Zo het bed is verschoond, de laatste was zit in de droger, beneden is alles gezogen. Nu een rondje met de hond en dan mijn bed in! Het etentje is vanavond van half zeven tot twaalf....lig meestal om tien uur al voor pampus....dus duik mijn bed in ipv op de bank. Dan slaap ik tenminste even echt.... Om half vijf is lief thuis en dan wil ik eigenlijk zo goed als klaar zijn zodat hij op de badkamer kan... Hij zit in de organisatie dus moet er ook eerder aanwezig zijn....
Thanx. Ik ging naar een winkeltje hier in de buurt om een doek te halen wat bij mijn andere eerste pakje past maar toen zag ik deze... hij ligt pas net in de winkel... Ik ben echt te erg! Maar goed, dit is het laatste wat ik koop! (qua kleding dan)
Ja heel leuk! Ik kan ook niet stoppen met kopen... Net online kerstkadootjes voor lief en hond gekocht.... Echt winkelen kan ik niet ivm harde buiken en mijn rug. Ga volgende week wel met vriendinnetje naar den bosch beetje winkelen en high tea bij pink lemon! Daar heb ik wel zin in! Zo nu ga ik naar bed! Fijne middag allemaal!
Yoyo veel plezier vanavond. Tja de aerosleep halen ze eruit vanwege de kruik. Het is namelijk volgens de kraamzorg zo dat als je kruik gaat lekken het heet water bij je kindje kan komen omdat het water nergens naar toe kan in de aerosleep. Maar ik zal je zeggen dat je op dat moment echt geen zin hebt om daarover in discussie te gaan en zodra ze de deur uit was heb ik de aerosleep weer terug erin gedaan
Miron. Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Als het levensgevaarlijk is waarom verkopen ze het spul dan nog of waarom raden ze het dan niet af vraag ik me dan af...
pfff nou weer terug hoor, tot half 1 in t zikenhuis geweest, alles is goed met de kleine meid gelukkig. moest minstens een half uur aan de ctg en omdat ze sliep op een gegeven moment wilden ze me nog iets langer aan de ctg hebben, hartje was ietwat onrustig maar wel heel mooi voor de rest. harde buiken had ik daar natuurlijk weer net niet behalve 2 keer in t begin hahaha.Zal je altijd zien he . zag wel iets activiteit maar voelde ook geen pijn ofzo, maar goed, lig daar natuurlijk ook helmaal stil zonder met de kids bezig te hoeven zijn(mn mams had de kids ff mee) Heb nu dus als advies zo weinig mogelijk doen, liefst geen uitgebreid geshop meer en mocht t weer terugkomen en hevig aanwezig blijven moet ik hun weer bellen. verder daarna gelijk maar boodschappen gedaan, straks een wassie erin, vaatje doen en dan maar rustig aan . zal nog wel straks proberen een foto te maken van t eerst pakje(nou ja jurkje)
Tja ik heb ook begrepen dat ook heet water geen probleem zou zijn voor je baby maar wil je dat risico nemen? Ik heb al eens gehoord dat mensen het getest hebben door heet water over het matrasje te laten lopen en dan hun hand er op de leggen maar dat durf ik nu ook weer niet. Dus daarom adviseert de kraamzorg zolang er een kruik in bed ligt geen aerosleep te gebruiken.
Nee, dat risico zou ik niet durven nemen nu ik het weet. Ben benieuwd of elke kraamverzorgende het matrasje er uit haalt. (dan moeten ze dat ook allemaal doen vind ik). Voor mijn wiegje heb ik geen aerosleep en was ook niet van plan om er hier voor een aan te schaffen. Nu ik dit weet hoef ik daar ook niet meer over te twijfelen.. Trischka. Goed dat je toch even naar het ziekenhuis bent geweest. Gelukkig is alles goed met jullie meisje en hopelijk blijft dat ook zo tot de bevalling. Zal wel moeilijk zijn met kleine kids om rustig aan te doen maar hoop dat het zoveel mogelijk lukt! Mijn pakketjes voor vandaag zijn binnen. De luiertas is super!!! Wauw! Hij past ook perfect op de bugaboo. Hippe mama!
