1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hahahahahahahahaha

2. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heb idd besloten om als t even kan wel te gaan, is idd wel ff lekker om dr ff uit te zijn, zijn ook nog nooit naar een dinnershow geweest dus is juist wel leuk om dat ff met zn twee en zn collega's dan te hebben!

pfff niet eens zoveel gedaan vandaag maar wel last van harde buiken.. vandaag maar niet te laat gaan slapen denk ik.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Grrrr was vanavond iemand met zwemmen een oudere vrouw die mij wel 3x wist te vertellen dat ik wel enorm veel was aangekomen en dat t overal op mijn lichaam zat en je dat erg goed kon zien (!!!!)
    En dan zeggen dat me buik zelfs wel meeviel
    grrrrrr

5. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hey meiden

Wat een herkenbare verhalen lees ik toch.....
    Tja begin nu toch echt wel te beseffen dat ik zwanger ben en dat mijn lichaam het nu iets zwaarder krijgt.

Ik moet eerlijk zijn dat pas na de bevalling het besef kwam dat mijn buik leeg was. Riep na 3 weken van dat ik nog wel 1 wilde haha.
    Bevalling ga je gewoon in, pijn doet het maar daar deal je gewoon mee op dat moment. ik zat helemaal in mijzelf gekeerd net of was ik in trance.

Ik heb vandaag mijn kraampakket opgehaald..pffff moest wel even slikken zeg... gelukkig zaten er ook leuke cadeautjes bij.

Ben vandaag verwend door collega's met leuke cadeaujes voor de beeb....

6. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    mw21; had je gelijk even kopje onder moeten drukken, haha.

Inkerbell; Had ik ook met de eerste. Als ik soms de bevallingen op tv zie met dat geschreeuw denk ik mens doe normaal. Ik was ook in een soort trance zodra er een wee kwam. Had met mijn man afgesproken dat als ik een wee had en nergens om vroeg hij mij ook niets moest vragen en zeggen. Moet zeggen dat dit helemaal top ging en voor mijn man lekker duidelijk. De tweede was ene spoedkeizersnede, dus dat ging als een flits aan mij voorbij . Was ook helemaal onder narcose. Is vreemd wakker worden dat je dan in een keer er weer een kleine bij hebt. Ja, twee uitersten van bevallingen gehad.

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een kutwijf van een bejaarde!

8. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    Hier voel ik mij eigenlijk ook nog heel goed hoor... Nog steeds lekker aan't werk.... En woensdag 3 daagjes op cruise met dochter en man naar Newcastle!... Even kerstshoppen...

Merk alleen met bukken en opstaan dat de buik in de weg zit en weet ook bij mijn dochter dat zodra je stopt met werken, dat ik mij toen ineens echt zwanger en dik voelde en alles ineens veel zwaarder was...

En de bevalling... Tja weet dat steeds dacht; " de pijn is tijdelijk en het levert mij wat op" dit maakte het voor mij best dragelijk... ( nou heb ik ook wel een hele snelle bevalling gehad... Ben dan ook bang dat deze op de wc geboren wordt, dat is dan weer mijn angst... Dat het te snel zal gaan...)

Zo lekker slapen, straks laatste keer werken als gastouder, heb dan 5 kinderen en dat wordt wel een beetje zwaar.... Op mijn andere werk blijf ik door gaan tot 31 dec...

Slaap lekker!

9. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dommel; heerlijk, ben eigenlijk wel beetje jaloers lekker naar Newcastle kerstshoppen. Eerste was bij mij trouwens een hele snelle bevalling. Dat was de tweede absoluut niet had ook een supersnelle bevalling verwacht. Dus maak je niet te druk.

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    nou mar die trance had ik bij mn oudste ook maar bij aaron heb ik t ook uitgeschreeuwd van de pijn hoor, ondanks de pijnstiller die ik kreeg.. had namelijk al vanaf 5 cm persweeen, nou ik kan je vertellen dat persweeen wegpuffen een helse pijn geeft.. was zoooo blij toen ik eindelijk mocht persen, kleine was dr ook toen in 7 minuten uit hehehe :D .

11. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    Ok dat kan dus ook... Bij iedereen in mijn omgeving ging de 2e sneller dan de eerste....:)...

