1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Sjenny, welkom!

Ik ben weer terug van de hema, en heb het naar mijn zin gehad;)
    Volgens mij heb ik een beetje een overschot aan maat 50/56 nu, maar beter te veel dan te weinig, toch?:p

2. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb tegenwoordig alleen nog maar zin in frietjes! Bij de rest krijg ik alleen met heel veel tegenzin mijn bord leeg.....

Ow en irritant van die krantenjongen! Ik geef tegenwoordig eigenlijk niets meer...heb bijna nooit meer kleingeld in huis....

3. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Haha nou dan zal ik vanaaf mijn verhaal eens uitgebreid aan jullie typen ;) hihi

Hmmm dan kan ik maar beter de Hema niet in gaan..... :D ;) heb echt al zoooo veel gekocht!

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Zo... d'r is aardig wat gekletst vandaag. Je kan wel merken dat we (bijna) allemaal met verlof zijn.

Oud & Nieuw. Wij gaan naar mijn ouders, altijd gezellig!

Trishka. Hoe gaat het met je? Heb je de kleine meid meer gevoeld vandaag?

AnneThamar. Fijn dat alles goed is met de baby. Hoop voor je dat hij/zij gaat dalen, heb je een stuk minder last van maagzuur!
    Nog steeds niks van je moeder gehoord? Kinderachtig hoor.. nu vol blijven houden om haar niet te bellen!

Vaddie. Ik ben anti medicatie (strooi ze al genoeg op mijn werk ;)) en dus ook anti pijnbestrijding. Ik hoop ook thuis te bevallen dus dan is dat sowieso geen optie. Misschien dat ik hier nog op terug kom als ik 24uur aan het puffen ben of natuurlijk bij een keizersnede!!!!

Inkebell. Goed bezig! Nee, lijkt me idd niets als dochter in de buurt loopt. En jou ''kennende' zou er dan ook zomaar wat kunnen gebeuren. ;) *doeltopeerderevalpartijen*

Yojo. Is jou fiets het zelfde als een ''mamafiets''?? Die zij er tegenwoordig. Ik moet er ook nog 1 uitzoeken..

mw. Lekker he koffie! Ik drink ook max 2 bakkies per dag, heb het de hele zwangerschap lekker gevonden.

Marjanneke. En? Heb je al teveel kleertjes gekocht? :D Leuk he dat kopen! Over voedingsbh... ik heb er een van prenatal. Ik wil een duurdere maar wacht daarmee totdat de borstvoeding ook echt lukt, anders zonde van de bh. Je kan ook nu vast passen en eventueel later via internet bestellen...

Miron. Haha! Ja... hoe vlot ging je eerste bevalling? ;) Bij hoeveel kg moet je dan in het ziekenhuis bevallen?

Sjenny. Welkom hier! Gezellig dat je mee komt schrijven! Ik ga zo even in je fotalbum kijken, ben benieuwd..

Hanna. Zorgplan.. hier nog niks mee gedaan. Heb wel een tijd terug een formulier gekregen maar zou niet weten waar ik dat gelaten heb en of ik er wat in wil schrijven.
    Fijn dat jullie toestemming hebben gekregen om te verbouwen! :D

Vaddie. Die harde buiken zijn voor mij heel herkenbaar.. binnen de korste keren moet ik naar de w.c en wordt mijn buik hard. Heel vervelend!! Komt dat ook door dat de baby laag zit?

............................... ondertussen even gegeten.................

Mar3kids. Frambozenbladthee? Nooit van gehoord.. ga het zo eens opzoeken..

mw. Bijzonder dat je het hoofdje voelt bewegen, heb ik nooit gevoeld volgens mij.. ligt de baby al gedraaid bij jou?
    Tja.. irritant he die krantenjongens.... ik heb ook nooit meer kleingeld in huis. Ze moeten tegenwoordig maar met de tijd meegaan en een pin apparaat meenemen. ;)

Miron. Lekker dat alles opgeruimd is!

