1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Harde buiken kan zeker hoor meiden.
    Voelt een beetje alsof je buik opgeblazen wordt of angespannen.
    Raar gevoel niet mega pijnlijk maar wel onprettig.
    Heb er tot nu toe nog niet echt last van gehad.

Hebben jullie ook onweer gehad :$ jeeh hier in Belgie was het heftig zeg! flink hagelen en harde knallen.
    Gevolg was dat ik vannacht met 2 bange kinderen in bed lag en zelf bijna naast me bed lag haha! uiteindelijk terug gelegd in hun eigen bed maar ze bleven terug komen dus een gebroken nacht pffff.

Utrecht wat vervelend dat er zo op je buik is geduwd! waar was dat voor nodig :$ die pijn in de liezen en schaambot herken ik dat zijn je bekken.
    Ik begin er ook al behoorlijk last van te krijgen helaas.

Hanna succes met alleen zijn! hopelijk is de week snel om!

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ja inderdaad, als ik op mijn buik ligt voelt het alsof er een bal in mijn buik zit. (is natuurlijk ook zo ;))

3. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    harde buiken heb ik ook al gehad, dan voel je echt een bal in je buik en voel je helemaal hoe de baarmoeder loopt...

ik wist ook niet dat je dat al zo vroeg in de zwangerschap kan hebben, bij mijn dochter begon dat pas veel later...

ik heb het vooral als ik rustig lig op bank-bed...

maar goed, is gelukkig niet dagenlijks, denk dat ik dat 1 x in de week heb...

hier strak ook weer werken...

fijne zondag allemaal!

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hay!
    Even snel vanaf me familieweekend maar kan soms zien war de baby ligt. Zat gister stond me tante achter me zegt ze moet je kijken t ligt links! Keek naar beneden zach je schuin links van me navel een bobbel! En rechts platter echt leuk! Later nog paar x gezien!

X

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @MW: leuk!

@Utrecht: hier moeten ze ook flink porren hoor voor een goede echo. (en soms zelfs om het hartje te kunnen horen) Maar heb er nog nooit achteraf pijn ofzo aan gehad. En hier ook een flinke speklaag waar ze doorheen moeten.

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dat porren herken ik (nog) niet, tot nu toe was het niet nodig.
    Maar toen de verloskundige ging voelen hoe groot mijn baarmoeder was, verschoot ik wel even van kleur!
    Ik vroeg me af of ze wel begreep dat er ook nog iets inzat haha!

Last van harde buiken heb ik niet, vorige week 1x gehad nadat ik heel erg gestressd was en veel getild had. Die kramp kwam van onder en boven en trok door mijn hele buik, het leek wel alsof het samen kwam bij mijn navel. Heel gek gevoel, maar nadat ik rustig ben gaan zitten had ik alleen nog last van mijn banden, die voelden wat beurs aan. Nu inmiddels geen last meer!

Op mijn buik slapen is ook niet zo prettig meer, je voelt inderdaad een soort bal in je onderbuik hè! Maar met 1 been opgetrokken lukt het nog wel, al word ik steeds vaker op mijn rug wakker. Ik ben helemaal geen rugslaper, maar denk dat ik het in mijn slaap toch het prettigst vind liggen.

Ik heb veel last van mijn stuitje, erg vervelend.
    Ik had het al vroeg in de zwangerschap, maar het is even een tijdje weggeweest.
    Hebben jullie hier weleens last van?

Die pijn in je liezen kan bandenpijn zijn, dat heb ik nog af en toe. Ik had in het begin ook last van druk op mijn schaambot, door de groeiende baarmoeder, maar als je er later in de zwangerschap last van hebt kan het duiden op bekkeninstabiliteit. Moeten jullie dus wel even goed op letten en aangeven bij je vk meiden!

