inkerbell en soepkip, fijn van jullie 20 weken echo!!! inkerbell, gaan ze bij jou dan ook echt je uitgerekende datum officieel verplaatsen? hier ook het vermoeden dat ik 4 a 5 dagen voor loop, maar de vk zei dat ze hier niks meer aan gaan veranderen.... pam. succes met je zoontje... heb niet echt tips voor je, mijn dochter had er wel last van, maar werd niet echt ziek (gelukkig) miron: mooie bank... meiden, hier ook even bankhangen... fijne avond!
Zo het ziet ernaar uit dat mn zieke ventje lekker slaapt.. Zoooo zielig om m zo te zien! heb nu al geen zin in de tandentijd bij de kleine meid! hahahaha @Annethamar: zag je reactie in een ander topic over opmerkingen.. Hier even BV-opsteker voor de dames die ervoor willen gaan! Laat je niet van de wijs maken met de Anti-BV opmerkingen he! Hier werd ik er dus ook gek van.. als Brayden een boertje liet of een scheet of een pruillipje had was t ten aller tijden de schuld van het feit dat ik BV gaf het was vast niet genoeg, als ik kon aantonen genoeg te hebben dan zat er vast niet genoeg voedingsstoffen in.. ik verwende m door m bij me te laten liggen met de bv. of ik pakte m te vaak, dan at ie weer te veel of gaf ik m te makkelijk zn zin (bv op verzoek? hallo?) en na een bezoekje aan CB met geweldige groei had ik slagroom.. Met andere woorden, mensen (die vooral gewoon niet weten hoe goed bv is en geen feiten van nu weten) vinden het toch NOOIT goed. die kunstmatige maar welbekende en vertrouwde dingen vanuit de winkel zijn dan altijd beter Helaas is t vooral onwetendheid en een taboe.. Ik heb nu bijna al mn VKs weer gezien in deze zwangerschap en allemaal lezen ze dan dat ik tot 9 maanden BV heb gegeven en ik krijg alleen maar complimentjes! wat goed, wat knap.. Als het mag lukken en je wilt het graag zou ik er zeker voor knokken! (de eerste weken vond ik geen feest, na 3 maanden is t te doen en met 6 maanden zou ik stoppen maar vond ik t veels te fijn en makkelijk ) en zou ik je niet uit de weg laten slaan door de opmerkingen! Er is niets mis met KV maar BV is gewoon beter en je mag er naar mijn mening echt wel trots op zijn dat je dat gaat geven! Dus dames, go for it!
Kun je nagaan hoe verschillend mensen iets opvangen/lezen. Ik 'irriteer' mij nl dood aan het feit dat je bv moet geven, want anders heb je niet het beste voor met je kind. Geen aanval hoor
Oh nee zo vat ik t ook niet op hoor.. kan een hoop hebben wat dat betreft eigenlijk! En mijn tekstje is dus duidelijk ook geen aanval voor de mensen die kiezen voor KV he.. ieder zn ding, ieder zn keuze, en ieder zn eigen kind en daar mag je lekker alles zelf over bepalen (naja.. in "goed overleg" met je partner! haha) Maar het is gewoon nooit goed. Kan zelf ook weer slecht tegen de "BV-politie" hoor! die je ong al raar aankijken als je na 6 maanden wilt stoppen, als je je kind in eigen bed laat slapen en die alleen water en droog brood en fruit aan hun kind geven, maar je dan ook bijna de cel in willen gooien als je jouw kindje wel een lange vinger met suiker aanbied Ik denk dat ieder zn eigen weg moet vinden en kan er echt niet tegen als mensen gaan oordelen en dat op zon toon doen dat je je altijd een slechte moeder voelt :x Hier wel BV omdat ik denk dat dat het beste is voor mijn kindjes maar ook gerust soms een potje, later pyjamapapje en ondertussen roosvicee, lange vingers en rozijntjes.. en hij doet t prima en heeft nog geen overgewicht dus zal iets goed doen toch?! hahaha
Zoals sommige misschien al op hyves hadden gezien ben ik vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Had ernstige buikkrampen en wat bloedverlies. Mocht meteen komen. (nou ja, zat in den haag dus duurde wel even) Het was erg druk met spoedgevallen dus zijn er bijna drie uur geweest. Gelukkig is met frummel alles goed. Bloedverlies is mogelijk een gesprongen adertje. Buikpijn is echter een teken dat ik rustiger aan moet doen. Ze heeft een echo gedaan om naar frummel te kijken. En inwendig (ik moest toch even slikken) om te kijken of er geen ontsluiting was. Directe collega's hadden allemaal al gemaild met de vraag hoe het gaat. Toen ik thuis kwam meteen leidinggevende de ziekmelding doorgegeven. Advies van de gyn is om een paar dagen echt rustig te blijven. Daarna voorzichtig weer aan het werk. Dus nu werk gemaild dat ik vanaf 6 uur per dag werk, eens kijken hoe dat gaat. (en niet meer gevraagd) Ben even echt geschrokken.
