Thanx voor je uitleg mamadeluxe! Ja.. is ook zo, eerste kind het duurst omdat je dan nog niks hebt. Denk dat je ook gaandeweg wat 'makkelijker' wordt. Heb nu nog best veel geld uitgegeven aan zijn kleding maar zal vanzelf ervaren dat dit helemaal niet nodig is en zeker niet als ze er snel uitgegroeid zijn! Het is maar net wat voor eisen je zelf stelt! In ons vorige huis (65 vierkante meter) heeft vroeger zelfs een gezin van 14 in gewoond. Voor mij onverstelbaar. Woon nu in een huis wat 140 vierkante meter groot is maar wil hier toch echt max twee kinderen Ben van huis uit ook wat groter gewend...
Wauw...dat is ook wel klein zeg! dat amsterdamse gezin van dat programma "Een huis vol" wonen met z'n 14-en op een flatje 4 hoog....ik heb daar zo mijn bedenkingen over maar goed...wie ben ik..? Is trouwens wel leuk om te kijken je kan alle uitzendingen terug kijken op www.eenhuisvol.ncrv.nl de familie baumgard doet ons veel denken aan hoe het bij ons gaat, er zijn dan wel 4 extra kinderen bij hun maar die zijn al volwassen ook dus qua drukte is het hetzelfde. Ik vond het erg leuk om te kijken hoewel ik wel geschokkeerd was over het andere gezin hun doen en laten.... Wij wonen sinds 2 jaar op zo'n 120m2, is voor sommige mensen nog steeds klein maar wij vinden het hier heerlijk. 5 slaapkamers, op iedere kamer 2 en een kamer voor mij, ikdeaal wat mij betreft! Ik vind de leefruimte, de beneden verdieping dus, het belangrijkst, dat daar onze eettafel paste en ze de ruimte hebben om te spelen en dat hebben we hier
Maus fijn dat de gyn zo mee denkt en dat alles goed was! Ook voor je moeder natuurlijk! Yoyo wat gaan ze nu doen? Ben je nog aan het wachten? Pam altijd jammer hè extra kosten... Hier kwam ineens de autoverzekering weer binnen (betalen we per jaar) ook minder... Mamadeluxe ik vond dat programma ook heerlijk! Zeker de baumgards wat een heerlijke instelling hadden hun! fijn dat de kleine man gedraaid is! Hopelijk blijft ie zo liggen! En inderdaad petje af voor je! Dat je het allemaal alleen doet! Soepkip/Mw. Hier ook een dure baby hoor hihi en dan hebben we eigenlijk ook nog best veel te leen maar hier gaat het geld ook erg hard sinds ik thuis ben en ik was al 3 weekjes eerder thuis dan 34 weken Hier lekker naar de voetreflexoloog geweest! Best een beetje zweverig maar wel lekker! net de etiketten geschreven voor de kaartjes! Hihi ook weer van het lijstje schrappen! zo nog even de postzegels bestellen! Verder staat boven cleanen nog op de lijst dus ga ik zo maar doen!
