Goede morgen! Hier goed geslapen. Heb haast dus ga nu ook meteen weg. Lieve. Thanx, ja ik hoop dat ik er bij kan zijn dat lijkt me wel het leukste! Hanna. Veel plezier vandaag!! Yojo. Balen dat je je zo naar voelt de laatste dagen! Zal wel wennen zijn dat mannetje er even niet is maar misschien toch ook wel lekker? Of kan je nu slecht alleen zijn... Tot later!! Ps. Het stormt en het regent bah!
Goedemorgen, Het ziet er buiten toch echt als een uitstekend weertje uit om in bed te blijven liggen. Helaas ben ik echt erg, en kan ik zelfs tijdens mijn verlof nog niet een beetje rustig aan doen geloof. Mijn to do listen blijven elke dag to do. Niks geen boekjes op de bank en lekker lezen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn to do dan bijvoorbeeld bestaat uit bezoekjes aan de gyn, lunch met vriendin 1, thee met vriendin twee, en op zoek MOETEN gaan naar kleertjes maat 50 (heb alleen maar n jasje maat 50 dus lijkt me wel noodzakelijk om nog wat aan te schaffen. LieveK, lekker de stad in. Heerlijk sale dus fijn voor de portemonnee! Alleen dan wel even al die andere duizenden mensen weg denken die ook die gedachtes hebben om door de stad te slenteren (alhoewel, misschien vinden velen deze storm ook wel goede reden om thuis te blijven). Dwarsligger: het schijnt nogal bijzonder te zijn, m.n. bij een eerste kindje. Gister in het ziekenhuis heeft dan ook jan en alleman weer aan mijn buik gezeten. 1% van de baby's ligt slechts dwars. Of het past? Bij mijn rechterzij zie je een hoofdje uitsteken en bij mijn linkerzij de billen. De voeten liggen ergens tussen mijn borsten ongeveer. En de onderzijde van mijn buik, dus tussen mijn bekken, is leeg. Kan lijden tot lachwekkende situaties. Bijvoorbeeld vorige week, viel ineens mijn rokje naar beneden! Stond ik in mijn maillot..... Oeps...... Het rokje zit onder je buik en daarvoor is het te groot. Over mijn buik is niet mogelijk want dan loop ik ook in mijn gemailloode billen. Met broeken idem dito. die zakken gigantisch af, en trek ik ze over mijn buik dan doet het zeer. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe het anders is, maar van de ervaringsdeskundigen kreeg ik te horen dat het heel vermoeiend is om een dwarsligger te hebben. Ik weet niet beter en ik denk dat het voor jullie allemaal even vermoeiend is als voor mij. Gelukkig gaat alles verder goed. Nog drie weken precies en dan heb ik de kleine kruimel in mijn armen. Smelt.....
Zo heb even gedouched maar dat viel niet erg goed...veel last van mijn bovenbuik en licht in mijn hoofd. Even in de gaten houden.... Moet eigenlijk nog met het hondje rond maar het is zulk vies weer....toch maar even doen is zo zielig anders. En dan weer lekker op de bank met de tv aan....
Zo goedemorgen. vanmorgen een zieke kip uit bed gehaald. Dochter had overgegeven. Wilde eigenlijk vandaag nog even wat shoppen maar denk dat ik eerst even aankijk hoe ze zich verder voelt. Hanna veel plezier bij Woezel en Pip wij hebben ook nog kaartjes besteld voor 29 januari. Nadat ze zo had genoten bij het zandkasteel en bleek dat er nog kaartjes waren voor Woezel en Pip nog maar kaartjes besteld. Anne lijkt me zo bijzonder om de datum al te weten
Goede morgen meiden, Ook hier goed geslapen.... Lieve: ik durf niet te zeggenwanneer we naar boven gaan verhuizen ( bij mijn vriend is de taktiek om er niet te veel mee te bemoeien... Maar de helft van het laminaat ligt nu en het is geverfd dus vandaag het laatste stukje laminaat, is ook zijn laatste vrije dag.... Wat wordt jou zoontje vroeg wakker... ( ik schaam me dan altijd een beetje om te zeggen dat mijn dochter nooit voor 9.00 wakker is....) Lekker shoppen!!!! Yojo: beetje rustig aan dan jij... Anne1234: wat lijkt me dat raar om een datum te hebben wanneer je je kindje heb... Wel fijn plannen en minder stress Hanna: leuk wezels n pip, hier ook een dochter die fan is!!!! Geniet van je middagje zonder dochter.... Soetkip: haast?? Dat past toch niet bij een hoog zwangere vrouw? Vaddie: ook hier een keel als schuurpapier, is ook zo weinig aan te doen... Dus zit maar aan de thee met honing.... Nou hier vandaag een kastje in elkaar zetten van de praxis, met allemaal gekleurde manden erin.... Leek mij handig voor in de gang, voor schoentjes, wandjes en sjaaltjes van mijn dochter.... Dan ziet de gang er ook weer een beetje net uit.... Zo wil ik langzaam elke dag wat aanpakken in het huis... Geeft me wel lekkere energie om " nuttig" bezig te zijn met verlof.... Hopelijk een spik en span huis als de baby komt ( dat weet ik bij mijn vorige zwangerschap nog, dat ik dan elke keer het huis op orde had, maar de baby maar op zich liet wachten.... Dus je steeds weer opnieuw, voor het laatst, denkt alles op orde te hebben) Fijne dag allemaal...
Bleh! Ben blij dat ik weer thuis ben.... flinke wind buiten zeg en mijn buik werkt ook niet echt mee...
Anna: inderdaad wel fijn dat de spanning van het wanneer eraf is! Al lijkt een ks mij ook wel weer spannend! Dommel ik ben blij dat ik alles al gedaan heb was echt heeel onrustig toen er nog verbouwd moest worden... Hanna veel plezier bij woezel en pip! Soepkip veel plezier met de voorbereidingen van het kraamfeestje! Ik zit me sinds een paar dagen af te vragen of ik er nog een krijg... (ik denk het niet...) Yoyo ja wat een smerig weer hier waai ik zowat van de bank! (oud huisje met de wind ervol op!) Dommel en vaddie tja dit weer vraagt echt om pijnlijke kelen en snotterige neuzen helaas.. Hier mijn check up weer gehad! Alles was netjes! Nu 7,5 kilo aangekomen! Hoofdje nog steeds beneden! Volgende afspraak over twee weken! Dan gaan we het beval praatje krijgen! Moest van de kraamzorg bed al op klossen zetten maar vk vond dat toch echt te vroeg! Nu dus over twee weken halen! verder lui dagje vandaag! Gister boven grondig gesopt vandaag is beneden aan de beurt!
Klossen MOETEN onder je bed met 37 weken. Eerder mag je zelf bepalen. Had gister dat bevallingsverhaaltje maar stelde niks voor. Of wij nog speciale wensen hadden. En dat we pas mochten bellen als ik een uur om de vijf minuten weeën had die een minuut aanhielden. En als ik 7 cm ontsluiting had dat we dan naar t ziekenhuis gaan. Tenzij er natuurlijk een medische indicatie is dan gaan we eerder.
Hallo meiden Dommel kan je de hand schudden hier ook druk bezig om het huis op orde te maken. Kerstboom afgetuigd, gordijnen al in de was, nu de ramen lappen (binnen) stofzuigen e.d. Kleine meid is naar de creche toe. Voelde me wel schuldig maar kan nu even een inhaalslag doen. Ook onze meid slaapt heerlijk lang dus was boos dat ze er vanochtend vroeg uit moest van mij. Anne123 klopt idd. dat je ene bijzonder geval bent hoor. Bij mijn dochter hebben ze mij ook uitgebreid bekeken was ook een dwarsligger. Zij is met 36 weken gedraaid en dat was geen pretje 3 dagen lang een soort van weeen hebben. Fijn dat je nu wel naar een datum kan toeleven. Wat een pokkeweer zeg...snap wel dat een aantal van jullie last van de keel hebben...... MW haha je hebt nu al meldplicht..... meiden rustig aan, kom straks nog wel even koekeloeren
Haha wat een cupcake verhaal Soms zo handig die zwangerschapsdementie. Pfff Las over mooie echo's, super! Hanna, veel plezier vandaag. Anne, spannend, over drie weken is het zover!! Leuk maar ik zou een ks ook wel eng vinden. Miron, beterschap voor je dochtertje. Dwarsligger: beeb heeft regelmatig dwarsgelegen, voel dan aan 2 kanten iets uitsteken. Lag de vorige controle wel met hoofdje naar beneden, maar is nog volop aan het draaien. Vanvond komen mijn moeder en een vriendin hier het wiegje afmaken. Spannend! Ga zo eens even opruimen, douchen, aquarium schoonmaken (zag net 2 gigantische slakken, getver!) en daarna met de hondjes wandelen. Dan maar even bijkomen en naar de bieb! Druk dagje, hoop dat ik het red.
Mooie echo Yojo @kg's; ah fijn dat ik niet alleen ben @dames met grote buik, hebben jullie ook 'last' van je zwangerschap broeken/rokken? Het elastieken stuk snijd als de *piep* in mijn buik
ja die elastieken zitten echt niet fijn!! Maar ik vertik het om nu nog nieuwe kleren te kopen! Ja ben helemaal blij met de echo, de echoscopiste was helemaal verbaasd dat het nog lukte aangezien de baby al heel laag in mijn bekken ligt....
Moooooi profiel zeg! wauw! Hier mogen we al met 2 cm ontsluiting naar het geboorte centrum! Vandaag ook aangegeven dat ik oprijd MOET want kan hier boven niet bevallen... Ze zei gelijk dat we inderdaad zodra het begonnen is en er in elk geval ontsluiting is, ik mag vertrekken richting het geboorte centrum (bij het ziekenhuis)
Dat is fijn Sjenny! Ik beval poliklinisch in het ziekenhuis en als ik vanaf het begin daarheen zou gaan hou ik te lang een bed bezet....
@Anne: hier zijn ook de dagen te kort. Slaap iedere dag al tot 10 uur. (anders ben ik helemaal niet vooruit te branden) En heb zo vee klusjes die ik nog moet/ wil doen dat ik voor leuke dingen geen tijd heb. @Yojo: je moet helemaal niks hoor. Ik ga hier mijn bed echt niet omhoog zetten met 37 weken. Dan heb ik een opstapje nodig en val ik er gegarandeerd uit 's nachts. Moet toch in het ziekenhuis bevallen dus mocht de kraamhulp willen dat het bed omhoog gaat doen we dat wel als we weer thuis zijn. (leggen er een extra matras op) Maar bij ons scheelt het nog maar 7 cm. @Mausy: bij sommige broeken ook last van. Daarom veel mijn huispakbroeken aan. Hier helaas nog steeds niet lekker. Straks even een klein boodschapje doen en misschien poetsen in de huiskamer. Net als bij sommige andere is het kerstspul eruit en nu kaal. Eerst poetsen en dan de rest weer terug.
Das gemak met een matras kunnen verhogen! Mij is verteld dat het met 37 weken moet omdat ook de verloskundige ergonomisch moet werken en niet alleen de kraamhulp na de bevalling. Maar goed wij hebben een laag bed dus dat scheelt. Kan goed zijn dat jij voor die paar cm het bed niet eens hoger hoeft te maken....
aah ok, ik trek het elastieken ding dus gewoon naar beneden Ik heb trouwens wel een erg fijne joggingbroek van de prenetal!!! @bed op klossen; gaat hier niet, moeten bierkratten worden. Maar ik word al kriebelig als ik het 'plan' hoor wat de bedoeling is van manlief. Dus hij mag daar nog mooi mee wachten Ik beval toch in het ziekenhuis.