1 t/m 14 februari 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vaddie, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Zij vinden dat ik blij moet zijn dat ik zwanger ben. Aan mijn vaders kant zijn we met 6 meiden en ik ben de enigste die spontaan zwanger is geraakt. De rest via het ziekenhuis. Eentje nog steeds niet. Maar als ze zwanger zijn dan hele fijne zwangerschappen. Dus ja ik moet maar gewoon blij zijn dat dat hele ziekenhuis gebeuren me bespaard is gebleven....
    Eerst ging ik iedere week naar huis nu niet meer....ben er even klaar mee. Als de baby er straks is zal dat wel weer goed komen maar nu even niet...

2. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga even verder in mijn nieuwe boek van Saskia Noort!
    Tot laters!!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nou dat is toch de grootste onzin die er is!
    Elke zwangerschap is een voorrecht, of het nu spontaan of via de medische weg is.
    Maar daarom kan de zwangerschap zelf nog wel heel zwaar zijn, dat heeft niets met de manier van zwanger worden te maken.
    In het begin vond ik ook dat ik niet mocht klagen en dat deed ik dus ook niet, want dit wilde ik zooo graag, maar op een gegeven moment liep ik op mijn tandvlees en toen zei mijn moeder dat je er echt nog wel van mag balen als het niet zo lekker gaat.

Sindsdien zeg ik het gewoon als er weer iets tegenzit, dat lucht alleen maar op. Het is nu eenmaal niet vanzelfsprekend dat alles van een leien dakje gaat en dat mogen mensen best weten.

Veel leesplezier! :)

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Zo meiden wat een geklets haha! Gezellig hoor! Kan me voorstellen dat het fijn is als jullie de 37 weken hebben gehaald. Was er zelf ook heel blij mee. En nu lopen we vrolijk verder, 38 weken alweer ;)
    Ik vind het sowieso irritant als mensen zwangerschappen gaan vergelijken, zich niet in kunnen leven in de situatie van de ander. Als het bij hun zelf allemaal goed gaat dan stellen anderen zich automatisch aan, althans dat merk ik. En dan heb ik nog niet echt problemen maar af en toe een enorme baaldag er tussen.

Of je nu jong of oud bent, dik of dun, vanzelf of met behulp van medici zwanger bent geworden.. het zegt helemaal niets over het verloop van de zwangerschap! Helaas hebben we op dat gebied allemaal geen controle..

Door yojo ben ik op het briljante idee gekomen om verwenmuffins te maken :p. Ze staan nu in de oven en het ruikt heerlijk! :) Voel me alweer iets stabieler nu. Man vraagt iedere keer heel lief hoe ik me voel en of hij wat kan doen, maar het enige wat ik op zo'n moment goed kan is mijzelf in de weg zitten en op bed liggen. :)

5. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow lekker muffins!! Smakelijk Soepkip!
    De cake hier is erg lekker...nu is lief thuis met kibbeling....mmmmm

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Konijnenkooi is ook weer schoon.

Is idd stom dat mensen zwangerschappen gaan vergelijken. Of de uitspraak: maar je wil toch graag kinderen?
    Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik zwanger zijn leuk moet vinden. (sorry dames, vind zwanger zijn dus idd niet leuk) Tuurlijk zijn er leuke momenten maar over het algemeen is het niet mijn ding.

Vanaf morgen is het echt 'wachten' Baby is in principe klaar en mag komen. Hoop ook zo dat de beeb niet bijft zitten t/m week 41. Heb het helemaal gehad.

Met die kinderen bezig geweest en ik zit weer gesloopt op de bank.

7. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja Vaddie ben het helemaal met je eens!
    Enne nou rustig aan jij!

8. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Tjonge jonge wat kunnen jullie kletsen zeg!!!! Ben volgens mij een 3 kwartier bezig geweest met terug lezen haha
    En het gekke is dat ik er niks van heb onthouden :)
    Ik zag verwenmuffins en cake voorbij komen, jullie brengen me op ideeen;)
    Vanavond waarschijnlijk lekker uit eten samen met lief, nu kunnen we nog gewoon weg wanneer we willen dus we nemen het er van ;)
    Weer een klote nacht gehad met gruwelijke pijn aan mijn been, en dus weer naar beneden geweest en in de relax stoel in slaap gevallen. Vanmiddag even op bed gaan liggen, in slaap gevallen en ik kwam uit bed en de pijn in mijn been is weg!!!:$ Nou hoop ik dat het zo blijft natuurlijk :D
    Ben weer helemaal vrolijk en dat is toch al wat dagen geleden dat ik vrolijk was hahaha

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker samen uit eten! Geniet ervan!!

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat fijn dat de pijn weg is babylove! Geniet ervan, lekker uit eten gaat met je mannetje!

11. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Tjeeee kletskousen! :)

Hihi mmm cake! Lekker hoor krijg er trek van! :D

Wat fijn dat jullie al weer bijna allemaal over de 37 weken zitten! Hier moet ik nog even geduld hebben! ;)

Fijn dat het slapen je goed heeft gedaan babylove!

Hier even het dorp in geweest en paar boodschapjes gedaan! 2 uurtjes weggeweest en gelopen maar poeh hè... ;) even gekeken voor een nieuwe fiets... Nog even sparen maar! :D

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Zo even bij gelezen , nou ja even :$

Morgen ook maar eens cake gaan bakken!
    Mn man is de hele dag al druk, boodschappies doen, cursus met hond, maxi cosi ophalen, klussen..

Zo nu even klagen:
    Ik zit maar op de bank, of lig, of hang.
    Wilden deze week nog uit eten maar dat kan ik wel vergeten,
    kan niet langer dan 15 minuten zitten in 1 positie..
    Weer ruzie met moeders, onder andere omdat ik de vk moet bellen omdat ik volgende week echt mn controle niet over kan slaan..
    MEnsen die menen te moeten vertellen dat ik dik ben geworden (joh, echt?) Mensen die menen me te moeten vertellen dat ik helaas niet zo'n mooi punt buikje heb.
    Mensen die zeggen dat ik niet zo moet zeuren omdat ik zelf een kindje wilde.
    Al die mensen: grrrrr :x

Zo nu het leuke: ik zeg tegenwoordig ook gewoon terug:
    -ik dik geworden, wilde net hetzelfde tegen jou zeggen!
    -over een paar weken is mijn (niet zo'n mooie blijkbaar) buikje wat minder, bij jou helaas niet.

En nou wat doms: had laast zo'n zetpil ei ivm infectie, dacht: wat raar het wordt maar niet minder... Je raad het al, lag met doosje en al gewoon in de fruitschaal... Ja dan kan ik lang wachten...
    Vanavond maar eens doen.

Hebben nu gelukkig ook alles in huis, maxi cosi was het laatste, vandaag opgehaald via mp.

Babylove: fijn dat je pijn weg is!
    Veel plezier vanaaf.

Vaddie: ik vind zwanger zijn nou ook niet leuk, begrijp het helemaal.
    Helaas kijken mensen je vrij vreemd aan wanneer je dit zegt, ben er dus maar voorzichtig mee..

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Soepkip, zijn je muffins lekker?
    Klinkt in ieder geval goed!

Vaddie rustig aan hoor!

Babylove, heerlijk uit eten!
    Balen van je pijnlijke been, maar wel fijn dat het nu over is.
    Was het kramp ofzo?

Sjenny, 2 uurtjes lopen is nu echt een topprestatie! ;)
    Ik heb de afgelopen week ook nog flink wat gelopen, maar was dan wel helemaal gesloopt als ik thuis kwam.
    Ben benieuwd hoe snel dat na de bevalling allemaal weer gewoon wordt en je weer wat meer kan.

AnneThamar, jeetje wat een bemoeials allemaal zeg!
    Kan me voorstellen dat je het er even helemaal mee gehad hebt!
    Wel fijn dat je nu alles in huis hebt!
    Wij moeten maandag nog de wagenbak ophalen bij de babydump en een wandplankje, die hadden vertraging, maar dan hebben we ook alles in huis.
    Als het plankje is opgehangen is de babykamer ook zo goed als klaar, nog wat kleine afwerkingsdingetjes qua accessoires maar die kunnen ook gebeuren als de baby er al is, dat scheelt.
    Moet alleen nog de gordijnen strijken, maar denk dat ik dat klusje maar uitbesteed! ;)

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sow AnneThamar dat zijn nog eens bemoeials zeg.... Ik ga wel je uitspraken onthouden!!