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Doortje: hier ook regelmatig last van mijn stuitje. Ligt er vooral aan hoe en waarop ik zit. (hoe harder hoe meer last)

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Wat leuk Mw :)

Pfff morgen D-day :( Word nu wel zenuwachtig :(

9. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Doortje. Ik ben ook een buikslaper en slaap met een been opgetrokken. Wordt dan ook op mijn rug wakker.
    Pijn in mijn stuitje had ik ook met 13/ 14 weken toen was het even weg maar nu komt het weer terug als ik te recht op zit..
    Lekker stel bij elkaar zo! :D

mw. Wat bijzonder!!

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    oo.... mijn duimen draaien! Hoop zo dat alles goed is!! Wat zal jij blij zijn als het klaar is. Ergen in de middag moet je toch?

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Bijzonder he! Kzal volgende x ff foto maken!

Mausyi: denk morgen aan je!

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    mw. hoop dat je het op de foto krijgt!

Hier is mijn zwangerschapsstreep ineens tot een paar cm boven de navel. Eerst tot mijn navel... Navel lijkt ook steeds meer open? te staan. Beetje vreemde omschrijving maar het gat wordt groter hihi..

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    10;40 moet ik er zijn.

Hier ook een navel die een krater is geworden :D

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Pffffffff nou ik zit! :) en ben OP! ongelovelijk..

Ben wel heel trots op mn ventje die er geweldig uitzag en t super heeft gedaan de hele middag! :)

Over de pijnlijke stuitjes, goed opletten he dames! je bekken is vaak wat gevoeliger omdat t week wordt door hormonen (logisch want t moet ruim worden om t kind erdoor te laten straks! :p )
    Dat kan je voelen in je stuitje, iets hoger in je rug (zitten twee punten van t bekken) en je schaambot. ik heb ook soms t gevoel alsof er iets aan mn onderkantje trekt ;) heel zwaar raar gevoel..

Allemaal kunnen het dingen zijn die erbij horen maar kunnen ook duidelijk op bekkeninstabiliteit en ik ben echt van mening (en kan t niet vaak genoeg herhalen) beter een keer teveel bij een fysio die even voelt, checkt en misschien masseert (doet ze bij mij elke week en dat helpt ZO!) als dat je ineens echt niet meer kan lopen van de pijn!

Dus opletten en niet over je grenzen met dit ;) waarschuwing van een koppige ervaringsdeskundige :p hahaha

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Als we het toch hebben over zien van de beeb en voelen/zien bewegen.. Hier even wat filmpjes van mn vorige zwangerschap!

http://www.youtube.com/watch?v=8Nh_U8T1G18

19 weken en 3 dagen zwanger, Ik lig op bed en film mn eigen buik ;) als je goed kijk zie je m bewegen.. gemaakt op 30 april

Dit is een maandje later (30 mei) en ie t verschil van buik en beweging! :D

http://www.youtube.com/watch?v=9hVJToFpMJE

Hebben de eerste keer mama's een idee waar ze naar uitkijken! :D hihi

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wordt nog veeeel erger (ondieper) en weet wat t allergrootste voordeel is?! :D

Je kunt nooit meer je navel zo makkelijk schoonmaken! :) WHAHAHA :D

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pamp cool hoor!

Alleen is 2e filmpje van 35 weken dus niet maandje later :)

18. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een super gave filmpjes pam! Wow.. ben benieuwd wanneer ik dit mee ga maken!

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    #4239 PamPapilio, 4 sep 2011
    Laatst bewerkt: 4 sep 2011
    dat 35 weken klopte dus niet.. gewoon verkeerd getypt.. had 25 willen typen ;)

Maar zit nog s te rekenen en heb me 10 weken vergist met typen.. s ook stom! :) gewoon teruggeteld van 30 weken als uitgerekende datum ipv 40.. :D hahaha vond t al zo vroeg ook :p

Laatste is idd van 33.6 en eerste dan van 29.3 ;)

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Heb t even veranderd.. ik zag trouwens mn buik al duidelijk bewegen met 23.3 weken, daar heb ik ook een filmpje van.. maar dat is helaas heeeeel slecht te zien omdat t ff te donker is en Brayden rustig werd als ik ging filmen! ;) haha

Deel Deze Pagina