Raar hoor van dat auto rijden... Nog nooit van gehoord en is absoluut niet iets wat algemeen bekend is....!!
Ja heb het even nagezocht. Ik heb recht op verlof tot en met 17 april. Als hij langer blijft zitten komt dat erbij.
Zo even alles terug gelezen.... hoop geklets! Hier hoofdpijn en moe....ben al 4 paracetamolletjes verder.... Ga morgen eens goed aangeven hoe en wat want dit nog max 6 weken ga ik niet trekken hoor. Ben ook erg benieuwd naar mijn bloeddruk.... Lief is bezig de achtertuin opnieuw te bestraten. De verlichting was stuk dus de stoep moest eruit. In huis is alles klaar. En voor de baby staat alles ook klaar. Alleen de auto moet nog gewassen worden en uitgezogen want die zit nu vol hondenharen. Dan de base erin en is alles klaar!
Pissed pissed pissed hier! Belt mijn contactpersoon op van het uitzendbureau, ik moet maar regelen dat het UWv hem opbelt. Ik het UWV bellen...UWV zegt, laat je uitzendbureau de werkgeverslijn bellen, dan kunnen ze samen tot een oplossing komen. Ik dat doorgeven aan het uitzendbureau, krijg ik een takkewijf aan de lijn (mijn contactpersoon is aan een andere lijn), die zegt dat ze helemaal niemand gaan bellen en dat ik het zelf maar moet oplossen met het UWV, want ik had moeten weten dat ik maar mocht werken tot 34 weken zwangerschap. Ik geef aan dat zowel het UWV als het uitzendbureau dat mij niet verteld heeft en dat ik dat ook niet op de website van het UWV heb gezien. Daarnaast heb ik meerdere malen contact gehad met hun betreffende de gedeeltelijke ziekmelding, waarbij zij ook niks gezegd hebben dat ik maar tot 34 weken mocht werken. Ook nog contact gehad betreffende een verlenging van mijn contract en dat er ook toen bij NIEMAND een belletje ging rinkelen dat dat dus niet nodig was, omdat ik met verlof moest met 34 weken. Ben ook nog langs geweest net voor kerst om mijn kerstpakket op te halen en dat er toen ook niets gezegd is door hun. Geeft ze toe dat ze het daar bij het uitzendbureau ook niet wisten dat ik gekort zou worden op mijn verlof, maar dat ik het toch maar zelf moet oplossen! Ze wenste mij een fijne dag en veel succes met het oplossen en hing op! OOOOOOOOO pislink ben ik nu! Als ik afgekoeld ben even een hele mooie klachtenbrief schrijven!!!
Jeetje wat een kletskousen zijn jullie zeg! Het is zoveel dat ik niet meer persoonlijk kan reageren geloof ik Tj ook ik heb je een vriendschapverzoek gestuurd (kon hem ook niet zien en ben zeer nieuwsgierig!) Van het auto rijden weet ik ook niets ga zo maar eens googlen! Wat een gedoe met het UWV zeg balen hoor! (zit hier op de site ook een vragen deel misschien kun je daar wat kwijt!) Hihi lektieten heb ik hier ook soms! Tja wat doe je er aan! Mooie buik maus! hier ook nog geen striae! Verder ben ik het weer kwijt! Ben nu lekker op de thee bij een vriendinnetje van me straks door langs me werk en daarna eten bij een collega en dan door naar de nieuwjaars borrel.... Pfff beetje te veel denk ik maar het moet maar!
Foxy wat erg zeg.... Mw meid dat is niet leuk. Wat was er niet goed dan? Enne je moet gewoon bellen en doorgeven dat je geen leerling of mannelijke kraamhulp wilt. Hupakee het is jouw bevalling, jouw huis e.d. Dikke knuff meiss... Mausy mooie buik idd..... Trishka spannend zeg.... ben benieuwd wanneer je kleine gaat komen... Zo ga nu even naar buiten er is een nieuwe Hema hier geopend dus sneupen......
