1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Marjanneke: ik zou de verkoopster vragen. Heb ik ook gedaan. (ook al ging dat geheel tegen mijn gevoel in.) Normaal hier een B, in het begin meegroeibh's gekocht maar die zijn eigenlijk te klein. (maar vertik het om weer nieuwe te kopen) Voor de voedingsbh kwam ik uit op E.

@Mw: hier vreemd genoeg ook niet bang voor de bevalling op zich. Die het pijn gaat doen weet je eigenlijk van te voren al. (en ik verwacht niet anders) Waar ik nog steeds heeel erg tegenop zit te hikken is al die mensen die zich er mee gaan bemoeien. (ben zeeeeer preuts en moet in het zkh bevallen...)

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Mw! Jij ook gefeliciteerd met onze 34 weken hihi

Hier net de hele boven verdieping schoongemaakt opgeruimd pfff het wordt zeker een stuk zwaarder zo!

Morgen komt de kraamzorg kennis maken, ben benieuwd wat voor iemand het is.

Slapen gaat hier redelijk goed eigenlijk, schaam me een beetje om het te zeggen met jullie gebroken nachten.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Pijnbestrijding alleen als ik het echt niet meer zie zitten hoor. Maar als het allemaal gaat zoals de vorige keer hoeft het niet. Was helemaal in mezelf gekeerd en op een paar keer auw auw niets gezegd.
    Heb zelfs tijdens het persen gezegd is dit alles.

Ik moet ook naar het ziekenhuis ivm overgewicht. Maar ik hoop ergens dat als ze komen controleren dat ik zoveel ontsluiting heb dat ik niet meer naar het ziekenhuis toe kan. Erg he. Lijkt me zo lekker om thuis te bevallen.

Vanmorgen nog effe geshopt bij de hema. Is nu 1+1 gratis. En wilde toch nog een vestje erbij voor een setje af te maken. En tja dan blijft er zo nog wat aan je vingers plakken. Nu lekker verder met opriumen

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    VoedingsBH: Koop er nog niet teveel is mijn tip vooral! Zeker niet de mooie ;)

Je borsten kunnen flink veranderen bij t voeden, zeker in t begin.. de ene heeft extreme stuwing en de ander niet.. en in t begin voedt je ook t meest en dat wordt op een gegeven moment wat meer standaard waardoor je borsten daaraan wennen zeg maar..

Ik vond het heel moeilijk bh's te vinden die mooi zaten.. en heb ook echt supervaak gepast toen en uiteindelijk zat t nog niet :)

Ook kan ik echt aanraden een sporttopje/bh of zon AH-bra ding te kopen voor de nachten, of een voedingsbh die fijn zit maar zonder beugels enzo!!

Hier werd ik best gek van t bh dragen snachts maar je moet er wel echt een hebben die fijn is en goed zit omdat je waarschijnlijk echt wel de zoogcompressen nodig hebt dan.. iig wanneer je kleintje een eerste keer doorslaapt.. had ik iig wel.. zeiknat koud bed is hier niet raar geweest ;) hihi

Trouwens nog een tip voor de dames die borstvoeding geven: er is niet heel veel keus in zoogcompressen (wegwerp) maar ik vond er wel extreem verschil in zitten!! Die van natusan zijn best kostbaar, zijn iig de duurste maar daar deed ik langer mee, lekte minder snel door en zaten t lekkerst en zag je t minst zitten! :) Probeer dus meerdere merken als je eraan kunt komen.. zeker als er eentje bijv. niet bevalt ;)

Over pijnbestrijding:

Hier ook absoluut niks, iig.. das het plan ;) en dat was het de vorige keer ook.. nu moet ik ook zeggen dat ze hier in Nederland eigenlijk nooit bij voorbaat pijnbestrijding geven en ook dat ze niet zomaar bij de eerste goed pijnlijke weeen aan je bed komen "wilt u de ruggeprik?" zoals in bepaalde landen wel gebeurt.

Er zijn risico's en nadelen aan en die heb je gewoon liever niet :) Zoals bijv infectie gevaar, hogere temp en bij ons een nachtje ziekenhuis want je mag dan volgens mij nooit na 3 uur al naar huis. en idd de ongemakken voor jezelf zoals verminderd gevoel, catheter en aan bed gebonden zijn (al is dat dan geen moeite vind ik zelf.. god wat lag ik eindelijk lekker :D hahaha )

Maar soms is t wel de beste keuze om iets te nemen, als het te lang duurt of niet doorzet of iets dergelijks, je wilt immers ook nog de kracht hebben om te bevallen! en zeker bij een eerste kan dat persen tot 2 uur duren en dat is gewoon lichamelijk ook niet niks! dus dan moet je niet na 5 minuten uitgeput zijn.. :)

