1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Darmen: zijn echt mijn darmen. Ben al 5 dagen niet naar het toilet geweest. En het doet alleen onderin in mijn buik zeer. Kan zelfs mijn huispakbroek niet aan omdat die te strak zit. Dus nu maar en 'gewone' positiebroek aan die op mijn buik zit.
    Heb nu maar bij de drogist een laxeerdrankje gehaald. Dus zo even bijsluiter lezen.

Buiten dat; heb mijn dag niet. Erg moe, veel harde buiken en gedonder met mijn suiker. Gelukkig zijn alle klusjes gedaan. Voor morgen staat er helemaal niks op de planner. Alvast een beetje energie verzamelen (hopelijk dan) voor de kerstdagen.

@Mar: ben idd benieuwd of jullie oudste het goed heeft met de naam?

@Mauysi: vervelend dat het gedoe met zijn oude werkgever nog niet is opgelost.

2. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even tussen eten maken door de naam thijs klopt ook nog.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mar dan zal hij toch ergens die naam hebben opgevangen.
    Daarom spreken wij de naam dus echt niet uit waar mijn dochter bij is. Al heeft mijn man daar soms nog wel een handje aan maar nu is ze ook nog net te klein om dat te beseffen. Maar mijn schoonmoeder vraagt aan haar hoe de baby komt te heten maar dat zeggen we dus niet.

Mausyi sjeemig wat een rot bedrijf. Gelukkig is je man daar weg en ik begrijp dat het bedrijf waar hij nu werkt jullie hiermee wel super goed helpt. Hopelijk kunnen ze toch nog wat regelen en komt het niet tot een rechtzaak.

zo nu maar eens eten.

4. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Hallo allemaal! Even een kort berichtje van mij. We hebben weer internet!!! Hoera:)

We zijn ook helemaal verhuisd, het meeste is af en ik zal snel eens foto's neerzetten. Maar morgen eerst een gezellig dagje winkelen met een vriendin en 's avonds dansen (als ik dat nog red).

TJ, wat vervelend dat het toch het ziekenhuis is geworden. Ik hoop dat alles goed gaat en dat de kleine nog even in je buik kan blijven zitten. Heel veel sterkte!

En meer slecht nieuws hier. Mausyi, wat een gedoe zeg, met die werkgever. Wel heel fijn dat het nieuwe bedrijf van je man zo helpt! Sterkte daarmee!

Verder ga ik binnenkort uitgebreid reageren, maar nu eerst even onder de douche. Voel me helemaal gammel. Ik weet niet meer wie het hier over die hoge rugpijn had, maar ik kan er over mee praten! Het lukt me nu echt niet meer om achter de computer te blijven zitten van de pijn... Heel lastig, ook op mijn werk. Ik probeer maar veel te lopen en van houding te wisselen, maar met een kantoorbaan schiet dat toch niet zo op. Nu ja, vanaf nu t/m 3 januari ben ik vrij, en dan nog 9 dagen volhouden!

5. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hey meiden

Ik meld me ook weer even. Paar heftige dagen achter de rug gehad. Gister laatste werkdag dus vandaag officieel verlof.
    Met de buurvrouw gaat het goed! Niet te geloven na 2 reanimaties....
    Had er een hard hoofd in maar kreeg gister dit nieuws....
    Verder gister erg last van mijn buik en rug gehad. Het ging weer in golven op en neer in mijn rug de pijn. Hoop dat de baby dus nog gedraaid is.. was de vorige keer ook zo met de kleine meid.
    Daarna even ontspannen gezwommen

Vandaag de allerlaatste dingetjes gehaald voor dochter haar kamertje dus die kan met kerst over. Dan me lekker met de babykamer gaan bezighouden. Heb al een lading pampers ingeslagen bij etos, zwitsal, voeding en infacol tegen krampen.
    Ook nog bij prenatal kleding gescoord voor mijzelf aangezien er sale was.....

Tj meid hoe gaat het nu?

