1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ik kan me voorstellen dat de 2e net zo'n wonder is als de 1e! Ook dan veranderd er weer een hoop!

@mar3kids: succes vandaag met je 2 mannen! Vervelend dat ook jouw kleintje nog in stuit ligt, maar die kan nog wel draaien toch?

@Hanna: fijn dat je je deze zwangerschap juist beter voelt! Dat hoop ik bij een tweede ook zo te ervaren ;)
    En je kunt weer chocolade eten! Fijn zo met kerst met al die kransjes enzo, haha!

Hier ook weer slecht geslapen. Hoop niet dat dat tot aan de bevalling gaat duren... Weer veel last van maag, dus ga maar eens standaard iets van eten naast m'n bed leggen. Hopelijk helpt dat! Ga me zo nog maar eens omdraaien, hoop nog even te kunnen slapen als man vertrokken is!

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    tj waarom neem je geen rennie? ben daar sinds gister ook maar mee begonnen omdat ik al een aantal nachten wakker werd van t zuur..

3. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Sluit me helemaal bij je aan...

4. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tj antagel werkt ook goed voor je maag.

Miss vandaag even naar t werk maar ben nu al moe en dan lig ik nog op bed....zo slecht geslapen...kan niet heel lang op een zij liggen en omdraaien....pfff moet heel die buik mee... Maar....vandaag 33 weken!!!!

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Goede morgen meiden!

Wat mindere nachten lees ik :(. Ben bang dat het niet veel beter gaat worden. En inderdaad... de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Ik merk nu mijn schoonzus is bevallen, mijn nieuwsgierigheid alleen maar meer is geworden.. gelukkig deze week redelijk wat te doen en iedere dag komt er wel een vriendin langs dus d'r zijn geen dagen dat ik niks doe. Eind van de week alweer kerst en dat zijn sowieso drukke dagen tot en met oud en nieuw :D
    Hopelijk gaat de maand januari net zo snel!!!

Afgelopen nacht heb ik wererom lekker geslapen. Regelmatig eruit om te plassen maar zo slaperig dat ik snel weer in slaap viel. Heerlijk!
    Vandaag beginnen met vluchtkoffertje in te pakken...

Fijne dag!

6. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier erg slechte nacht. Kon van de pijn in mijn heup niet meer liggen en zoon lief lag voor het eerst bij ons in bed. Hij werd vanaf half elf om het half uur huilend wakker en eindelijk om half vijf wou hij naar zijn eigen bed en sliep door tot acht uur. Nu nog beetje hangerig dus niet naar de peuterspeelzaal. Mijn schoonvader wou wel paar uurtjes oppassen dus ga nu nog proberen wat slaap in te halen. Trusten

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier gelukkig nog prima geslapen. :)

Kom er net achter dat ik het verkeerde drinkontbijt heb gehaald. Grrrr. Dit bevat flink wat suiker. Natuurlijk kwam ik er pas achter toen ik het bijna op had. (smaakte anders) Ben dus bang dat de suiker straks te hoog is....

8. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hey dames!

Ik meld me ook weer eens! Heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd sorry :) Hier veel last van hormonen en dus behoorlijk chagrijnig helaas. Vrijdag hebben we een groei echo ben benieuwd hoe groot ons kleintje gaat worden en of ze eindelijk gedraaid is al weet ik bijna zeker van niet. vorige week nog met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis door verloskundige, ze dacht dat ik zwangerschapsvergiftiging had dus heb 3 uur aan ctg gelegen en allerlei onderzoeken gehad, maar gelukkig was dit niet het geval.

@slapen, dat is hier ook een ramp voel me af en toe net zon walrus op het droge haha draaien enzo gaat niet zo lekker meer.
    Hebben jullie trouwens ook nu de bevalling steeds dichter bij komt een beetje angst in de zin van DAT PAST TOCH NOOIT:$
    Aan de andere kant, het past bij alle vrouwen dus waarom bij mij niet?!

Nou dat was weer een beetje een update volgende keer regeer ik weer op jullie vehaaltjes!

Liefs

9. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Lieve lotgenoten,

Oefff, dat klinkt echt als de laatste loten bij velen he. Slecht slapen, buikpijn, maagzuur, en je voelen als beesten in het dolfinarium.
    haha, nou laten we zeggen dat niet van deze menselijke dingen mij ook vreemd is.

TJ, wat ontzettend spannend bij jou zeg. Elke keer weer die controles lijkt me ook al een inspanning op zich. Hopelijk blijft die kleine in ieder geval tot na nieuwjaar zitten (en hopelijk ook nog wat verder dan 1 janauri want dat is natuurlijk wel een heel ongezellige dag om geboren te worden!).

Hier balanceer ik ook op t tandvlees. Laatste week werken en dan verlof. En kan je zeggen, ben er dringend aan toe ook. Ons kleine madammeke gedraagt zich nog immer als een kenmerk van dr vader en ligt gewoon nog net zo lekker horizontaal in de buik. Het dwarsliggertje. Tja, elke echo tot nu toe lag ze prinsheerlijk met dr rug naar de camara (heb serieus alleen maar echo foto's van dr been en voet??!!?)
    Dus ik denk dat ze lekker zo blijft liggen tot het bittere einde.
    Wel braaf in de weer met de houtskoolsigaren (moxa) elke dag, in ieder geval goed voor het rustpunt per dag op de bank en quality-time met mijn lief.

Woensdag weer naar de vk, en dan gaan we bespreken wat we verder gaan doen,..... wat er op neerkomt denk ik dat ik of nu overga naar de gynacoloog of we nog tot week 36 wachten tot t dwarsliggertje spontaan gaat draaien.....
    Hoop ik (tegenbeterwetenin)!

Gister weer overstelpt met ini mini kadokleertjes door mijn schoonmoeder. heerlijk, die is helemaal los met de petit bateau. Lieffffff

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    haha babylove het walrus verhaal ken ik goed.
    Als ik zit zit ik met mijn benen wijd want me buik 'hangt er tussen' en heb het gevoel dat die dikke korte armpjes op mijn lichaam hangen als een pinguin!!
    Tieten vallen bijna uit mijn shirt en mijn onderkin hangt op mijn hals

zo... zo voel ik me :)

ik praat niet meer over slechte nachten. Die zijn gewoon en normaal en moet gewoon blij zijn als er een keer een bijzonder goede nacht tussen zit
    Positieve gedachte hé

Ik ben hier nog niet bang voor de bevalling. Ondraagelijk pijnlijk wordt het toch wel. Hoop alleen heel erg dat t binnen 12 u ongeveer gebeurt haha en hoop heel erg dat het thuis is.

Ben meer zenuwachtig over de eerste tijd. Heb een erg hechte band met de familie en mensen zullen ook snel langs willen komen. Daarbij wil ik graag borstvoeding gaan geven. Hoe plan ik dit allemaal?

Ook zie ik me buik bewegen maar kan ik gewoon niet visueel voor mezelf maken dat er een baby in mijn buik zit die dat doet... komt dit bekend voor?
    En degene die al mama zijn, ervaar je dat nu anders? Besef je dat nu wel?
    Of komt dat besef pas echt als de kleine er is?

11. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    mw 21: je hebt het mooi omschreven, iedereen herkent er denk ik wel iets in. De baby in de buik verhaal komt mij wel bekend voor. Wordt pas echt werkelijk als je die kleine straks op je buik/borst gelegd krijgt. Heb wel bij de jongens gehad dat ik nadien heel erg moest wennen aan die lege buik en het niet meer bewegen van de buik. Dat vind ik ook het mooiste van zwangerschap dat er gewoon iets in je zit wat van jullie is en wat beweegt. Vind het nog steeds zo onwerkelijk zelfs nu dit de derde keer is dat dit kan. Ik kom zelf ook uit een familie die heel hecht is en die van mij begrepen heel goed dat ze het beste even konden bellen ivm borstvoeding. Met mijn ouders en zusters maakte het mij niets uit, die mochten rustig bij mij op bed zitten als ik de borst gaf. Bij de tweede en nu deze ga ik geen borst geven is geen optie neemt gewoon teveel tijd in beslag en de tweede had bij ons ernstige koemelk allergie vandaar nu direct koemelkvrije flesvoeding.

slapen; Hier nog even lekker geslapen tot 12.00 doordat s-pa oppaste op de kids.

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier mn 4e zwangerschap maar nog steeds is t een heel onwerkelijk idee dat dr ook echt een beeb in de buik zit hoor, is voor mij ook de allerlaatste keer dus geniet extra van t gedraai en gepor.

verder vraagje, ben 8 feb uitgerekend maar ze verwachten de kleine meid eerder. Nu ga ik waarschijnlijk flesvoeding geven. 11 feb is dr een uitstapje met mn man zn werk, een dinnershow dus lijkt me eigenlijk wel heel leuk als ik mee ga, mits ik niet vlak daarvoor bevallen ben natuurlijk... weet alleen niet of t reeel is, mn mams vind t geen probleem om op te passen, zou dan om 6 uurtjes gaan.. zouden jullie dit doen of niet?

13. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als jij gewoon goed vooruit kan waarom niet?

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ja zit een beetje in twijfel, kleine zal misschien net 2 of 3 weken zijn, weet nog niet hoe ik t ga vinden om die kleine dan al achter te laten bij mn moeder :) ..

15. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan je toch op dat moment beslissen wat je doet.

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Lastig trishka, geen idee! Je weet zelf op dat moment het beste hoe je je voelt. Ik heb nog geen bevalling meegemaakt en als ik naar mezelf kijk zie ik me dat niet doen. Maar jij hebt al enige ervaring ;)

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Soepkip: niet ondragelijk, die pijn als het goed is. :)

Hier ook tieten die in de weg zitten maar geen onderkin. :)

18. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja megatieten! En idd ook geen onderkin...

Zo vandaag eens lekker rustig aan gedaan...ja ja een dag kan ik het wel! Lekker gegeten en straks naar de yoga. Morgen eventje met vriendinnetje naar de winkel en verder niks.
    Alleen gevreten vandaag...bijna een halve zak mini milky ways naar binnen gewerkt....

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Heb ik niet gezegd ;)

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168