Dan is bij ons ook de enige keuze ruggeprik of pethedine prik en die laatste is voor mij geen optie.. roesje-trauma en denk dat ik helemaal in paniek raak als ik half stoned word en als ik me dingen niet herinner of meemaak achteraf.. ik ben nu hooguit 2 zinnetjes kwijt van mn hele bevalling gewoon door de concentratie en dat zint me al totaal niet ;) ik weet van mezelf dat ik er niet mee om zou kunnen gaan als ze me dat geven en dat is dus gewoon geen optie. Dit zet ik ook duidelijk in mn bevalplan en weet ik t.

Dus als er nood aan de man is is t ruggeprik of niks. ;)

We gaan voor de niks!! :D

Al weet ik wel bij mezelf, waarschijnlijk wordt t een ruggeprik als t ook wee-opwekkers worden en t dan lang duurt.. want die zooi reageer ik gewoon te heftig op.. ben best gehecht aan t ademhalen en dat voelde echt alsof dat totaal niet meer kon :D hihi

Voor de mensen die nu bang zijn voor de ruggeprik door de risico's of bang gemaakt worden door hun VK ofzo:

Het is wel een heerlijk ding als ie eenmaal zit ;) bepaalde pijn verdwijnt gewoon en de nadelen wogen er toen voor mij met geen mogelijkheid tegenop.
    Ik heb erdoor verhoging gekregen en door mijn temp was die van Brayden ook iets te hoog maar dat zakte allemaal vanzelf en er was dus niks aan t handje.. Ik had ook de mazzel te mogen persen met de ruggeprik aan omdat mn persweeen er nooit door zijn weggegaan, die voeldde ik gewoon prima..
    Ik had zonder zeer waarschijnlijk niet natuurlijk of iig niet zonder hulp bevallen :) Soms is het dus gewoon echt een positieve uitkomst! :)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hema 1+1 gratis? oei.. verleiding.........

Nee pam, eerst alles af en alles wassen enzo!!! :)

6. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Goedemiddag. Hier schrok ik om half negen wakker, zoonlief lag al een tijd te kletsen, maar had geen idee dat het al zo laat was. Dus we waren een beetje boel te laat op de opvang, oeps...
    Om zeven uur er wel even uit geweest toen manlief opstond.
    En eerder in de nacht toen zoonlief wakker werd en beneden wilde drinken. Beide keren direct even naar het toilet, dus er niet speciaal daarvoor uitgeweest, best wel lekker!
    Dus een goede nacht gehad.
    Vanochtend op kraambezoek bij zwemmaatje. Bijzonder om weer zo;n uk vast te hebben, ook best lastig met z;n dikke buik, hi hi
    Nu maar eens bedenken wat ik vanmiddag ga doen. Of wel of niet slapen. Wel of niet tv bank hagen. Wel of niet huishouden.

Pijnbestrijding. Niet gehad, ga er nu niet standaard voor. Wil graag thuis bevallen ondanks dat het vanwege gewicht beneden moet.
    Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken.

Bewegen. Lastig blijft het. Acht keer. Tijdens dit typen voel ik al vier keer iets. Of telt dat als één. Het is nu duidelijk wakker.
    Ook gisteren overdag, lijkt het ritme te veranderen. Gisteren avond voelde ik juist veel minder...
    Bij zorgen gewoon bellen, je kunt beter een keer te veel voor niets bellen. Dan dat als te laat!

Dames, geniet van jullie middag. Tot later of anders vanavond laat. Groeten LieveK

7. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Hey meiden...

Ik zit al een tijdje op de it forum maar was steeds bij een miskraam clubje... Nu de datum dichterbij komt vind ik het wel leuk om met jullie mee te kletsen want we zitten immers allemaal in de zelfde periode! :) ben ik nu nog welkom? Mijn uitgerekende datum is 14-02-2012!

Liefs sjenny

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

We hadden vanmorgen een speeldate met een mama en kindje van een ander forum.
    Was erg gezellig. S ligt nu net te slapen en hopelijke houdt ze dat een tijdje vol ;)

Yoyo, leuk hoor een nieuwe fiets. Daar ga je veel gemak van krijgen!!

Pijnbestrijding: nee dank je wel.
    Ik ben banger voor de prik van voor de pijn.
    Maar goed.... je weet nooit hoe het gaat lopen he?