En ik moet veel eerder de vk bellen deze keer... De weeën bij mijn dochter waren zo dragenkijk dat ik dacht dat ik nog niet mocht bellen... Toen belde ik mijn moeder dat ik het gevoel had dat ik een grote boodschap moest doen, maar dat dit niet lukte en toen "moet" ik van mijn moeder de vk bellen en bleek ik al 7 cm te hebben... 2 uurtjes later was ze geboren...:)

12. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo ging het bij onzin eerste ook, had helemaal in mijn hoofd die tweede doe ik met een poep en scheet. Maar liep beetje anders. Nu laat ik het gewoon op me afkomen. Nu richting bed en hopen dat de jongens doorslapen. Tot morgen hopen dat
    iedereen beetje slaapt.

13. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel het sneeuwt hier. Dan toch een witte kerst?

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bah ik vind sneeuw niet leuk, en al helemaal niet met een dikke buik. Man is als de dood dat mij wat overkomt dus die legt me het liefst aan een ketting ;)
    Een latertje vanavond voor mij, neb nu ook wel moe dus hopelijk een goede nacht.
    Slaap lekker!

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Mijn laatste werkdag!!!! :)
    Heerlijk idee dat ik deze keer wat fitter mijn verlof inga!

Gelukkig hier geen sneeuw. Ik moet altijd drie kwartier rijden dus met sneeuw loopt dat op tot 1,5 uur. Vandaar geen sneeuwfan ;)

Fijne dag allemaal!

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Soepkip/ mw: sorry: ben kippig

Witte kerst: de voorspelling geeft iets heel anders. Hier trouwens ook geen sneeuw. Heeft de hele nacht geregend.

Sneeuw: vind het normaal best leuk. Vooral als ik niet hoef te werken (heb ook veel reistijd) Maar nu hoeft het voor mij ook niet zo.

Hier tot nu toe best aardig geslapen. Gelukkig nu even droog buiten. Zo dus snel hondjes uitlaten en nog even terug.

17. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Fijne laatste dag hannah!

Hier geen sneeuw en mag van mij di jaar wel wegblijven.....

Beter geslapen vannacht! Jeej!

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zo even beetje teruggelezen vanaf pagina 309 want ben totaal niet bij :) drukke dagen en vandaag volgt er weer zo een ;) en dat was totaal niet de bedoeling want vriendlief moet morgen weer werken en we hebben nou nog niet rustigaan kunnen doen met zn drietjes in zn weekje vakantie.. en daar was ie voor! maarja.. hoop vanmiddag te kunnen zeggen dat alles in huis klaar is voor een grote schoonmaak en dat ik klaar ben voor dit jaar!!! ;)

En dat moet ook wel want kan vaak amper lopen ;) de timing is weer precies..

@Slecht slapen en zwaarder worden: AMEN! hier ook.. veel pijn in mn bekken en buik en mn benen! (soms echt zenuwpijn ofzo?? )
    En soms slaap ik heeeeerlijk en baal ik echt als ik eriut moet.. zoals vannacht.. heb dan een hekel aan plassen en als mn kindje dan lekker vroeg is zucht ik ook even diep :) en ook soms nachten dat ik echt beroerd slaap! Zo gisternacht wakker gelegen een paar uur door zon echte nare droom! .. kon gewoon echt even niet slapen..

@Drukke dagen: Ja dat is de maand december hier altijd op de een of andere manier.. kan ook niet geloven dat t al bijna kerst is!!!! :$ heb er wel eindelijk zin in ;) we hebben sowieso 25 tot en met 28 wat afgesproken en dan even 2 dagen rust en dan de oliebollendag.. (OOOooooooh zoooooon zin in!! :D komt de 31ste minimaal een kilo bij bij mij! whahhahah) en dan is t alweer 2012, het jaar waarin onze kindjes hoogst waarschijnlijk allemaal geboren gaan worden!! :)

Ze hadden nu van de name-it ook al de leuke "Born in 2012" shirtjes! kon t bijna niet laten er een mee te nemen maar wie weet krijg ik m als kraamkado.. ;)zoniet koop ik er zelf nog wel een later! :D hihi

@Januari: Heeeeeel erg benieuwd hoe die maand gaat zijn.. ben bang best zwaar.. Manlief werkt gewoon nog natuurlijk en ik merk dat ik zijn hulp erg hard nodig heb de laatste tijd. Fysio stopt hier met 37 weken omdat ze bang is anders misschien onnodig iets op te wekken omdat ze toch dat gebied "stimuleert" en ze niet wilt dat er toch die twijfel komt mocht er dan iets misgaan..

Hebben jullie (extra) hulp voor de laatste weekjes? mannen misschien die al vakantie nemen ofzo? want hier begint dat vooral na de geboorte denk k..

