1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
  2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
  3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bekijk bijlage 166879

In zn auto gehad van mijn ouders! :D Hij is er best klein voor maar er zit een heupgordeltje in en hij is afstandsbestuurbaar! haha
    Mn vriend heeft dus de afstandsbediening gehad en die was hier met m aan t rijden! zo cool! ;)

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wouw! Wat een taart zeg, die krijg ik ook wel graag voor mijn verjaardag :)
    Echt super mooi!!

Kan me wel voorstellen dat je boos was, is niet leuk als mensen er niet zijn die je er wel bij wilt hebben.
    Beetje flauw van ze, maar gelukkig hebben jullie het uit kunnen praten.

(moet nu wel een beetje lachen, moet denken aan de afl van friends, dat het kindje van ross en rachel 1 werd... ken je die?
    toen hadden ze ook een mooie taart :p)

Ik ga me maar eens aankleden, ben zo moe dat ik daar nog geen zin in had. Heb eens even gekeken naar de kraamzorg, dat moet je zelf regelen las ik op de site van mijn vz.
    Maar welke, vind het nog best lastig. En moet je echt nu al bellen, met 10 weken?

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bekijk bijlage 166882

De hele berg kado's!

Hij is echt superverwend zoals je ziet! ;)

Ik heb nog veeeel meer leuke foto's maar die zal ik hier niet spammen.. :) als je ze wel wilt zien PB me maar ff dan kan je me toevoegen op hyves! :)

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @AnneThamar: nee die ken ik zo 1,2,3 niet eigenlijk.. s opzoeken ;)

En kraamzorg.. goed dat je t zegt, das echt zoiets dat ik ga vergeten he.. hier is t heel simpel welke ik wil. er zijn er twee en de vorige keer had er een een leukere actie! hahaha nu ga ik gewoon voor dezelfde..

En je kan idd nu gewoon al bellen, is t maar geregeld toch? moet ook de 20 weken echo nog plannen.. niet vergeten! :)

7. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    pampapilio .... jammer van je schoonmoeder/zus zeg dat ze zo moeilijk deden, jammer want 1 jaar is wel een mijlplaal he! Mijn meisje is afgelopen 1 juni 1 jaar geworden, vond hte ook heel speciaal.
    Het is ook zo'n emo-dag. Je denkt toch terug aan precies een jaar geleden dat je lag te bevallen...enzo.
    Nog gefeliciteerd met je manneke.

Fijn he om eindelijk aan iedereen te vertellen dat je weer zwanger bent,...ben zelf niet zo goed in om dat soort dingen voor me te houden, ahum;)

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou ik moet zeggen dat ik de vorige keer meer stond te springen t te vertellen.. nu wil ik t er gewoon uit hebben zodat we erover kunnen praten enzo..

Weet dat veel mensen t erg vroeg vinden en op deze manier reageren mensen wel leuk.. das t voordeel.. en op hyves zien we de echte reactie niet en das soms ook wel handig :p ze zullen me daar toch wel feliciteren ook al denken ze wat anders ;)

hier weet ik van een vriendin dat ze jaloers is, en een familielid ook.. dat vind ik altijd moeilijk.. dan nog een hoop mensen die t vroeg vinden of t gewoon niet verwachten en dus niet meteen blij zijn. dat vind ik echt wel tegenvallen hoe erg ik dat nog vind..

ook al was t voor ons ook een shock (en dat zeggen we ook eerlijk, t was voor ons ook een verrassing ;) ) ik vind het zoooo leuk als mensen gewoon gelijk blij en enthousiast zijn! en al ben je t niet, doe dan alsof :p hahaha

ik probeer me nu vooral te richten op de echte leuke reacties.. de rest negeer ik gewoon ;) en zodra die bruiloft eindelijk achter de rug is (ik kijk er gewoon tegenop.. erg he) kunnen we lekker alleen maar aan onze ukjes denken en genieten!!! :) dan hebben we de termijnecho, dan 4 weekjes later de geslachtsbepaling en ook een financieel extraatje om lekker te shoppen!