Sjennie, leuk uitgerekend op valentijnsdag!!! :D
    Wat mij betreft: welkom hier!~

Ik heb net een nieuw zorgplan aangevraagd.
    Ik heb het zo goed opgeborgen dat ik hem niet meer kan vinden :D
    Ik was niet de eerste zei ze... en ook niet de laatste hihi!
    Kan er weer iets van mijn lijstje!

Wie van jullie gaat een bevallingsplan schrijven?
    Ik ben me aan het orienteren en vind het best lastig wat ik er allemaal in wil gaan schrijven...
    Op internet staan gelukkig wel voorbeelden, maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips?

En nog een jippie-bericht:
    Vanaf april zijn we bezig met het aanvragen voor een vergunning om onze schuur te verbouwen en nu hebben we hem eindelijk!!
    Dus de verbouwing kan gaan beginnen!!

9. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Oeh, 1+1 gratis! *vertrekt richting hema*

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Miron: hier hetzelfde verhaal. Moet ook vanwege overgewicht naar het ziekenhuis. En ben idd ook in staat om te laat te bellen. Maar ja, suiker van de baby moet worden gecontroleerd (om de 2 uur) dus moet er hoe dan ook heen. Dus te laat bellen is in mijn geval geen optie. (Helaas)

@Hanna: hier ook een bevalplan gemaakt. Maar bij mij was het een standaard vragenlijst vanuit het ziekenhuis met eigen aanvulling. O.a. of je de placenta wil zien/ op de foto wil hebben. Wie de navelstreng doorknipt. Wanneer er foto's gemaakt mogen worden. (ik wil dus absoluut niet bloot/half bloot op de foto, pas als ik schoon ben) Pijnbestrijding, hulpmiddelen dat soort dingen.

Net even tussen de buien door naar het park geweest. Nu even rustig aan. Baby zit erg laag vandaag en snel harde buiken. (zodra ik maar aandrang heb om het toilet te bezoeken al) Daarna weer verder in huis.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Welkom Sjenny!!

12. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3552 mar3kids, 29 dec 2011
    Laatst bewerkt: 29 dec 2011
    :D;):cool:

13. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve; Ben erg benieuwd naar jullie naam, het is er wel een geworden uit het lijstje die ik eerder heb genoemd.

Anne; hiervoor het eerst in jaren ook thuis met oud en nieuw. Gewoon lekker met zijn tweetjes en de kids. Lekkere dingen in huis halen en zien wel wanneer de jongens naar bed gaan. Mijn moeder komt begin van de avond en gaat daarna naar mijn zus. Is haar eerste jaar dat ze het zonder mijn vader viert dus wel moeilijk voor haar. Heb jij de nachtclub geopend, alleen heb je weinig of geen bijstand gehad zie ik wel. Hoop dat je aankomende nacht beter slaapt. Ik kom wel moeilijk in slaap maar als ik een maal slaap kun je een kanon afschieten.

Mw; genieten van het feit dat je niets meer moet en alles rustig aan kunt doen.

Miron; veel plezier met het rotzooien.

Trishka; kalm aan doen en bij twijfel vk bellen. Gewoon doen hoor zijn ze voor.

Soepkip; wat spannend morgen nog even spieken. Moet je hem nu nog zelf betalen??

Anne; vervelend van je moeder, maar komt vanzelf wel aan de bel trekken.

Vaddie; pijnstilling geen moment over nagedacht, bij beide bevallingen niet. Zie het op het moment zelf wel. Heb bij de bevalling van de oudste geen pijnstilling gehad en de tweede was onder algehele narcose. Fijn dat je toch nog redelijk wat slaap hebt gehad.

Inkerbell; strijken moet ik ook maar heb er zo geen zin in, gatver. Veel strijkplezier.

Yojo; gemak dient de mens en als je je maar kunt verplaatsen.

Marjanneke; hier een echt koffie leut maar het smaakt me helemaal nergens naar. Neem nog wel cappuccino dat houdt ik wel binnen. Bh verschilt nogal erg, hier zijn ze maar iets gegroeid dus ik kan zelfs mijn gewone bh's aan hebben. De vorige zwangerschappen meegroeibh gehad die vond ik niet vind. Zit heel veel elastiek in waardoor ik het gevoel had minder steun te hebben. Ik heb de vorige zwnagerschappen voor nadien wel een strakke onderbroek gekocht, vond ik erg fijn en bied veel steun aan je buik. Veel plezier bij de hema, haha.

Babylove; dat je daar de puf nog voor hebt. Kost me echt moeite om hieraan te beginnen.

Sjenny; altijd welkom. Gaat bij jou alles goed??

Hanna; super dat het door kan gaan en geboorteplan doe ik niet loopt zoals het loopt. Met manlief gewoon aantal dingen afgesproken.

