1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inkerbell. Fijn dat alles goed gaat, gefeliciteerd met je 37 weken! :D

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier is het ondertussen even droog. Heb net bedacht dat ik toch even naar de markt wil en man gaat zowaar vrijwillig mee.
    Hier nog steeds flink verkouden maar niet meer zo beroerd als van de week.

@Inkerbell Gefeliciteerd met je 37 weken.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Oh en ik slaap ook beter als ik alleen in bed lig. Maar dat ga ik mijn man maar niet vertellen hahahahaha

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Hier niet zo goed geslapen ivm een feestje van de baby in mijn buik......
    Ik dacht dat ie door mijn navel uit wilde komen. Pfffff
    Maar ik mocht wel lekker uitslapen, dus dat was mazzel.

Anne, alsnog gefeliciteerd!!!

Inkerbell, spannend hoor!

Mar3kids, pfff das inderdaad roeg op. hopelijk nog even bijslapen vandaag...

Vaddie, fijn dat je goed hebt geslapen. Daar knap je wel van op vind ik altijd!

Gisteren was ik erachter gekomen dat we maar 1 steun voor de commodeplank hebben gekocht bij de Ikea, dus nu moet ik daar nog even naar toe. Vervelend hoor ;)
    Ik ga zonder S. die blijft lekker bij papa!
    Heerlijk even alleen struinen daar.
    Ik heb er zin in.
    Hier schijnt nu het zonnetje. Fijn!

Vanmiddag ga ik naar de opening van het nieuwe pand van mijn zus en zwager ( fysio en architectenbureau) Gezellig dagje dus!

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Veel plezier vandaag Hanna! Lijkt me alleen niks, op zaterdag naar IKEA ;) Of je moet nu meteen gaan dan kan het nog wel rustig zijn!

6. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hey! In eerste instantie werd gezegd dat als er iets niet goed was dat ik moest blijven. Dus ik al schrikken....klein spoorje eiwit in urine bij eerste test. Toen weer bloed prikken. Bloeddruk was goed, bloeduislagen en ctg ook en op t lab geen eiwitten gevonden in urine! Toen overleg of ik terug mocht naar vk. Ik mag nu terug maar als ze me weer een keer doorsturen moet ik wel daar onder controle blijven. Nu dus nogsteeds rustig aan blijven doen.

7. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Bij jou ook spannend dus. Laten we hopen dat onze bloeddrukken nu zo blijven......;)

Hannah veel plezier vandaag. Oh zou ook wel even naar ikea willen maar moet een 1 uur ervoor rijden zeg ga ik niet doen.

Vriend is ana het koken met de kleine meid. Zo schattig zeg...

8. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja inkerbell we gaan er op hopen! Donderdag weer controle dus dan weet ik meer....

9. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Hanna veel plezier vandaag bij de Ikea en het nieuwe pand!

Yoyo fijn dat je controle goed was! Nu inderdaad hopen dat het zo blijft! :)

Ink ook weer iets betere waardes toch?! Houden zo!

Hier komt zo dus me zus en een vriendin van haar! (misschien met kleine!) is wel handig want zei werkt bij mijn zorgverzekeraars en neemt een extra kraampakket mee! :D dan heb ik vast een hoop te veel maar beter iets meer als te weinig! ;) vriend gaat zo even langs de gamma voor een schroef voor het wiegje (staat nu nog maar met een schroef vast ;) kan echt niet met beeb erin hihi)

Ben alleen al de hele ochtend benauwd.. Bah :(

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Allemensen wat schrijven jullie veel zeg in zo'n korte tijd:$ ik weet niet of ik dat allemaal bij kan houden ondanks dat ik nu eindelijk een snellere laptop heb. Ik had het maar opgegeven eerst, dat kreng was zo traag.

Oké ff denken...inkerbell en yojo, likt me heel spannend (en eng) om een hoge bloeddruk te hebben, ik heb dat nog nooit gehad! Bij geen enkele zwangerschap, merk je daar ook iets van?