Hier gaat het goed. Wel een vermoeiende dag gehad en ben nu erg moe maar ga nog niet naar bed anders open ik straks de nachtclub om 00.00uur ;)
    Beetje hoofdpijn ook en buik is hard. Ik voel hem ook de hele tijd draaien en er steken ledematen uit. Man kan nu ook goed voelen hoe de baby erbij ligt, dat laat hij dan ook trots zien en vraagt dan onzeker of hij het goed heeft.. *smelt*

Morgen enveloppen schrijven en 2 keer naar de verloskundige. Sochtends controle en savonds echo.

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier gelukkig geen irri krantenjongens/meiden
    Hier ook een drukkend gevoel daaro beneden, en nog steeds af en toe harde pijnlijke buiken. kleine meid vanmiddag wel ff gevoeld dus kijk t allemaal nog ff aan, anders kan ik altijd morgen nog ff gaan voor een extra check up.

Kleding in overschot, euhhhh ja hier ook, heb alleen maar maatje 50 en 50/56 hangen. maatje 56 heb ik eronder op een stapeltje want anders heb ik helemaal geen plek meer voor aaron zn kleding hahaha, die delen een kast.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Leuk ben benieuwd! En als jij vragen hebt dan stel je ze maar gerust :D

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    maatje 56 stapeltje

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaaaaaf krijg je weer een meisje????

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja soepkip dit is een mamafiets. Lage instap en iets breder stuur. En zo'n makkelijke standaard.

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Trishka leuk zal ook eens een foto maken van mijn kast.

Zitten nu zandkasteel te kijken met de kleine meid. Morgen gaan we met haar naar het theater naar zandkasteel ben echt benieuwd wat ze daar van gaat vinden.

Bevallingsplan leuk maar een bevalling gaat nooit zoals gepland en ik ben meer van go with the flow.

Soepkip mijn eerste bevalling heb ik aan de wee opwekkers gehangen. Daardoor in 6 uurtjes bevallen van begin van het krijgen van de eerste wee opwekker totdat ze geboren was. En ik heb geen weeenstorm of zoiets gehad. Was allemaal prima te doen. En ik moest aan de wee opwekkers omdat S. in het vruchtwater had gepoept en de weeen kwamen niet snel genoeg.

Dus nu hoop ik hoop geheel natuurlijk en dan natuurlijk ook lekker snel.

Geen idee vanaf hoeveel kilo je naar het ziekenhuis moet kan zijn 100 kilo ofzo of bij een bmi van ????

11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heeft met je bmi te maken maar niet overal wordt daar rekening mee gehouden. In mijn oude woonplaats moets ik met mijn eerste zwangerschap vanwege gewicht naar t ziekenhuis. Naar nu hier in tilburg mocht ik kiezen.... Beetje krom allemaal.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Koffie: nog nooit lekker gevonden dus nu ook niet.

@Soepkip: idd als de baby heeel laag zit sneller harde buiken dan normaal. Maar heb wel het idee dat de baby eigenlijk altijd laag zit. Al heel lang moet ik veel plassen maar maagzuur heb ik eigenlijk nooit.

Mamafiets: heerlijk, hier enkele maanden geleden ook aangeschaft. Fiets echt heerlijk. Zeker nu met die grote buik. Met mijn vorige fiets had ik niet meer kunnen fietsen.

Of je in het ziekenhuis moet bevallen heeft vooral met bmi te maken. Maar verschilt ook per regio.

@Yojo: is idd ook krom. Verschillen zijn soms erg groot. Merk dat nu op een ander topic ook weer met die suiker. Ieder ziekenhuis doet wat anders.

Hier flink opgeschoten met de kinderkamer. Dankzij een vriendin. (van haar komen de spullen ook af) Zij weet vaak nog uit haar hoofd welke maat kleding is. Dat ruimt dus een stuk makkelijker op.

