1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Sjenny. Sokken gaat wat moeizamer maar schoenen is een ramp. Heb ook alleen maar laarzen etc zonder rits. Moet ze bij de trap aandoen, dan kan ik tenminste steunen :)

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Goedemorgen,

zo hier een beetje raar geslapen. gedroomd dat ik al ging bevallen en ik wist donders goed dat het nog te vroeg was. Maar wel lekker lang kunnen blijven liggen :)

3. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Schandalig! Het is nog geen half elf en ons mam en ik hebben al een klein bakje kibbeling op.....roken zo lekker en kon niet wachten tot het middageten....

Schoenen aan doen....praat me er niet van.... Bij de trap is het enigste wat nog lukt....

4. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    hihih die buiken ook van ons! :D

ik zal even mijn volle kast spammen en mijn buik!

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Sjennie: mooi hoor.

Schoenen aan doen. Mijn sportschoenen zitten niet eens lekker meer. Laatst bij de prenatal laarsjes gekocht, die gaan via de zijkant dicht met een elastiek en knoop. Ideaal. :)

Gelukkig nog wat kunnen slapen. Voel helaas nog steeds beroerd.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Sjenny. Wauw! Mooie buik heb je! En een goed gevulde kleertjeskast! :D

Vaddie. Klinkt handig die schoentjes! Zitten ze denk je nog in het assortiment?

M'n moeder belt net of we straks de stad in gaan... zo'n aanbod kan ik nooit afslaan ;) *zucht*

7. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Morgen meiden

Hier al een drukke ochtend achter de rug.
    Eerst dochter wegbrengen daarna naar het ziekenhuis gereden voor een nieuw ponsplaatje...tja waar je al niet bij na moet denken.
    Toen nog de laatste benodigdheden gehaald, shirtje voor kleine meid etc.
    Nu even bankhangen. Klachten van dat kloppend gevoel blijft komen en gaan in mijn rug. Vanavond maar even lekker zwemmen misschien dat het dan wat beter wordt.

Pam oeh balen van die kleertjes. heb je ze alweer....

Kibbeling..hmmm maak me gek zeg.....

Soepkip balen van die kramp zeg, slaap je al met ene kussen tussen je benen?
    Oja en een stuk zeep onder het matras schijnt te helpen tegen kramp. Nooit geweten maar 1 van het zwemmen doet het.

Sjenny mooie buik zeg. Wat een kast vol spul. jemig wta heb ik dan weinig nog. Alles is ook neutraal namelijk, ik sla mijn slag na de bevalling haha....

Ga even bankhangen....

8. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Jeetje, wat wordt er hier veel gekletst zeg! Gezellig! Jammer dat ik over de meeste dingen niet meer mee kan praten, want ik heb geen zwangerschapskwaaltjes meer, hoe geen huishoudelijke klussen te doen, to do list is al een paar weken af en het belangrijkste...ik ben niet meer zwanger! Maar ik lees nog graag met jullie mee!

Hier gaat alles nog steeds super! Mijn bloeddruk blijft hoog (150/105), maar heb verder geen klachten. Dit zal waarschijnlijk ook nog wel een paar weken aanhouden ivm herstel. Maar ik voel me steeds beter!

Ook met Jurre gaat het erg goed! Hij heeft vanmorgen bij mij aan de borst gedronken en dat was genoeg, dat hij niet eens sondevoeding nodig had! Dit gaan we nu om de voeding proberen, anders is het te zwaar voor ons mannetje. Maar als het zo door gaat, heb ik goede hoop dat we samen over 1,5 week naar huis mogen!

Wil jullie trouwens nog even bedanken voor de lieve woorden na mijn emo avond. Waren echt de kraamtranen denk ik! Daarna ging het al een stuk beter. Praat er veel over met mijn man en hij is ook echt een enorme steun voor me. Dat helpt me om alles een plaatsje te geven. Mocht ik er alsnog behoefte aan hebben, dan kan ik hier in het zh nog naar een psycholoog, maar tot nu toe is dat nog niet nodig. Ik lig ieder moment te genieten van mijn kanjer naast me in dat bedje en geniet nog meer van de momenten dat we knuffelen en dat hij bij mij eet. Dat is zo bijzonder!

En bij deze nog even een foto van onze kleine man van vandaag. Hij is nu 1 week en 1 dag oud:
    Bekijk bijlage 212008

Iedereen een fijne dag vandaag en sterkte met alle pijntjes en kwaaltjes! xxx

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    TJ goed van je te horen hier! Enne vooral blijven komen....clubje houdt toch niet op als we allemaal bevallen zijn? Toch??? Haha vraagt ze wanhopig....

