Ha meiden, Weer bijleestijd hier AnneThamar, hoe was de echo vanavond? Soepkip, hoe is het nu met je? Is de pijn weggetrokken? Babyshower, gaan we hier niet doen. Hoeft voor mij niet zo... Marjanneke, haha strakke actie met die pincode Heb je je nieuwe pas al weer aangevraagd of kreeg je de oude terug? En nog belangrijker....weet je je code al weer??? MamadeLuxe, wat leuk een jongen. gefeliciteerd ! Yoyo, veel plezier! vaddie, gezeur op je werk is nooit leuk. Is het nog goed gekomen vandaag of was je blij dat het 1 uur was? mw21, hopelijk gaat de pijn snel weer weg en doet het dagje extra bijkomen je goed!` Super dat je de baby hebt zien schoppen jodeli, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Pam, goed geslaagd bij Ikea? Leuke winkel altijd! inkerbell, ik vond die solextocht al zo dapper toen ik het las.... Jammer dat je nu zo'n last hebt. dagboek heb ik niet. had ik ook niet voor Svinthe. Ik schrijf in: Mama en papa (vooral mama hoor ) vertellen over jou. Erg leuk om te doen en beter bij te houden voor mij Soepkip, ik herken je gevoelens. Soms komt het zo op me af... een tweede kindje...spannend... leuk.... beschermend En ook wat Foxymama schrijft... er mag echt niks met mij gebeuren... Miron, hoe was de beurs? Leuk om daar mee te helpen! Vandaag druk gewerkt. Lekkere dag gehad maar erg moe toen ik thuis was. Wel een goed gevoel erover! Gisteravond zijn we uti eten geweets bij de Griek. de eerste keer in en "echt"restaurant met Svinthe erbij het ging supergoed. lekker gegegeten en gezellig gekletst. Voor herhaling vatbaar. Straks lekker bankhangen, geen plannen voor vanavond. Ik voel de baby steeds meer schoppen. Lekker gevoel! Woensdag heb ik een extra echo. Leuk hoor, nog een keer binnen kijken. Donderdag naar de VK. Naar dezelfde die mijn bevalling heeft gedaan de vorige keer. Pfff, ben nu al best zenuwachtig.... raar geval ben ik toch soms ook. Ik ga mezelf goed houden, rustig blijven en hopen dat ze niet teveel vraagt
Annethamar hoe was het? Hannah bleef Svinthe wat zitten? Denk niet dat wij dat gaan opredden haha....... Tja die solextocht op zich was leuk maar de gevolgen zijn wat minder. Ik mis een stofje in het bloed waardoor mijn spierherstel langer duurt als normaal. Ik heb wat langer spierpijn dan een ander. Marjanneke moest even het verhaal teruglezen haha heel herkenbaar. MW21 Geweldig zeg dat je het kon zien en je vriend ook. Hoe bijzonder. Mijn dochter is wederom gevallen. nu met de kop op de radio gevolg giga bult! De mensen mogen wel denken zeg.. De schaafplekken van de vorige valpartij waren net verdwenen.......
Inkerbell, ja hoor ze bleef prima zitten.... met de IPAD voor haar neus : oei, weer een bult erbij.... Zielig voor je dochtertje!
Miron. Leuk die kinderkledingbeurs, ben benieuwd of je er nog wat leuks weg haalt maar dat kan bijna niet missen volgens mij, ik ''hoor'' je er al regelmatig over dat je daar zelf niet op kunt wachten! Wat een mentaliteit, ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor! Is er iets leuks georganiseerd en tot op de puntjes geregeld en dan krijg je die negativiteit, erg jammer. Het zal de pret niet bederven maar toch. mw. Ahh.. wat leuk dat man het nu ook gevoeld heeft! Hoe voel je je nu? Hanna. Haha! Een ipad, ik zag laatst ook bij vrienden dat de kleine kinderen er zo goed mee overweg konden, ook met de iphone. Was verbaasd toen ik dat zag. Vroegah gaf je dat soort dingen niet aan kinderen toch? Suc6 bij de verloskundige donderdag. Het zal allemaal wel meevallen en juist goed om er over te praten nu het een feit is dat je weer gaat bevallen . Inkerbell. Zielig voor je dochtertje! Verders hier geen emodag vandaag. Gisteravond was echt erg voor m'n gevoel. We zaten ook naar een (vond ik) zielige film te kijken dus dat heeft ook meegeholpen. Zo emo ken ik mezelf niet. Denk trouwens niet na over de ''verandering'' van het leven die een kindje met zich mee brengt maar meer over dat ik al zo veel van hem hou en ik hoop dat alles goed blijft gaan en hem niet toch kwijtraken. Soms denk ik ''het is te mooi om waar te zijn''.. Maar goed... Ik ga even een avondwandeling maken en bij een vriendin langs lopen. Fijne avond!