Even reageren op wat ik onthouden heb @Autorijden: Niks over gehoord en ga t meteen ff opzoeken! want dat lijkt me dan iets wat bekend moet zijn, anders krijg je een hoop gedoe als t wel fout zou gaan.. misschien per verzekering verschillend? of een nieuwe regel? @Foxy: Ooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh ik zou ook WOEST zijn zeg!! wat een houding! :x Ik zou ook absoluut een klachtenbrief sturen en zowel bij de UWV als je uitzendbureau EN je werkgever neerleggen dat t jou niet uitmaakt wie t oplost maar dat je ergens die extra dagen vandaan wilt, punt! Ik heb toendertijd bij t UWV gelopen en in de ziektewet gezeten, toen was er al duidelijk dat ik een wajong had moeten krijgen omdat ik al langere tijd ziek was. niemand wat mee gedaan. Toen ik daarachter kwam (pas bij een WIA keuring) kreeg ik alsnog mn wajong maar officieel krijg je maar een jaar terugwerkend, op dat moment had ik er dus achteraf al 2 jaar recht op.. ik zou dat jaar mislopen. Maar omdat ik toen kon aankaarten dat ik bij het UWV geweest ben, daar gelopen heb en zij dus niet goed gehandeld hadden/t gemeld hadden kreeg ik t na wat ge heen en weer toch 2 jaar terugwerkend bedrag van niks omdat ik erg jong was en mn ziektewetuitkering eraf gerekend werd.. maar kreeg wel mn gelijk Ze kunnen wel leuk roepen maar zij hebben zich ook aan regels te houden!! Kan helemaal begrijpen dat t stoom nu uit je oren komt zeg! Succes ermee! @Trishka: Jeeetje meis wat spannend dat je dat nu al weet!! en wel lekker voor je.. als t lichamelijk niet meer gaat is bevallen ook te zwaar! @Yojo: ik hoop voor jou dat ze bij jou ook iets kunnen helpen! @Sjenny: doe je rustig aan @MW: Verschrikkelijk als je zon gevoel hebt bij iemand! Maar t wiegje overhoop halen doet je eigen kraamhulp ook nog wel hoor hoort erbij ofzo.. ook wel logisch want dan weten ze zeker hoe t erin ligt en dat t schoon is.. En moet je nog zoveel van dr halen dan? noem s een lijstje? Gewoon ff opbellen naar t bureau met je wensen idd.. maarrruuuhhh mag ik vragen waarom je geen mannelijke kraamhulp wilt? voor de nacontrole van jezelf? Nooit over nagedacht maar nu je t zegt.. straks is t een ongelovelijk lekkerding, kan je met je benen wijd je oorlogswond laten zien Whaaaaa hellup! *nudezenuwenvoordekraamhulp*
@Ink: knap hoor, je ramen lappen!! Ik zie je al staan met alle buren eromheen haha En goed dat je dat bedacht van je verlof.. hopelijk kunnen ze er nu nog op tijd wat mee doen! @Miron: Fijn dat je echo goed was! en ben benieuwd naar t gewicht want das toch wel een verschil in schattig zeg!! en ooooh heeeeerlijk he als ze zo dwars zijn! Hier ook een die alles zelf wilt doen en als ik dan wil helpen (of ingrijpen) is t Nee en wilt ie t niet meer of is t idd laten vallen en brullen!.. zelfs snoepjes en drinken weigert ie soms als mama t geven wilt aan m, maar 2 sec. later er om gaan vragen he.......... Soms is t dan echt ff *ZUCHT* hahahaha Grappig dat toch alle kleintjes zon periode krijgen..
Dit is toch ook wat he.. Heeft Brayden de lade onder de box open gedaan (die is leeg) en gaat ie op t randje van die lade lopen! handjes aan de box en andere aan de bank soms en dan balanceren op t randje.. koorddanser Hoe verzinnen ze sommige dingen he.......
