Even stukje teruggelezen hoor @Miron: Whahhah dat verhaal van de mediamarkt! zie t helemaal voor me.. @Vaddie: Tijdens mijn bevalling moest ik verplicht aan een infuus en ook aan de CTG en ook t plakkertje werd meteen op t hoofdje van meneer gedaan waarbij dus ook de rest van mn water gebroken is (was bovenin gescheurd dus liep wel met gebroken vliezen, vandaar t inleiden) Ik vond het plakkertje op zn hoofdje niet vervelend omdat ze dat via een plakker op de binnenkant van de been best opzij doen. Ook waren we kabeltjes best lang, ik kon iig naast mn bed op een stoel zitten (wel met hulp uit bed omdat ik bang was iets los te trekken) en dat was fijn want ik kon niks anders dan zitten tijdens mijn weeen anders werd ik gek Was dus erg blij dat ik niet verplicht in bed hoefde te liggen, dus hopelijk valt dat jou ook mee (of misschien wil je tijdens je weeen wel alleen maar liggen, wie weet!) Enige wat ik een nadeel vond was dat ik niet mocht douchen maar dat kwam volgens mij door t infuus.. dus als je het vraagt of aangeeft kan dat misschien wel gewoon Het toucheren vond ik totaal niet vervelend persoonlijk, t voelde niet altijd fijn maar ik ben erg nieuwsgierig en wilde gewoon weten hoever t was! haha dus elke keer als ze t wilde had ik zoiets van, GRAAG! want ik wilde gewoon erg graag horen dat t opschoot tuurlijk jammer als dat niet zo was maar ze doen t wel heel rustig en onder een deken en je hebt gewoon je benen op t bed dus je ligt niet helemaal in de steigers zeg maar Dus misschien stelt dat je iets gerust, en anders gewoon op dat moment aangeven hoor! als t bijv. niet opschiet of je merkt dat je t naar vindt.. snap dat ze je in de gaten willen houden maar ze houden best rekening met jou ook. als jij je niet fijn voelt tijdens je bevalling of na elke 1,5 uur al in de stress raakt "omdat ze zo komen toucheren" dan heeft dat ook zn effect op je ontsluiting! dus dan houden ze vast wel rekening ermee.. Ik ben dan niet erg preuts enzo maar pas achteraf bedenk ik me dat ik gewoon niet meer weet of ik wel ondergoed aan heb gehad tijdens t weeen wegpuffen en t ritje naar beneden voor de ruggeprik enzo ik weet dat mn eerste boxertje ondanks t kraamverband zeiknat was geworden toen ik was gaan staan en mn water weer begon te lopen maar zou niet eens meer weten of erna een schone aangedaan is of dat ik in mn blote kont gelopen heb ken je nagaan Zelfs manlief kan daar geen antwoord op geven trouwens! We weten ook allebei niet meer of ik iets heb uitgedaan of iets uitgedaan is toen ik mocht persen Hoewel t per persoon verschillend is over het algemeen ben je dan zo met je gedachte ergens anders dat het een stuk minder erg is als je je nu indenkt.. @Soepkip: aaaauch kuitkram is verschrikkelijk!! enige tip die ik kan geven (manlief heeft t vaak gehad snachts) is als t weer gebeurd, je voet plat op het bed zetten met je knie gebogen.. Weet niet waarom maar dan ging t bij hem iig weg. hij werd ook gillend wakker, soms wist ie t zelf niet eens meer smorgens maar hij gilde echt ineens alsof ie doodgemaakt werd ofzo @Miron: ja snoozebaby heeft hele leuke dingen! maar sorry, ik vind het ZOOO duur! ik pik dus wel s wat ideeen van ze en maak t na zon verschoningsmatje ben ik ook mee bezig nu.. @Marjanneke: verhuizen! Jeej! ben benieuwd naar de foto's! @Dommel: ik heb hier een keer met hoesten gedacht dat mn vliezen misschien waren gebroken schrok me dood.. dusssuuhhhm, nee je bent niet de