1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja ik wil niet heel betweterig ofzo overkomen maar ik heb me voordat ik iets aanschafte hier wel in verdiept en het staat iedereen vrij om dat te gebruiken waar ze zich goed bij voelen maar omdat sommige mensen niets van dragen afweten en in de "gewone" babyzaken je hier ook geen goede info over kan vinden vond ik het ook wel fijn dat ze mij hierop gewezen hebben.

Juist het dicht bij je dragen zoals in een draagdoek is het fijnste. Als het kindje verder van je af hangt zoals ik in het plaatje zag van de chicco dat is juist zwaarder.

En ook het ergonomisch dragen van je kindje zelf. De beste houding is met de knietjes hoger dan de billen.
    De babybjorn en de Chicco hebben deze houding niet voor de kindjes. Hier hangen de beentjes overdreven genomen recht naar onder en hangen ze meer aan hun kruis dan dat ze op hun billen zitten. Dit kan er voor zorgen dat ze heup problemen kunnen ontwikkelen.

En ook het kindje met het gezichtje naar voren dragen wordt heel erg afgeraden omdat het kindje dan met een holle rug gedragen wordt en dit heel slecht is voor de ontwikkeling van de rug.

Om bovenstaande redenen heb ik dus zelf wel gekozen voor een draagdoek. Maar dit doe je inderdaad niet zo 1 2 3 om en moet je geduld hebben voor het te leren knopen. Daarom wil ik nu een bondolino Bondolino babydrager Zwart-Zand | Bondolino babydrager | Dragen enzo - draagdoeken en meer

Dit is niet helemaal knopen maar werkt met een klitteband om je middel en de banden over je schouder die moet je wel knopen voren.

Een mei tai lijkt een beetje op een draagzak maar de banden om je heup en schouders moet je knopen

Mei Tai - Draagdoek

Maar nogmaals als je mijn "bemoeizucht" niet op prijs stelt ook prima maar als je zoiets hebt van oh dat wist ik niet dan hoop ik dat ik je hiermee geholpen heb :) en dat je nog heel veel plezier gaat hebben van het dragen.

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Thanx voor de info Miron!

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mw, leuk filmpje!

Draagdoek/ draagzak, ik ga na veel research voor een Manduca draag zak. Ik ben geen knoper, dat kan ik niet goed en vertrouw ik dus ook niet. Laatst bij iemand een manduca geprobeerd en helemaal overtuigd. Nu alleen nog een mooie kopen :)

Bellypaint is erg leuk geworden! Als ik een foto heb kom ik hier wel even spammen :D

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hanna ik heb ook naar de manduca gekeken maar ik hoop nog altijd dat ik mijn man en schoonmoeder ook aan het dragen krijg en dan lijkt me dat heel erg lastig als ik hem iedere keer moet verstellen. Vandaar dus de bondolino. Als ik daar geen rekening mee had moeten houden stond deze zeker ook op mijn lijstje.

5. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Soepkip: Gefeliciteerd met je neefje!

@Draagzak: Hier nog niet in verdiept, weet niet of ik het fijn vind en zal gaan gebruiken. Aanschaffen kan altijd nog!

@Hanna: Ben benieuwd naar je bellypaint! Was het leuk?

Hier weinig te melden. Krijg je als je niet veel mag doen :p

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Haha TJ. (tis niet om te lachen)..

Hana. Ben beneiuwd naar je foto!!

Hier ook een saai dagje. Vanmorgen vroeg op, boodschappen gedaan en huisje netjes gemaakt. Vriendin heeft afgebeld... Toen wist ik even niet wat te doen dus maar op bed gaan liggen maar werd toen gebeld dat ik tante ben geworden. De hele dag in verveling afgewacht tot man thuis kwam. Hij is er net en we gaan zo naar een verjaardag.

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Thanks miron, stel ik iig op prijs. Wilde me later gaan verdiepen in een draagdoek, mag ik je daar anders binnenkort een pb over sturen?

Ben benieuwd hanna!

Zo wij gaan zo naar vrienden, ff op de koffie, ben benieuwd hoe lang ik het volhoud, al vanaf vijf uur wakker....

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    AnneT je mag altijd een pbtje sturen hoor :)

Hanna ben ook wel benieuwd naar de bellypaint.

Soepkip jammer dat je vriendin afbelde maar supernieuws dat je tante geworden bent.

9. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hey meiden

Hier ook een rustig dagje vandaag. Heb samen met vriendlief de keuken uitgesopt en dingen die over datum zijn weg gegooid. Kerstpakket uitgepakt etc. nu alles weer netjes.
    Nog even een lekkere cake gebakken:D

Annethamar ik pb je mijn 06 wel even.....

Tj rustig aan jij.

Soepkip gefeliciteerd met je tantezegger

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
  11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Leuk!

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Hanna: mooie bellypaint.

Voel me zo niet lekker. Beetje krampen onderin mijn buik, misselijk. Bah. Dus nu maar met een bakje thee op de bank.

13. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt super die mooie buik.

14. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    mooi hoor Hannah

15. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Bleh....heb al vanaf een uur of vier last van mijn buik....dan weer hard dan weer last van mijn rug etc...kind is ontzettend druk werkt ook niet echt mee..... Zou ik dan echt elke keer dat ik iets meer doe als in huis rondhangen hier last van krijgen????

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hanna mooie buik en bellypaint.

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de complimenten :)
    Het was erg leuk om te doen!

18. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan heel goed wezen door iets meer doen, hier ook last van.harde buiken zodra ik maar iets meer ga doen.

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hanna. Leuk! Ik hou van olifantjes!

Yoyo. Kan heel goed dat hij aan het indalen is. Ik heb ook sneller last van harde buiken als ik wat gedaan heb.

Ik ben op kraamvisite geweest en naar een verjaardag. Nu gebroken in bed, tijdje geleden voor mij dat ik in stort van slaap. Baby is nu wel heel druk!

20. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Goede morgen!!

Hier voor het eerst sinds tijden dat ik heerlijk heb geslapen!! Is ook al een tijdje geleden dat we gezellig samen wakker zijn geworden. Man werkt veel de laatste tijd.

Gister op kraamvisite geweest. Wat is hij lief en klein! (6pond) Nog 6 weekjes wachten... :D

Deel Deze Pagina