@vaddie, ja hoor alles prima hier met de kindjes, einde vd vakantie is in zicht, aan 1 kant fijn aan de andere kant wordt dat wel weer een straks ochtenritueel aanhouden, maar goed, de dagen gaan voor mij dan ook wel extra snel voor mijn gevoel, dat is wel fijn in deze periode ;)

@soepkip, zwaai terug hihi, ik ga weer proberen een beetje mee te schrijven, áls ik al jullie gekwebbel kan bijhouden hoor, dus vergeef me als ik iemand vergeet! Niks persoonlijks!:)

Mijn jochie ligt al een hele tijd verkeerd om en het lijkt er nog niet op dat hij zich gaat bedenken, ik heb dus een gesprek met een gyn volgende week. Dit is allemaal nieuw voor mij want al mijn andere kindjes lagen al vrij vroeg braaf met koppie beneden...

Verder druk met alle kindjes he...eentje is niet lekker, de jongste is van alles aan het ontdekken (grenzen verkennen ook) dochter van 11 straks cito en gesprekken over het VO, oudste moet weer wisselen van vakkepakket voor ze naar het laatste jaar gaat...zo blijf ik wel flink bezig hahaha.

Iemand hier ervaring met een stuitligger trouwens? Of een kindje dat op het állerlaatste moment nog draaide?

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mamadeluxe. Dat klinkt als een hele drukke kinderboel! Wel lekker afwisselend met wat oudere en jonge kindjes! Is er nog een kans dat de baby gaat draaien?
    Gezellig als je weer mee komt schrijven, de laatste week wordt het hier steeds drukker maar dat is niet zo gek nu iedereen met verlof is!
    Suc6 bij de gyn!

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inkerbell en Yojo. Fijn dat de controles goed waren!!! :D

13. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Yoyo ik moet maandagochtend 9.15 voor controle dus ben benieuwd

Mammadeluxe; mijn dochter draaide met 36 weken nog. Die lag overdwars in mijn buik.
    Deze beeb is met de kerstdagen gedraaid van stuit naar goede ligging.

Nu ga ik effe liggen merk dta ik nu extreem moe ben ofzo.

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Merk ook dat ik sneller moe ben. Terwijl mijn HB 9.8 was dus uitzonderlijk hoog.
    Miss toch met de bloeddruk te maken.

Spannend inkerbell maandag.... Jij bent gelukkig een weekje verder als ik dus de beeb mag komen!

15. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    ja, ja, gewoon 24 uur niet online geweest. Maar nog altijd baby in de buik.

Gisteren voor mijn gevoel veel gedaan, maar ben niet heel efficient, doe van alles van mijn lijstje iets, maar rond niets af... En had geen eten gekookt, dus manlief kwam niet enthousiast thuis, oeps!

Gelukkig nadien wel een goed gesprek gehad, dat lucht op. Vandaag al wel heel veel werk verzet, zoonlief helpt goed mee, gelukkig. Ondertussen 1/3 van het lijstje weg kunnen strepen.

De expedit staat in de babykamer, heel mooi. Nu wil ik eigenlijk de wand erachter nog wel in een kleur schilderen. Maar even kijken of ik iets groens van de badkamer over houdt. Dan gebruik ik dat er gewoon voor, hihi

Gisterenavond op de bank gezeten, baby was zwaar iritant aan het bewegen. Mijn buik naam alle vreemdste vormen aan. Volgens mij was het op bepaald moment aan het kruipen... Rug stak vooruit en ik kon er in mijn zijde gewoon als het ware achter pakken! Gisteren zat de buik ook heel hoog tegen mijn ribben enzo aan te drukken, nu lijkt hij juist weer extreem laag. Zal het dan toch aan het dalen zijn.

Manlief krijgt het heet onder zijn voeten, heeft sterk het gevoel dat deze niet tot 13 dagen overtijd blijft zitten waar hij zit!
    Ik ben ook benieuwd, heb ook zo'n gevoel dat het gewoon in januari komt... En ook dat het toch een meisje is, spannend?

Zo nu, genoeg ego over mezelf geschreven.

Ink. Spannend, gefeliciteerd met je 37 weken. Wel fijn dat alle uitslagen verder goed zijn. Dat kloppen kan dan niet van afknellen komen? Wel eng, dat je misschien naar cardio door moet. Wel prettig dat ze je zo goed onder controle houden!

Yojo. Fijn dat de uitslagen weer goed zijn. Hoop voor je dat je je wat beter gaat voelen en dat ze donderdag zijn verbeterd.

