1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Mauysi: groot geluk. Hond is ook onderdeel van het gezin.

@Pam & Hannah: bedankt voor de tips. Ga de site's zeker bekijken.

@Soepkip: hier gewoon melk blijven drinken. Gelukkig zijn pukkels wel minder geworden.

Baby uitzet: heb ook gemerkt dat iedere site er weer andere dingen op heeft staan. Heb ze dus van aantal site's vergeleken en daar een eigen lijst van gemaakt. Al hoe wel we nog steeds niks hebben gekocht. Hebben al zo veel gehad, maar dat ligt allemaal op de zolder. Eerst dus de kinderkamer afmaken en daarna alles uitzoeken en kijken wat er nog bij moet komen.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mausyi, leuke nieuwe avatar :)

Inkopen voor de baby, blijft lastig om in te schatten vind ik.
    Deze baby komt in de winter. Dochter kwam in augustus. Is toch ook weer anders.

Wij droegen onze meis gewoon over de overloop ingewikkeld in zo'n fijne doek naar haar kamertje om haar af te drogen. De kraamhulp zie daarover dat een baby zich gewoon aanpast an wat gewoon is en dat het geen kwaad kan.
    Dus ik heb wel veel van die doeken.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pam, heb ook even op jouw site gekeken.
    Ziet er ook goed uit!! :)

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Echt waar?!!! Brayden is van Juli, hartstikke heet.. kind heeft welgeteld een paar uurtjes een mutsje op gehad want zelfs in t zieknhuis hoefde dat niet..

ik weet niet eens hoe ik een kruik moet maken want die heeft ie nooit nodig gehad..

en hier was dat echt uit den boze hoor! :$ kheb zelfs een plank voor over de wasbak door vriendlief laten maken zodat we daarop t aankleedkussen konden leggen en we dus wel t badje in de badkamer mochten laten (ik kan niet met emmers sjouwen en zo konden we m vullen met de douchekop ;) )

5. jodeli

jodeli Actief lid

27 apr 2011
    152
    0
    16
    Zo daar ben ik weer! Eindelijk een dagje helemaal alleen haha mijn vader is bijna elke dag geweest om te klussen. Vandaag zijn mijn ouders gelukkig maar 5 minuten geweest om de behangtafel te brengen dus heb eindelijk weer eens tijd om bij te lezen!!!

@pam: leuke filmpjes! Echt grappig om te zien!

@Doortje25: wij hebben thuis een lage bank en heb er, vooral als ik er een hele avond op gelegen heb, erg veel moeite mee om er van af te komen..... heb soms een zetje nodig hahaha

@vaddie: jammer dat het gesprek tegen viel. Maar waarom zou je je niet gedeeltelijk ziek kunnen melden? Is misschien (nog) niet medisch maar als je op volle sterkte door zou gaan wordt het snel genoeg medisch lijkt mij....... en dan moet je je misschien wel voor 100% ziekmelden dus lijkt mij voor beiden beter om eerst korter te gaan werken toch?

@Mausyi: gelukkig goed bericht, fijn!!!

@soepkip: ziet er leuk uit dat verschoningsmatje maar denk zelf dat een los matje en losse luiers in een tas net zo makkelijk zijn. Ik zie de meer waarde er niet van (al ziet het er wel leuk uit) maar heb er dan natuurlijk ook helemaal geen ervaring mee....

@inkerbell: heb al een tijdje het idee dat ik het kleintje af en toe voel, maar kan het niet met 100% overtuiging zeggen, dus ga er maar van uit dat ik ook nog niets voel.

@marjanneke1981: wat leuk een jongen!!! En wat een super gave foto met zijn handje!

@kaartjes: die van ons gaat manlief ontwerpen dus dat is wel handig!

@slapen: heel beroerd haha ik ben een echte buikslaper en dat gaat nu dus al een tijdje niet meer. Begin mijn draai op mijn linkerzij wel te vinden maar tis lang niet zo lekker als op mijn buik...

