1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hanna. Wat fijn dat je nu wat anders hebt gekregen. Hopelijk helpt het en kun je genieten van je zwangerschap!

Hier het kamertje gekocht met 12 weken. De kleuren vind ik lastig maar we houden het naturel. Heb mooi leerbehang gezien wat naturel is en daar hou ik van. Teveel kleur is te druk voor mij. Net zoals printjes, dat is ook niet mijn ding. Ik combineer de kamer denk ik met zilver?!?!/ grijs met een knalkleur. Ieder z'n ding ;)
    De kinderwagen wordt de bugaboo. Ik wil de bak grijs (donkergrijs) en de kap weet ik nog niet. Dat ga ik niet afstemmen op een jongen of meisje omdat ik hem voor de volgende ook wil gebruiken.

Trishka. Jij hebt wel heel vroeg je geslachtsbepaling, hopelijk kunnen ze het zien! Heb je zelf een idee?

Hier zelf geen idee, ik kijk 2 kanten op qua kleuren en namen, nog even spannend dus!

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Klinkt wel leuk hoor soepkip. Wij gaan onze slaapkamer gebruiken als babykamer en zelf in de woonkamer slapen.

De slaapkamer is nu ijsblauw 1 muur, en leisteengrijs 3 muren. Dat houden we zo, en dan met witte accenten (bed en kast wit)
    Het wiegje enz worden ook wit. En dan wil ik iets knallerigs op de blauwe muur. Denk dat ik een vriendin ga vragen om een muurschildering te maken. Miss wel met penguins :D

En namen verzinnen dat is ook zo wat. Lijkt me leuk om de namen te horen die jullie verzinnen maar weet niet of ik die van mezelf wel wil vertellen;)

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    AnneThamar: Klinkt leuk pinguins! Heb zelf het thema olifanten. Maar hier wil ik niet teveel mee hoor. Dit was ook het thema van mijn babykamer vroeger.

Over de namen. Daar gaan jullie mij ook niet over horen/ lezen. Dit omdat ik het al zo moeilijk vind en dan niet zit te wachten op een mening van de ander. Niemand heeft de zelfde smaak..

4. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ben weer aan het bijlezen na een paar dagen, maar er is weer veel gekletst! Ben niet veel op ZP geweest, ben regelmatig bij m'n zus geweest om te genieten van m'n new born neefje. Het is zo'n schatje! Kan niet wachten tot ik in februari m'n eigen kleine hummeltje in m'n armen heb. Maar genoeg over mij...

@Ann: Jeetje wat een super vervelend nieuws, schrik er gewoon van! En dan de 2e keer in een half jaar, snap dat je er kapot van bent. Wens je ontzettend veel sterkte en hoop dat je dit een plaatsje kan geven. Knuffel!

@Soepkip: Fijn dat je je kleintje weer gezien hebt! Alleen inderdaad beetje onduidelijke foto's.

@Inkerbell: Beterschap meis! Hoop dat je je snel beter voelt!

@Mausyi: Mooie echo, erg duidelijk! Fijn dat alles goed was!

@Babylove: Hier hetzelfde. Vorige week bij vk kon ze het hartje ook heel moeilijk vinden omdat het zo ver weg gestopt zat. En volgens de echoscopiste komt mijn placenta aan de voorkant te liggen, dus zal ik ons beebje waarschijnlijk ook niet zo snel voelen. Jammer is dat he?! Ach, als alles maar goed is, dat is het belangrijkste!

@Hannah: Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Fijn dat je eindelijk andere medicijnen hebt gekregen! Hopelijk helpen ze snel! Leuk dat je al bijna geslachtsbepaling hebt. Spannend!

@Kamertje: Hebben we al wel uitgezocht, maar nog niet besteld. Gaan we binnenkort doen, als we een gaatje vrij kunnen maken om naar de Babydump te gaan. Denk dat we ouders dan meteen meenemen, want mijn ouders betalen mee aan het kamertje en de kinderwagen krijgen we van mijn schoonouders. Fijn!
    Wij willen (volgens mij als een van de weinigen) niet weten wat het wordt. Daarom wordt ons kamertje limegroen (hadden al een muur in deze kleur geverfd toen we in dit huis kwamen wonen) met aquablauw. Denk dat we op de andere grote muur aquablauwe sterren verven. Wilde graag een leuk behangetje, maar dan moeten de muren eerst gestuct worden en dat vind ik teveel van het goede... Accessoires worden ook limegroen en aquablauw, meubeltjes en schommelstoel zijn wit. Heb al helemaal zin om het kamertje in te richten!

