Deel 4 dames, veel kletsplezier en hopelijk snel babynieuws.... Wie o Wie is de volgende????!! Hier ons eigen lijstje Wanneer denk je te gaan bevallen of wil je bevallen? 20 februari MupKUH 21 februari Leske 25 februari Anna27 27 februari Beesie 27 februari Eva 29 februari Happymom 29 februari Sasjuh 29 februari Mon 29 februari Foxy74 2 maart cvermeulen1979 3 maart Suzanne 10 maart lautjuh 14 maart EmvSenR 14 maart Fropste 15 maart Gentle 16 maart Frenzy 17 maart Cupido 21 maart Shadow 25 maart cerberus 2 april Eveline1986
Ok, we gaan gezellig hier weer verder!!!!! Had nieteens door dat we alweer op de 499 pagina's zaten! Zouden we een deel 5 ook nog gaan halen of niet??? hihi Ik hoop zo wat van Zebra te horen!!!!
wat een nachtmerrie! Pfff, dan zou ik ook pas een pak later bellen hoor! @zebra, hopelijk was het vals alarm! Ik duim mee voor je. Hopelijk weet je snel meer!
joehoe deel 4 alweer!!! deel 4 is voor de bevallingen het gaat snel zo dames! @zebra: hopelijk is alles goed!! @frenzy: klinkt leuk en niet ver weg maar ik heb geen mooie buik dan kunnen ze net zo goed een hangbuikzwijntje lenen op de kinderboerderij hihi. hier heeft isabel weer last van kiesjes pffff hopelijk wel een rustige nacht...
@ Roos; ja idd een nachtmerrie, maar het gebeurd echt vaak (te vaak).... Dit zijn dus dingen die je echt goed moet afspreken met je partner! @ Beesie; ben benieuwd naar nieuws van Zebra, tis idd een beetje ver weg voor jou... Maar je zou er wel een geweldige buik voor hebben! Haha... gaat hard he, deel vier alweer... @ Naomi; jammer meid, wat vervelend van Isabel, hopelijk kan ze een beetje slapen. @ Leske; jammer hoor, dacht ook al aan jou, maar tis een lange dag.... Hopelijk is het niet meneer Meniere die er aan komt....
Heb net weer bericht gehad van Zebra! De CTG was gelukkig goed! Donderdag krijgt ze voor de zekerheid nog een CTG. Ze gaat nu lekker dr bedje in en is morgen weer online!
Frenzy, toevallig waren we vandaag voor die begrafenis in Oosterhout, maar dat is toch ruim 1,5 uur rijden vanaf hier, dus helaas... Naomi, sterkte met die tandjes, kan soms zo naar zijn. Anders lekker een zetpil er in hoor. Slapen jullie beide beter van! Ego, hier gaat het aardig, al merk ik dat die laatste loodjes nu wel begonnen zijn. Ik vind het nog steeds bizar hoe snel het gaat, over 4 weken kan ik gewoon al gaan bevallen!!! Sommigen van jullie zijn natuurlijk al een stukje verder, maar ik heb voor m'n gevoel nog bijna nergens last van, kon tot nu toe alles nog gewoon doen. Nu wordt het langzaam lastiger. Teennagels vijlen, benen scheren, de kamer even opruimen (vooral speelgoed op de grond), het kost allemaal zoveel energie met die dikke buik. Ik heb ook echt al mijn gewicht op m'n buik zitten merk ik, helemaal zwaar aan de voorkant. Gelukkig helpt Julia wel en die raapt af en toe wat voor me van de grond. Morgen mijn laatste middagje werken en dan VERLOF!! Voelt nog wel een beetje gek, wat moet ik met die tijd? Zoveel extra is het niet, maar met 2 dagdelen PSZ voor Julia voelt het wel alsof ik opeens uren vrij heb die ik normaal dubbel zo vol had zitten. Morgen ochtend mijn eerste relaxte verwen ochtendje, ik heb 'em maar eens lekker vrij gepland voor een uitgebreide douche en lekker ontspannen wakker worden. Hoef alleen 's ochtends Julia ff gauw bij de PSZ te brengen, maar daarna... relaaaaxx!!
@zebra: fijn om te horen dat het goed was!! @gentle: ja heb er een zetpil in gedaan nu. heeft net laatste flesje op dus naar boven, ligt ze helemaal te trillen..... vind dat best eng!! temp was wel hoger als normaal dus vandaar de zetpil. straks nog maar ff gaan kijken of alles nog goed gaat.
Kwam nog even snel binnenvallen, zie dat er een deel 4 is en dacht meteen: is er iets mis dat er ineens zoveel gepost is? En jahoor, Zebra'tje naar het ziekenhuis! Gelukkig lees ik hier nu dat CTG goed was. Dat is fijn! Weten ze wel waar de steken in de buik vandaan kwamen? Verder niet veel onthouden...ik word hier errug nerveus voor de bevalling inmiddels. Ik was er steeds erg nuchter onder maar nu word ik met de dag zenuwachtiger. Of ik het persen wel kan, dat ik niet te slapjes zal persen en de baby zuurstoftekort gaat krijgen etc etc. Aan de andere kant denk ik dan: KEIZERSNEDE! dan kan ík tenminste niks fout doen...aan de andere kant wil ik (natuurlijk?) absoluut geen keizersnede. Denk alleen al aan het langere genezingsproces van een keizersnede tov een natuurlijke bevalling. Pffffff hoop binnenkort tijd te vinden om me te verdiepen in de bevalling, pijnstilling etc. Hebben andere dames dit nerveuze gevoel ook?