Zo.. wat een dag. even een hoop gedaan willen hebben voor de taxatie en had t idee dat vriendlief alles wat ik wilde doen teveel vond, teveel moeite of niet nodig of niet op zijn manier.. grrr werd er pissig van. laat me nou ff, ik wil t WEL netjes hebben en een beetje toonbaar in mn huis, schaam me nu al kapot Maarja, taxatie net gehad en dat wordt volgens mij helemaal niks.. hij lette op veel meer dingen als ik dacht en waren een hoop negatieve puntjes. achja. leuk geprobeerd Mn jas is wel binnen en t lijkt een godswonder, IK PAS M! whahahaha kheb dus EINDELIJK een winterjas.. jeeeeej Verder ben ik een beetje down door die taxatie.. doe zo mn best maar heb t idee dat ik in een krot woon.. dat is niet zo maar niks is netjes afgewerkt, niks is echt af en nieuw en mooi.. er is overal wel wat en dat irriteert me, ik laat t naast me (doe mn best iig ) Maar hierdoor komt dat gevoel weer ff keihard omhoog. en t lullige, heb dan zon zin om vriendlief een schop onder zn hol te geven dat ie dingen is goed moet doen! en niet half of makkelijk. Nee pietje precies en perfect en anders maar niet! ook onderhoud moet veel meer in gebeuren maar alles lijkt m teveel tuurlijk hij werkt ook wel hard en ploegen, en ja hij moet de vaatwasser doen en me helpen met de kleine.. maar sorry.. zie ik t zo verkeerd als eigenlijk elke vent dat moet doen? niet alleen degene met een zieke vrouw? En die mannen moeten toch ook gewoon nog helpen als ze zwanger is, of de tuin opruimen als ze er een zooi van maken of hun gereedschap opruimen als ze t gebruikt hebben? of zie ik dat verkeerd.. Maaarrrr nu even geen gezeur meer. ga gewoon mn dag doorkomen al vind ik m nu al moeilijk omdat ik nu voor mn gevoel mn hele huis wil verbouwen en soppen maar mn lijf vindt dat ik alleen nog maar mag zitten of liggen omdat ik al veeeeels te gek gedaan heb Over de aerosleep en dat de kraamhulp die uit t bedje haalt, DAMES HAAL ADEM! dat heeft dus gewoon een reden en doen ze niet voor niks De aerosleep schijnt wel goed te zijn enzo, maar hij schijnt ook anders te reageren op grote hoeveelheden vocht. Wat dus de angst is (voor zover ik begrepen heb) is dat er een kruik met heet water lekt en je kindje dan dus in dat hete water komt te liggen door de aerosleep. met een normaal hoeslakentje trekt dat veeeel sneller in t matrasje en komt je kindje dus niet in een heet zwembad Of het helemaal waar is of niet dat weet ik niet maar ik ben wel van mening dat de kraamzorg een instantie is die regels maakt en naleeft voor de veiligheid van jou en je kindje, ook al vinden wij sommige dingen dan overdreven of onhandig.. ze zullen er hun redenen voor hebben. De mensen van aersosleep zijn verkopers en zullen altijd hun product volledig veilig en geweldig noemen. Sigaretten waren ook ooit goed voor je gezondheid dusja.. die neem ik dan persoonlijk wat minder snel serieus.. Het is dus voor de veiligheid dat ze het liever in het begin niet willen en dus de kraamzorg het niet in het bedje mag doen. Zodra ze na die eerste week de deur uit zijn kan je je eigen gevoel volgen en ben je aan geen regel meer gebonden. tis maar een weekje Mag ik trouwens zeggen dat ik t errug vroeg vind om t bedje al netjes op te maken met hydofielluiers en al?? met een beetje pech ligt t kindje er pas over 10 weken in.. das ruim 2 maanden. dan is t bedje alweer aan verschonen toe voordat t gebruikt is.. En idd t wordt toch verschoont door de kraam. Over de luier, ik deed m gewoon dubbel vouwen en dan onder het hoofdje.. bij t wiegje was ie dan net te breed en dus kon ik m aan beide kanten net ietsje instoppen Had dus niks geen punten @Soepkip: Lief pakje!!! @Trishka: gelukkig viel t mee! en idd, als je daar rustig ligt wordt je lijf vaak ook wel rustig haha.. maar doe maar s rustig als je al kids hebt! zeker jong, want die lijken te ruiken dat je t even niet red en gaan dan juist ontzettend dwars doen natuurlijk.... Wat vinden jullie trouwens van de nannycare?? NannyCare – Het baby sensormatje T wordt volledig vergoed door mn zorgverzekering omdat ik t hoogste pakket heb maar vriendlief vindt t onzin en wilt er niet aan. Zijn ouders vinden zelfs de babyfoon onzin en onnozel enzo en die houding heeft hij gelukkig minder maar toch wel iets met dit soort dingen.. ik ben van t "baadt t niet schaadt t niet" en tis gratis, dus waarom niet? maarja.. hij wilt er niet aan.. en ik vind t stiekem wel een veilig idee.. als t toch al vergoed wordt zal t wel werken toch? zal niet elke avond een keer afgaan voor niks lijkt me
Nannycare. Gratis? Dan hoef je hier toch niet over na te denken? Desnoods verkoop je 'm nieuw door! Nee hoor.. maar het is net zo iets als de angelsound denk ik, je moet er mee om kunnen gaan. Als je je hier prettig bij voelt dan zou ik 'm gewoon bestellen hoor!