@Vaddie: had het idd op hyves al gezien.. Gelukkig is alles goed maar kan me heeeeel goed voorstellen dat je geschrokken bent zeg! nu echt rust nemen en bij de eerste twijfel kiezen voor de zekerheid voor jou en frummel! *knuf*
Woops nou had ik je hele lap tekst erbij gezet, was niet de bedoeling! Maar wel fijn om te lezen! @Vaddie, nu moet je dus echt kalmer aan doen, kunnen ze niets van zeggen op je werk. Wat een schrik, gelukkig is alles goed met de beeb.
@vaddie; jeetje kan mij voorstellen dat je schrikt Gelukkig is alles goed met Frummel. Nu maar goed gaan rusten *dikkeknuf* @Pam; Ik kan sowieso niet echt tegen wat anderen zeggen hoe ik iets moet doen Vooral als je net moeder bent, ben je denk ik zo onzeker of je het wel goed doet... Dat betreft ook met de hond (lees brok/barf).
Vaddie dat is schrikken zeg...hyves???? Hebben wij een hyves of gewoon prive? Pam idd het is net hoe je het opvat...... Wat mausy ook zegt ik ben dus giga aangevallen omdat ik het niet zag zitten o bv te geven. Sommigen zaten echt te preken. gelukkig was mijn kraamversorgster heel duidelijk. Als je het niet ziet zitten dan lukt het ook niet.
Whaaaa wat geef je??? Hier KVV en ken die hele strijd brok/barf!! verschrikkelijk Hier een pietlut van een hond dus ik wissel veel KVV merken af om t gevarieerd te houden.. Van brokken wordt ie lusteloos, gaat ie stinken en ook dat eet ie zooo slecht voor ons dus een makkelijke keuze! hihi En idd, je wordt er ook onzeker van.. ik weet nog dat ik in t eind van mn zwangerschap dat ik echt graag de kraamhulp wilde en echt bang was dat ik t allemaal niet zou snappen en eng vond.. en weet nog, Brayden was een dag oud. net thuis. en van mij mocht ze wel gaan! mijn kind, red ik prima alleen! hahahah barste van t zelfvertrouwen alles ging vanzelf en lukte prima.. ik voelde precies wat hij nodig had echt super.. En toen was ie een paar weekjes/maandjes oud.. en komen de commentaren.. en dus ook de twijfels.. op een gegeven moment gezwicht ervoor en iedereen proberen tevreden te houden.. right.. DAT GAAT NIET! mn ouders en schoonouders zijn dag en nacht en dus was t ook bij wijze bij de een niet laten huilen en meteen heen rennen en bij de ander t eerste kwartier niet naar m toe gaan omdat er dan commentaar zou komen. Dat was zo ongelovelijk moeilijk! Ik wist niet meer wat ik moest, wat hij wilde, wat goed was en wat niet en t was toch nooit goed!! Dus mijn tip aan iedereen en dit is er eentje die ik even onderstreep.. DOE JE EIGEN DING!!!!!!! Echt hoor dames, volg je gevoel en je hart met je kleintje en zeker de eerste 6 maanden moet je niet bang zijn hem of haar te verpesten of wat dan ook. kwel jezelf niet door de adviezen proberen op te volgen als het niet goed voelt! je maakt het jezelf en je kindje daardoor echt onnodig moeilijk en jij weet echt het beste wat goed is voor JOUW kindje!! Iedereen is wel eens onzeker en schroom niet om hulp te vragen maar je bent nooit verplicht dan ook precies te doen wat iemand je verteld. je vindt vanzelf je weg er echt wel in.. Kan het niet vaak genoeg zeggen nu ik het echt zelf heb ervaren.
