1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ok bedankt dames,
    Denk dat ik het qua controle maar even zo laat, tenzij er iets is.
    Gaat verder met de beeb helemaal perfect dus...

Mar3kids: lijkt me eng het draaien, zat er ook over na te denken, tot een paar weken geleden lag de kleine ook dwars.
    Ik zou ook erg twijfelen, maar het toch proberen. Je kan het altijd afbreken mocht het te pijnlijk zijn. Je kan dan wel tegen jezelf zeggen dat je alles hebt geprobeerd.
    En hopelijk draait de kleine vanzelf nog.

Ik las iets over een afgescheurde nagel: auuuw!

Weet je over dat indalen: ik vroeg aan de vk: oh de baby ligt nog niet helemaal vast, dus als mijn vliezen straks breken moet ik zeker bellen.
    Nee hoor zegt ze, en nu lees ik bij jou en op een andere website dat dat dus wel moet, en dat je bovendien meot gaan liggen.... :(

Of geld dat alleen als de baby nog helemaal niet in de buurt is?

2. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Volgens mij moet je gaan liggen omdat anders de navelstreng als eerste kan komen....dat is tenminste blijven hangen bij me....

3. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Mannn die nieuwe reclame van carglass is irritant!:(

Hihi irritatiefactortje! ;)

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Klopt AnneThamar. Op mijn zwangerschapskaart stond vorige week nog geschreven dat ik direct contact op moest nemen met de vk en meteen moet gaan liggen. Hij lag toen wel al helemaal ingedaald maar nog niet vast. Pas nu ligt hij vast en hoef ik dus niet te bellen.
    Risico is idd dat er een navelstreng of handje tussen gaat komen.

Fijn die verschillende afdviezen maar ik zou toch even bellen als je vliezen breken.

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik ga opletten Sjenny. Zal 'm vast wel voorbij zien komen als we vanavond de voice gaan kijken.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier helemaal goedgekeurd. Beeb is ingedaald en ligt helemaal vast. Ligt zelfs al zo laag dat de gyn haar hoofd niet eens meer kon voelen. Krampen van afgelopen week zijn dus niet voor niks geweest.
    Vanaf zondag mag de beeb dus komen!

@LieveK: slapen in het ziekenhuis zit er voor mij niet in. Maar heb altijd veel slaap behoefte gehad. Nu helemaal. Word gewoon veel wakker tussendoor. Na 2 uur moet ik plassen maar daar tussenin slaap ik prima. :)

7. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Dag allemaal!

Zo, de laatste werkdag zit er op! Alles is overgedragen en ik kon met een goed gevoel afsluiten. Heel fijn! Er staat nu een mooie bos bloemen op tafel:D (waar ik de kat al een paar keer vandaan heb moeten jagen... maar goed;))

Wat spannend: al een paar data bekend om te bevallen, al meerdere mensen voorbij de 37 weken. De babyboom kan hier elk moment beginnen! Ik ben zo nieuwsgierig naar alle kindjes!

Sjenny, je bedoelt die Friese reclame? Die vind ik ook errug vervelend!

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Annethamar: Van die vliezen is idd precies wat soepkip zei!

maar vind het sowieso raar want bij mn laatste controle dinsdag was ik natuurlijk 36.4 weken zwanger en kleine ligt ingedaald en vast dus ik denk, top hoef niet te bellen/liggen bij breken van de vliezen als t 's nachts gebeurt (hier moet je altijd even bellen bij t breken van de vliezen alleen als t helder is hoeft t na 22:00 en voor 9:00 niet, dan bel je dus smorgens gewoon)

Maar voor de 37 weken moest ik dus ALTIJD dag en nacht bellen. Dus als t voor vandaag was gebeurt ook al ging t om 3 dagen en wisten ze dat alles goed was moest ik gewoon meteen bellen want dan is t volgens de regel gewoon te vroeg.

Dus zou gewoon bellen mocht t gebeuren ;) liever een keer voor niks als een keer te laat! :)

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #4589 Doortje25, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    Hoi meiden,

Over het vast liggen; vorige week zei de vk dat ik niet meteen hoefde te gaan liggen als mijn vliezen breken omdat de baby al is ingedaald. Maar ze ligt nog niet vast, vandaag zei de vk namelijk dat ze nog niet volledig ingedaald is maar er wel voor ligt. Ik weet nu eigenlijk ook niet zo goed wat ik moet doen als mijn vliezen breken, maar als het dit weekend zou gebeuren dan bel ik gewoon direct het ziekenhuis.