@pijntjes: ik heb af en toe last in mijn bil, tja weet niet hoe ik het anders moet omschrijven hihi. Het is niet mijn stuitje want het zit meer naar rechts, kan echt super vervelend zijn en heb af en toe het idee dat ik door de spier 'heen zak'

Zo... hoop dat ik iedereen gehad heb hihi. Ga nu maar eens wat boterhammen smeren en even flink de ramen tegen elkaar open zetten want het stinkt hier naar verf, blegh

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jodeli: exact! Dat is mijn punt ook.

Hoofd v.d. afdeling kwam net binnenlopen en heb dus zo een gesprek. (meteen kriebels in mijn buik. stomme zenuwen) Ben benieud.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes met het gesprek Vaddie!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Hanna: dank je. Mens heeft eerst nog een 'overleg' Haar kennende is ze om 16.50 terug ofzo. (zucht)

Zoals jullie lezen denk ik niet erg positief over mijn hoofd v.d. afdeling en heb ik ondertussen een humeur om op te schieten.
    Erg warm, druk en benauwd hier.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Mauysi: hoe ik ernou weer bijkom om geluk i.p.v. gelijkt te tyepen........ (komt waarschijnlijk van de vermoeidheid)

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Zo ben ik het ook van plan. Lijkt me dat het moet kunnen als je het kindje goed inwikkeld en dan naar de kamer draagt.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Suc6 met je gesprek!

12. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Your welcome:)

Bandenpijn is echt een B*tch! Een kruik kan eventueel verlichting geven. Wat voor werk doe je eigenlijk (zal je vast wel ergens eerder gezeg dhebben, maar ik weet het niet meer :))

Ik red het prima eigenlijk, ben benieuwd hoe het straks allemaal wordt.
    Zoonlief helpt de laatste tijd heel goed mee (alsof hij het voelt dat ik moe ben) en wil ook alles zelf doen, omdat hij straks een grote broer wordt en de baby alles moet leren. Heel schattig om te zien.

Daarnaast komt me moeder ook nog helpen.

Die collega is wel wat bijgedraait en zegt ondertussen wel wat woorden. Via via hoorde ik op de wandelgangen dat hij een oogje op me had en nu heel pissed is/was. Maar goed zijn zaak :)

Alvast heel veel succes met je echo maandag!
    Lijkt me idd best vervelend als je niet weet of je het wil weten.

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    :D vaddie het valt mij nu pas op hahahaha :D

:x gister een leuke zwarte spijkerbroek besteld, wordt hij net gebracht is het helemaal geen zwart, niet eens grijs. Is gewoon heel erg donker blauw :x Oeeeh daar kan ik dan zo pissig om zijn. Naja hij was sowieso niet goed was geen skinny :(

14. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

MW:
    Leuke bikini + buik!!! groeit lekker hard!

Marjanneke:
    Wat leuk! gefeliciteerd met je zoon! Geweldig dat handje zo duidelijk!!!!
    Whaha, vele met jou duimen voor een meid :p mij maakt het echt geen zak uit.

Vaddie:
    Hier nog niet echt bezig met de kaartjes. Weet wel waar ik ze wil bestellen. Gewoon bij dezelfde als bij mijn zoon.
    Super veel keus en alles verliep prima toen.
    Moet binnenkort eff langslopen en vragen wanneer ik nou uiterlijk moet bestellen enz. Worden er niet zoveel denk ik, hooguit 30-40.
    Leuk dat je de kleine zo goed voelt.
    Succes met je gesprek!!!

Soepkip:
    veel plezier met shoppen!

Pamp:
    Leuke video van je zoon! zo schattig

Mausyi:
    Das vervelend! Juist om die reden hou ik er niet van om dingen online te bestellen.

