MariaC, nee ik heb niet echt genoten van de zwangerschap. geen roze wolk voor mij... Nu ook nog niet echt. Komt wel meer als ik de baby voel schoppen. Dat vind ik het leukste In Hellevoetsluis heb je De roze wolk. Daar heb ik bij mijn dochter de echo laten doen bij 16,5 week. Ik kon haar alleen niet bereiken dit keer.. misschien op vakantie, dus heb ik nu een afspraak in Tholan. Heb je trouwens nog wat gehoord van de VK op de brief die je gestuurd hebt? Mausyi, 12 weken Gefeliciteerd! Soepkip, de pijn gaat ietsje weg gelukkig... Ik vrees met grote vreze dat het weer die kant op zal gaan. hoop het inet hoor, wat een gedoe, zekr met een 2 jarige om me heen.... Ach de tijd zal het leren.... (is het al februari ?? ) Heb net een hele leuk rokje gekocht voor mijn dochter op marktplaats
@Pam: is niet stom hoor. Iedereen heeft haar eigen stress dingen denk ik maar zo. En die pijn in je stuitje.... is dat de voorbode van iets? Heb daar sinds een week of twee regelmatig last van. Patat: en heb er nu dus ook zin in. Zo erg, overweeg zelfs de vetpan aan te zetten. Voor de lunch.... (dus niet!) @Soepkip: zon? Hier nergens te bekennen.
Hi dames, Oh Hanna, wat irritant lijkt me dat. En Pam, jij hebt er ook last van? Wat is dat als ik vragen mag BI? Lijkt me ook vooral vervelend als die klachten nu al beginnen en je nog een (ruim) half jaar moet.... Ben zo blij dat het eindelijk weer een beetje lekker weer is. Gisteravond tot laat buiten gezeten, wat was dat genieten zeg. En vandaag dan ook weer een lekker zonnetje... Ik moet zelf nog steeds werken maar vind t zo sneu voor iedereen die vakantie heeft. @frituurpan: Hou op...... Hoe misselijk ook, maar iets uit de frituur gaat er altijd wel in!! (zie t nu ook helemaal levendig voor me.....slurp...)
@Vaddie en anne: BI staat voor bekken instabiliteit en dat houd simpelweg in dat je bekken te "los" is door de zwangerschapshormonen.. bij alle vrouwen wordt het bekken soepeler om ruimte te maken voor de beeb die er door moet en sommige hebben daardoor extreme pijn. Bij mij begon t als pijn in 1 heup en in mn stuitje en was binnen 2 dagen zo erg dat ik met spoed een bed heb laten komen voor in mn woonkamer en zelfs daarop liggend met om de 3 uur 2 paracetemol was de pijn niet te harden! Bij mij is t toen ineens spontaan ontstaan na mn bevalling en heb mn hele zwangerschap er volgens mij geen last van gehad.. maar dat is heel ongebruikelijk. vaak hebben vrouwen het tijdens hun zwangerschap en gaat t na de bevalling gewoon snel beter. Enige wat je ertegen kan doen is de bekkenbodemspier trainen, rusten en fysio. het schijnt ook als je het extreem gehad hebt dat het bij een tweede zwangerschap de kans groot is dat je het weer krijgt en misschien wel erger ook. Ik kan je dus de tip geven dat als je denkt dat je het misschien hebt of krijgt, niet door blijven lopen maar bel een fysio!! als je er tijdig bij bent kan je (soms) erger voorkomen en ik heb zelfs wel s gehoord van mensen die dankzij therapie in t begin van de zwangerschap bij de klachten erna ervanaf waren en lekker konden genieten van de rest van de zwangerschap!
@patat: ik heb zoooo zin in patat. Al weken loop ik te zeuren om patat. Mag het van mezelf 1 keer in de week eten. Volgens mij is dit een nieuw kwaaltje, als iedereen het heeft @hanna: waar voel je het wanneer je BI hebt? ik heb nl isias en het schijnt er op te lijken (bij mij doet mijn bil bv ook erge pijn) @ beeb voelen: ik twijfelde ook al, maar dit gevoel kende ik van mijn darmen nog niet. Nou dames ik ga nu aan mijn zeer gezonde luch, namelijk roggebrood met kaas en een glas cranberrysap....
WHAHAHAHHAHAHAHAAA omg.. even zwaar in een deuk gelegen hierom Nee, Broodje knakworst die ik met moeite zit weg te werken omdat ik ineens weer supermisselijk ben..
JAAAAA broodje kroket... Daar ga ik vanavond voor! Ik heb mijn dochter ook al lekker gemaakt voor de patat van vanavond. Ze dacht dat ze het nu al kreeg hahahaha En dan zeg ik nee nu ng niet... Dan gaat haar wijsvinger omhoog en zegt ze: Eve waggggggggten Zo schattig!
Vanavond dus veel patatpannen aan. Hahahahaha. Heb spontaan besloten dat we patat met shoarma eten. Ik zonder shoarma want dat is een van de dingen die ik niet wegkrijg. hahaha
Zo weer terug van de echo. Alles was super. We hebben een heel mooi bewegend kindje gezien van 4,4 cm. Ben een week terug gezet en nu dus vermoedelijke bevallingsdatum 16 februari. Ik zie het nu al gebeuren dat ik een valentijnskindje ga krijgen hihi. Dalijk om 2:15 nog naar de verloskundige want bij de gyn hoef ik nu niet meer terug te komen.
@miron: dat klinkt top! Gefeliciteerd! @Hanna: oooh dat klinkt echt supercute! @Hier: net met Brayden ff naar mijn ouders geweest in zn bestuurbare auto.. zo stoer! ukkie in zn cabrio alleen jammer dat ik me wel slecht voel. kan soms amper op mn benen staan zo licht in mn hoofd ben ik dan. bah! Hopelijk is t snel over.. nu ff kleine man te bed en wij lekker relaxen..
Miron: Gefeliciteerd met je goede echo! Ben je nu dus 10 of 11 weken volgens de gyn? Zo... net boodschappen gedaan en even langs een behangwinkel. De babykamer die we gekocht hebben staat ook in een boekje en daar hebben ze een bepaald behang gebruikt wat wij mooi vonden. Op zoek geweest (is geen kinderkamer behang) en gevonden! Volgende week met vriendlief naar de winkel dan kunnen we meteen bestellen Gelijk bij de supermarkt patat met kroketten en frikandellen meegenomen.. wij gaan dus ook frituren!! Voor de eerse keer!!
whaha ff iets heel anders dan frituur Als ik straks bevallen ben, moet ik dan de baby aanmelden bij zorgverzekering? Hoe werkt dat eigenlijk?
Ah iedereen aan de patat vandaag MW, als je bevallen bent is het het beste om snel te bellen en te zeggen dat je een kind bij wil schrijven. Mijn dochter had in de eerste week gelijk al oogzalf nodig en toen stond ze al in het systeem. Kinderen zijn gratis meeverzekerd, dus gewoon een belletje en het is geregeld.
Dommel, lekker patat van Bram Jammer dat dat hier niet is! Anders zou ik het wel weten. Ben net weer wat opgeschoten om de zolder leeg te maken. Heerlijk hoor. De kasten gaan we verkopen en het bureau ook. Het is nu bijna leeg en ik ben best een beetje trots op mezelf. Al zoveel gedaan deze vakantie!
Ben nu dus 11 weken (heb gelijk mijn banner maar gewijzigd) OH al die friet praat van jullie. Daar had ik vanmorgen ook al zin in en jullie maken het alleen maar erger.