Over een draaipoging, dat zou ik zelf dus echt niet durven... :)
    Maar ik kan me voorstellen dat je het probeert hoor, ben wel blij dat ik niet voor die keuze heb gestaan!

Ik ben vandaag weer op controle geweest en mijn bloeddruk was helaas nog hoger dan vorige week. Ik dacht het eigenlijk al, want mijn klachten zijn ook erger geworden en dus moest mijn urine en bloed nagekeken worden. Ook ben ik een uurtje aan de ctg gelegd omdat de kleine de laatste week een stuk rustiger is, maar alle uitslagen waren gelukkig goed.

Nu heb ik verplichte rust opgelegd gekregen en moet ik dinsdag weer terug. Als ik niet al zover zou zijn dan hadden ze me opgenomen, maar gelukkig mocht ik wel weer naar huis. Verplichte rust is best moeilijk nu... ik wilde juist nog even lekker het huis goed doen voor de baby komt! Maarja, dan schakel ik maar wat hulptroepen in! ;)

Als het dinsdag nog zo is, bespreken we hoe we verder gaan, maar ze zei wel dat ze me niet tot 40 weken zo door laten lopen. Als de bevalling dus niet snel vanzelf begint heb ik grote kans dat ik ingeleid word, dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten om nog 3 weken zo door te moeten lopen. Voel me behoorlijk beroerd steeds, maar gelukkig gaat het met de baby nog steeds erg goed!

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Doortje same here.... moet je ook aan de paracetamol?

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nee, dat niet...
    Waarom moet jij aan de paracetamol?

12. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had vorige week ook hoge bloeddruk en spoor eiwit in urine. Als klachten hoofdpijn, misselijk, zere buik, sterretjes. Om patroon te doorbreken moet ik paracetamol. Maar slik nu bijna een week maar helpt niet echt. Bloeddruk was gister goed. Ze laten mij ook niet overtijd lopen.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oke, ja hier ook steeds een spoortje eiwit, maar dat kan geen kwaad.
    Bij mij is mijn bloeddruk nu al 3 weken te hoog en ik krijg er echt steeds meer klachten bij, dus vandaar die verplichte rust nu. Zo hopen ze het tot de 38 weken te kunnen rekken.

Fijn dat jouw bloeddruk wel weer goed was, maar zijn je klachten ook minder?

Wel fijn dat ze zo alert zijn he, en je dus niet overtijd laten lopen. Daar zag ik best wel een beetje tegenop dus dat vind ik het enige voordeel aan hoe ik me nu voel. Om het maar positief te benaderen hihi! ;)

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee klachten zijn niet weg en boeddruk was weer beter. Donderdag weer terug. Ben benieuwd. Maar als ik me zoals vandaag blijf voelen.ga ik maandag bellen.

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Kan ik me voorstellen, ik voelde me ook met de dag beroerder...
    Hopelijk blijft het dit weekend hetzelfde anders hang ik ook aan de telefoon hoor.
    Sterkte!

16. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jij ook!

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hoe hoog was jullie bloeddruk als ik vragen mag?

18. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Mar3kids, ik heb ook een dwarsligger. Ik zie dat je je keuze al hebt gemaakt. Hier geen draaipoging maar direct een ks( baby heeft ook alleen nog maar dwars gelegen). Mijn keuze heeft te maken met de ervaring van mijn moeder. Die heeft twee kindjes verloren door het laten draaien. In het ziekenhuis bij mij hadden ze daar respect voor, dus niet aangedrongen tot draaipoging. De Vk daarentegen wel. De gyn stond achter mijn keuze ( heeft natuurlijk ook met t respect naar mijn moeder te maken, die zat echt in de stress dat ik t zou laten draaien). Ze zei trouwens dat het bijna niet meer misging met draaien, alhoewel ze net vorige week wel een geval bij de hand hadden gehad wat niet goed ging ( maar wil je niet bang maken). Als ik geen nare ervaring in de Fam. Had gehad zou ik t ook zeker laten draaien!

Succes en hopelijk draait t nog

19. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Soepkip de mijne was vorige week 140/90 gister 130/80
    Ligt ook aan waarmee je gestart bent.

20. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Marjanneke, eindelijk, jij ook verlof. Geniet er van!!!

Hier heerlijk gecrasht op de bank. Vandaag veel te veel gedaan ( zolder opgeruimd en allemaal spullen klaar gezet v lief om naar grof vuil te brengen). Nesteldrang????????

Deel Deze Pagina