@Kinderwagen: Wij willen ook de Buggaboo. Ook omdat deze in mijn Clio past. En het is een super fijne wagen (m'n zus heeft 'm ook). Wil donkergrijze bak en heb aquablauwe bekleding. Deze alvast gekocht bij de Prenatal, want wist niet hoe lang ze deze hebben (is tijdelijke kleur). Heb nog niemand met deze kleur kinderwagen zien lopen!

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Soepkip: Misschien een tipje als je ervan houdt, Baby Clothing & Gifts | Disney Store

Ze hebben ZULKE leuke dumbo spulletjes.. ook een nachtlampje van dumbo in een bedje echt gewoon schattig! :) en die baby startersset..

*disneyfan!* :D

Over de naam: vorige keer ook aan sommige andere juli mama's verteld over de PB en verder niet.. die moet echt geheim blijven! vond het toen wel leuk om van "vreemde" een beetje de eerste indruk te horen. familie zal nooit eerlijk zijn erin volgens mij :) alleen achter je rug om "wat vond jij nou van die naam?!" " je erg he" en dan bij jou op kraamvisite.. "wat een originele naam! natuurlijk vonden we m leuk" :D hahaha

Nee ik was daar best onzeker over dus ff beetje meningen vragen vond ik toen wel leuk ;)

Voor een meid zijn we er misschien al uit.. we hadden altijd al een naam voor een meisje maar die is te populair geworden.. houd ik niet van als je t te vaak hoort :) en nu kwam ik ineens op een naam die erop lijkt, maar net ff anders is en daardoor origineel. heb m hier in nederland ongeveer nog nooit gehoord en hij past ook super bij brayden! en toevalligerwijs.. vond vriendlief m ook meteen leuk! :$:$:$ en dat zegt wat want die keurt meestal 95% van mijn naam-ideeen af! hahaha

Over het kamertje: hier absoluut op en top jongens of helemaal meisjesachtig! bij een jongen de meubels wat stoerder, houtkleurig waarschijnlijk en dan dacht ik aan een combi van babyblauw en bruin/wit. Ik had bij mn zoontje limegroen-aquablauw met wit op de muren en grenen babykamer omdat we die konden overnemen en t dan wat warmer werd allemaal..

Bekijk bijlage 171996

fotootje van de kamer van Brayden met een deel van de schildering :)

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    TJ82. Fijn dat alles goed gaat met je zus en neefje.. En extra leuk dat jij nu ook zwanger bent! Ik ga gelijk ff op de site van prenatal kijken, heb idd nog niet iemand met die kleurcombi gezien maar moet ook zeggen dat ik er nu pas op let. Ik wil ook een donkergrijze bak, lijkt me erg mooi!

Moeders voor moeders.. NOG 1 WEEK!!!! Zo m'n urine weg brengen, nog 1 weekje sparen en dan ben ik klaar!!! YEAH! :D (ben dr helemaal klaar mee;)) Maar.. de volgende keer doe ik het zo weer!

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    De rieten mand-wieg gaat trouwens nu natuurlijk naar de nieuwe uk :) voor de rest denk ik voor een meid aan romantisch witte meubeltjes en roze roze roze! :D haha hoe en wat puzzelen we dan wel uit! (al vind ik pip studio wel errug leuk ;))

Edit: de foto van de kamer van brayden doet m geen eer aan vind ik, hij is in t donker gemaakt en dat maakt m een stuk minder leuk..

Wat je trouwens ziet bij de schommelstoel is een kussen door mijzelf genaaid, ik heb ook de lampenkap een harthanger, dekbedovertrekje en aankleedkussenhoes gemaakt van hetzelfde.. een soort patchwork gemaakt van groen-blauw en dan verschillende stofjes (kleine witte stipjes, grote witte stipjes, witte strepen en ruitjes) :)

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Namen, die zou ik best eens met iemand willen delen...
    Wij zitten nog wel een beetje aan bijzondere te denken dus misschien eens een PB'tje ertegenaan gooien zodra we weten wat het is. dan gaan we gericht zoeken!

Pam, die wieg vind ik geweldig :D:D:
    Wij hebben een familiewieg, dus in de lijn der traditie heeft Svinthe erin gelegen, baby 14 was ze en deze baby komt er ook weer in.
    Maar als we die niet gehad hadden had ik echt deze genomen. heel schattig!