Tsjah zoiets had ik ook.. maar als ik tegen manlief zn zin dat doe heb ik dus ruzie.. en ik snap er niks van.. wat is er nou mis met zoiets? en waarom al ervanuit gaan dat t vast vaak afgaat voor niks en alleen maar voor meer onzekerheid zorgt zonder dat je er ook maar een seconde de moeite neemt om erover te lezen ofzo..?! :x Nee meneer weet al zonder enig idee te hebben wat t eigenlijk is dat t niet werkt en dat t onzin is. Heel fijn en IK heb last van mn hormonen? wat is zijn excuus dan?
Ha ha Pam ik moet af en toe zo om je lachen. Maar ik moet eerlijk zeggen als het mijn vriend was geweest had ie al lang een schop onder zijn kont gehad hoor. En inderdaad ik ben gewoon gezond heb ook een kindje rondlopen en mijn mannetje helpt ook mee in het huishouden naast dat ie ook nog 40 uur werkt. Momenteel klust hij hiernaast ook nog een flink aantal uur in de week bij. Maar hij zeurt echt niet als ik iets af wil hebben hoor. En ja je kunt je af vragen wie heeft er last van zijn hormonen hihi
nannycare: ik vind het wel wat e nals ik hem gratis kreeg helemaal. Heb er bij de jongste ook naar gekeken. Mijn man vindt het dan een beetje een obsessie worden, mijn bezorgtheid. Haha en gereedschap laten slingeren komt heel bekend voor. ruim die hamer en tangen eens op op de plek waar je ze weg hebt. Mijn man durft dan ook nog te zeggen wat is het een zootje hier. Dan loop ik maar weg haha. Vandaag betere dag als gister, vanmorgen op de koffie geweest op het werk en bij de verloskundige op controle. Controle's waren goed en beeb ligt mooi onderin. Ze was heel tevreden. Nog maar 1 controle bij de verloskundige en dan naar het ziekenhuis voor controle bij de gyn. Vind het jammer is ene leuke praktijk waar ik bij zit. Morgen de groeiecho ben erg benieuwd waar ze op uit komen. gok zelf op 32.4 weken hier hadden ze de vorige keer al twijfels over en hebben de bevallingsdatum voor de zekerheid 1 week naar voren geplaatst. Wasmachine is trouwens kapot, motor is defect. Nieuwe is gekocht en komt morgen
Misschien woont ze in belgie? omdat ze ook naar de gyn gaat straks?.. En doen ze t hier ook niet meer als t verschil bij een groeiecho groot blijkt te zijn?
@AnnaThamer: hier al vanaf week 14 regelmatig harde buiken. (daarom toen ook minder gaan werken) Baby zit al de hele zwangerschap flink laag. Dus wel veel plassen maar maagzuur bijna geen last van. @Mw: mooi hoor. Hier net babykleertjes aan het strijken geweest. Nog 5 dozen te gaan.
hahaha, hier ook achterlijk veel kleding voor die meid . heb trouwens 2 'eerste pakjes' wil dr t liefst dr jurkje aandoen, maar als die niet goed zit of de vk t afraad heb ik ook nog een ander pakje. jurkje: