1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Yoyo wat een lekkere pakketdienst zeg. ik zeg een klacht indienen :)

Fijn dat iedereen weer goedgekeurd is. Ik mag volgende week weer woensdag de echo en donderdag de controle plus beval praatje.

Nou dochter is weer helemaal beter alsof er niets meer aan de hand is. Kan gewoon weer eten en drinken en speelt ook gewoon. Vind dat altijd wel grappig met die kids.

Net wel effe naar buiten geweest. Nog wat kleren gekocht voor mijn dochter. Nu is wel effe klaar met shoppen. Weer veel een veels te veel gekocht de laatste tijd.

2. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Heb net met thuisapparaatje mijn bloeddruk opgenomen. Was weer hoger als gister. Maar ja ander apparaat als waarmee de assistente van de vk het doet. Dus donderdag maar even afwachten. Hij zat volgens dit apparaat bijna op 140/90

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    blegh manlief word straks gefileerd :x Vandaag voor het eerst weer met de hond gelopen, sleurt mij overal heen, ziet ineens andere honden en gaat vol in de lijn (en 35 kg in je hand is dan niet prettig). Ik kan hem niet eens fatsoenlijk afleiden/corrigeren omdat ik meer bezig was om stevig te blijven staan :x Gewoon voor de kat zijn *piep* aan het trainen geweest :x Dus ik liep half jankend met onze hond terug :(

Nu dus last van harde buiken en uk die binnenin aan het rondslaan is. kan niet eens fatsoenlijk zitten:(

@yojo; niet zelf op gaan meten, die dingen zijn meestal niet helemaal accuraat, en je gaat jezelf veel te druk maken omdat je gaat meten ;)

En ik las iets met facebook? :)

4. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja verschillende (waaronder ik) hebben facebook uitgewisseld. Als je interesse hebt stuur maar een pbtje!

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Even teruglezen vanaf pagina 390.. :)

@LK: fijn dat de controle goed was! en ben benieuwd of de kleine nog gaan indalen voor de bevalling!

@vaddie: ja kerstspullen opruimen is nog niet niks ;) maar daarna is je huisje wel weer als de oude..

Al vind ik t dan altijd erg kaal de eerste tijd :)

@Mausyi: Voordeel van vocht vasthouden, dat zijn ook kilo's maar die ben je na je bevalling zo weer kwijt ;)

@babylove: Sterretjes zien? begrijp ik dat goed? even je huisarts bellen anders.. je kunt sterretjes gaan zien voor een migraine aanval bijv. en drink je genoeg?? Ik kreeg extreme hoofdpijnen (en ik ben wat hoofdpijn betreft veel gewend maar dit sloeg alles) mn VK hielp me even herinneren dat je normaal al 1.5 liter vocht per dag nodig hebt maar een zwangere (vooral aan t eind) wel minimaal 2.5 liter! en ik ben meer gaan drinken want ben daar erg slecht mee en mn hoofdpijn werd meteen minder!

Gaat echt een stuk beter nu.. merk t meteen als ik te weinig drink! misschien een tipje?

@Marjanneke: ooooh wat een actie met die cupcakes.. wel errug jammer dat je niet in de buurt woont want ze klinken lekkerrrrrr!! :D

@Yojo: Mooi gewicht joh! :D zoonlief was 3980.. niks van gemerkt, naja.. tot ie eruit was.. lekker bulletje! hihi
    Ennuuh hopelijk is de hogere bloeddruk ff moment opname en is t niks.. wel balen dat je zoveel klachten hebt en je zo rot voelt! :( hopelijk knap je nog ff op voor je bevalling en is t even een dipje ofzo.. Sterkte! *knuf*

@Sjenny over Kylie: Wat supergaaf en fijn voor haar!!!! Kan er altijd even dubbel van genieten als iemand na een MK weer zwanger raakt en t dan wel helemaal goed gaat.. top! :)

@Hanna: Theater en Mac.. zou ik ook YES van roepen! :D Leuk idee hoor.. ben erg benieuwd hoe t was!

@Mar3kids: Wat naar van die harde buiken! herken t gevoel wat je beschrijft wel goed ja.. en lijkt me erg moeilijk zon klein hummeltje in een ziekenhuis te zien! kan bij t idee al tranen in mn ogen krijgen.. knap dat je toch geweest bent als je je al zo hormonaal rot voelt! hopelijk voel jij je ook snel ff beter..

@Anne: jeeeej fijn dat alles na extra controle goed was!

@Dommel: nee hier was t ook nog om de 2 weken.. geloof pas vanaf 37 weken elke week.. :) en fijn dat t nu opschiet! ik vind t al knap dat je er zo rustig onder blijft.. :D ik ben echt een zenuwkip/stresskip nu.. alles MOET af en zoals ik t wil.. en wel NUUUHUUUHUUU :D :D hahah

Scheelt dat t ook bijna zover is.. ik zie t iig opschieten en das al fijn :)

@Soepkip: Wat houd je ons toch goed in de gaten! :D hahaha
    En gaaf dat je geslaagd bent voor nieuwe meubels! :D wat is t geworden??
    En qua bedankjes.. wil je zelf maken of kant en klaar? ik heb mijn spullen bij www.023-geboortebedankjes.nl vandaan. Lekker goedkoop en ze heeft een hoop leuks! :) ook veel leuke versiering voor in en om t huis ;)

@Pijnlijke bewegingen: ja dat heb ik dus al erg lang dat ik gewoon t gevoel heb wat is ze groot!! :| Nu ze wat rustiger is over t algemeen wat minder pijnlijk maar als ze dan ineens schopt ofzo dan hoor je mij meteen au! roepen.. iedereen kijkt me dan altijd zo stom aan :) en manlief ligt in een deuk.. die vindt t geweldig als ze me pest ;)

Over t blij zijn als manlief thuis komt, wat grappig om te horen dat jullie dat nu hebben!! ik heb dat dus altijd :) maarja, ik zit ook eigenlijk altijd in "verlof" stand.. pijn in mn lijf waardoor ik niet zomaar de deur uit kan en geen werk is bij mij standaard.. dacht wel s dat t aan mij lag maar voel me ineens heel normaal.. :D haha

@Vaddie: balen van je keel! :( lekker aan de thee met honing? en lekker he als je je al lichamelijk beroert voelt en baalt dat dan de man ook nog even moet zeuren! grrrr ;)

@Hanna: Balen dat je nog steeds moet overgeven zeg! :( bah.. kan me niet voorstellen hoe dat is maar lijkt me verschrikkelijk!!

@Het weer: Wat een storm zeg! :$ niet normaal! Had verwacht nu al een maand in de sneeuw te zitten.. of iig een kee de slee geprobeerd te hebben..

Zouden we nog sneeuw krijgen denken jullie? of iig echt winter? ;)

@Miron: beterschap voor je meisje!

@Anne: wat apart om de datum al helemaal te weten zeg! Wel makkelijk met plannen! hihi

Zo ik verstuur t even want zoonlief klimt op schoot en dan kan ik niet verder reageren! :D Straks doe ik de rest !:p

6. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bleh de droger roept!

Ja weet dat ik eigenlijk niet moet meten thuis maar kwam t apparaatje tegen en dan is het toch verleidelijk....

7. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, heb veel gelezen en de echt alles al weer kwijt. Heb er dan ook met allerlei onderbrekingen 2 uur over gedaan om tot pagina 397 te komen.

Bloeddruk meten met een thuisapparaat zou ik niet doen. Vooral omdat die vaak een hogere waarde aangeven dan het handmatig opmeten bij de vk.

Yojo; veel plezier bij de droger.

Nu wordt het dus een ego berichtje
    Bij de vk was alles goed, bloeddruk 120/75 en verder zag het er allemaal goed uit. Beeb was gedraaid en lag gelukkig niet meer in een stuit. Daar was ik zo blij mee. Beeb was nog niet ingedaald maar bij een derde hoefde dat ook niet zei ze. Hoop dat de meneertje dat gaat doen zit nu tegen mijn ribben aan en zorgt ervoor dat ik benauwd ben. Morgen gaat manlief het bedje opzetten en dan gaat de kamer ergens op lijken. Heb een groot wit hart gehaald voor aan de muur. Nu even kijken of ik die ga bevestigen op een plaat of zo aan de muur met daarop divers foto's/plaatjes.

8. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee heb t apparaat ook weer in de kast gelegd....hahaha slimmer om gewoon donderdag te laten checken.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    He bah dames er ligt iemand dood bij mij op de oprit.

Kijk net naar buiten en zie een ambulance staan en op de oprit ligt een laken met iemand eronder. De rollator staat er nog naast.

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Annethamar: Succes met je drukke dagje! ;)

@Yojo: Mooie foto!!!!

@Mausyi: JUP! Zeker last van, ben daarom een blote buiken lopert in huis :p doe dan mn band van mn broek helemaal omlaag over mn broek en dan is mn buik dus bloot.. op de bank heb ik m vaak even helemaal bloot en anders alleen mn shirtje erover..

Is soms gewoon ff lekker!

En ben daarom ook verslaafd aan mn broek met lekkere hoge band.. die zit echt over heel mn buik heen, ideaal!

@Naar ziekenhuis gaan: Hier ook poliklinisch en vorige keer had ik 3 a 4 cm maar moest heen voor inleiden.. maar geloof dat t bij ons standaard is vanaf een cm of 4 dat je al heen mag :) ze zijn hier niet zo druk en moeilijk vaak.. dat geluk hebben we.. (tenzij t erg druk is natuurlijk dat moment, dan moeten we misschien langer thuis blijven)

@Bed omhoog: Het ligt heel erg aan of je thuis of in t ziekenhuis wilt bevallen en hoe je VK en Kraamzorg zijn. Sommige stellen wat meer eisen, andere zijn wat makkelijker.. Ook denk ik dat t scheelt hoe laag je eigen bed is idd.. hier is t geen werken voor de vk (al gaat die eigenlijk vaak op t bed zitten en voelt dan.. dus dan maakt de hoogte niet uit voor haar als t alleen om cm checken gaat..) Officieel is de "regel" idd met 37 weken t bed omhoog.. maar zo zijn er wel meer regels die algemeen zijn en soms van eigen kraam of vk niet nodig. :)

@Mausyi: hier met melkkratten :D kan ook niet met klossen! dus manlief gaat aan de knutsel met zn pa.. scheelt dat ik weet hoe stevig het de vorige keer was dus maak me niet druk nu :)

1 ding is trouwens wel doodeng vond ik.. mocht je nog zin hebben om gezellig met je man te uuuhhm.. sporten :D op bed.. dan is dat zooooo eng als ie net pas omhoog is! whahaha
    Zag ons al met bed en al instorten zeg maar! whahahaha :D :D

@Dommel: hier ook dat besef nog totaal niet.. soms komt t even als ik er echt bij nadenk maar dan zit ik ook gelijk te janken :) ik denk er nog maar even niet teveel bij na! :D haha

@Yojo: lekker zon pakketbezorger!! Even naar de tnt bellen en melden dat je er wel was en dat je graag je pakketje alsnog krijgt, sturen ze m maar terug!!!!

@Sjenny: Belachelijk zeg! ik snap dat dus totaaaaal niet he... Daarom plakten wij m altijd dicht toen ie nog in de voordeur zat.. stel je voor dat er een pijl in je huis geschoten wordt zo! :$

@Miron: Fijn dat ze zo is opgeknapt! :D haha

Yojo: Heb je je bloeddruk wel vaker gemeten met dat ding? vaak schelen die metingen dan ook iets.. als je ff 5 minuten wacht bijv. en dan ff kijken of ie zo hoog blijft..
    En 90 is toch niet te hoog? qua onderdruk?

Als je twijfelt over je klachten gewoon bellen hoor! Hoge bloeddruk is gewoon gevaarlijk..

@Mausyi: Grrrrr snap hoe je je voelt, had dat hier ook heel erg als manlief dan de hond anders opvoedde/uitliet als mij! Maar vergeet ook niet dat ook je hond jouw hormonen voelt en dat hij je ook weer compleet uitprobeert als je m een tijdje niet uit gelaten hebt he..

Je hebt je kerel nog nodig met de bevalling :)

11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Miron bleh! Dat is geen lekker idee....

90 is opzich niet hoog maar zit normaal op 70

12. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    miron: wat een toestand

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hmm lekker Miron :( Wel 'fijn' dat er al een laken overheen ligt.

:D ik zie dat dus ook gebeuren, gewoon het hele bed wat in elkaar stort :D En dat hoeft niet aan het sporten te liggen, maar ook aan het feit dat onze hond altijd heel enthousiast bij ons op bed springt :)

ja onze hond weet ook precies hoe ik mij op dat moment voel, hoe bozer ik word hoe 'heftiger' hij reageert :x Normaal kan ik dan wel tot 10 tellen, maar dat lukt mij nu niet helemaal :D Maar hij wist toen we thuis waren wel, dat hij fout zat. Ik werd nl gelijk helemaal afgelebberd :p

Serieus ben ik man nodig straks :p

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @miron: heeee bah! :( Das idd een naar idee zeg.. vraag me af wat er gebeurt is.. en wat iemand met een rollator met dit weer buiten moet!

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Jaaa ik zou zeggen, na je bevalling pas fileren.. ik had toevallig rugweeen en hij had echt een taak hoor! Hij MOEST bij elke wee zo hard als ie kon in mn rug duwen.. :)

Dus wie weet heb je m dan ff nodig, zekere voor t onzekere.. gewoon alle straf bewaren! :D haha

Oh en nog een voordeel, al je frustratie die je nu opspaart mag je dan eruit gooien.. niemand die je dat kwalijk neemt tijdens je bevalling!! :D hihi

16. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Stelletje kletskouzen, kon gewoon weer 5 pagina's teruglezen.

Ja ik ben de stad in geweest. Van negen tot half twee gewandeld, bij de gym gisteren zeiden ze dat dat goed was... Nou mijn beentjes denken daar nu anders over. En ook mijn buik doet een beetje irri... Oeps, toch teveel geweest.
    Het was wonderlijk rustig, was er ook mooi optijd, dat scheelt.

Zoon slaapt normaal wel wat langer, tegenwoordig is het vaak over achten als hij zich meld. En als ik geluk heb is dat vrolijk brabbelend en kan ik ook even rustig wakker worden!

Goed geslaagd, heel mijn voor deze ochtend 'to do' lijstje af kunnen werken. Alleen nog een pjama ding, wel al een broek gekocht. Wil graag een lange met knoopjes zodat ik die ook kan begruiken voor bv. Maar kom alleen maar lelijke tegen...

Elastiek. Ik sloop dit eruit, draag ook veel broeken met gewoon elastische banden dat vind ik prettiger om mijn buik.

Aanrader. Bij tuinen van YohiTea 'women's balance' thee gekocht. Is echt lekker. Frambozenblad, citroenverbena en lavendel (en zoethout, gember, kaneel, tijm, oregana, kardemom, kruidnagel en zwartepeper)

Tip. Een aerobic gym ball. Gaf mijn gym dame als tip, kun je heerlijk op waggelen tijdens je bevalling. (gekocht bij de Perry) Je kunt er goed op zitten, maar ook met je knieen op de grond en dan met je armen op de bal hangen... {ook voor nu moet het al wel eens lekker kunnen zijn | moet de pomp nog zoeken}

Houdt het even hierbij. Zoon slaapt nu, dus moet eigenlijk nog even wat werk verzetten... Fijne middag!

17. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Miron. Getver. Wat een verhaal. Sterkte!

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    :D ow hij weet al lang dat ik hem ga vervloeken als ik bezig ben hahaha. En dat hij vooral geen grapjes moet gaan maken, want dan ligt hij op de vloer :D

Voor de rest ben ik wel lief hoor :)

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ze hebben haar gelukkig al mee genomen. Politie kwam ook nog aan de deur om te vragen of ik wat gezien had maar nee gelukkig niet nee.

Ik vraag me ook af wat er gebeurt was ik zag wel dat de rollator in de steentjes voren stonden dus of ze gevallen was?

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ff snel GYMBAL is nu in de aanbieding bij Digros!
    7 euro ofzo heb gisteren gehaald

Deel Deze Pagina