.. Rommelt echt onwijs hard! Vanmiddag 4 diarree luiers... He bah dit heb ik weer hoor !
Koorts en niet drinken en zere oren zou voor mij een reden zijn niet te gaan, daar heb je echt een annuleringsgsverzekering voor, hoe jammer ook!
Ik heb even snel gegoogled maar er staan inderdaad heel wat artikelen op dat oorontsteking en drukverhoging zoals bij vliegen, tijdelijk of blijvende doofheid kan veroorzaken. Dat zou voor mij dan ook een reden zijn om niet te gaan. Hoe laat zou je vertrekken? Heb je morgenochtend nog tijd om langs de huisarts te gaan met je zoontje?
Om 15:30 vliegen, moeten we rond 11:00 hier thuis weg! Kan dus nog wel langs de huisarts ja... Denk dat ik de nacht maar af moet wachten en dan maar morgen beslissen? Ik vind t érg lastig...
Ik zou denk ik ook niet gaan, en daarbij, het geweldige week werkt ook niet mee met het vliegen he! Alles is nog ontregeld, weet niet of je daar ook rekening mee hebt gehouden
jeetje wat rot joh. ja ik heb echt geen idee. kan je niet advies geven. iig heel veel beterschap voor je kleintje en ik zal duimen dat ie morgen wat opgeknapt is en je lekker op vakantie kan. hier ook een ziek kind maar ik hoef morgen niet verder als de supermarkt gelukkig haha
Daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden maar de grootste problemen op schiphol zijn al opgelost! Alleen vluchten naar Parijs, Londen en Dortmund zijn veelal gecanceld
Moeilijk hoor, kun je morgen niet naar je HA gaan en toch vragen om antibiotica? Dan heb je het maar uit voorzorg mee, als het daar echt niet gaat dan kun je dat gebruiken. Ben bang dat de medische zorg daar heel anders is dan in NL. Wij hebben dit ook meegekregen uit voorzorg, was naar Italie. En overleggen over het vliegen. Ik dacht namelijk dat je niet mocht vliegen met een oorontsteking. Beterschap voor je kleintje.
oaj. is er geen tel nummer van je annuleringsverzekering toevallig wat je 24 uur per dag kan bellen? kun je iig wat informatie inwinnen over het evt annuleren?
Sorry over heen gelezen. Ik zou morgen kijken hoe de nacht is gegaan. Is je kleintje echt te ziek dan zou ik niet gaan. Maar goed kleine kindjes kunnen je soms verbaasd doen staan door zomaar de dag erna zich beter te voelen. Succes!