Vaddie rustig aan met je darmen e.d. niets is minder

Marjanneke fijn dat jullie gesetteld zijn.

Wie kreeg er nu een echo? Wat leuk zeg!

Mar3kids dat is idd wel heel toevallig dat hij de naam noemt.....

Onze meid noemt de baby broertje/zusje haha.....

6. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Dat was ikke! Ben erg benieuwd naar de echo.....

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier noemt de oiudste ook de baby zusje, e aaron is nog te jong om te praten hehehe, vind t al heel wat als daar mama of papa uitkomt ;) .

8. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu plat kan niet meer zitten en lopen, dus maar richting bed en morgen hopen op een betere dag. Hoop voor iedereen een goeie nacht met veel slaap.

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb al de hele dag last van steekjes in mijn buik. Voornamelijk onderbuik. Net paar keer flinke steek onder schaambot. Kon niet blijven staan. Nu lig ik in bed en is beeb weer actief.... Raar allemaal die pijntjes....hoor je nooit iemand over...je hoort altijd alleen maar de leuke dingen....

Mar slaap lekker!

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb t even opgezocht;
    Wat zijn indalingsweeën? Indalingsweeën zijn weeën die komen als je kindje indaalt. Dat betekent dat het hoofdje van je kindje in je bekken zakt. Dat is goed, want dan is je kindje dichter bij de uitgang. En dan is het straks bij de bevalling makkelijker voor jou. Indalingsweeën duren vaak een paar uur of een dag en ze zijn heel onregelmatig. Ze duren ongeveer 20 seconden. Ze stoppen vaak ook opeens weer. Ze kunnen een heel stekende pijn in je onderbuik geven. Je kunt ook een beetje slijm verliezen. Dit is allemaal normaal.

Ben je nog geen 37 weken zwanger? En duren de indalingsweeën lang, worden ze sterker, komen ze sneller achter elkaar of verlies je bloed? Bel dan je verloskundige. Dat is heel belangrijk!

Wat zijn voorweeën? Voorweeën maken de baarmoedermond klaar om open te gaan als de echte weeën beginnen. Hoe weet je of het voorweeën zijn? Voorweeën duren altijd kort en ze doen niet echt pijn. Ze komen heel onregelmatig. Soms heb je er een paar achter elkaar, en dan weer 15 minuten helemaal niet. Ze komen minder vaak en ze doen minder pijn als je afgeleid wordt. Dus als je iets gaat doen, als je met iemand praat of als je onder de douche gaat worden de voorweeën minder.

Wat moet je doen als je voorweeën hebt? Heb je voorweeën? Dan is het belangrijk dat je zoveel mogelijk slaapt en ontspant. Lukt dat niet? Ga dan iets doen wat je afleidt. Het is zonde als je denkt dat de bevalling nu begint. Want voorweeën kunnen zomaar stoppen en pas een week later kunnen dan de echte weeën komen.

Heb je regelmatige weeën die elke 5 minuten of sneller komen? En duren de weeën een minuut en zijn ze al een uur bezig? Dan heb je echte weeën en is de kans groot dat je bevalling begonnen is.

Tips bij voorweeën of indalingsweeën

Ga lekker onder de douche of in bad. Door de warmte en het water ontspant je buik of rug. Heb je geen zin in een bad of een douche? Leg dan een warme kruik tegen je onderbuik of tegen je onderrug, of allebei. Neem twee tabletten paracetamol van 500 milligram. Dan kan je buik een beetje ontspannen. Doe dat niet vaker dan drie keer per 24 uur.

Ben je nog geen 37 weken zwanger? En duren de voorweeën lang, worden ze steeds sterker en doen ze pijn? Of verlies je bloed? Bel dan je verloskundige. Bel ook als je twijfelt, of als je ongerust bent.

Dus iets heel normaals...maar prettig is t niet....