Jeetje, wat is er weer veel gekletst hier! Is haast niet meer bij te houden! @Mausyi: Fijn dsat het al beter gaat met je moeder! @Vaddie: Hopelijk gaat alles goed met Kira en mag je snel naar huis! Er gaat namelijk niks boven lekker thuis zijn met je kleintje! @Yojo: Dikke knuffel meis!!! Hier ook auto voor APK weggebracht vorige week. Teveel kosten en wilde toch graag een 5 deurs auto, dus zijn we vanmorgen gaan kijken voor een nieuwe. En ik heb een Peugeot 207 gekocht! Echt een mooi bakkie, ben er helemaal blij mee! Donderdag kan ik 'm al ophalen. Hier gaat alles nog steeds erg goed. Onze kleine man groeit echt heel goed, m'n melk doet het goed dus! M'n moeder heeft vanmorgen even opgepast toen we voor m'n auto op pad waren, vond ze helemaal leuk! Deze week verder veel afspraken: morgen controle bij gyn, vk komt nog langs voor nacontrole, huisarts komt nog langs, gehoortest wordt morgen gedaan, medewerker cb komt woensdag langs etc... Drukke boel dus! Gisteren voor het eerst even rondje rond het huis gelopen met Jurre. Was fijn, die frisse lucht! Kan niet wachten tot ik zo goed hersteld ben en hij zich goed warm kan houden, zodat we lekker buiten wandelingen kunnen maken. En normaal hou ik helemaal niet van wandelen! Er is overigens al ongeveer 12 kilo af, moet nog 5 tot ik weer op m'n eigen gewicht zit. Toch best snel gegaan! Straks weer sporten, dan mag er ook nog wel meer vanaf... Ik voel me wel echt goed, net of ik niet pas 3 weken geleden een keizersnede heb gehad! Echt fijn! Enne meiden...kom maar op met die babyboom volgende week! Ik zit te wachten, haha!
Yoyo wat gaan ze nu doen? Mausy fijn dat het wat beter gaat met je moeder. mammadeluxe; vandaar dat je niet lekker was die kleine heeft een enorme golfbeweging gemaakt in je buik zeg. knap hoe jij het doet met 8 kinderen maar idd wat je zegt dat leer je ook weer. Ik heb echt respect voor die mensen van het huis vol. OOk hoe makkelijk ze met de dingen omgingen enzo. Vond ze echt supergezinnen. Volgens mij heb ik koorts zeg. ben helemaal aan het gloeien en ben inenen snipverkouden zeg..... Pam mijn auto moet ook voor de apk.... kan ze soms echt vervloeken idd. net nu we gaan bevallen bijna en de kosten al wat hoger zijn.... Denk aan geboortekaartjes e.d. Hannah zag op FB een leuke foto van S. Wat heeft ze daar een geweldige jas aan..... zal mijn meiske van bed afhalen. Zij is ook al snipverkouden..... Had mijn moeder nog gebeld voor nieuws maar geloof dat het rustig is aan het front. Tja 1cm ontsluiting en weeen die weg gaan....hoor wel eens dat het dan lang kan duren. Ze zag al zo tegen de bevalling op en wil het liefst een ks.
@tj, fijn dat je je alweer vrij fit voelt! Schijnt dat een ks het herstel langer is dan van een normale bevalling. Je moet dan wel langer wachten met sporten had ik begrepen? Mannetje werd geschat op 6 pond trouwens, lees ik net bij inkerbells banner dat in de 39e week het kind 6-6,5 pond is. Ben ff gaan liggen op de bank en heb flinke harde buiken, hopelijk daalt jochie in! De vorige bevalling begon precies met deze termijn, vliezen braken met 36+3, wel spannend dus! Ik stond op en liep naar de keuken, had nergens last van en ineens de hele broek en vloer nat hihih, mijn oudste dochter stond naast me, ik zei: mijn vliezen zijn gebroken, NEEEEEEEE zei ze hihihi. Dochter woog toen trouwens al 3300 gram met 36 weken, zegt vrij weinig die schattingen van gewicht..
Soepkip;nee, was het maar waar. Beetje rot dagen afgelopen dagen, loop erg met die stuitligging in mijn hoofd. Nu wel weer idee dat hij anders om ligt maar moet weer wachten tot vrijdag. Dat is wel balen. Dus weet niet goed waar ik aan toe ben, qua bevalling en dat maakt alles erg onzeker. Wil wel laten draaien maar wordt ook weer onzeker van alle verhalen die je hoort. Daarom de fagelopen dagen de deur maar uit gegaan zodat ik ook niet zoveel kan piekeren.
