1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    MissMe sjee wat een klote bericht zeg. Ik hoop dat jullie in het ziekenhuis nog een positief bericht krijgen dat het goed te behandelen is.

Foxymama Dat is ook niet echt fijn zo'n vooruitzicht. Vooral als je toch ergens met veel plezier werkt.

Ego. Zo weer terug van de 20 weken echo. De kleine is helemaal gezond verklaard voor zover mogelijk dan. En bevestigd dat het nog steeds een meisje is :).

Dus dalijk ga ik een mutsje bestellen met de naam erop. En ik ga ook kijken voor een verjaardagscadeau voor de grote zus. Die is al over 2 weken jarig. sjee wat gaat die tijd toch snel.

2. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Oh Missme, wat een naar nieuws. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. In ieder geval heel veel sterkte met de komende onderzoeken!

3. Marjanneke1981

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Vandaag naar de verloskundige geweest. Baarmoeder ligt nu precies tot de navel: volgens het boekje.

Verder merk ik dat ik weer meer energie ga krijgen! Eindelijk:) Vanavond begin ik met een cursus fotografie. Ik heb er zin in!

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Missme: jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk kan het ziekenhuis jullie goed uitleggen over hoe nu verder.

@Foxymama: balen dat je na je verlof niet meer terug kan komen. Maar wie weet wat er voor die tijd nog veranderd.

@Marjanneke: helemaal jaloers. Energie, wat is dat?

Hier: vandaag werken van 10.00 tot 14.00. Kijk ik in het rooster heeft gisterenavond een collega besloten vandaag vrij te nemen. Maar dan is er een uur niemand. Heb dus leidinggevende haar laten bellen en ze moet komen. (ik ga dus echt niet langer werken) Ook uitgelegd dat ik gesloopt ben zo aan het einde van de week.

Zit er hard over te denken om voorlopig mijn abbo bij de sportschool stop te zetten. Vind het normaal echt leuk om te doen maar ben zo bang dat het niet gaat. Heb er gewoon eigenlijk geen energie voor. (sport samen met een vriendin, dus voor haar wel heel lullig) Baal er zo van.

5. Marjanneke1981

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Vaddie, wat ellendig dat jij nog steeds zo moe bent! Ik hoop dat dat snel beter gaat. Ik weet niet meer wie het hier eerder zei, maar heb je inderdaad als eens bloed laten nakijken? Als je iets mist/tekort hebt kan dat een heleboel verklaren. En dan krijg je misschien door wat simpele pilletjes/vitamineshot je energie weer terug! Voorlopig in ieder geval maar zo veel mogleijk uitrusten...

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    De waardes waren goed. Volgens gyn een combi van factoren. Die navelstreng die maar 2 vaten bevat (lichaam moet extra hard werken om energie naar baby te krijgen), mijn overwicht en een hele gevoelige bm. (snel harde buiken e.d.) Zal het morgen nog wel eens vragen.

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zooo alles is er!! :D

en wat een dozen idd! :$ ben blij dat hun t naar boven zeulen :p 6 dozen voor een 2 delig kamertje..

Verder vertikt mn ventje t om te slapen en ik heb nergens zin in of fut voor.. zou misschien ff bakkie bij mn mams doen straks dus denk dat ik dat maar ga doen zo.. ;)

Dan vanmiddag CB Met de kleine man met de rotprikken.. nu al geen zin in.. maarja hoort erbij en zijn voorlopig wel de laatste! :)

Hopelijk wordt ie er niet ziek van, al heeft ie daar wel de neiging toe.. hij reageerde op bijna alle prikjes wel met iets verhoging enzo..

en dan morgen ff kapper met zn allen (ik doe dr wat als ze mn ventje te kort knipt :)) en dan verder lekker weekend! :) met vooral veel spullen halen voor de babykamer zodat we meteen los kunnen gaan als t gestuucd is! :D wat zal t hard gaan dan zeg.. helemaal leuk!