Moet trouwens zeggen *klopt af* dat ik al merk dat mn misselijkheid enzo een stuk minder word.. hebben jullie dat ook? als dat zo doorzet komt echt de leukste tijd eraan over een weekje of 2!!

9. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    mw21
    mooie echo zeg.

pampapilio

oh wat een super mooie taart zeg wow.

jammer dat je ruzie had met je schoonouders/schoonzus. zou hier ook echt boos om worden. helaas je hebt ze niet voor het uitzoeken he.

ik kan me schoonouders af en toe ook wel wat doen. toen ik vorige echo had kwamen ze een avond ervoor. met hun foto camera. ja ik moest hun fotocamera maar even meenemen naar de echo want hun camera was beter als die van ons en daar dan een foto maken. dus ik zeg nou ik weet helemaal niet of dat kan. jawel hoor neem maar gewoon mee zegt ze want daar heb ik voor naar geinformeerd. dus ik gelijk er over heen maar ja dat ga ik niet doen. je krijgt daar een foto. zei een hele discussie met mij erover. opgegeven moment zijn ze gegaan maar wel camera laten staan.

ze hadden van mij best een foto gemogen van de echo maar dat kunnen ze toch ook normaal vragen. nee het word je opgedrongen. bah. heb vandaag een echo maar ze weten het gelukkig niet. krijg ik weer dat gezeur.

over ongeveer een uur is het weer zover. leuk een echo. ben zo benieuwd of we het hartje nu wel kunnen horen kloppen.

10. AnneThamar

Veel plezier madje! Ben benieuwd, het is toch leuk en spannend een echo. Wel een foto maken he??? ;) Vreemde reactie hoor...
    Pff toen wij aan onze ouders gingen vertellen dat ik zwanger was, kwam me schoonvader me als eerste een knuffel geven en feliciteren. En smoeder? Die bleef op dr stoel zitten wachten tot ik HAAR kwam feliciteren.... tja wat moet je ermee he?

Ik ben ook best bang voor sommige reacties. Een vriendin van me heeft weer een vriendin die ook 25 en zwanger is en ze vind het maar stom want wat moet je op die leeftijd met een kind. Ze snapt er echt helemaal niets van...
    En aangezien we erg klein wonen en het niet al te breed hebben, vermoed ik dat sommigen ons hier op af gaan rekenen.
    Dus ik kijk ernaar uit dat ik het kan vertellen maar ik kijk niet uit naar alle reacties. Een vriendin van me moeder zei laatst: het is maar goed dat je dochter nog niet zwanger is, nu ze haar baan verliest dat zou zooo stom zijn. Mijn moeder: euuuh ja, nou ja ach....

Nou ja, wij hebben ervoor gekozen en wij staan erachter, das het belangrijkste!

Haha pam leuk om het op hyves te zetten! ik zet het volgende week, na een goede echo natuurlijk op fb. Wel nadat ik het schoonzussen en zwagers en oma's heb verteld. (Ja opa en oma zitten ook op fb!)

11. MissMe21

MissMe21 Actief lid

10 mei 2011
    341
    27
    28
    verkoopster
    Friesland
    haha @ AnneThamar, nee serieus haha! Jij moest HAAR feliciteren?? :$ Wat voor kromme wereld is het hier zeg haha
    Mijn schoonouders zijn fantastisch! dat was huilen geblazen toen we het vertelden haha!
    @ Pam, Wat een fantastische taart!! Wow... En wat een schatje is je zoontje! (nog gefeliciteerd!!)
    @Mw21, mooie echo hoor!! En hij is inderdaad duidelijk genoeg zo ;)

HIer doodzenuwachtig (/kotsmisselijk).. zo meteen naar de tandarts.. ik ben zo bang voor dat mens haha.. maar goed, het moet maar!

Liefs!

12. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ Pam:
    Wat een super taart en leuke kado's!!!
    Zo'n taart wil ik ook wel hebben als ik arig ben. Wel erg jammer van je schoonouders.