Heb de hele tijd pijn in mijn onderbuik.... komt en gaat...bleh!

15. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
  16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ego: geen high tea maar een babyshower!!!

17. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Wat leuk......:D

18. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Verder geen reactie vanuit hier...

Ben wat kramperig en verlies of veel afscheiding of vruchtwater. Ben het aan het opvangen om te beoordelen....
    Was inenen nat van onderen net vandaar......

19. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spannend inkerbell!

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @MW: Wat leeeeuuk!! :D Toch nog!!

Ben wel een beetje jaloers op alle babyshowers zeg! :D zijn er best veel gegeven voor de dames in dit topic als ik me niet vergis! :) zeker voor iets wat nog niet zo bekend is bij iedereen.. super leuk hoor!

@Ink: Spannend!!

@Oordelen: Mensen oordelen snel, das makkelijk. ;) dat weet ik maar al te goed..

Maar ik moet zeggen dat ik t ook raar en moeilijk vind om te horen van mensen dat ze zwanger zijn niet leuk vinden, of dat ze kreunend en steunend de laatste 10 weken doorkomen :) Sorry.. Ik snap t wel, net zoals de dames hier.. ik weet hoe jullie je voelen en ik vind het lichamelijk ook erg zwaar en voel me soms ook superdown maar iets in me vind dat ik niet teveel mag klagen omdat t zoiets moois en bijzonders is en daardoor kan ik er ook slecht tegen als andere er dan zo negatief over kunnen zijn.;) weet niet wat dat is.. is gewoon een gevoel.. T is dus niet dat ik jullie vind zeuren hoor! Zoals ik zeg, ik weet hoe t is en snap t helemaal.. zeker voor de dames met nog meer kwalen en hoge bloeddruk en dergelijke, t is niet niks! Heb bij jullie dat gevoel ook totaal niet.. Dus ik denk dat t vooral ook te maken heeft met wie t zegt en wat diegene dan heeft.. Kan slecht tegen mensen die dan eigenlijk niks geen kwalen hebben en dan nog even duidelijk moeten maken hoe zielig ze wel niet zijn omdat ze zwanger zijn :( Vind ik ook heel wat anders als je zegt dat je baalt van je kwalen of tegenslagen of dat je klaagt over het zwanger zijn..

Maar ik denk ergens dat ik mensen snel vind piepen omdat heel veel van die einde zwangerschapskwalen bij mij dagelijkse kost zijn.. Dan denkt er al heel snel zon stemmetje in mn hoofd "Ach wat zeik je, nog even en dan is t over en dan heb je er nog iets moois voor gekregen ook.. ik doe t gratis en voor niks en t gaat nooit meer weg :)" Das dan de frustratie in me die even geen begrip heeft voor de ander :D
    Das de bitch in me denk k :D haha

@Annethamar: Oh lekker die opmerkingen zeg.. dik? joh, nee dat kind stopt iedereen toch ff in zn holle kies.. zie je er niks van! KOMOP ZEG ER ZIT EEN BABY IN JE BUIK! :D 10 liter water!!! EEN EMMER, DAS 10 LITER! Goeie morgen sommige mensen zijn ook serieus gewoon niet slim of ligt dat aan mij :)

@Yojo: Wat balen dat ze geen begrip tonen en ook de ernst er niet van inzien zeg! :( Als je je zo beroert voelt en ook misschien wel spannend vind dat je al die onderzoeken moet kan je alle steun gebruiken en is zon houding heel moeilijk lijkt me.. t zit je ook niet mee he? nu weer buikpijn!! :( Hele dikke digiknuff voor jou!!

@Doortje: Jeetje jij bent ook al je hele zwangerschap aan t spoken zeg.. hopelijk heb je wel een beetje kunnen genieten evengoed! :)

De rest ben ik vergeten.. hier nu gamenight dus tot morgen dames!! :p

Deel Deze Pagina