Anne. Gefeliciteerd met jullie partnerschap. En lekker een weekendje home alone. Tja, dat zou wat zijn als die kleine nu haar vader al zijn plan om doet gooien, hi hi

Soepkip. Jullie lekker een weekendje samen. Fijn hoor. Even lekker ontspannen. Lief dat je man zo leuk op je buik reageerd. Deed manlief hier ook bij zoon. Hadden de grootste lol met elkaar, zoon ging van binnen kietelen en hij van buiten.

Pamp. En is het gelukt met je raamsticker?

Mar3Kids. Wat is het voor activiteit geworden?
    Wat goed dat je zoveel drinkt, ik drink echt veel te weinig.

Hanna. Hoe was de opening? Architectenbureau op het eiland, leuk hoor!

Mamadeluxe. Petje af, wat een drukke agenda geven die kinderen jou. Bijzonder hoor! Wel heel leuk die dimensie van verschillende leeftijden en levensfase in één gezin.

Sjenny. Dat is handig dubbel kraampakket. Veel plezier!

Dames, houdt het even hierbij. Sorry voor die wie ik ben vergeten. Heb het even uit mijn hoofd gedaan. Ga nu weer verder met het lijstje. En moet de woonkamer even aan kan werken, mijn schoonouders komen om vier uur. (hoop dat het dan even droog is, kunnen ze mooi even met zoon de deur uit en hebben wij de handen vrij)

Tot later, fijne namiddag en avond. Groeten LieveK

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @inkerbell, heb je dat ook gemerkt dat de kindjes draaiden? Lijkt me nu de baby's zo groot zijn dat dat niet onopgemerkt gaat! Ik hoop het zo...maar vrees het ergste....

@lieveK, was het niet zeker of je een zoon of dochter verwacht dan?

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
  18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @LK: ik ben zoooo benieuwd bij jou wat t geslacht is.. checken of ik t goed gegokt heb een tijd terug ;) hihi

Ennnuuhh fijn dat je lijstjes goed gaan, grappig eigenlijk hoe de mannen t ineens heet onder de voeten krijgen :p

Hier is t niet gelukt met de sticker, iig voor nu niet.. Heb allemaal losse onderdelen natuurlijk en om t voor manlief makkelijk te maken zou ik die allemaal op een transparante laag maken zodat hij maar 1 strook hoeft te plakken en t prielen en puzzelen al door mij gedaan zou zijn ;)

Dus ik alles geknipt en gedaan en ik wil t laatste doen, namelijk t op de transparante laag plakken..

Blijkt die niet transparant! :( Dus of verkeerde vakje bij de bouwmarkt een rol uit gepakt.. (dus boven t voorbeeldje terwijl ze eronder lagen ofzo) of er heeft een verkeerde rol in gelegen..

Dus manlief gaat zo ff nieuwe halen voor me ;) hopelijk kan ik t dan vanavond afmaken! :) en dan dus aankijken of t lukt of niet :p

Verder toch even een domper hier voor mij..

Het gaat hier totaal niet goed met mn bekken, echt beroerd zullen we maar zeggen.. zo erg dat ik heel bang ben dat ik er vandaag of morgen door zak/stort en dat t dan over is met lopen en staan (zoals de vorige keer ineens na mn bevalling zo was)
    Het lijkt alsof je bekken normaal iets is wat gewoon goed in elkaar geschroeft is, iets dat stevig is en gewoon werkt.. en ze nu bij mij vannacht ineens een schroefje of 10 eruit gejat hebben :) Heb t idee dat botdelen op elkaar komen en dat knakt dan met bewegen.. als ik me omdraai in bed, als ik loop.. alsof er bot op bot rust of over elkaar heengaat waar dat normaal niet hoort.. ;)