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hè meiden,

Even snel berichtje van mijn kant. Hier weer druk bezig geweest. Geboortekaartjes zijn besteld. Vanavond at ik bij mijn ouders en toen zei m'n vader uit het niets de voornaam die wij gekozen hebben! Ik verschoot van kleur, voor hem meteen een bevestiging. Heb toegegeven en vroeg onzeker zijn mening waarop hij zei dat hij t een mooie naam vond! Pf.. Ik schrok er van!
    Mar3kids. Jammer dat je op zoek moet naar een nieuwe naam, Thijs is een leuke naam! Is Stijn een optie?

Ik denk dat de baby ingedaald is, zit om de klip klap op het toilet en plas dan kleine beetjes. Beetje zoals aan het begin van de zwangerschap maar dan met drukgevoel erbij.

Slaap lekker!

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Borsten zijn ook weer wat gevoeliger...

13. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Morgen ochtend groei echo! Woehoe!!! Ben wel weer benieuwd hoe het met ons kleintje is en vriend lief ook hihi

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier gisteren naar de prenatal geweest. Heb gewoon cup E nu. Heb normaal B en heb in het begin van de zwangerschap een meegroei bh gekocht. Shokking. :)

15. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha steyn was een goeie geweest maar onze jongste zoon heet al zo. Maar even verder kijken. Manlief zei al dat.ik een andere naam mocht bedenken. Maar de namen die ik leuk vind, vind hij minder. Ik had cas, daan, niek en niels zien het wel.

Hier goed geslapen maar wel weer opgestaan met pijn. Vanmiddag komt mijn moeder boven effe poetsen.

Babylove succes bij je echo

16. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen!
    Berichtje van TJ op FB:

Dit gaat een goede dag worden, weet ik zeker! Goed geslapen, bloeddruk blijft stabiel, voel me best goed en gisteren nog uitleg gehad over neonatologie hier in zh, zodat we weten wat ons te wachten staat. Misschien ook nog even naar huis met kerst??!! We zullen het straks horen van de gyn.

17. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Tj mijn duimen draaien voor je...

Mar3kids wat vind je van Ties... is ook een populaire naam en lijkt wat op thijs....

Zo ga me in het winkelleven storten. Zo geen zin in maar ben gister weer de helft vergeten.

18. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja Ties vind ik ook super! Was eigenlijk mijn eerste keus maar mijn neefje heet Thijs en ik vond het te veel op elkaar lijken vandaar dat we er niet voor gegaan zijn.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ooooh dat heb ik ook, wilde al s op gaan zoeken wat dat was. Kon in de supermarkt amper staan, moest op t karretje leunen.
    Echt steken helemaal onderin auwauwauwauw...
    Haha maar daar hoor je idd niemand over!
    Voel me af en toe wel een zeurpiet :p

Gisteren maar eens de fysio gebeld, kan helaas pas aankomende donderdag terecht. Hoef gelukkig niet meer te werken, dat scheelt weer.

Ga zo maar s ff douchen, en daarna boodschappies doen met mn moeder, cadeautje halen voor mn man, en makeupje scoren, wordt nl nu wel erg wit haha. :)

TJ, hopen voor je op een goede dag!

20. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga vanmiddag lekker high tea-en met een vriendinnetje. Zouden eigenlijk naar Den Bosch gaan maar ik heb maar geannuleerd en hier in Tilburg iets gereserveerd. Ga het niet meer trekken om verder weg te gaan en dan de hele dag rond te moeten lopen. Dus nu brengt lief ons straks naar de stad klein beetje shoppen en daarna lekker smullen!

Verkoudheid begint al los te komen gelukkig alleen die hoofdpijn blijft...heb alleen ibropufen in huis dus dadelijk maar eens paracetamol meenemen....want wil de Kerstdagen wel goed doorkomen.
    Morgen weer foto's maken bij mijn zus. Deze keer gaat lief mee op de foto! Heb er zin in! En natuurlijk ook de echo! Hoop zo dat hij een mooie profielfoto kan maken van ons Fonske....

Fijne dag allemaal!!

Deel Deze Pagina