En wat denken jullie.. financieel raakt mn potje leger hoe meer we alles in huis hebben.. en daardoor ook niet ff t geld voor de wagen in mn binnenzak helaas ;) nou hebben we met t loon vlak voor kerst een extraatje en dan kan ik t wel betalen, maar dan ben ik dus al 34 weken als ik m bestel en als ie bij mn oom en tante in duitsland is moet ik m dus nog hierheen krijgen..

Te laat of kan wel?

Heb ergens zoiets van alle andere dingen hebben prior. als alles af en in huis is kan een wagen zelfs nog na de geboorte als t zo zou lopen.. al heb ik m t liefst gewoon al in huis.. maar dat zou ook nog wel kunnen..
    maar twijfel wel een beetje..

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@Pam:
    kan je de wagen niet via marktplaats kopen?
    scheelt weer misschien qua geld en je hebt het eerder

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    MissMe21
    Wat een enorm naar nieuws zeg! Wat zullen jullie geschrokken zijn.
    Vind het zo knap dat ze zo iets kleins zo snel al kunnen zien zeg
    Hopelijk worden jullie in dit proces goed geholpen en krijgen jullie een positief vooruitzicht!

Foxymama super vervelend van je werk zeg!! Zit je echt btje met de gebakken peren

Pamp
    Voel me nu btje lullig over het feit dat ik er vanuit ging dat jullie het zo goed hebben haha!!

Hier gisteren alles van de eerste verdieping samen met me vent naar zolder gesjouwd. Vrijdagavond het bed omhoog.
    Dan kan de vloer eruit, alles schuren en half oktober komen ze alles stucen en spagtepoetsen(serieus geen idee hoe je dat schrijft)
    Daarna gaat vriendlief zelf alles schilderen en vloeren leggen.
    Dan dubbel glas, dan alles inrichten en dan is het denk december??:)
    Dan kan de eindejaarsuitkering mooi meehelpen met de laatste spullen kopen en geboortekaartjes betalen haha

Hier weer ff pauze op me werk, voel me goed! Misschien afgelopen tijd zo moe geweest omdat t griepje eraan kwam? Want heb energie voor 10 en hoop dat de komende 2 maanden te houden :)
    (Sorry Vaddie heb echt medelijden met je, als ik jou elke keer zo hoor denk ik ZIEKMELDEN mijn afgelopen ziekdagen hebben me in dat opzicht zoveel goed gedaan!)

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Mw: ben al 2 weken thuis geweest. Maar ben en blijf ik moe. Mijn man vergeleek me met een ballon. Hoe meer ik (wil) doe, hoe harder mijn energie wegloopt....

@Pam: misschien idd via MP komen. Scheelt een hoop geld. Of misschien van iemand in je omgeving overnemen.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Goede morgen meiden!

Gisteravond gewerkt en had wel tijd om mee te lezen maar niet te schrijven. Pam heeft een behoorlijke update geschreven :$
    Mijn vriendin stuurde gister middag opnieuw testjes via de whatsapp en die waren veeeel duidelijker, zwanger dus!! Ik ben zo blij voor haar! Ze is al jaren bezig en dit is de eerste ronde met clomid. Dus eerste goede eisprong en meteen zwanger. Ze kan het zelf nog niet helemaal geloven en ik ook niet moet ik zegggen. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Haar moeder is namelijk ernstig ziek en uitbehandeld. Dit maakt ze niet veel meer tijd heeft en ik hoop echt niet dat er nog meer leed bij komt dan dit.
    Spannende tijden weer. Dan tel ik nu 10 zwangeren om mij heen :D

Zo.. dit verhaaltje had ik vanmorgen getypt maar man had ineens haast dus moest snel douchen en op naar de Gamma. We hebben mooie vlinderluxaflex gehaald voor de babykamer. Nu nog gordijnen maar dan hangt er iniedergeval wat. Toen een bakkie gedaan bij zijn s.ouders en toen langs appieheijn. Heerlijk al de boodschappen in huis tot en met maandag.