@Babylove: nee, weet dat mn kleine grote beul er ook uit kon dus dat geloof ik wel!! :D :D hahah.. ik heb alleen al langere tijd het idee dat onze dame lang is? of groter? want ze zit echt hoog en laag tegelijk.. heb t idee dat ze er bij mn onderkantje bijna uit komt vallen (druk en pijn) en tegelijkertijd krijg ik me dan een schop tegen mn ribben dat ik echt anders moet gaan zitten omdat ik bang ben dat t me anders een rib kost! :D :D

Ik heb dus meer iets van, nog 6.5 weken groeien daarbinnen.. DAT PAST TOCH NOOIT! :D

@MW: die eerste week "regelt" zich wel.. de kraamhulp zal een bepaald ritme hebben en/of je hebt t zelf al en zon kleintje heeft niet veel meer ritme dan eten eten en nog s eten. als je voor je gevoel net klaar bent met een voeding wilt hij/zij alweer een nieuwe ;) iig das mijn ervaring..
    Borstvoeding geven met de visite deed ik gewoon, zeker toen ik beneden in een bed lag door mn bekken en ik dus niet "even" naar boven rende voor de voeding.. bij sommige visite deed ik dit wel.. lekker de rust en geen genant gevoel ofzo :)

Ook heb ik een kipkep voedingsdoek, die bedekt dan je borst en kindje en jij kan wel spieken.. niemand die iets ziet en dat gevoel was bij sommige kraamvisiste wel fijn ;) ik kon sommige mensen niet eens want dat was dan van de kant van manlief ;)

Bij ons zat de eerste dag dat ik thuis was t hele hok vol met alle naaste familie.. de kraamhulp voor t eerst, mn mams hielp.. en je zou denken dat t eigenlijk veels te gek was.. maar dat viel echt alles mee!!! :) iedereen bleef niet te lang plakken omdat ze ook wel weten dat t zwaar is, maar ook door de adrenaline had ik in die eerste dagen beter nog 50 man erbij kunnen hebben als een week later.. (ook door mijn terugklap hoor)

Heel stom, maar zo brak als mijn lijf is en zo zwaar als mn bevalling was. toen ik geslapen had na t flauwvallen en smorgens de kleine had gevoed enzo heb ik me rustig gedouched en voor mn moeder in t ziekenhuis was zat ik al met gefohnde haren mn make-up op te doen ;) mensen geloofde niet dat ik net bevallen was.. :)

Daarbij moet je je ook goed instellen op t feit dat vooral JIJ als kraamvrouw de baas bent. Ben je wel moe of vindt je t moeilijk de eerste week? geen zin in visite? dan komen ze maar niet of later. JIJ bepaalt want t moet voor jou een geweldig mooie week zijn! :) tuurlijk voor je man/vriend ook maar die heeft niet een watermeloen door een te klein gaatje geduwd ervoor :) hahaha

@Niet snappen dat t echt een baby is: HEEEEEL Herkenbaar hoor!!! Ik heb de 3D foto's bij de hand, ik weet hoe t is want t is niet de eerste en nog niet eens zo lang terug, en toch heb ik weer t gevoel dat t babykamertje voor de mooi is :) en niet echt voor een baby.. t besef komt soms ineens wel met herinneringsvlagen van ohja dan hebben we dat weer en toen ging dat zo.. maar echt t besef van een BABY? nee..

Bij Brayden kwam dat pas een paar minuten voor zn geboorte.. was al anderhalf uur zn koppie aan t bekijken in die spiegel (haartjes) en m eruit aan t persen maar toen ineens dat koppie echt kwam en ik een gezichtje zag/herkende kwam de shock van verrek, das een baby :$ een echt kindje, das echt mijn kindje!!!!!

Zo erg dat ik dus stopte met persen en begon te huilen en zowel vriendlief als de VK me even moesten vertellen dat ik niet moest stoppen nu! :D whahaha

@Trishka: Simpel antwoord? ik zou dan kijken of ik ging of niet.. bij een vriendin verwachtte iedereen t ook eerder en die kwam met 40 weken precies dus je weet t gewoon niet! misschien ben je dan al 2 weken bevallen en voel je je prima en dan kan t gewoon, wie weet ben je wel al 2 weken bevallen maar voel je je nog te slecht en kan t eigenlijk niet eens..
    Maar wie weet ben je ook gewoon nog hoogzwanger! en dan kan je ook voor jezelf kijken of je dan wel of niet zou willen ;)

Denk niet dat iemand dat kan voorspellen.. ;)

Hebben jullie ook wel s dat je wel een soort aftelklokje op je buik zou willen? :) dat je weet wanneer t geboren gaat worden???? Ik vind het idee dat ze over 3.5 weken al MAG komen heel onwerkelijk, lijkt te dichtbij.. maar weet ook dat t zeer waarschijnlijk nog een week of 6 a 7 duurt op zn minst.. zou soms wel een datum willen weten al ;)

@MW: NOUJA! wat een wijf zeg!! :$ sorry hoor maar waar haalt zo iemand t lef vandaan..