@ Madje:
    Succes met je echo. Jammer dat je schoonouders zo moeilijk doen. Niks van aantrekken hoor!

@ AnneT:
    Ik stond precies zoals jij in mijn schoenen over het vertellen.
    Heb het dinsdag maar openbaar gemaakt via facebook (echo erop gezet) en familieleden ge-emailt. (meeste wonen in het buitenland)

Sommige reacties zijn echt super leuk, maar sommige echt heel achterbaks en gemeen. Mijn eigen vader vond me stom en ik maakte een domme fout. Sindsdien vermijd hij het onderwerp gewoon. Gelukkig woont hij ook in het buitenland, dus veel zie/spreek ik hem niet.

Van sommige familieleden heb ik ook gewoon niks gehoord, terwijl ik wel weet dat ze het gezien hebben. Veel mensen (familie en sommige vrienden) snappen mijn keuze niet, maar ik hecht alleen waarde aan de mening van een paar mensen en die zijn allemaal goed.

vee verklaren me ook voor gek dat ik het alleen doe, maar ach.

Probeer echt te genieten van je kleine wonder en je keus.

@ missme21:
    Succes bij de tandarts (haat het ook!)

13. MissMe21

MissMe21 Actief lid

10 mei 2011
    341
    27
    28
    verkoopster
    Friesland
    thanks meis!

Vervelende reactie van je vader! Niks van aantrekken meis! Je doet het niet voor een ander, alleen voor jezelf! Lekker van genieten en laat alles en iedereen maar kletsen! Ik vind het ontzettend knap dat je het alleen doet!! Alleen maar respect!
    Nou ik ga me klaarmaken.. AAAAAAAAAHHH.. ENG!

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Dankje! Nu lopen wij gelijk haha merk dat ik me de afgelopen dagen ook beter begin te voelen!

15. AnneThamar

@foxymama: sjonge jonge lekker vriendelijk zeg. Jammer dat mensen niet oprecht blij voor je kunnen zijn zeg, het lijkt me toch heel bijzonder. Dat het niet idereen zijn keuze zou zijn, is tot daar aan toe, maar respecteer toch een ander...
    Ik vind het heel knap van je dat het je het alleen doet, en dat je kiest voor jouw kinderwens en geluk.

Mijn vader reageerde ook al zo geweldig: oh was het wel gepland dan? En zijn vriendin zei: oh kun je straks achter de kinderwagen wandelen: nou mooi niet, daar ga ik niet aan beginnen. :(

Blegh...

@missme, succes bij de tandarts!

@mw21, jaja nu loop ik voor op je, afwachten of dat volgende week nog zo is :D ;)

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Reactie van andere: heel simpel (nou ja zo klinkt het) Niks van aan trekken.

Wij kregen te horen (natuurlijk niet rechtstreeks) dat er mensen waren die vonden dat we eerst maar moesten genieten van elkaar. We zijn namelijk afgelopen april getrouwd. Maar al wel 10 jaar samen.
    We zijn te jong: die is gek, ik ben 28 en Lief 30.

Hier de lulligste reactie gehad van een goede vriendin van ons. Wil zelf ook graag een kindje. (+35, +120 kilo) maar lukt dus niet echt. Snap dat ze het moeilijk vind dat het bij ons wel snel lukt maar zet dan geen stomme reactie op mijn hyves bij de echo.

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ok ik moet even wat kwijt..

Worden jullie ook geconfronteerd met mensen die hopen op een bepaald geslacht?!!!!

Hier word ik er gek van.. IEDEREEN hoopt op een meisje en roept t ook doodleuk..
    Mijn schoonouders hebben nu 2 kleinzonen en mn schoonzusje wilt graag een meid erbij (zegt ze ook gewoon) en ook in de familie is t bijna alleen maar jongens, er is aan de kant van mn schoonmoeder 1 meisje en aan de kant van schoonvader ook 1 meisje.. tussen alle knullen. en iedereen laat zich er doodleuk over uit he!