Zo even snel een echo berichtje, morgen komt de rest weer aan de beurt! (plus foto's!) Alles goed met de kleine, komt allemaal overeen met 21 weken, hartje,schedeltje enz. Hebben er ruim 3 kwartier over gedaan, was ontzettend aan het bewegen! Dan zat er weer een handje voor, dan een luchtbel, dan bewoog ie weer de andere kant op.... Bovendien ligt de baby zo ongeveer tegen mijn rug aan, vandaar ook dat ik bijna nog geen buik heb! Blijkt wel dat mijn placenta iets minder dan een cm tegen de bbm aan ligt, krijg dus een herhalingsecho met 32 weken om te kijken hoe het er dan uit ziet. Kortom: wij zijn zeeer tevreden!
fijn anne, heerlijk genieten van de goedkeuring en placenta trekt meestal nog omhoog dus goede hoop voor een goed bericht met 32 weken voor jullie. ego: crapppp: bedenk me net dat ik vandaag een vk afspraak had, oepsss. morgen gelijk maar ff bellen voor een nieuwe afspraak...
Oh Trishka das niet zo handig hihi Kleertjes uitpakken was weer super leuk. Ook al dat geklets tussen de dames vind ik geweldig. En ja er waren weer leuke dingen ingeleverd maar er moet nog super veeeel uitgepakt worden, er waren meer dan 600 vuilniszakken ingeleverd. vorige beurs waren dit al 450 en dit kregen we in 2 weken net weg dus nu zullen we het waarschijnlijk niet gaan redden. Anne fijn dat de echo zo goed was. Die placenta zal denk ik wel tegen die tijd een stuk omhoog zijn gegaan dus een extra echotje is niet zo erg dan.
@Lieve, Ik heb mijn echo vorige week al gehad hihi maar toch bedankt Ging erg goed voor het geval je het gemist hebt we krijgen een dochter
Je dochter toegevoegd aan de lijst. Gefeliciteerd. En inderdaad wel gelezen dat jij vorige week de echo hebt gehad. Per abuis gewoon verkeerde naam getypt... Wederom een bewijs dat ik dat soort dingen nu even niet uit mijn hoofd moet willen doen!
AnneThamar. Fijn dat alles goed is met jullie meisje, ben benieuwd naar de foto's morgen! Ik duik mijn bedje in. Morgen weer vroeg werken... Slaap lekker!
AnneT fijn dat alles goed is! En idd grote kans dat je placebta wel mee gaat groeien omhoog want die buik komt echt wel hoor!
Hier flink sjaggo. Wilde uitslapen maar dat stomme werkvolk........ Sinds half 7 dus al wakker. Hoef pas om 1 uur te beginnen met werken. Denk dat ik dus gesloopt ben vanavond.
Hihi is dat een goede gok? Wij weten het niet hoor! Helaas kon ze door alle vaagheden ook geen mooie beelden maken, ik zal hieronder de mooiste even zetten. @Vaddie, irritant he, hebben wij ook een tijdje gehad, grr kon ze wel wat doen zo vroeg en zo lekker overdreven vrolijk!