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Argh heb ik een hele tekst getypt. Heb ik ipv reactie versturen op voorbeeld laten zien gedrukt. En ben toen weer ergens anders naar toe geklikt :x Grmbl:x

Nu even geen zin meer om die hele lap nog een keer te typen :D

Hier is alles goed, veel last van maagzuur. Las al dat Annethamar er ook last van heeft...

@hema ben ik ook al geweest :D zo ontzettend schattig.

@pijnbestrijding; wil ik op zich niet, krijg nu al genoeg vergif binnen. Maar mocht er teveel druk op mijn hoofd zijn o.i.d. dan jassen ze maar fijn die spuit in mijn rug.

@thriska; jeetje wat veel kleding heb je al :$ :D

Ik krijg volgende week een kist vol met meisjes kleding mt 60-68 van iemand van een ander forum. En ook nog iets schattigs van iemand uit Engeland. :)

Welkom Sjenny :)

oja nog even een buikfoto
    34 weken en 3 dagen
    Bekijk bijlage 210683

@yojo; is dat een beetje fijn zo'n mamafiets?

@koffie; drink het nog steeds graag, maar lang niet zoveel als voor de zwangerschap

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ohhhh inbrekerrrrr hahaha! zo lief je ff reageert lieverd! ja een meid, zo bijzonder! ga zo ff je berichten checken om van jou weer ff een update te hebben hehehe, ga ik ff terug inbreken ;) :D .

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff en heb echt maar heel weinig zelf gekocht, heb heel veel van een ene vriendin gehad en nu krijg ik ook van een andere vriednin nog, misschien nog wat van een nichtje van manlief dus is misschien straks nog meer.. maatje 62 heb ik ook een hele vuilniszak van vol, echt zoooo veel! ach dan kan ze eens een keertje spugen enzo hehehe.

16. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Wow zie mooie gevulde kledingkast voorbij komen.
    Mooi buikje

Sjenny ben benieuwd naar je verhaal.

Bevalplan niet gemaakt wel even wensen kenbaar gemaakt.
    Geen tijdsindicatie geven wanneer beeb geboren gaat worden. Vorige keer zei de vk dat de beeb er 13.30u was nou het werd pas 15.36
    Persen mocht ik mijn benen eerst niet vast pakken dus nu afgesproken dat ik dat wel wil want toen was de kleine er zomaar.
    Oja en als ik aangeef dat het kind door mijn kont komt niet zeggen dat het niet zo is. Bleek achteraf wel gelijk te hebben aangezien kleine meid haar kop even draaide waardoor ik dus een totaalruptuur opliep.

Moet zeggen dat de ruggenprik op de ok heerlijk was heb dus ook vrij weinig pijn gehad na afloop.

Ik heb tijdens de bevalling heerlijk mijn eigen ding kunnen doen. Het bad was favoriet bij mij en heeft veel pijn weg genomen. Ik had rug, buik en been weeen. In bad was het goed te doen....

17. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

TJ82:
    Beetje laat, maar gefeliciteerd met jullie zoon!!! Geniet ervan!

18. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Nou daar komt onze story voor zo ver!

In nov 2010 gestopt met de pil... We wilde in januari beginnen maar toen ik eenmaal gestopt was maar gewoon gelijk aan de slag gegaan! Mijn vriend en ik zijn al bijna 8,5 jaar samen (op 14-02 (mijn uitgerekende datum) om precies te zijn!) :) mijn eerste echt menstruatie liet nogal lang op zich wachten... 65 dagen ofzoiets... Had al wel getest tussendoor natuurlijk maar helaas... En natuurlijk kwam mijn ongi precies. Toen we samen op Jamaica op vakantie waren;) maar ja we konden verder en zijn weer druk aan de klus geslagen! :p