Straks komen mijn zus en zwager Catannen. Vroeger deden we dat elke week, maar nu met Svinthe niet meer. des te leuker dat het nu weer een keer gaat gebeuren! :D

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    meisjes naam weten we al, tenminste ik heb dr 1 in mn hoofd en wil absoluut geen andere. bij de jongens heeft mn man de namen geleverd(vond t wel super namen trouwens hoor hahaha) dus als dit nu een meid blijkt te zijn ga ik ervan uit dat deze naam goed is. gelukkig een beetje op edzelfde lijn qua namen.

als t een jochie wordt, pfff das nog ff een moeilijke dan, heb wel wat ideetjes maar nog niet een favo.

soepkip, ja in ijmuiden doen ze geslachtsbepaling vanaf 14 weken net zoals drs papa dat doet, wilde daar eerst heen gaan maar die had pas in sept plek. hoop ook dat ze t kunnen zien hahaha, moet bijna 2 uur reizen!

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Thanks! ja ik had die wieg ooit gezien en was verliefd.. was ook een van de dingen waarvan ik gewoon wist dat die er moest komen! ;) de babykamer ook.. als ik nieuw had genomen had ik iets heel anders gekozen maar heb die van mn nichtje altijd willen overnemen dus dat hebben we ook gedaan :)

Catannen! LEUK! :D dat hebben wij ooit ook wel een paar keer gedaan.. zwaar verslavend ;) veel plezier! :D

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Pam. Super leuke mand!!! Waar heb je die vandaan?

Trishka. Ahh.. 2 uur reizen.. ik woon d'r een kwartier vandaan als het niet korter is ;) Niet dat jij d'r wat aan hebt maar ik wel haha!! Waar ga je precies? *soepkipmoetnuophoudenenwachtentot22augustus*:)

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Soepkip: Marktplaats!!! Hij is nieuw zon 300 tot 400 euro met standaard en bekleding. nu had ik m compleet en amper gebruikt hier in de buurt voor 150 :)

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Pam. Thanx, ga vanavond ff kijken..

Nu de deur uit om urine weg te brengen en boodschapje doen. Later!

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    soepkip: 3dbabywatch ;) .

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ooeeeh t is dat ik zo graag naar dr papa wil weer! maar anders...... :D

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hahaha, ja dat wilde ik in eerste instantie ook, wel balen dat ze nu net op vakantie waren anders had ik echt gesmeekt over de foon voor een plekje hahaha. maar ga ervan uit dat deze ook goed is, ze klonk heel aardig en zeker aan de foon en ze zetten t niet voor niks op hun site.. ennuh ben gelukkig zelf ook best wel geleerd in geslachtjes kijken hehehe, vorige keer wist ik na 1 blik op de kleine ook al dat t een jochie was, drs papa helemaal verrast, heeft toen ook nog ff verder uitgebreid gezocht en me gezegd dat ik eigenlijk voor de echoscopie moest gaan als beroep :) .

misschien wil ik later nog wel een echo bij drs papa, vind t gewoon leuk om ook nog ff bij hem langs te komen.

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ja idd dat hadden wij ook, en ook dik balen dat ze vanaf nu tot de 22ste ong. op vakantie zijn.. anders had ik ook wel eerder gepland hoor! ;) maaaaarja.. we wachten t braaf af.. ik ben benieuwd of t dit keer weer zo duidelijk te zien zal zijn al vertrouw ik volledig op dr papa wat dat betreft! :)

En idd ze zetten t niet voor niks op hun site vanaf 14 weken denk ik zomaar! spannend hoor! :D

18. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    @Hannah Primperan heb ik ook gekregen. Bij mij helpt het weinig. Hopelijk bij jou meer. Ik kreeg het advies om gemberthee te drinken

@Jodeli ik heb een quinny speedi xs en deze kon ik zelfs kwijt in mijn fiat chinquechento! Je kan de wielen er af halen en goed inklappen. heb nu een fiat panda....oude stijl zeg maar.... Hopelijk kom je op een goede keus.

Pam die wieg!!!! Die vond ik ook zo leuk maar wij hebben idd een hele mooie familiewieg zal eens een foto uploaden als het lukt zometeen.
    Wat heb je daar in de vensterbank voor kleurigs????

Namen...jongensnaam hebben we maar een meisjes naam....... idd leuk om eens te gaan brainstormen hiero.....

19. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
  20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh das een rups! :D hing op de kermis.. een enorm lange rups met het alfabet erop in pastelkleurtjes.. vond m zo leuk en paste precies op mn vensterbank :) dus met zn allen punten sparen en toen hadden we m al voordat ik uberhaupt zwanger was ;) kon m gewoon niet laten liggen.. :)

Deel Deze Pagina