Hier:

Beetje hoofdpijn. Maar ach.
    Vanochtend weer naar de Fysio geweest, pfff wat een pijn geeft dat mens me!
    Slaap de laatste tijd echt waardeloos! Kan me draai gewoon niet vinden.
    Baby is lekker aan het bewegen merk ik. veel gekriebel enz. Nog niet echte harde schoppen.

Babyuitzet: Ik heb nog zoveel van me zoon, ook hydrofielluiers en doeken. Weliswaar sommige blauw en groen, maar boeiend (voor als het een meisje is, kan het ook)
    Ga alles eff goed uit zoeken, wassen en dan een lijstje maken.

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Net gesprek gehad met hoofd v.d. afdeling. Ging redelijk goed. Ga voorlopig op dinsdag een uurtje later beginnen. Op donderdag begin ik altijd al later omdat ik dan tot 19.00 werk. Kijken of dat het voldoende energie oplevert. (ik betwijfel het) Verder wat aanpassingen in het werk gedaan, meer pauze niet meer bukken.
    Eens kijken wat het oplevert. Over een paar weken kijken we weer. Gaat het niet, dan meld ik me ziek. (maar daar komt ze eventueel vanzelf achter)

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Vaddie. Beter iets dan niets maar het klinkt nog niet erg zinvol. Inderdaad, de tijd zal het uitwijzen. Hopelijk voel je je later in de zwangerschap wat energieker!

Mijn vrije dagje is om gevlogen. Geshopt en het huishouden gedaan. Ben gesloopt! :(

17. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hoop voor je dat het helpt Vaddie, maar ik ben bang dat het weinig uitmaakt :(

Zo de broek wordt morgen opgehaald (top). En net een andere besteld :D

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje meiden wat kunnen jullie kletsen! :D
    Ben een dag niet geweest en zo 4 pagina's verder haha!

Marjanneke, een zoon, gefeliciteerd!!!
    Heel erg leuk!

Vaddie, rustig aan en aan jezelf denken.
    Gaat het niet meer, dan gaat het niet.
    Pech voor je werk, maar dan houdt het op en moet je naar je lichaam luisteren.

Mausyi, ik baal er ook altijd van als je iets besteld en blijkt heel wat anders te zijn dan je ervan had verwacht. Maar met dit weer heb ik echt geen zin om de stad in te gaan!

Over je kindje voelen, ik voel de baby al heel duidelijk. De ene keer is het meer een soort gerommel en de andere keer zijn het echt schopjes. Ik geniet er enorm van, vind het zo gaaf!

Zo ik ga even eten koken!
    Moet weer wat vitamientjes naar binnen werken voor de kleine meid! ;)

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vaddie fijn dat je op je werk hebt kunnen praten!

Hier ook aan t praten omdat de agressie behoorlijk toeneemt. Stoelen gooien, slaan etc nog niet iets wat gevaarlijk is voor mijn buik maar hoe ver ga je?

Beetje vreemd week 15 voelde ik mijn baby soms kriebelen maar de laatste tijd niet meer, ga er vanuit dat het stilte is voor de storm
    Vandaag bij de vk geweest, kan ook zo zijn dat mijn placenta meegroeit omhoog en naar voren waardoor ik minder voel.

Enne.... 1,5 kilo aangekomen grrr zij vond het prima en normaal..
    Baarmoeder 2 vingers onder navel dus volgens het boekje
    Bloeddruk ook perfect en ze vond het mooi om te zien dat als ik lig een heel mooi bolletje overhou!!!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vaddie, ik hoop dat deze aanpassingen je gaan helpen om het werk goed vol te houden!

Mw, fijn dat alles goed was bij de VK.

Soepkip, goed geslaagd bij het winkelen?

Doortje, leuk dat je de schpojes al zo goed voelt :)

Hier ligt dochterlief net op bed. Ze was te moe, niet handig. Maar goed ze ligt en ik heb nu rust ;)
    Hannaman komt morgenavond weer terug. Gezellig weer! :)

Deel Deze Pagina