@jodeli: nog gefeliciteerd!! en das een berg verjaardagen bij elkaar gelukkig ben je niet nu uitgerekend Nog wat gedaan in de babykamer of is t balkonhangen geworden? @Soepkip: Die gevoelens zijn HEEL herkenbaar!! hier geloof ik t soms niet dat het gewoon goed kan gaan, dat KAN toch niet? zoveel geluk en moois kan ik toch niet hebben? Ben dan ook soms helemaal panisch bang dat ineens mn vliezen zouden breken dat lijkt me nu t ergste wat er gebeurt namelijk en daar ben ik dan ook echt en oprecht bang voor.. heel raar en moet mezelf echt kalmeren dan.. Het "het is te mooi om waar te zijn" gevoel heerst hier ook heel erg! Ben dan ook blij als we die 26 weken grens voorbij zijn is toch ook wel weer magisch de grens dat ze iets kunnen mocht het te vroeg geboren worden.. @Foxymama: ja daar heb ik ook wel s aan gedacht.. wat als er iets misgaat met mij? maar heel stom, daar heb ik wel vertrouwen in qua gevoel.. hopelijk klopt dat gevoel weer wel en komt t allemaal gewoon goed.. ook heel raar, heb al vaker gedroomd/gedacht dat ik mn baarmoeder zou verliezen na mn bevalling dat dit echt mn laatste kindje zou zijn omdat we hierna geen keus meer hadden.. heel vreemd.. @Miron: dat klinkt wel erg leuk zeg! daar vrijwilligster zijn! waar is die beurs dan? En ik snap t ook niet zo goed dat mensen moeilijk doen over een gratis uitje! is toch leuk! kijk ik snap wel dat t voor veel kindjes te laat is.. vind dat dan ook wel weer apart vanuit de organisatie.. tis toch ook wel een kinderpark.. maar ik begrijp een beetje uit je verhaal dat t niet bedoeld is om de kinderen mee te nemen dus dan lijkt dat me idd geen probleem! en oppas moet je kunnen regelen en anders ga je maar niet?! of mag dat niet? @Mw: leuk is dat he! hoe reageerde je vriend op t schoppen zien?? @Marjanneke: hahahah die pincode! wat voel je je dan dom he! hier ook zoiets gehad, typ mn pincode.. fout.. huh.. of typfout, nog s rustig gedaan.. weer fout. mn mams was mee en die weet mn codes dus haar laten doen. ook fout?! bleek dat we allebei dezelfde code in ons hoofd hadden maar dat we er 1 cijfertje naast zaten @Ikea: Naja.. geslaagd, we hebben niet echt waar we voor gingen.. schuifdeuren voor de inbouwkast die we gezien hadden waren qua maat niet ideaal en materiaal niet mooi.. dus hadden we t alsnog moeten schilderen en doen en dat vind ik een beetje veel werk voor alleen andere deuren.. als t dan in een keer strak en af was geweest hadden we t graag gewild maar dit schoot niet op. en de wel mooie deuren had ik voor die prijs een dubbel zo dure babykamer kunnen uitzoeken met hanglegkast dus dan is dat ook weer zon onzin! We gaan dus nu de huidige deuren strak maken (greeploos ook) en hoogglans schilderen en dan met een speciaal sluitingkje erachter (bij ikea vandaan ) hoef je ze dan alleen aan te duwen en dan wipt ie open @hanna: klinkt lekker en gezellie bij de griek uit eten! en over je bevalling praten als je er nog zo mee zit lijkt me moeilijk maar beter dat t nu uit je systeem is als dat t straks met deze bevalling allemaal weer terugkomt toch? komt vast wel goed @inkerbell: arm meisje! is er niet een reden dat ze vaak zo lelijk valt (zoals misschien een bril nodig ofzo) of gewoon dikke pech?? @hanna: whahahha ideaal kindervermaak Zie dr al zitten met dr Ipad.. stoer! haha @Soepkip: ff lekker laten gaan die emoties! lekker huilen als je je zo voelt voel ik me vaak wel ff beter en opgelucht door en hormonen doen rare dingen met je hoor.. Ik had altijd vaak zoiets van, komop.. je bent er zelf ook nog bij hoor.. als mensen dan heel anders waren of anders reageerden.. en in zekere zin vind ik dat ook, ik voel aan mezelf eigenlijk altijd wel als mn hormonen me plagen en ik me anders voel of gedraag maar soms kan je dat dan niet lekker verwoorden of komen de tranen vanzelf.. Ennuuuh.. sinds Brayden geboren is ben ik veeeeel meer een emo-muts als ervoor! zelfs vriendlief kan om bepaalde dingen nu huilen en dat kon ie dan nooit! ouderschap doet ook wat met je @Annethamar: jeeeej! gefeliciteerd!! wisten jullie nou al wat t geslacht is of wilde je dat niet weten? weet-t-niet-meer.. en die placenta verschuift idd vast wel.. heb wel vaker