Ook doet t natuurlijk gewoon pijn maar dat maakt me niet zo bang.. dat is nog niet zo erg dat mn koppigheid t niet wint....... :) maar dat knakken.. ik wil niet de laatste weekjes ineens op een verstelbaar bed moeten en totaal niets meer kunnen.. we waren er al bang voor maar t ging zo goed dat ik dat echt ff vergeten was dat t nog wel kan gebeuren. Na mn vorige bevalling was het zo erg na een paar dagen (t knakte en ineens kon ik gewoon niet meer staan van de pijn) dat ik minimaal om de 3 uur 2 paracetemol moest slikken en op een verstelbaar bed moest liggen zodat ik van volledig plat naar iets omhoog kon wisselen, meer ging niet. zitten, staan, lopen.. was gewoon geen optie! :$ Ik had zon "papegaai" aan de bovenkant hangen zodat ik mezelf kon ophijsen om iets omhoog te zitten.. vanuit mn bekken zelf zitten ging niet meer.. ik heb dan ook wekenlang geen luier van Brayden verschoont.. kijken bij t badderen duurde te lang (zittend of staand maakte niet uit) en m aankleden en uit bed halen en dergelijke waren allemaal dingen die andere moesten doen..
    Thank god heeft Manlief en Mamalief toen alles gedaan.. vooral Manlief nam alles op zich en heeft dus echt superveel geholpen de eerste weken.. pas na een week of 2 deed ik de nachtvoedingen zelf, zodat manlief kon slapen en hij weer kon werken na 3 weken.. toen zorgde ik dus pas voor Brayden eigenlijk, maar dat was met een baby best te doen omdat we toen dus samen de dagen op mijn bed versleten..

Nu ben ik dus ergens best bang dat t weer zo gaat.. voor of na mn bevalling.. als t nu gebeurd zou er iemand op Brayden moeten passen als manlief werkt.. en zou ik m dus echt veel moeten missen en daar kijk ik echt wel tegenop! (die enkele avondjes dat hij bleef logeren omdat ik niet meer kon door mn val of weeen ofzo vond ik al DRAMA:(:))

En dan is t te hopen dat t na mn bevalling beter wordt zoals normaal wel met bekkenpijn.. met een beetje pech gaat t dan zoals de vorige keer en ben ik met 9 maanden fysio pas weer zover dat ik een stuk kan lopen met de wandelwagen.. (Naja stuk.. pisstukje eigenlijk :D Maar das voor mij veel :p haha)

Maak me dus best wel zorgen en weet dat ik nu echt pas op de plaats moet doen en gewoon met mn kont op een bank of bed moet ploffen en niet meer moet doen dan mn lichaam toelaat.. en dat is MOEILIJK! :( Ik til automatisch mn kleine man op.. ik wil niet bellen naar mn ouders of schoonouders of ze m willen ophalen omdat zn mama niet normaal op m kan letten of m in zn stoel of bed kan tillen..

maar ik wil ook niet dat mn koppigheid ervoor gaat zorgen dat ik ECHT niks meer kan.. ik wil niet maanden in een bed.. en ik weet dat ik dan helemaal niet meer voor hem en misschien ons meisje kan zorgen en tuurlijk wil ik dat voorkomen maar pfoe.. mn hoofd moet t er echt nog mee eens worden nu..

Manlief is nu even naar de stad wat papieren afgeven bij de bank (voor de nieuwsgierigen, t lijkt erop dat de hypotheek nu toch uiteindelijk gaat lukken! :D Jeeeej financiele zekerheid en minder vaste lasten! :p whoehoe)
    En ik zou gewoon meegaan maar alleen al mn haar fohnen en laarzen aandoen was eigenlijk te zwaar en toen hij dat zag zei ie dat ik thuis moest blijven als t niet ging.. ik ben nu dus alleen thuis op mn bedje met laptopje bij me en mn haakspulletjes naast me want ben bang me dood te vervelen en wil in mn hoofd vanalles gaan doen ;) t scheelt veel dat de dingen die er nog gedaan moeten worden dingen zijn die ik toch niet kan.. ik heb mn lijstjes eigenlijk af en zou dus niks kunnen verzinnen dat ik nog moet..

Morgen op verjaardag en dan moeten we een eind rijden (anderhalf uur) dus ik ben benieuwd hoe dat gaat en dan maar even goed met manlief en de opa's en oma's overleggen dat ik echt bang ben dat ik nu bijna niets meer moet doen wil ik voorkomen dat ik niks meer kan..

Nog een paar weekjes.. tis voor een goed doel dus doe t met een lach allemaal.. maar duimen jullie allemaal even heel erg mee dat als ik braaf om mezelf denk dat ik dan straks niet weer maanden op een bed moet na mn bevalling??????

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zo das eruit.. en tis een heel ego verhaal geworden.. sorry!!!

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Mamadeluxe: Ik heb je even toegevoegd op facebook ;)

Deel Deze Pagina