Moet wel een meisje zijn hoor. ja doe maar een meisje. laat t maar een meisje zijn. Nu hopen op een meisje. een meisje zou leuk zijn. Nu eindelijk een meisje erbij hoor. wel een meisje he.

Schoonmama kocht zelfs al bijna een meisjessetje kleding. dat deed ze toch nog maar ff niet en ik weet ergens dat t ze niet uitmaakt hoor.. maar grrrrr. houd dat dan lekker voor jezelf?

Alsof ik er verdomme keus in heb! :x Tuurlijk ik zou heel graag een dochter willen hebben, dat is een droom van me. en door mn gezondheid onder andere is een derde kindje hier waarschijnlijk geen optie.. dus ja, ook ik sta te springen als ik weet dat ik roze mag shoppen..
    maar komop zeg.. Als ik een gezonde zoon mag krijgen is dat toch net zo een enorm feest waard of niet?! dan sta ik ook te springen van geluk hoor!

Als ik er nu achter zou komen dat het een jongetje is zou ik t niet eens vertellen denk ik.. Heb t gevoel dat mn kind dan niet gewenst is als t een piemeltje heeft! WAT EEN ONZIN! :x

Kan er zooooo boos om worden he.. zijn vast mn hormonen maar vind het gewoon niet leuk om steeds te horen. alsof iedereen gaat juichen als t een meid is (wat leuk is als dat ook zo is natuurlijk) maar als t een jongetje is dan is t "oh jammer"?!!!!!

Gelukkig laten mijn ouders zich er totaal niet over uit, ja mn moeder deelt mn gevoel van een meisje zou superleuk zijn, maar die zget en meent dan meteen "ja maar nog zon kanjer erbij is natuurlijk net zo leuk!" doelend op mn zoontje.

Ben ik de enige die hiermee zit? ;)

18. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    o, vreselijke reacties soms van mensen... bij ons voelen ze het wel aankomen omdat ik 4 mdn voor deze zwangerschap ook zwanger was, helaas mk. Dan weten ze natuurlijk dat je weer bezig bent.

Wij zijn juist van een leeftijd dat ze op een gegeven moment hints gaan droppen of nog keer aan kinderen gingen beginnen ... het is dus nooit goed in de ogen van anderen. of je bent te jong, of weer te oud...
    Ik ben nu 33 en mijn vriendd 32. Op mijn 34ste heb ik straks twee kindjes, dat vind ik echt nog niet stokoud.

Vaddie...grappig dat mensen zeggen je eerst van elkaar moet genieten als je inmiddels al 10 jaar samen bent... sjongejonge.

Je zult zien dat ouders die nu lullige opmerkingen maken in de trant van; ' ga echt niet achter de kinderwagen lopen', strakst juist niet weg te slaan zijn bij hun kleinkind.
    Opa en oma worden is gewoon echt heel speciaal, zodra ze de baby vasthouden smelten ze.

19. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ ladies: Thnx...:D

Blijft het raar vinden dat mensen je zo'n klein wondertje gewoon niet gunnen. Tenminste, zo lijkt het. Of je nou jong/oud bent, of het nou gepland was of niet, of je het nou alleen doet of met een partner, klein of groot woont. Het is en blijft jouw/jullie keuze.

Geslacht:
    Mijn moeder was bij mijn zoon super blij (en bezorgd) dat het een jongen was. Zij had zelf 2 jongetjes verloren laat in een zwangerschap en was heel blij dat er een jongen kwam.

Nu hoop ze dat het een meisje is (ze noemt het al dr kleindochter). Kan er alleen maar om lachen. Me beste vriendin en me nichtje willen ook graag een meisje. Tijd voor een meisje vinden ze. Zijn veel jongens geboren bij ons.
    Me zoon wil ook een meisje, want dan hoeft hij zijn treinen niet te delen :p
    Ik hoop ook stiekem op een meisje, want een 3e zwangerschap en kind zt er denk ik niet in. Maar een jongen vind ik ook prima!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Durf ik niet meer :)

Deel Deze Pagina