enige.. schijnt erbij te horen haha @Slapen: ik heb hele verschillende nachten en dagen! De ene keer de hele nacht wakker, buik doet dan zeer en kan geen houding vinden of kom niet in slaap.. en de andere nacht gaat mn lichtje uit en schrik ik smorgens wakker en moet ik echt snel PLASSENNNNNN en overdag ook.. ene keer ga ik liggen en zodra zoonlief weer wakker wordt slaap ik nog niet. en andere keer raak ik mn kussen en ben ik weg, maar als ik dan wakker word ben ik meestal ook nog zo moe dat ik zo nog uren kan slapen! @Kerstboom/spullen opzetten: Hier ging alles even niet door dit weekend.. we zouden gister de boom doen en oma helpen en noem maar op, kan manlief ineens zn arm amper bewegen! achteraf spiertje verrekt ofzo denken we want nu gaat t wel weer beter.. maar sjouwen werd dus ff helemaal niks zal je altijd zien he.. @Baby met de hik: hier ook erg veel, en vind t opvallend want bij Brayden heb ik t toen pas helemaal op t eind 1 of 2 keer gevoeld.. die had t of bijna nooit of die lag anders ofzo? vind t ook een grappig gevoel! @Marjanneke: mooi buikje hoor! wel bescheiden! @kat in de wagen: Daarom deden wij op de maxicosi/wagenbak een laken met elastiek onderin eromheen. gaan ze er alsnog op/in maarja die haren enzo op t laken vond ik niet erg Lijkt wel alsof iedere kat dat lekker vind @Hydofielluiers: hier ook altijd gekreukt in de kast hoor merk je niks van mij gebruik en strijken schijnt idd niet goed te zijn voor de vochtopname maar zo heb ik ook wel s gehoord dat je ze voor eerste gebruik weer wel moet strijken.. iets met bacterieen te maken ofzo leek mij stug maar hoorde t wel s voorbij komen.. Verder gaat hier alles in de droger en ik strijk niks.. vouw t als t even kan meteen (of hang/leg t uit) en dan valt t kreuken alles mee.. ding gaat alleen aan als manlief een overhemd aan wilt met de feestdagen enzo! hahah Babykleertjes deed ik trouwens de eerste wasjes wel uithangen enzo.. en later verdween alsnog alles in de droger.. moet zeggen dat er nooit wat lelijk is geworden eigenlijk @Soepkip: Wat kan zoiets dan tegenzitten he! dan lijkt t echt alsof t je even niet gegunt is.. wel lief van die nieuwe strijkijzer!! @Hanna: .............................. Ziet jouw huis er niet altijd zo uit dan???? Hier is t dat dus wel dagelijkse kost met t speelgoed van zoonlief hoor.. en hoe erger de rommel of hij dingen overhoop haalt, hoe liever ie is hahaha
Blijzwanger. Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! Hydrofielluiers. Ze liggen inmiddels gewassen gestreken in de kast Ik las ook dat je ze de eerste keer wel moet strijken. Ach.. ieder z'n ding. Ik vind het er wel netjes uit zien zo. Pamp. Hoe gaat het met jou? Thanx voor de tip. Kuitkramp is idd pijnlijk. Door mn been te strekken en tenen naar mij toe te halen werd het direct al minder. Hanna. Wat een bende! Krijg al pijn in mijn buik als ik mezelf zie bukken! Heb net eindelijk een leuke luiertas gevonden. Petunia Pickle Bottom Touring Tote AFTERNOON IN ABERDEEN Espresso/ Chocolate/ Cream Babytas, luiertas, handtas. Verder nog steeds bezig met babywasjes. Wat heerlijk om te doen en al die kleine kleertjes aan het wasrek te zien hangen! Morgen bij daglicht maak ik er nog een foto van want is wel een leuk gezicht zo. Verders ben ik bezig om een zwangerschapsfotoboek te maken, van positievetest tot laatste echo. Kan 'm pas afmaken wanneer de baby er is maar is al leuk om me daar mee bezig te houden. Fijne zondagavond!!