@Inkerbell: beide, veel mensen van hier zijn ondertussen ook vriendjes op hyves. Als je me wil toevoegen: vaddie - v = echte naam. Te M.A.aarssen. (doe zo vreemd zodat andere niet via google hier uitkomen) Mag in mijn handjes knijpen, lees net dat bij iemand van een ander topic het fout is gegaan bij 17 weken.... Ben er even stil van
Hier ben ik t ook helemaal mee eens!! als je t niet wilt lukt t niet. als ik er niet voor wilde knokken was ik binnen een week gestopt! zo simpel is dat.. Mijn zus voelde zich ook een beetje verplicht en deed t echt met tegenzin.. zij voelde zich rot, kindje voelde zich rot.. ze was overgestapt op fles en t ging zoveel beter met ze!! Al moet ik zeggen dat mn haren wel overeind staan door een opmerking die ik wel s kreeg over de BV. dan kan je van mij wel een preek krijgen. "Borstvoeding? nee ben jij gek.. ben geen koe!" Mijn reactie.. "Booeeeeee....... "
Hoi Dames, hier de derde goede echo, althans enkel het openruggentje hebben ze nog niet uit kunnen sluiten. Daarvoor moet ik maandagmiddag om half 3 terugkomen! Hier geen bewegelijke baby qua ligging. Wat we ook deden, wiebelen met de billen, huppelen, zelfs tussendoor baarmoedermond onderzoek. Hij of zij bleef met zijn rug strak tegen mijn rug en de placenta liggen, hi hi Ruggegraad ziet er goed uit, maar ze willen graag zien dat het een gesloten huid is. Zoals eerder gezegd, verder was alles precies zoals het moet zijn. Zo mooi om weer te zien! Hier baamoedermond van vier en halve centimeter, dus geen verder onderzoek. En nihile kans op vroeggeboorte. Ook hier had ik niet in de gaten dat het inwendig moest, wel zo logisch, gewoon niet overna gedacht. Toen ik dat zei, had ik alsnog ervoor kunnen kiezen niet mee te doen, dat was geen probleem. Omdat ze vijf jaar bestaan hebben we alle foto's op stick meegekregen, zal straks even kijken of het er een beetje leuk uit ziet. Bewegend zijn de beelden toch echt veel leuker als stilstaand. We hebben een gaap gezien, een uitstekende tong. Maar ook gesterkt voetje. Verder lag de baby zeer lenig. Met kontje in de bekken, hoofd omhoog, linkerarm erachter en de benen gestrekt omhoog. De voeten z'n beetje boven het hoofd! We hebben besloten om het geslacht een verrassing te houden. We konden met mooite onze nieuwsgierigheid drukken. Maar laten ons lekker verrassen! Ik lees later even bij. Lange dag gewerkt vandaag, dus eerst even wat andere dingen van het lijstje afwerken! Groeten Lieve
Wat fijn alle goede echo's!! Vaddie schrikken zeg!! Pfff!! En iedereeen doen wat goed voelt hoor! Ik wil enorm graag borstvoeding geven. Niet met de gedachte dat t volgens veel mensen 'beter' is maar omdat ik t iets heel erg moois en natuurlijks vind en hoop t heel erg graag mee te kunnen maken! Ookal is t soms pijnlijk t past gewoon bij me en kijk er nu al naar uit
Sjee Vaddie dat was inderdaad schrikken en een wijs besluit om je ziek te melden. Pam ik ben het helemaal met je eens dat iedereen het zelf moet weten welke voeding je geeft. Ik heb zelf met veel plezier 14 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben ook niet preuts en gewoon ook in het openbaar gevoed maar ik kan me heel goed voorstellen als je dat moeilijk vind dat borstvoeding je absoluut niet ligt en ik heb ook zoiets van het is jouwn lijf en jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik vond borstvoeding zooo makkelijk altijd en overal bij de hand. Lieve fijn dat je een mooie echo gehad hebt.