1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee het kindje krijgt automatisch het hoogste pakket die 1 van beide ouders heeft.

Maar je moet inderdaad zelf je kindje aangeven bij de verzekering.
    Ik zie nog steeds heel vaak dat dat vergeten wordt (ik werk voor een zorgverzekering) en als je na 2 of 3 maanden je kindje niet hebt aangegeven kan het niet met terug werkende kracht worden ingeschreven. In ieder geval was dat vroeger zo. En in dat geval kan het zijn dat je zelf dure rekeningen moet betalen als je kindje in het ziekenhuis heeft gelegen.

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo daar waar ik al bang voor was de echoscopiste die hier in de buurt al geslachtsbepalingen deed vanaf 14 weken is ermee gestopt (snik snik) Nu maar op jacht gaan naar een ander echo bureau die al vroege geslachtsbepaling doet.

Ik doe namelijk mee helpen bij een 2e hand kinderkleding beurs. En koop daar ook kleertjes. Als je als vrijwilligster meehelpt mag je al 2 uur eerder dan de rest kleertjes uitzoeken.

En er worden zooooo veel leuke en goede baby kleertjes ingeleverd. Daar wil ik natuurlijk wel uit uit zoeken.
    Maar dan ben ik precies 20 weken dus hoop echt dat ik van te voren het geslacht al weet.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo net de kraamzorg gebeld en me ingeschreven. Krijg nu een inschrijf formulier toegestuurd is dat ook al weer gebeurd.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Kraamzorg heb ik van de week ook ff gedaan :)

5. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    hier ook kraamzorg geregeld...
    ik wil de eerste dagen na de bevalling in een geboorte hotel... dus heb me daar ook gelijk ingeschreven...

kon mezelf ook niet bedwingen en heb een pret echo geregeld als ik nog net geen 16 weken ben (18 augustus...) hopen dat het kindje dan even laat zien wat er tussen de beentjes zit... en anders heeft het lot bepaald dat ik het nog niet mag weten en moet ik echt wachten tot 20 weken....

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Mw: nee dat hoeft voor je kindje niet maar ik zou t wel even uitzoeken als ik jou was!

Er is namelijk een verplichte eigen bijdrage voor de kraamzorg en eventueel poliklinisch bevallen (zonder medische indicatie in t ziekenhuis)

Als je dan een laag pakket hebt wordt dat niet vergoed, bij kraamzorg gaat dit om een euro of wat per uur en loopt voor je kraamweekje al snel op naar de 300 euro! poliklinisch bevallen is ook iets van 300 euro eigen kosten dacht ik.

Ik heb nu t hoogste pakket genomen daarvoor (kan je nu nog wijzigen het gaat altijd in per 1 jan namelijk en dan ben je hopelijk nog niet bevallen ;) ) en dan wordt ook de eigen bijdrage vergoed door je zorgverzekering en zit je dus niet met extra kosten.

Zelfs al zou je een week voor je bevalling ineens angst hebben en graag in t ziekenhuis bevallen kost dat dan dus niks.

Over de patat, thanks he dames.. vriendlief staat as we speak bij de patatboer wat te halen voor ons! hahaha :D

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh en net een mailtje teruggekregen van t echoburo hier in t dorp (van een van mn Vks) en die had nog nooit gehoord van de NUB theorie maar wilt t voor 35 euro wel proberen..

benieuwd wat vriendlief daarvan denkt..... :D :D :D hahaha

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dommel, ik hoop dat de baby zich dan even van zijn/haar goede kant laat zien :D

Kraamzorg heb ik ook al geregeld.
    En ook vandaag de kinderopvang.
    Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en één dag naar mijn moeder. De baby gaat 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Mijn moeder is nu 72 en vindt op één kindje passen genoeg en dat begrijp ik goed.
    Het KDV is prima, dus dat zal wel goedkomen.