@Soepkip: t gaat houd t daar maar op haha.. Probeer heel positief te kijken naar alles en voor mn gevoel is met een hoop dingen t einde in zicht, zal blij zijn als ik t echt af kan strepen maar dat komt van de week wel goed heb ik t idee en dat geeft iets rust.. Verder lichamelijk merk ik vanzelf wanneer iets niet gaat dus weer s een stapje terug en verder probeer ik gewoon van mn meisje te genieten! geschop in mn ribben en blaas, hard worden van mn buik en duwen naar de buitenwereld.. ze pest me goed en hoewel t allemaal heerlijk pijnlijk is vind ik t stiekem gewoon leuk Moet zeggen dat Brayden ook ontzettend lief speelt de laatste dagen en gewoon echt een lekkerding is wat ook ontzettend helpt.. hoe minder strijd met hem hoe beter ik t red he! Had vandaag ook ff meevallertje door mn IDkaart ineens te vinden dus dat scheelt 30 euro met nieuwe aanvragen (hij is wel verlopen maar anders moet je helemaal aangifte doen en 30 extra betalen ) en de winterjas die ik gekocht had maar niet kwam en geen reactie meer over kreeg op de mail kreeg ik vandaag mail over.. de persoon had met dr dochtertje in t ziekenhuis gelegen onverwacht een hele week en bood haar excuses aan en doet m morgen op de bus! Dus dat viel allemaal mee en scheelt een hoop gedoe en geregel wat ook wel s lekker is ipv alleen dingen die er nog bij komen Waarschijnlijk gaan mijn ouders volgend weekend naar Duitsland naar mn oom en tante en dan nemen ze de wagen enzo ook mee.. dus dan hebben we zelfs dat ook in huis en is voor onze dame volgens mij alles wel helemaal geregeld.. Ook t kamertje is nu zo af en klaar en t hemeltje waarvan ik verwachte dat dat onverwachts veel werk zou zijn nog heb ik een hele simpele oplossing voor en dat stond nog leuk ook! Dus ook dat viel ff mee want dat is dus ook zo af. Al met al had ik dus ff een lekkere dag en zolang mn hormonen t een beetje los kunnen laten dat ik eigenlijk ALLES NU per direct gedaan wil hebben voel ik me wel goed ook Gave tas btw!!
Hier nog geen blauwe ribben. Baby zit nog niet zo hoog. Strijken: strijk normaal zo min mogelijk. Had ook ergens gelezen dat je het beste de eerste keer alles kan wassen met je eigen wasmiddel en kan strijken. Dus daar ben ik braaf mee bezig. Al hoe wel mijn oma tot nu het meeste heeft staan strijken, ik heb er niet echt het geduld voor. Hik: nog steeds niks van gemerkt. Slapen: gaat over het algemeen prima. Hier vandaag 3 dozen met kleertjes opgeruimd die mijn oma had gestreken. Kast ligt nu flink vol. En er moeten nog 3 dozen gedaan worden. Maar dat zijn volgens mij wel grotere maatjes...
Pamp. Fijn dat het toch mee zit! En mazzel dat je ouders naar Duitsland gaan, is het toch allemaal nog goed gekomen met je kinderwagen. Ben benieuwd naar je kamertje! Vaddie. Maak je een foto van je overvolle kast als je klaar bent? Hier ook alle puntjes op de i zetten. Bepaalde dingen wil ik perse snel af hebben en er zijn dingen die kunnen blijven liggen. Er begint toch een drang te ontstaan van wat als hij eerder komt?!
Jaaaa zodra t echt af is voor mn gevoel komen die foto's er zeker meiden! ben heel benieuwd wat jullie vinden namelijk.. hihi Ennuuuuhhhh wat hebben jullie als eerste pakjes allemaal? show nog s ff???? Ik ben al zolang aan t zoeken maar wat ik zou willen lijkt niet te bestaan.. zelf maken vind ik ook vaak niet mooi en zelfs in t buitenland vind ik niks.. ik weet t echt ff niet meer! dus kommaarop met die inspiratie (Hier ook heel erg t "wat als t eerder komt" gevoel.. en wat als ik ineens in t ziekenhuis kom te liggen enzo)
Ja die hormoontjes zijn hier ook flink aan het werk. De was en de afwas zijn hier nog nooit zo goed bijgehouden als afgelopen week. Alle dozen die op de kinderkamer stonden zijn ook naar zolder gebracht dus dat ziet er ook super netjes uit. Nu moeten alleen nog de plak plintjes en de plank boven de commode en dan is het kamertje echt af. Heb nog een aantal dingen op mijn verlanglijstje staan voor de baby. wil namelijk graag dit keer een camera babyfoon en nu met kerst voor de deur natuurlijk een ideale gelegenheid om deze te vragen. Ik wil nog een luieremmer en 2 badcapes. En nog een lakenset van Snoozebaby. Deze kon ik niet krijgen bij de baby dump dus dan maar online bestellen. En pamp ik vind het inderdaad ook duur spul maar aangezien ik dit voor kerst kon vragen aan mijn schoonouders natuurlijk ideaal. Heb wel een bedrag bijgelegd voor alles wat ik wilde hebben. En super dat je ouders de wagen uit duitsland voor je kunnen mee nemen eindelijk een aantal dingen die je wel mee zitten. Ik heb ook geen blauwe ribben. Ook bij mijn dochter nooit last van gehad. Ik heb volgens mij 2 hele brave kindjes in de buik. Af en toe worden er wel rek en strek oefeningen gedaan en dat merk ik wel maar doet niet echt auw. Zo ga maar eens naar bedje toe nog 3 dagen werken en dan mag ik ook genieten van mijn verlof.