@Inkerbell: hier ook commentaar over nesteldrang zodra ik buiten wat doe. (al is het de vuilniszak weggooien) Bij ieder commentaar, vooral als ze vinden dat het ik het niet moet doen vraag ik of ze willen helpen. hahahahaha Meeste mensen zijn dan snel binnen. hihi @Mw: niks van aantrekken. En geen spullen halen waar je zelf het nut niet van inziet! Hier was de kraamzorg dat ik bepaalde dingen in huis moet halen. Heb ook gezegd dat ik het niet doe omdat ik daar het nut niet van inzie. (bv een gewone thermometer voor mezelf, wat is er mis met een oorthermometer? en waar dienen flannellen luiers voor?) @Trishka: dat komt ineens snel dichterbij. Spannend! @Miron: fijn dat je weer bent goedgekeurd @Foxymama: zou zeker flink stampij schoppen. Door een fout van het uitzendbureau loop je nu gewoon verlofweken mis. Maar als je doorloopt tot week 41/41 heb je ook langer verlof hoor. Wat ik heb begrepen heb je namelijk altijd 10 weken na de geboorte. Hier net even naar het park geweest met de hondjes. Klein rondje want ondanks dat ik goed geslapen heb heel veel harde buiken. Bijna alle klusjes zijn gedaan, alleen zo nog even bed opdekken en konijnenkooi aanvegen. Nu eerst even met een verse jus op de bank.
@vaddie: over de thermometer.. rectaal is en blijft het betrouwbaarste en omdat jouw temp heel belangrijk is vlak na je bevalling ivm eventuele bloedingen of infecties willen ze die precies weten. De kraamhulp is dus verplicht je temp op te nemen eigenlijk, ik deed t zelf en gaf t door want vond t onzin dat zij dat deed maar t moet dus rectaal.. En dan is een oorthermometer niet handig denk ik hoor!! hahahaha
@Pam: er is wel een gewone in huis hoor. Maar volgens hun moeten dat er 2 zijn. Oor is ook prima. Worden in het ziekenhuis ook gebruikt dus voor thuis zeker ook prima. (voor volwassenen dan) Ben daarin nogal kort de bocht. (en nu zeker, nogal last van hormonen )
Nou mijn keuring is morgenvroeg pas weer. Kon niet anders gepland worden en ach het is hier maar 5 minuten vandaan. Dus morgenvroeg om 8:15 moet ik weer bij de verloskundige zijn. Ik moet eigenlijk de keuken eens opruimen maar daar heb ik zo geen zin in zucht. Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die zin hebben om de ramen te lappen hihi
zo even lekker een dutje gedaan. Vanmorgen is er een vriendinnetje geweest met haar zoontje. Lief kwam later binnen en vond dat ik beetje witjes keek...dus nu even lekker geslapen maar kan niet zeggen dat ik me er lekkerder door voel... Komt goed! het duurt niet lang meer.....pffff
wouw nu al te veel om op alles te reageren! foxy: zou ook maar eens even een klacht indienen! schandalig als jij wat misloopt. autorijden: heb geen rijbewijs hihi. mw: even bellen met de kraamzorg, lijkt me dingen die ze alsnog kunnen noteren. ramen lappen: pff ik kan er hier gelukkig niet bij, maar anders had ik t ook niet gedaan haha. hier: mn rug doet zoooo veel pijn, kan echt niet meer lopen. heb fysio helaas maar afgezegd omdat ik de scooter niet meer kan tillen uit en in de schuur. ben de hele dag al jankerig baal er zo van dat ik niet met mn hondjes kan spelen en wandelen. een troost is dat het straks wel weer over zal zijn... maar wat duren 6 weken (misschien..hopelijk niet....) dan lang. maar wel heel lief: kreeg net een pakje bezorgd, dus ik mn man gebeld, heeft ie voor mij de dvdbox van Buffy besteld als kadootje omdat ik alleen maar thuis zit. ik weer janken natuurlijk hihi... gaat dus up en down hier. Nu dus even met een kruikje en warme chocomelk op de bank mn eerste dvd aanbreken!