Yojo. Knuf meis! Net terug van de verloskundige. Alles was weer goed. Baby ligt nu 'vast' ingedaald. Ze vond het mooi dat ze zo goed de baby kon 'zien' liggen in mijn buik. Als het dit weekend zou beginnen zou ik dan niet erg vinden want mijn favo verloskundige heeft het hele weekend dienst
HELP, STRESSSSSSSSSSSS vanmorgen bij de gyn geweest. Bloedruk iets hoger, maar vrij normaal achter in de zwangerschap. Nu dient zich een probleempje aan. Ze konden niet goed voelen hoe de beeb lag en heeft een echo gedaan. Nu blijkt dat meneer over dwars ligt en willen ze eventueel gaan draaien als ik dat wil natuurlijk. Heb een internetsite meegekregen en zit heel erg in dubio wat ik moet doen. Wil namelijk graag normaal bevallen net als de eerste keer. Maar ben zo bang voor het draaien. Was er al helemaal overuit dat ik niet ging draaien bij een stuit maar twijfel nu heel erg. Heb al weer gebeld met het ziekenhuis en moet zo weer bellen. Heb wel een aantal vragen voor ik defenitief beslis. Manlief zegt dat ik het zelf moet beslissen, hij zegt is jouw lichaam waar ze mee bezig gaan. ik kan er alleen maar bijzijn om je te steunen. Als ik laat draaien wil ik het aanstaande maandag of dinsdag dan ook zo snel mogelijk. HELP, WAT MOET IK DOEN. Iemand ervaring met draaien of in de omgeving!!!!!!!!!!!!
Heb zelf geen ervaring. Maar paar vriendinnen van me wel. Bij een is t maar gelukt maar bij alle drie bevalling paar dagen later al begonnen. Wat raden ze in t ziekenhuis aan?
Soepkip laat maar komen!!! Die van mij mag ook wel komen....paracetamol doet niks vandaag....maandag maar even bellen als t zo blijft....
Zo Soepkip; al 38 weken! Ik hoop dat ik het niet ga redden, maar denk het wel, ik zal wel tot 20 februari moeten ofzow... Yojo: wel bellen dan he?! Zo is ook niks... Even een vraagje: ben deze week op controle geweest, met 36+1 Heb een afspraak gemaakt voor wanneer ik 38+4 ben. Nou zegt moeders hier dat ik volgende week dan ook nog een keer op controle moet. Klopt het dat jullie dat ook moeten? (ik bedoel dus vanaf week 37 elke week) Vind het zo stom om hier over te bellen!
@Mar3kids: zou zeker een poging laten doen. Doet het erg zeer of heb je er op een andere manier geen vertrouwen in dan kan je de poging altijd nog laten zitten. Als je het niet probeert weet je zeker dat je in het ziekenhuis moet bevallen en grote kans loopt op een ks. Sterkte met je beslissing. Hier ook een baaldag Flink sjaggo vanwege de harde buiken enzo. Maar 1 kastjes gepoetst en kon weer gaan zitten. bah.
Mar dat je niet door hebt gehad dat die dwars lag? Veranderd de situatie natuurlijk niet pff kzou ff op t forum zoeken zijn veel topics over! Persoonlijk zou ik een draaipoging wel proberen... Khad net een blonde actie... Casierre vroeg of ik al ontsluiting had nou dat vond ik toch wel zo raar! dus had er een grappig berichtje over op facebook ge et... Veel reacties; Blijkt t de dochter van mijn collega te zijn oeps!! En die zie ik eind van de middag bij de nieuwjaarsborrel...ai....
Yojo; verloskundige en gyn van het ziekenhuis raden mij aan te draaien. Vooral ook omdat het geen hele draai is. Heb net gebeld en wordt straks terug gebeld. Heb nog wel heel veel vragen. Ze gaven wel aan dat ik gewoon veel ruimte heb door twee eerdere zwangerschappen. Vraag mij alleen af als ik zoveel ruimte heb en ze gaan draaien of de baby dan niet heel snel terug draait. Wachten op hun telefoontje.
Volgens mij als het nog rederlijk goed gaat kan dat wel hoor! Maar bij twijfel gewoon bellen! Auw nagels die scheuren zijn naar Mar3 Oei wat ververvelend dat de beeb schuin is gaan liggen... Ik heb geen idee en ervaringen met draaien.. Ook over kramp kan ik niets zeggen... Hier een erg rare buik de hele tijd erg strak... Beetje vreemde beweging en het wordt erger... Hmmm zal wel weer overgaan hihi
mw21; vorige week vrijdag lag de baby bij de verloskundige nog naar beneden met zijn hoofd. Heeft ze nog nagekeken met een echo. Vond wel dat hij heel raar lag heel anders als de jongens. En voelde de baby heel erg naar links, veel verder als de jongens. Hij ligt als het ware schuin en drukt met zijn hoofd onder ribben richting de oksel. Maar gaf de schuld aan de placente aan de voorkant, daardoor voelt het gewoon anders. Wacht nu wel even op het belletje. Baby is nu wel weer heeeeeel druk. Hoop eigenlijk dat hij wel weer terug draait. Geef zelf de schuld aan dat ik twee ochtenden wakker ben geworden op mijn r-zij en dat hij daardoor is gedraait.