@ Eveline; snap je gevoel wel, maar heb het niet... Is normaal dat je twijfelt je afvraagt of je het wel kunt, omdat je je niet kunt voorstellen wat of hoe het is om te bevallen! Door de cursus heb ik wel wat rust in mijn hoofd en daarbij ben ik natuurlijk ook niet helemaal blanco.... En ik heb een zw-schaps bijbel waar veel info in staat... Maar meid, weet zeker dat het helemaal goed komt, lees eventueel een boek... Komt allemaal goed! Hihi owh ja ga je ook nog pben, maar is er niet meer van gekomen vandaag....
Hallo meidn, Ik reageer nog maar eens aangezien ik elke nacht aan het bijlezen ben.. Geweldige updates van frenzy, als ik die gelezen heb, is het bijna niet meer nodig om alle paginas te lezen.. Maar zo jammer eigenlijk als ik dan niet reageer, voor mijn gevoel hoor ik dan helemaal bij de maart mamas maar gaat dus nergens over.. Want ik reageer nauwelijks en jullie kennen me dan niet eens... 2 weken geleden poste ik dat we ons katje weg zouden doen omdat t echt niet meer ging.. Na 7 jaar proberen was de koek op.. Onze suikerkat werd zo gepest door hem.. Nou hij is inmiddels alweer 2 weken bij zijn nieuwe baasjes en daar gaat het super goed.. Ben hem dit weekend gaan opzoeken en hij is ook echt op zijn plek.. En mijn andere 2 katten leven weer helemaal op.. Was een goede beslissing voor alle katten.. Maar jeetje wat is t soms moeilijk! Zebra wat vervelend dat je zon vervelende zw hebt.. Gelukkig was je ctg goed en heb je lekker kumnen slapen.. Gentle geniet van je heerlijke kindloze vrije morgen! Evelien, opzien tegen de bevalling doe ik nu iets minder.. Oftewel, ik doe het wel, maar verdring het ofzo.. Ik probeer er mAar niet teveel bij stil te staan.. Ik heb vd vorige bevalling geleerd dat je het toch niet in de hand hebt en het loopt toch totaal anders als je je voorstelt.. Bang zijn hoef je zeker niet.. Ze nemen nauwelijks risicos tegenwoordig.... En gelukkig hoeven wij niet in de rimboe achter een struik te bevallen dat hou ik me maar voor
zo daar ben ik dan op de vroege ochtend. niet echt goed geslapen en was om 5.00 klaarwakker lief dat jullie zo meeleven! gisteravond ineens spontaan steken toen ik op de bank lag, begon een beetje aan de zijkant ( dacht misschien een verkeerde beweging ) maar bleef aanhouden en bij de minste beweging kreeg ik steken, pijnlijk! dus toch maar gebeld en kon komen voor een ctg. was helemaal goed. echo was ook goed ( ze ligt wel in een rare houding nog steeds, echt als een bolletje in stuit ) vruchtwater was ook nog steeds heel erg weinig. verder zit alles nog wel dicht. dus dat is dan weer goed nieuws het was dus ook (wederom) niet te plaatsen wat het was omdat de pijn inmiddels een stuk minder was mocht ik naar huis. en donderdag weer naar de ctg. voor nu dus 2x per week zoiezo een ctg. en dan verder de 16e met de gyn bespreken hoe of wat. mits er natuurlijk niet eerder wat gebeurt. dus was weer een heftig avondje. was even bang dat ze haar gister al zouden moeten halen!
Goedemorgen! Woww wat heb ik gemist!!! DEEL 4 al? Sjeee!! Ik ga even kijken of ik wat terug kan lezen! Lees verontrustende berichten over Zebra? Maar die is inmiddels weer thuis? Take care meid, rustig aan!!!
@Zebra, gelukkig dat alles nog dicht zit. Spannend het gesprek met de gyn. Even afwachten dus. Jeetje meid, het zit niet mee zo! Dikke knuf!
Goedemorgen dames hier eindellijk weer eens goe geslapen zoon lief heeft ons van 00.00 uur tot 07 uur laten slapen dat is lang geleden heerlijk wat knap een mens daarvan op Zebra fijn dat het loosalarm was dat geeft weer een beetje rust doe maar lekker rustig aan meid~!
Hier heb ik ook last van Eveline. Vannacht nog, ik heb van 12uur vannacht tot vanochtend half 5 wakker gelegen. Malen, malen malen... Kreeg mezelf niet relax in slaap, om vervolgens nu als een zombie op mijn werk te zitten. Maar ik ben idd ook bang, wat als ie zuurstofgebrek krijgt? Wat als ik het niet aan kan? Wat als ie er niet uit wilt e.d.? Moet me echt nog gaan verdiepen in een stukje 'bevallen'. Maar heb ook wel zoiets van laat het maar over me heen komen en we'll see.... @Gentle, dat herken ik ook wel met die buik. Zwaar he? Ik heb soms het idee naar voren te vallen als ik even verkeerd sta. Teennagels lakken heeft mn ma voor het eerst gedaan gister haha! Ik had de energie niet meer met die buik!
Goedemorgen... Tijdens mijn 'door rugpijn wakker liggen' uurtjes heb ik gelukkig vannacht kunnen lezen dat de CTG van Zebra goed was. Gelukkig maar! Lijst: Is het misschien een idee om een lijst te maken die hier op zwp ook verschijnt? Met de uitgerekende datum en straks datum van bevallen? Dus misschien de lijst van de andere site kopiëren? Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit naar die andere site ga... Vanavond de laatste groeiecho. Ik ben nog steeds zwaar verkouden Vooral het hoesten is erg ongemakkelijk met 36 weken zwangerschap....maar ach, we overleven het wel! Vandaag druk dagje, dus waarschijnlijk ben ik er pas vanavond weer. Fijne dag allemaal!