Ik snap dat niet hoor.. bij mij deed niemand dat, iedereen beaamde wel dat ik veel vocht vasthield maar pas nu achteraf krijg ik te horen hoe dik ik toen was en hoeveel t eigenlijk was :) toen nooit iemand over gehoord op zon rotmanier hoor!

@Inkerbell: ook heel herkenbaar die lege buik snel willen opvullen! :D ik was ook snel over mn bevallingstrauma heen en wilde ineens echt een tweede kindje!! miste t zwanger zijn best wel.. en denk dat ik dat straks ook echt ga missen omdat dit de laatste is.. als dat besef komt.... ;)

@Bevalling:

Weeen thuis - Zwaar, pijnlijk maar "te doen" op t moment dat je echt denkt, nu ga ik t uitgillen en knap ik uit elkaar van de pijn! is de wee op zn hoogtepunt en begint ie af te zakken.. en dan ben je dat gevoel van ik kan niet meer ook wel kwijt vind ik..

Weeen na wee-opwekkers in ziekenhuis (continuee wee en pieken van extreme lange rug en been weeen) - Ondragelijk in de pieken en duurde te lang en geen adempauze tussendoor. daarom ruggeprik.

Ruggeprik - Ongelovelijk goed spul! :D whahaha.. al vond ik mezelf een watje daardoor wel genoeg kunnen rusten (voelde nog wel weeen en sinds vlak voor ie ingewerkt was ook persweeen die ik bleef voelen) daardoor natuurlijk bevallen zonder pompen en dat soort dingen, had anders lichamelijk niet gekunt denk ik :)

Oh en als je denkt dat je t echt niet aan gaat kunnen de pijn? Zodra een ruggeprik kan is dat zon wereld van verschil! ik ging van niet meer kunnen praten (Alleen "Liefje!!" dan moest ie duwen in mn rug en dan " Hoger" of "lager" of "harder" dan wist hij genoeg :D ) naar de oren van iedereens kop lullen van de zenuwen.. whahah.. zodra die prik zat kon ik weer praten en doen, heb zelfs ff mn mams gebeld dat ie er nog niet was :p

Er is dus altijd een oplossing :) hoewel misschien niet ideaal (ook een ruggeprik heeft risicos) er zijn opties! :)

@Sneeuw: HIERHEEN STUREN!!!!!! :D :D IK wil sneeheeeeeeuw!! :D heb zon zin om met zoonlief te sleeen en die witte wonderlijke wereld..

Ben hooguit bang dat manlief met mn weeen er wat langer over doet om thuis te komen van zn werk mocht ie daar zijn als t begint (uur reistijd) maar de vorige keer deed zn baas ook totaal niet moeilijk, als ik ook maar denk dat t begint gaat hij naar huis. punt. en dan heeft ie ook 3 weken vakantie als ik echt ga bevallen :)

En wellicht moet manlief in weer en wind de auto uitgraven ofzo als we naar t ziekenhuis kunnen! hahaha.. maar op dat moment doet ie dat met alle liefde :)

Lukt dat allemaal niet binden we een slee vast aan de hond. die heeft wel een sneeuw-bouw en lijf en die kan me wel naar t ziekenhuis trekken! Whahahahahaaa :D :D

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zo goeiemorgen Pam.. :) tis weer een beste lap tekst geworden dames sorry!!! :D :D :D

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wederom goedemorgen.

@Pam: hahahaha ik zie je al helemaal zitten op je slee, met weeen en de hond ervoor. hahahahaha

Hier alleen hulp van mijn moeder en oma. Hopelijk dan, want mijn moeder heeft weer werk per 2 januari dus ze weet nog niet of ze mij kan komen helpen. Lief doet nu wel wat meer in huis want heb aangegeven dat sommige dingen echt te zwaar worden. Maar ik ben eigenwijs en doe zo veel mogelijk zelf. Van de gewone werkzaamheden. De keuken een grote beurt geven red ik al niet meer.

Deel Deze Pagina