Annet ik moet elke week sinds wk 35. Mar ik zou dan voor de draai gaan. Doet het te veel pijn kan je ze nog laten stoppen.
Mar3kids. Dat is even schrikken voor je! Ik zou het advies van de vk opvolgen maar de draaipoging wel in het ziekenhuis laten doen!! Hoop dat ze je goed kunnen helpen!
Mar3Kids. Hier één ervaring bij vriendin. Niet persoonlijk. Eerste poging mislukt. Tweede gelukt, volledige draai. Dame lag in stuit. Bevalling week later, twee dagen overtijd. Vervelend dat het een dwarligger is. Als vk zegt dat je ruimte genoeg hebt, waarom zou je het dan niet proberen. Sterkte met je beslissing. AnneT. Hier ook pas na 38.4 elke week controle. Laatste keer was met 36.3! Als de vk geen rede heeft om je een keer extra te laten komen, doen ze dat hier niet. Dus je moet het mijns inziens positief zien. Yojo. Gatver, nagels scheuren is verschrikkelijk. Sterkte. Babylove. Klinkt meer als iets geblokkeerd dan kramp bij jou. Jammer dat je pas maandag bij fysio plaats hebt. Als het echt niet wil kun je misschien ook bij huisarts of vk aan de bel trekken? Vaddie. Wel fijn dat je moeder en oma elke week je zo lief komen helpen. Hoe moeilijk ook dat jij op de bank moet blijven hangen. Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad. Anders ook een vragen of je een nachtje in ziekenhuis mag slapen, zoals een ander aan geboden heeft gekrgen. Heb jij ook wel verdient! Soepkip. Fijn dat hij helemaal vast ligt. Wie weet mag je favo vk de bevalling doen, zou leuk zijn, toch! Niet ingedaald, zegt niets. Maar als er niet op de uitgang wordt gedrukt gaat deze ook minder snel open, zeg maar... Dienst online. Ja, dat kan in die kerk, voorheen was dat kerktelefoon. Nu wordt het via internet live uitgezonden. Was zeer prettig om mee te luisteren. Haar dochter heeft prachtige woorden gesproken. Ben trots op die kleine meid. Hanna. Fijn dat je uit kon slapen. Maandag brengt hier manlief zoon ook heen, ben benieuwd of ik kan blijven liggen slapen... Kijk er wel naar uit! Hoe is je dag verder? Anne. Dat klinkt zeker als een heerlijk dagje. Hier ook aan de massage. Gewoon zwangerschaps. Wat is chinees? Net even uurtje geslapen, dacht eerst jullie aandacht geven en dan ga ik dan de keuken poetsen voor zoon wakker wordt. Alleen gaat dat laatste neit op. Zoon is wakker. Wel vrolijk. Dus ga even snel de vaatwasser uitpakken! Tot later, groeten LieveK
Controle. Bij mij vanaf 36 weken iedere week geweest. Nu een afspraak over anderhalve week. Ik kon kiezen volgende week onderdag of die maandag erop. Aangezien het allemaal goed gaat voor het laatste gekozen. LieveK. Fijn dat je mee hebt kunnen luisteren, lijkt me bijzonder zo van een afstand. Ben ook wel blij dat hij nu vast ligt, zegt helemaal niks over wanneer het kan beginnen maar als de vliezen nu breken hoef ik niet accuut te gaan liggen. Dus nu hij vast ligt maakt het me iets mobieler Zit even lekker van hem in buik te genieten nu het nog kan. Bevalling komt ineens super dichtbij!
Bij mij vanaf 37 weken idd wekelijks Mar3kids ik mocht niet draaien met een dwarsligging van de gyn. Vorige keer niet en nu ook niet. teveel risico vonden ze.Gelukkig zijn ze zelf nog gedraaid. Suc6 met je draaipoging als het doorgaat......
Hier net ziekenhuis gebeld en doorgegeven dat ik we voor een draaiing gaan. Deze vindt de 23ste plaats omdat ze de baby nog tot 37wk de kans willen geven zelf te draaien. De vk gaf wel aan dat ik de regie had en dat stop is stop is. Spannend maatr denk wel een goeie keuze. Ze zei wel heel nadrukkelijk dat het mischien helemaal niet nodig is omdat de baby zelf ook nog kan draaien. Veel op links liggen en zorgen dat ik een kussen in de rug heb zodat het moelijk is om terug te draaien in bed. Nu maar even aandacht aan de jongens geven en koken.