Op 17-02 had ik mijn eerste positieve test en we waren dol blij natuurlijk! Een paar dagen later nogmaals getest en weer een duidelijke positieve test! Dus afspraak bij de vk gemaakt en rond de 11 weken een eerste echo gepland! Ik voelde me behoorlijk zwanger en had ook al een mooi darmenbuikje! Vol vertrouwen gingen we naar de echo toe en toch was ik nerveus! We hadden een dame die het nog moest leren en ze begon gewoon op de buik, ze was een beetje aan het zoeken en klungelen en toe toch maar inwendig gegaan! Ook daar weer wat gezoek en gedoe tot ze die andere dame erbij riep... Die keek en zuchtte gelijk... Toen wisten we genoeg.... Het was niet goed... We hadden een leeg vruchtzakje en moesten gelijk door naar de gyn... Die stelde gelijk een curetage voor aangezien het al 5/6 weken geleden fout was gegaan en nog steeds niet los was gekomen... Zeer verdrietig hebben we onze families op de hoogte gebracht (hun wisten echt nog van niets...)

Een paar dagen later dus de curetage en die is goed verlopen ik mocht vroeg en was snel weer terug! Voelde me ook goed, verdrietig maar wel blij dat we weer verder konden!
    Na de curetage kwam er maar geen ongi... Gesprek bij de gyn gehad die gaf aan dat we geduld moesten hebben... Maar na 80 dagen was ik het zat en heb ik een afspraak gemaakt... 4 dagen later werd ik ongi (dacht ik :)) dus maar weer afgebeld...

Toen ik na 3 weken weer een bloeding had ging ik twijfelen want ik voelde me eigenlijk wel een beetje zwanger... En dacht bij een mk mag ik geen tampon in.. Had nog een test liggen dus deed hem (meer voor de zekerheid) en binnen twee seconden een duidelijke streep... Totaal onverwacht want ik had bij een ziekenhuis opname door een ongeluk nog een test gehad en sinds dien veeeel last van me rug enz dus weinig geklust. Maar goed geteld vanaf de ongi nog erg pril... 3,5 pas ofzo maar wel gelijk de vk gebeld want ik bloedde immer wel... Moest 5 dagen weer testen en als die goed was bellen voor een echo met 8 weken. Het bloeden is gestopt en de test was mooi dus gebeld voor de echo..

De middag voor de echo ging het mis... Ik bukte toen me aan het omkleden was en plots lag er een plas bloed op de grond.. 30cm groot:$ gelijk gegoogeld email het was helder dus afwachten... Tot ik 1 uurtje later op de wc een stolsel zo groot als een ei verloor.. :( toen gelijk de vk gebeld en die melde ons dat we zeer waarschijnlijk een mk hadden maar de echo stond gepland dus we konden de volgende ochtend gewoon komen dan zou ze gelijk kijken...

Die nacht super slecht geslapen en zeer zenuwachtig naar de echo.. Toen we binnen kwamen bereide ze ons ook op het slecht nieuws voor... Door het termijn van 8 weken ging ze maar gelijk inwendig kijken... En daar kwam een kindje in beeld!!!! Geen nootje, geen garnaaltje maar gewoon een heel kindje! De vk zei gelijk dat is geen 8 weken hoor!!! Na meerdere metingen kwam ze uit op 14 weken :D en alles zag er toppie uit! Zooo bijzonder! Gelijk iedereen die het maar horen wilde verteld dat we zwanger waren! :)

Dit kleine meisje heeft een auto ongeluk overleeft met daarna röntgenfoto's zware medicijnen en bloedingen! Ben nu al zo trots op haar! :)

Sorry voor het lange verhaal maar wel fijn om het te delen! :)

19. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Foxymamma hoe gaat het met jou? Al met verlof?

20. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Sjenny hoe bijzonder zeg! Krijg er gewoon kippevel van. Kan het zijn dat het er 2 waren? Had ze een verklaring voor het stolsel?

Deel Deze Pagina