Nu ga ik ff bijlezen want inmiddels hebben jullie weer geschreven ;)

Foxymama. Dat is zeker balen van je werk! Lijkt me helemaal niks die onzekerheid van tijdelijk werk en al helemaal met kinderen :(

Miron. Gefeliciteerd met je goede echo! Haha.. en fijn dat ze toch nog een keer bevestigen dat het een meisje is :)

Marjanneke. Leuk een cursus, er schrijven hier meer meiden die zich daarvoor intresseren (volgens mij mausyi en pam ;))

Vaddie. Lekker klaar met werken nu! Is je collega nog eerder gekomen? Kan je je abbo ieder moment opzeggen dan? Als het maar eens per jaar of half jaar kan zou ik het zeker doen en anders... misschien heb je over een paar weken weer meer energie. Ik hoop het voor je!

Pamp. Wat een dozen he van babydump. Het was hier ook zo erg niet normaal. Inmiddels is al het karton en piepschuim het huis uit :D
    Over de kinderwagen, waarom gebruiken jullie die van Brayden niet als het nodig is? (of heb ik iets gemist..) Ben even kwijt waarom jullie een nieuwe nodig hebben.
    Lijkt me allemaal wel kort dag en de kerstperiode is al druk genoeg. Weet niet wanneer je de eerste tijd de wagen gaat gebruiken?

mw. Fijn dat je je weer energieker voelt!

Zo.. ik ga even een uurtje liggen en dan genieten van het mooie weer. Lekker tot en met maandag vrij! :$

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Foxy: BALEN van je werk zeg.. maar tegenwoordig is mensen er gewoon uitgooien niet meer dan normaal helaas.. hopelijk vind je iets voor na je bevalling!

En wat de wagen betreft.. via internet vanuit duitsland is de wagen nieuw net zo duur als hier op marktplaats!!

Daarom wil k t zo doen! :)

We willen dus de ABC Zoom duowagen. Deze is achter elkaar maar kan ook gewoon de cabriofix op en de zitjes kunnen ook naar elkaar toe enzo.. werkt allemaal heel makkelijk en soepel en helemaal compleet met maxi cosi adapters is ie in duitsland 415 euro..

Hier in Nederland is die set zon 800 euro dan! :$ dus dat scheelt me echt teveel!

En aangezien we nu de quinny buzz hebben en dus ook de quinny dreami wagenbak en die op dezelfde adapters gaat als de maxi cosi cabriofix zou die dus ook op de abc zoom moeten passen!
    Scheelt me dus ook weer aankoop van een wagenbak :)

We willen een duowagen omdat Brayden nog zo klein is en ik met hem en de kleine weg wil kunnen zoals bijv. naar mn mams en als hij t in zn kop heeft een andere kant op te kunnen krijg ik m niet mee zonder m vast te maken ;)

Maarja, moet dus even uitvogelen hoe ik dat ga doen qua geld/prioriteiten ;)

@Mw: joh ben je gek! :D vind t al leuk dat je t durfde te vragen ;) zullen misschien wel meer dat gedacht hebben en t niet durven vragen.. En ik zie t maar zo, veel rijker dan dit word ik niet hoor! :)
    Hoewel ik me soms doodirriteer aan t omkeren van centen of uitpuzzelen hoe we de maand gaan rondkomen ik heb een lieve partner, een eigen huis en zoals het er nu naar uitziet straks ook 2 gezonde prachtige kinderen!

Tuurlijk had ik zelf ook graag gezond geweest, maar ach.. kleine dingen houd je altijd :p

@Soepkip: Jeeejj voor je vriendin! Wat super zeg, soms is dat ene pilletje net even genoeg.. heel fijn voor ze en hoop idd dat het goedgaat (en dat dr moeder het nog mee mag maken, de geboorte.. of is dat te optimistisch?)

@Fotocursus: jaaaa zeker interesse in! tis jammer dat ik dat niet zou volhouden maar zou t wel graag willen.. net ff meer ermee kunnen.. eerst maar mn achtergrondsteunen aan t plafond maken hier en dan gewoon lekker prutten en oefenen! :D Als het allemaal lukt misschien wel een leuk idee om met iemand die ook graag met de spiegelreflex speelt af te spreken om van elkaar zwangerschapsfoto's te maken met alles erop en eraan?? :D

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Soepkip: opzeggen kan niet. Heb idd een contract op de sportschool. Maar je kan het abbo wel tijdelijk op pauze zetten. Dan betaal je dus een paar niet en loopt je contract langer door. Ideaal in dit geval.