Mijn man gaat vanavond uit in Rottredam. Wij hebben net de papatjes achter onze kiezen en gaan zometeen nog even bij opa en oma spelen in de tuin.
    Daarna in bad en naar bed voor mijn dochter en hopelijk een rustige avond voor mij :D

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nu een medische indicatie... scheelt toch weer geld he ;)

Pam, geniet straks van je patat!

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zit met smart te wachten, waar blijft die vent van me toch :D haha

En wat een verschil in leeftijden is er niet alleen bij de mama's maar dus ook bij de oma's.. vind ik wel grappig om te zien!

Mijn eigen oma is namelijk net 65 geworden.. en mijn overgrootmoeder wordt 84 aankomende augustus.. :)

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    #2751 mw21, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
    Haha mijn moeder(oma) is 51 en mijn oma (overgrootoma)76

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Oh en hier gaat de pan bijna aan!

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Patat was lekker.. nu TE vol en een beetje misselijk ook.. blugh! :p

En mn eigen mams is trouwens 47.. Als het nu een meid is hebben we 5 generaties vrouwen! :)

14. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

12 weken!!!!! :D :D :D

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    We zijn een lekker patatstel bij elkaar zo, hier staat nu ook de frituurpan aan! Eet smakelijk alvast!

Hier kraamzorg al geregeld, het is omdat het nodig is maar liever heb ik het niet. Heb namelijk liever geen vreemde in huis die hier zo aan de gang gaat. Daarom wil ik dat ze alleen voor mij en de baby komt en verder niks. Vriendlief zorgt ook dat hij die periode vakantie heeft. Zijn er meer die zo denken?
    Hoor van mijn omgeving dat kraamzorg juist heel prettig is maar ik moet er niet aan denken dat zij onze was staat te doen! :(

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Als t een btje leuk mens vind ik t echt helemaal niet erg als iemand anders mijn was doet haha!!

Als t een irritant wijf is, is ze binnen een dag weer weg haha en dat heb ik in mijn omgeving al vaak zat gezien :p

denk dat kraamzorg vooral lekker is als je nog een kindje of meerdere hebt rondlopen

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kraamzorg = heerlijk vind ik :)
    Het hele huis was schoon, alles gestreken etc..
    We hebben haar nog aangeboden te blijven ot Svinthe 18 was hahahah!

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier geen patatjes gegeten maar pizza en dat was ook lekker.

Kraamzorg vind het maar raar om iemand anders in huis te hebben maar ook lekker.

Raar omdat ik dan toch mezelf niet ben en mijn man ook niet. En lekker omdat dan inderdaad effe gestofzuigd, gewassen en gestreken wordt.

19. MissMe21

MissMe21 Actief lid

10 mei 2011
    341
    27
    28
    verkoopster
    Friesland
    hey meiden!
    Ben weer even een paar dagen 'uit de lucht' geweest.. De kat is zoek :( dus paniek hier haha!

@ Trishka, btje laat meid, maar wil je alsnog even condoleren.. Heel veel sterkte!

@ mamam3, welkom!!

@ Inkerbell, super dat je een mooie echo had!! Onze beeb was ook al zo beweeglijk haha!! Had je nou al een afspraak staan in garyp of nog niet??
    @ Miron, jij ook gefeliciteerd met je mooie echo!!!

@ Patat, ook wij hebben vanaaf maar gesnackt hoor..Vind het heerlijk als ik het eet, maar daarna... Heel apart!! lees de laatste berichtjes nu pas.. Is dit nou wat ze telepathie noemen?? :p

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Leuk om de leeftijden te lzen.
    Mijn moeder is 58, mijn oma 85.
    Maar mijn schoonmoeder is 49 en mijn schoonvader ook. Daar zijn de opa' en oma's 79,76, en 86.
    Zo'n verschil he?

Ik wilde ook wel patat eten maar dat mocht niet van mn man :p Nee hoor we hadden maandag al gegeten, wil niet vaker dan 1x per week.

Kraamzorg heb ik ook geregeld, ze bellen in de 7e maand.
    Idd wat Mw zegt, als het een leuk mens is, prima, anders opzouten haha. (hoor mij stoer zijn :))

Deel Deze Pagina