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hihi nee ik denk dat ik dan wel wat steun kan gebruiken van andere kersverse moeders :)

Hier weer last van mn rug, ga zo even op bed liggen.
    Zou vanavond gaan sporten, maar denk dat ik mn abbo maar opschort tot na de bevalling.... Voel me dan zo'n mietje, er zitten allemaal van die superfitte - haha ik sportte tot de bevalling lekker door - moeders.

TJ, goed om te lezen joh! Fijn dat het met je kleine kereltje zo goed gaat.
    Lijkt me heel wat om zo je babytje te krijgen, als je het zelf een plekje kan geven is het goed lijkt mij.

11. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Haha nee dan wordt het gewoon een mama clubje! :) toch?!?

Tj Wat fijn dat het goed gaat met Jurre! En wat mooi dat hij al af en toe aan de borst drinkt! :) geniet er maar van en van hem natuurlijk!!!

12. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Die kast is echt erg ja.... Maar heb ook een heel deel te leen hoor! :D hihihi maar vind het ook zo leuk om kleertjes te kijken, kopen! ;)

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Soepkip: was collectie van vorig jaar. Dus zou gewoon even gaan kijken. Waren maar 10 euro. :)

@TJ: er komt vanzelf een bevallen topic wanneer iedereen zo ver is.

Als ik er aan denk zal ik snel ook eens een foto maken van mijn kleertjeskast. :) Krijg je helemaal een hartverzakking. )

Hier nog altijd best beroerd. Veel bankgehangen maar nu maar even de huiskamer aan het poetsen. Zo weer wat gewone frutsels van de vliering halen om de boel weer aan te kleden.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Sjenny mooie buik kan me voorstellen dat je problemen krijgt met sokken en schoenen aandoen. En mooie gevulde kast.

Soepkip lekker gewinkeld?

TJ zeer herkenbaar die kraamtranen. Die kunnen je zo overvallen. En wat fijn dat je mannetje al bij je kan drinken.

Sjenny ik heb niets te leen alles zelf gekocht of had ik nog. Maar koop veel via een 2e hands kledingbeurs. April is de volgende en daar verheug ik me weer op.

Schoenen aandoen hier geen probleem doe nog steeds mijn laarzen aan. Merk alleen dat ik last krijg in mijn bekken als ik op 1 been blijf staan.

15. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik had pas een super lief nog nieuw broekje van bakkaboe voor 3,- via marktplaats! :) en een setje van noppies voor 4,- (die was wel gedragen maar nog zeer netjes! :)) kijk daar af en toe en soms zitten er leuke koopjes tussen! :D

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ja vooral die kleine maatjes die dragen ze zo kort die verslijten nauwelijks.

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hi! Goede avond!

Pamp. Heb je je kleertjes gevonden??!

Inkerbell. Heb je gezwommen vanavond? Hoop dat het je een beetje helpt!
    Ik slaap al een tijdje met kussen tussen de benen.. man zegt dat een massage sowieso goed is, wat ik natuurlijk niet ontken dus de laatste weken van mijn zwangerschap mag ik daar van genieten ;)

TJ82. Fijn dat je laat weten hoe het met je gaat! Wat heb je toch een super lief schattig mannetje!!! *jaloers*
    Wat fijn dat hij om de voeding aan de borst kan drinken, kan me voorstellen dat je daar van geniet!

Clubje. Wie opent er eigenlijk een mama topic? Geen idee... Zou het wel heel leuk vinden als we door blijven kletsen als we allemaal bevallen zijn!

AnneThamar. Heb je abbo opgeschort? Ik sport ook al heel lang niet meer hoor dus je bent niet de enige ;)

Vaddie. En is je huis weer in 'oude'' staat?

Miron. Heb het gevoel dat je net de beurs achter de rug hebt, ze zijn zeker 2 keer per jaar?

Ik heb een druk dagje gehad, veel gedaan. Klossen, ondersteek en rugsteun gehaald bij thuiszorgwinkel. Daarna pampers en billendoekjes ingeslagen bij de Makro. (winstpakker).
    Vervolgens ben ik met mijn moeder de stad in geweest. Heb toch nog wat kunnen verzinnen om te kopen. Namelijk een voedingsshirt met korte mouwen en een voedingshemd :D
    Was in de aanbieding. Ook een super schattig kleedje voor in de box of op de grond om de baby straks op te leggen, de laatste keer dat ik 'm zag vond ik 'm te duur maar nu was hij flink afgeprijst! :D Nu dus gekregen van mijn moeder.

Daarna bij mijn ouders gegegeten en net nog even langs de appie geweest. Nu lekker even achter de laptop en optijd naar bed!

Foto van ''schaapkleedje''. Zijn koppie zit los met klittenband en zijn staart een belletje.

18. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Soepkip. Is het gelukt met de mobile?
    En vervelend dat je zo;n kramp hebt, wel prettig dat je mannetje juist thuis kwam!
    En nog in het bubbelbad geweest?
    Goed dat je alles van de thuiszorg in huis hebt, toch weer een prettig gevoel! Ik ga morgenochtend even.
    Wat een leuk schapenkleedje, fijn dat je hem hebt gekregen.

mw. is het stressen van het werk weg, begint je 's nachts over vluchtassen te droomen. Ik herken het wel hoor, maar ervaar dit piekeren als leuk om te doen, hi hi
    Ook ik ben op die momenten jalours op mijn snurkende man!
    En de ouderderlijke badkamer even flink gebruikt?

Yojo. En goede dag op de bank bij je ouders gehad? En de badkamer weer goed gebruikt? Ontspannen is goed!
    En kibbeling, heerlijk. Je hebt een goed excus, er zitten hele goede vetten in de vis! Je moet goed voor je kindje zorgen, en kan dan niet je moeder zonder laten zitten, natuurlijk.

Vaddie. Beterschap. Vervelend dat je zo ziek bent. En dat je juist nu ook nog last krijgt van je heupen en rug. Heel veel sterkte.

Sjenny. Mooie buik. En prachtige gevulde kast. Lekker hoor, en wat doet het ertoe dat de helft geleend is, praktisch toch!

Sokken vind ik erger als schoenen. Draag ook alleen maar laarsen. En zit bij aantrekken, schuif er half in en til dan mijn been op, hoef ik niet zo diep te buigen. En met sokken juist wel...

Bad waar borsten en buik bovenuit steken.
    Wij hebben nog zo'n oude die de overloop hetzelfde heeft als de afvoer. Ook afvoer nog met dop, dus extra dop gekocht, deze stop ik in de overloop, zodat het water tot het randje kan komen. In plaast van tot net over de helft... (en dan ligt bijna alles onder water)

Ink. En heeft het zwemmen geholpen?
    En fijn dat je boodschappenlijstje weer is ingekort.
    Goed dat je het zegt, zal ook een naar mijn ponsplaatje kijken.

AnneT. Goed dat je abbo even bevriest. Respect dat je het nog zo lang hebt volgehouden. En wie van ons is die supperfitte ik sport tot de bevalling door?
    Ik zwem, maar dat is meer ontspannend dan inspannend, hi hi

TJ. Wat goed van J.urre dat hij om de voeding bij jou drinkt. Hij ziet er ook zo giga goed uit op de foto. Als je me verteld dat hij 40 weken is geloof ik dat ook!
    Fijn dat je je hart bij je man kan luchten en dat je emo kraamtranen waren. Jammer dat je bloeddruk nog hoog blijft.
    Nog even en je kunt de dagen af tellen tot jullie naar huis mogen.

Als iedereen bevallen is, dan stappen we over naar het mama clubje. Ook dan gaan we nog veel aan elkaar hebben!

Tweedehands kleding. Hier ook veel, leuk winkeltje in de stad hier. Beurs een keer geweest, maar was niet mijn ding. Althans deze niet. Bij mijn ouders in het dorp nooit zo ervaren, ga daar het voorjaar heen.

Hier goede nacht gehad, manlief schrok om 8 uur wakker. En ik dus ook. Hij was helemaal verbaasd dat zoon nog sliep, hi hi
    Snel zoon naar kdv en wij heerlijk naar de sauna. Wat een topdag. Ons huidje is helemaal zacht, rasul behandeling gehad. En natuurlijk op en top ontspannen, baby en mijn lichaam reageerden heel goed. Nu wel helemaal op, dus duik er mooi optijd in.

Fijne avond, tot morgen. Groeten LieveK

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Fijn dat je lekker hebt kunnen genieten Lieve! Fijne avond en slaap lekker!

Nee, niet in bad geweest, ben zelfs daar te moe voor. Heb moeders beloofd om morgen in bad te gaan. (ze vraagt al weken of ik kom omdat het goed is om te ontspannen)..
    En nee, geen muziekmobile. We gaan denk ik de rainforest nemen en ik denk dat we maar even afwachten wat we qua kadobonnen krijgen op het kraamfeest dat we een maand na de geboorte gaan geven. We blijven hier maar kopen kopen kopen, dus heb de rem er op gezet ;)

20. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij kunnen we gewoon hier blijven kletsen. Bij het andere topic heeft de operator ons verplaatst naar een club maar met zelfde naam en link enzo. Is alleen omgezet toen.

Heb vanmorgen lekker op de bank gelegen en een paar boodschapjes gedaan met mams. Vanmiddag met een vriendinnetje koppie thee gedronken. Maar nu wel weer las etc..... Ben benieuwd morgen naar mijn bloeddruk.....

Deel Deze Pagina