gehoord van verschuivingen van enkele centimeters! @Trishka: hihihi OEPS! heb ik ook wel s gehad ja.. denken van ik had toch ergens rond deze dagen een afspraak en dan was ie dus al geweest.. Ben benieuwd wat je VK ervan zegt je zal vast niet de eerste zwangere zijn die dat doet @vaddie:Oooh balen he!!! hopelijk valt je dag verder mee.. Zo.. hier ook te vroeg naar mn zin.. (vriendlief ging er gister uit voor de kleine en toen kwam ie pas om kwart over 10!!!! ) dus straks hopelijk ff terug en dan komt vanmiddag een vriendin een bakkie doen en moet ik ff naar de fysio.. Vanavond vriendlief weer nachtdienst en ik ga er vroeg in heb ik besloten! doe ook mn laptop en tv uit anders weet ik t wel weer! Morgen ff naar een zwangerschapsmode en babywinkel hier in de buurt.. ff kijken of ze een leuk jurkje daar hebben! ze hebben alle gangbare merken dus ik hoop dat ik daar ff slaag... en misschien ook wel voor een winterjas! zou leuk zijn want dan ben ik daar ook mooi mee klaar.. Dan ook ff een knutselwinkel in ff alles halen voor t knutselen van de kamer en de bedankjes! en dan ook ff dingetjes online bestellen.. bestel dan meteen de versiering voor in huis mee.. ALLES ROZEEEEEE!!! hihihi.. mn huis is niet meer te herkennen straks Dan lekker aan de knutsel! langzaamaan alles gaan beginnen en afmaken.. nu al zin in met 30 weken gaan mijn voetjes omhoog en ga ik genieten van de feestdagen met een dikke buik! wil dan alles afhebben, iig zo goed als! Las gister trouwens ff over de jonge gezinnen beurs.. is 2,3,4, en 5 november als ik me niet vergis en is vanaf de zwangerschap en geboorte tot oudere kindjes en lijkt me eigenlijk wel superleuk! hier ging ik altijd naar de 9 maandenbeurs maar die is eigenlijk altijd eind februari dus dat wordt m nu niet Wil eigenlijk wel graag heen.. vaak zie je een hoop leuke dingen en krijg je een hoop leuke aanbiedingen en kortingen op de beurs.. vooral leuk voor bepaalde dingen zoals boxkleden, voedingskussens, flessensets en speciale dingen zoals zon spiegel voor in de auto (hang je aan de achterstoel/bank waar de maxicosi staat en dan kan je via je achteruitkijkspiegel en die spiegel t kindje toch zien ook al zit t dus omgekeerd.. we hebben een groene kikker variant ervan ) en ook kortingen voor geboortekaartjes en sowieso een hoop ideeen en linkjes waar je anders misschien niet op gekomen was.. dus ik zie t nut er wel van in! zou alleen niet weten wie er met mij en de rolstoel mee zou willen Gaan/willen er meer dames heen??
AnneT: Vind deze echo nog best duidelijk hoor. Pam: Ja heb er ook wel ene goed gevoel over hoor, maar het spookt toch door mijn hoofd. Nog wat leuks gescoort bij de IKEA gister? Jonge gezinnen beurs lijkt me leuk, hoor het nu pas. Ga kijken of ik mijn moeder mee kan slepen daarheen Hier: Vandaag een dagje vrij. Net 30 min marteling gehad bij de fysio. Doordat mijn collega overdrijft met dr RSI/schouderklachten moet ik haar werk overnemen en dat voelde ik net echt! Nek en rug deden pijn!!!! Straks naar de VK, lekker weer hartje luisteren en geboorteplan bespreken. Wil nog niet eens aan de bevalling denken, laat staan alles bespreken en op papier zetten. Ben ook bezig met een flinke klachtenbrief schrijven voor de school van mijn zoon. Had al eerder aangegeven dat ik geen foto's van hem op de schoolwebsite wil (had ik hier ook eens gezegd volgens mij). Kreeg van de week een mailtje van de juf dat er een leuk klassenverhaaltje op de site stond, maar WEER met foto's en nu ook van de kinderen (incl. mijn zoon) in hun ondergoed.Dus vandaar de brief in de hoop dat ze iets gaan doen aan hun beleid en op zijn minst mijn zoon van hun website halen.
Update: Mijn mam's gaat graag mee naar de jonge gezinnenbeurs..Zoonlief is ook vrij op vrijdag, dus dat wordt denk ik een dagje Utrecht
@pamp ik ga die zaterdag denk.wel ff! Mijn vriendin wil graag met me gaan en aangezien onze verbouwing gaat starten wil ik zoveel mogelijk weg haha en mag ik wat brutaals/nieuwsgierigs vragen? Haha ga ik maar gewoon doen. Je doet vaak leuke dingen en lijkt vaak te shoppen, maar je werk natuurlijk niet. Nu vroeg ik me af of je vent een goede baan heeft?!? Haha brutaal he!