Nu lekker thuis. Even lekker boekje lezen, pizza eten en helemaal niks doen. Straks even naar een verjaardag bij de achterburen.

14. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hé dames.
    Wat een verschrikkelijk nieuws, Missme. Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze in Groningen snel duidelijkheid geven. En jullie niet in onzekerheid en kansen houden!
    (als ik lees gat in slagader, dan denk ik, maar dan stroomt hij toch leeg? Maar dat zal dan wel niet zo zijn, toch)
    Met andere woorden als ik al zo ga zitten gissen naar de waarheid, wat moet jij dan wel niet doen...
    Nogmaals heel veel sterkte.

Pam. Leuk jurkje.

Echo. TJa, kunnen ballen zijn maar ook heel goed de navelstreng. Vind het wel vreemd dat als de vk wist dat jullie geslacht niet willen weten ze wel een foto maakt waar deze op te zien is, maar dat terzijde.

Hanna. Heerlijk meisje. Fijn dat je gesprek met gyn goed is gegaan. En die anderhalve centimeter die moet de komende weken toch wel verdwijnen. Extra echo's zijn altijd prettig.

Vaddie. Heb zo met je te doen. Lijkt met verschrikkelijk om echt maar geen energie te hebben.
    Wellicht dat je je abbo stop kunt zetten vanwege zwangerschap en of ziek zijn? (kon bij mij wel)

Pam. Wanneer komen de foto's?
    Tja, heb je nu een wagen waar snel bak en stoel op gewisseld kunnen worden. Dan zeg ik wacht lekker tot na de geboorte, en bestel dan de duo. Hoe vaak ga je die de eerste weken nu gebruiken/missen? (tuurlijk weet niemand, maar toch)
    [en een half jaar verder zijn ze er wellicht ook wel al op mp]
    En gebruik je eerst of de stoel bij je zoon en de bak bij je dochter.

mw21. Mooie planning.

Had jij nu ook die geweldig man, die je zo alles laat bestellen?
    Mooi wiegje hoor. Helemaal te gek.
    En zondag de kamer kopen, leuk hoor. Welke word het?

Sorry, doe het uit mijn hoofd.

Foxy. Oh wat balen van je werk. Daar zit je nu echt niet op te wachten. Krijg je wel geld tijdens je verlof dan, of is dat niet afhangelijk van een baan?
    Zou toch verschrikkleijk zijn als je collega je dit heeft aangedaan...
    Gewoon nu tot je verlof nog meer je stinkende best doen dat je al deed, alle inzet tonen die je maar kunt, wie weet mag je dan terug komen. Heel veel succes!

Soepkip. Das prettig, de boodschappen al weer in huis. Altijd zo'n fijn gevoel!
    En leuk, je vriendin zwanger. Wat een wonder dat het direct raak is. Heftig dat haar moeder zo ziek is, lijkt me verschrikkelijk.

Die wie niet moet moeder door één deur kan. Tjeetje wat iri zeg. Klinkt als dat je moeder niet lekker in haar vel zit, of heb ik dat fout. Of is dit een normale te verwachten reactie voor haar?
    Wellicht wel een goed idee om met derde persoon te gaan praten.
    Dit is niet leuk voor jou. Moet juist bijzonder zijn.
    Althans dat heb ik wel zo ervaren, met name na de geboorte.

Nogmaals. Sorry doe het uit mijn hoofd.

Marjanneke, hoe was je curcus?

Miron, gefeliciteerd met de goede echo! En fijn dat het roze blijft.