Hier veel harde buiken, voel me ook erg onrustig en moet steeds van alles doen. Liefste niet in huis muren komen op me af. Mischien dat dit komt doordat ik al sinds week 31 in de ziektewet ben. Heb geen rust in de kont.

Frambozenbladthee; Mee begonnen, bij de jongens ook 2 liter per dag gedronken en binnen twee weken van de bloedingen af. Frambozenblad thee is ervoor om tijdens de zwangerschap de baarmoederspieren te versterken, zodat de weeën beter verlopen en de bloedingen tijdens de bevalling beperkt blijven.

14. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    vreemd twee keer geplaatst hoe haal ik er 1 weg

15. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Bedankt voor het warme welkom! :)

Zal wel even duren voor ik jullie ken maar zal me best doen hihi

Hier gaat het op zich lekker ik ben wel al 3 weekjes (incl. Deze) thuis van werk helaas trok mijn lijf het niet en hebben hun me een soort van naar huis gestuurd.. ;) zelf was ik waarschijnlijk nog doorgelopen tot ik er echt bij neer viel! Had heeel veel harde buiken 5/6 per uur op slechte dagen.. En mijn meisje ligt erg hoor waardoor ik de hele dag pijnlijke ribben heb! maar verder kan ik nog wel alles al is het met mate!

Verder een heftig begin gehad maar gelukkig is alles goed gekomen!
    Het is een lang verhaal... Zal jullie er niet mee lastig vallen ;) hihi

Zijn jullie kamertjes allemaal al klaar? En puilt de kast ook al zo uit... Ik kan me echt niet inhouden hihi zeker nu er overal weer uitverkoop is :)

Ps foto's van mijn poppetje haar kamertje staan in mijn album! :)

16. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hey sjenny! Welkom!

Net even naar t werk geweest. Was wel fijn even bij te kletsen. Lief heeft me gebracht en gehaald. Daarna even boodschappen en nu ben ik op.....dus trek zo mijn hangpak aan. Weet ik zeker dat ik niks meer ga doen!

17. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    `Sjenny welkom. Heb gespiekt bij je foto's! Super mooi kamertje hoor.

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hoi Sjennie!

Echt waar hema 1 plus 1, dan ga ik morgen :D

Moeders kwam vandaag gewoon onaangekondigd alsof er niks aan de hand was... Later wel even over gehad, ze was erg teleurgesteld, niet per see in mij maar in de situatie.
    Nou ja laat maar lekker.
    In ieder geval zijn alle kleertjes gestreken. Ik verklaar dr voor gek, mar ze vind het leuk...

Pijnbestrijding: neeee wil niet geprikt worden!! Hanna wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven haha.
    Als ik het niet red, dan is het iets anders, maar dan liever geen ruggeprik. Maar ja, je weet nooit hoe het loopt.
    BEn hier ook langzaam bezig met geboorteplan, volgende controle is gelijk echo en bevalling doorspreken.

Pam: vandaag nog verbetering?
    Goeie trouwens over dat topje haha, zie me al wakker worden, zeiknat. ;);)

Ik ga zo eten koken, en daarna alvast weekboodschappies doen!
    Hebben we dat maar gehad!

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Sjenny welcome.

moeilijk begin herken ik wel heb ik ook gehad. Hiervoor 2 miskramen gehad en dachten in het begin dat dit weer mis zou gaan.

Mooi kamertje.

Hier ook kamertje klaar en blijf maar kleertjes bij kopen alsof ik er niet al genoeg heb. Maar soms ook om een setje af te maken.

Zo kerstboom is de deur uit. Nu de rotzooi naar boven brengen. En babyspullen weer mee naar beneden halen.

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Sjenny wij houden van lange verhalen hoor!!! :)

Ook ff bij de Hema geweest 4 basic shirts voor mezelf gehaald haha
    die lange zitten nu echt heerlijk

voor t eerst mijn voedingsbh aan (van h en m en 1 van v&d beide voorgevormt)
    voel me echt btje bloot haha droeg altijd push up bh's met mijn kleine cup. Dus nu btje kippen los in t hok gevoel

verder hele dag steken bovenaan mijn schaambot auw!! Indalen? Voel t hoofdje bewegen

Zo alleen eten. Vriendlief is 3 dagen aan t werk bij een grote vuurwerk verkoop. Heb nergens trek in alleen koude dingen, herkenbaar?

oh iets heel anders;
    Prima hoor die krantenbezorgers die gelukkig nieuwjaar komen wensen maar als ze dan uitgebreid in hun hand gaan tellen hoeveel ze krijgen van me wil ik t heeeel erg graag terug pakken!!!

Deel Deze Pagina