Hier ook wat nou als t eerder komt gevoel!!! Kamertje en box staan in elkaar en was ben ik med bezig en grappig wanr namen hadden we allang. Lees ik ergens een meisjes naam zeg ik dat klinkt ook mooi zegt me vriend nou vind ik nou ook! Dus meisjesnaam veranderd haha
Miron. Suc6 je laatste 3 werkdagen! Hier ook geen beurse ribben hoor.. hij kan wel druk zijn in mijn buik met draaien en met z'n kont tegen m'n ribben aan duwen maar hij doet me geen pijn. Ik voel ook bijna geen trapjes meer maar meer dat hij verschuift. Eerste pakje. Ik ben er nog niet over uit wat het eerste pakje gaat worden.. ik heb een pakje van name it, noppies en een pakje van een frans merkje (winkeltje uit haarlem). Moet alleen nog de slofjes en mutjsje bij het noppies pakje. Zal morgen ff een foto plaatsten. Fijne avond, ik ga zo naar bed.
Hier aankomende week aan de gang met de babykamer en spulletjes wassen en nakijken wat ik nog moet halen. Ben er erg laks in deze keer de vorige twee keer had ik alles al in kannen en kruiken. Mischien dat het komt door de jongens die hier rondhuppelen. Morgenochtend de oudste naar de peuterspeelzaal en dan kijken met de jongst naar boven om de boel op te ruimen en uit te zoeken. Vanavond nog vervelend nieuws gehad. Vriendin van mijn moeder is overleden na een kort sterfbed, van de week dus nog condolerenen uitvaart. Gatver vind het maar niets, hoort erbij. Zo lekker naar bed en poging doen om te slapen.
Haiiiiiii!! Ik kom even kijken hier na een lange tijd! Spannend wordt het al he! Ik zie dat de meeste al bezig zijn met kleertjes wassen enzo! Hmmm misschie moet ik dat ook maar gaan doen?....ik heb nog niet eens nieuwe kruiken gekocht hihihi, misschien ben ik TE relaxt erover deze keer? Fijn te lezen dat het verder goed gaat met iedereen!
Goedemorgen, hier ondanks dat zoon lief droomde om één uur en huilend wakker werd redelijk geslapen. Soepkip wat vervelend die maagzuur, kun je je hoofdsteun niet iets omhoog zetten. Mischien dat dat helpt. Hoop dat je nog een beetje hebt geslapen.
@ Mama deluxe leuk dat je je weer even komt melden! @ soepkip jongensnaam hebben we ook al maar zoals je ziet zijn we niet zo standvast haha hier ook de halve nacht klaar wakker. Nu ff 3 uurtjes naae mijn werk het is heel erg want ook al is t voor een paar uurtjes heb ik echt geen zin!!
Heey mamadeluxe, ach bij jou komt dat helemaal goed denk ik @Hanna: haha ik moest wel lachen om die foto, heeerlijk zo tussen al je speelgoed toch?! @Pam: jammer dat het niet is gelukt met de kerstboom, hier staan ze inmiddels al een week! @babywas: wil eerst ander wasmiddel halen, die ik nu heb vind ik niet fijn. Volgende week ga ik beginnen. Moeder komt helpen opvouwen, dat kan ik namelijk echt NIET! Strijken.... wat is dat? Doe ik echt nooit! K heb wel een strijkplank, staat ergens op zolder geloof ik We hebben wel een matrasje gevonden, en vriendin van mn moeder begint nu met het bekleden ervan (met mn trouwjurk) Doopjurkje is ook bijna af. Hier voel ik me niet zo helemaal lekker, gisteren zo'n pijn in heupen, uitstraling naar liezen bah bah bah..... waarschijnlijk flinke bandenpijn. Vandaag maar rustig aan doen. Ook veel last van maagzuur en krampen, ga morgen maar s op zoek naar de magnesiumtabletten, of moet dat via een dokter? Oh pam, hierbij foto van ons eerste pakje, tenminste als het geen huge baby wordt.