@mar, ik ken dat gevoel nu een beetje, ik ben nog steeds bang dat hij gewoon terugfloept....en tot vanmiddag was ook alles heel onzeker, maarja ik ben 2 daagjes verder en is toch nog (voorlopig) gedraaid had ik ook niet verwacht! Ik zag/zie een draaipoging ook niet zo gauw zitten met al die verhalen idd...jij zei toch eerder dat jouw andere kindje op t laatste moment gedraaid was? Ik duim voor je dat dta nu weer gebeurt!
De jongens lagen alle twee goed, deze jongeman lag 5 weken gelden in een stuit en 2 weken geleden goed en vorige week weer in een stuit. Voel gewoon wat meer druk op mijn bekken nu en dat had ik vorge week niet. De plekken waar ik toen druk voelde zijn nu weg. Kan gewoon niet anders doen dan wachten tot vrijdag dat is wel frusterend. Hier de kinderen ook op 1 kamer, moet wel hebben 3 slaapkamers. De jongens samen gaat heel goed, zelfs boven verwachting goed. Hadden we niet verwacht. Is ook niets mis mee, heb vroeger zelf ook met mijn zus op 1 kamer geslapen. Beneden hebben wij het heel groot en daar verblijf je toch de meeste tijd dus dat vind ik het belangrijkste. Jongens hebben een speelhoek van 4x5 lijkt mij groot genoeg. Nu met eten aan de gang en vanavond even naar verjaardag van schoonvader. Manlief gaat met de fiets ik met de auto kan ik mooi optijd weg.
Zo daar ben ik weer! Gelukkig weer thuis. Urine en bloed waren perfect. Bloeddruk weer mooi gezakt na daar een half uur hebben gelegen. Ze houden me alleen wel daar onder controle. Willen me wat vaker zien. Moet donderdag terug. Ben wel blij dat alles "goed" is maar waar die klachten van komen... Moest stoppen met pcm want het werkte niet dus dan liever niet.
@yojo, Lekker dta je weer thuis bent en fijn dat je extra controles krijgt, ze nemen je klachten gelukkig wel serieus. Ik begreep dat je paracetamol voor (hoofd)pijn slikte? maar die pijn blijft nu wel? Lastig...sterkte!
Ja moest dat nemen om de klachten te onderdrukken maar zelfs 8 op een dag lukte t niet om me lekkerder te voelen. Dus moest er mee stoppen, met heb ik ook hoofdpijn dus ja maakt dan ook niets uit.
Hier weer goed gekeurd bij vk! Bloeddruk was 100/60 dus alles behalve hoog. Fysio zijn we niet verder gekomen dan een gesprek omdat de klachten komen en gaan moet ik maar bellen als het weer zover is.
Yojo fijn dat alles goed is! @ 2DRAAKJES als je mee wilt schrijven moet je je even voorstellen; zie dat je erg vaak online bent op ons topic.... Hier straks partner mee op pufclub. Ben erggg benieuwd wat hij er van vind (+ofdie zich een btje kan gedragen hihi uitslover) en kben erg nieuwsgierig naar de mannen van de andere dames hihi
Mw dat vond ik ook grappig om te zien. Ook vind ik dat sommige dames zich met partner zich dan anders gedragen moet je maar eens op letten MamaDeluxe super dat de kleine man zich toch nog heeft gedraaid nu hopen dat het zo blijft. Yoyo fijn dat de controle nu weer iets beter was en ook fijn dat ze je nu beter in de gaten houden. Mausyi fijn dat je moeder zich na de operatie weer wat beter voelt en dat je verloskundige zo met je mee denkt. Pamp kloete dat er toch nog wat extra's aan de auto gedaan moet worden. Hier zit weer een avondje alleen. Man is extra centjes bij aan het verdienen. Gelukkig nog maar effe nog max 2 weken en dan houdt ie daar ook mee op. Vind het niet leuk om zoveel alleen te zitten. En gelukkig is mijn dochter vandaag ook heel erg lief dus dat is een opluchting.
Ja zitten veel meelezers zie ik de laatste tijd.... Ja ben blij dat ze me nu beter in de gaten houden. Het wordt wel spannend zo allemaal....