Meer kan ik niet terug halen. HIer met zere buik op de bank. Klein is weer flink in mijn maag/darmen aan het trappen. Hoog achter tegen de baarmoeder. Dan gaat mijn navel heel iri doen...
    Verder slecht geslapen de laatste nachen. Zoon is aan het spoken. En als zoon dan slaapt is de kleine wakker... Begint dat nu al?
    (dat wordt nog wat als het geboren is, hi hi)

Oeps, besef nu dat ik ben vergeten te lunchen.

Maar wel lekker met zoon in de kinderboederij geweest. Hij geniet daar altijd zo van de diertjes en andere kinderen in de speeltuin. Zijn beide vriendinnen waren er toevallig ook. Zo leuk!

Twijfel of ik ga zwemmen straks. Vriendinnentje belde af.
    Manlief moet even snel de stad in tussen werk en mijn vertrek.
    En we hebben elkaar de hele week al weinig getroffen...
    Een avondje samen bankhangen klinkt ook wel aantrekkelijk?

Verder aan het twijvelen of we toch de kamers boven niet anders om gaan gooien. Zoon op zijn kamer houden en commode naar nu onze werkkamer samen met de wieg, dan past daar ook de schommelstoel!
    Onze kledingkast staat nu op de werkkamer en kan niet ergens anders heen. Evenals de vriezer en droger in de inbouwkast.
    Baby kun je makkelijker storen als Zoon.
    Dus misschien wel netzo praktisch. Maar wat doe ik dan met de gordijnen die bij de wieg horen. Raam is ruim twee keer zo groot...

Morgen lekker naar een vriendinnetje. En zondag naar mijn andere dinnetjes. En zaterdagochtend kinderfeestje. Dus allemaal leuke vooruitzichten!

Ga nu even eten koken. Dan is dat gedaan! Fijne avond, liefs Lieve

15. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Onze berichten hebben elkaar gekruisd, hi hi

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik dacht laat ik weer even naar het hartje luisteren... *zoekzoekzoekzoek* niet gevonden... *zoekzoekzoekzoek* niet gevonden.. ik dacht huh.. heb 'm vanmiddag nog voelen bewegen... zoek ik ruim boven mijn navel lees 5/6cm en ja hoor *tjoeketjoeketjoeketjoeketjoeke*.. Heel duidelijk en zo hoog!! Morgen naar de verloskundige, ben benieuwd hoe hoog mijn bm ligt nu! Liep al voor maar of dat nog steeds zo is? Morgen 23 weken dus kan wel kloppen..

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    LieveK ja hier de vent van wie ik alles 'mag' kopen voor de kleine. Daarmee bedoel ik absoluut niet financiele toestemming want ik ga over de administratie whaha maar hij hoeft t niet persee mooi te vinden

en kamertje bij babydump Texas heet die volgens mij maar eerst ff in t echt zien.:)
    Ben gelukkig niet zo moeilijk...gewoon goede smaak whaha

veel plezier vant weekend

18. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Hier morgen ook 23 weken. Luister geen hartje, maar voel hem wel zo hoog trappen! (en als ik zelf voel loopt de bm best wel hoog naar achteren weg)

Ben beniewd wat je vk morgen zegt!

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Soepkip is bij mij maar net hoe die ligt! Op zijn kop of niet whaha

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @LK: tsjah met de wagen zit ik ermee dat ik denk ik meteen vanaf de geboorte als ik weg wil de wagen zal moeten pakken waar ze beide in kunnen.. ik zal dus moeilijk ff de andere wagen kunnen gebruiken want wat moet ik dan met andere ukje ;)

Over MP ik denk niet dat ze daar goedkoper op komen.. Wees eerlijk, als ik m nu voor 415 nieuw koop via duitsland en ik wil m over een jaar verkopen en de gemiddelde prijs is op MP dan nog 350 tot 500 euro (dus gewoon de helft van de prijs in nederland) dan ga ik m ook proberen te verkopen voor die prijs ;) zou m niet maar 150 tot 200 doen puur om mijn aanschafprijs..:)

Ik heb t er met vriendlief ff over en anders toch maar proberen te bezuinigen op iets anders.. of dingetjes proberen te verkopen ofzo :)

Deel Deze Pagina