*gaapt* goeiemorgen.. pfoe wat lag ik lekker te slapen zeg!!! beroerd in slaap gekomen, smorgens weer wakker natuurlijk (dat stomme plassen ) en toen ben ik zoooo lekker weggezakt.. Wordt Brayden wakker... AAAARGH! Mama lag lekker!!! Achja.. nu maar s een bakkie thee en een broodje en dan is de dag weer begonnen (ik zit trouwens al bijna een uur wakker te worden hier.. whahaha) Hier best wel zin in de komende week eigenlijk.. Zo terwijl ik dit typte belde de kraamzorg.. even telefonisch gedaan (altijd bij tweede kindje, wist ik veel ) alles genoteerd en krijg er helemaal zin in! whahah Komende week even de babykamer afmaken, beneden versieren+kerstboom neerzetten en een ID regelen. Ook wordt dan de taxatie van onze woning gedaan dus dat is t laatste wat qua nieuwe hypotheek kan tegenzitten, met een beetje duimwerk gaat dat dus nu allemaal WEL lukken en dat scheelt ons weer ff flink wat geld in de maand (En kopzorgen hihi) Ondertussen schoon schippen we zon beetje overal langzaamaan wat meer al blijf ik soms door de bomen t bos niet meer zien.. ik neem me maar voor "komt wel goed schatje" Dan ergens als het even gaat nog fotootjes maken deze week en dan zijn de grote dingen van mn lijstje! dan wil ik alleen nog graag dingetjes afgemaakt hebben, maar mocht ik dan gaan bevallen is eigenlijk alles gewoon klaar en af! Bedankjes staan klaar, geboortekaartje is geregeld, versiering in huis, kamertje af en volgens mij ook de hele afzetlijst wel in huis alleen dat eerste pakje nog zoeken maar misschien loop ik daar wel tegenaan een dezer dagen.. had gister wel een schattig jurkje online gevonden.. maar t is allemaal best "plain" en dat zijn wij niet.. dus ik brainstorm nog ff en anders maak/verbouw ik toch zelf maar wat! Verder zou ik eigenlijk niet weten wat er nog gebeuren moet! Nu maar weer ff lekker mn serietjes kijk en puzzelen met zoonlief.. en hij roept BAH! dus ik denk dat ik ook nog ff aan de schone luier mag Have a nice day everyone!
@AnnaThamer: magnesiumpillen zijn gewoon vrij verkrijgbaar. Heb ze zelf gehaald bij de hema, maar die zijn wel best groot. @Mamadeluxe: leuk dat je je hier weer komt melden. En natuurlijk fijn te horen dat bij jou ook alles goed gaat. Hier weer prima geslapen. Helaas wel misselijk wakker geworden. Ben flink duizelig. Vreemde gewaarwording. Maar een rustig dagje.
Mamadeluxe. Hoe gaat het verder met jou? Is het nog goed gekomen met de kamer indeling enzo? mw. Kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om te werken, ookal is het voor een paar uurtjes. Op een gegeven moment is het gewoon klaar.. Wanneer ga je met verlof? AnneThamar. Wat een lief pakje. Uhm.. je moeder helpt je met vouwen?! Daar kan met babykleertjes toch niet veel aan fout gaan? Heerlijk schone was! Mar3kids. Fijn dat je toch een lekkere nacht hebt gehad, of althans het gevoel daarvan Vaddie. Idd rustig aan! Hier ook regelmatig misselijk wakker.. Da's niet lekker wakker worden. Ik wacht totdat mijn kopje koffie klaar is.. ben pas net uit bed! Ben in slaap gevallen na mijn laatste berichtje toen man te werk ging. Wat was de baby druk vannacht, ik had het gevoel dat hij dwars lag want hij lag echt niet lekker en aan beide kanten zo'n geduw en strak gevoel? Heel vreemd. Net werd ik heel licht wakker en toen werd mn hand van de buik geduwd, wat is hij weer druk! Hopelijk neemt het af. Wat ben ik blij dat ik niet hoef te werken, en dat besefte ik vannacht ook. Oei wat een rotnacht maar wat maakt het eigenlijk uit.. Vandaag de babywas strijken en nog wat boodschappen dingen zodat ik de deur uit moet vandaag. Fijne dag! Foto babykleertjes volgt...