1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Pamp. Volgens mij is sudocreme erg goed. Natuurlijk geen verstand van babybilletjes maar in het verre verleden wel bejaarden gewassen en verschoond. Sudocreme was toen het perfecte middel!

Ben benieuwd of je telefoon wordt geleverd bij je moeder! :D
    Altijd leuk nieuwe speeltjes.

Lees wat korte lontjes onder ons. Hier ook redelijk snel een kort lontje. Moet zeggen dat het de laaste tijd wel meevalt. Ben dan eerder emotioneel in de vorm van tranen ;)

Man is ook erg lief en zorgzaam. We hebben nooit ruzie. Als we ''ruzie'' hebben dan schreeuwen we niet tegen elkaar. Hier dus geen acting- out gedrag ;) Daar ben ik het type niet voor.

Ik ga weer verder met de strijk. Behang schiet al lekker op dus kan later op de dag een foto plaatsen :D

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Whaha dunne nederlander.
    Blijf het een leuk gezicht vinden. Black en white stellen :) (niks mis met andere stellen hoor)
    Ben zelf een duo penotti kind :D En zag vroeger niet vaak zulke stellen behalve mijn eigen ouders.

Ben je niet vreselijk benieuwd hoe je kindje eruit gaat zien?

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dommel. Zat dat in de felicitasbox? Ik heb een andere inhoud volgens mij.

4. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Wij hadden bij zoon ook idee, direct op eigen kamer. Kraam adviseerde de eerste nachten dit nog niet te doen. Omdat je dan eerder de ´honger´ signalen hoort.
    (en ik had het achteraf ook niet gekund, de eerste nachten heb ik zelfs het licht aangelaten, hi hi)
    Hier toen opgelost door de kinderwagen naast het bed te plaatsen. Ook heel praktisch qua hoogte. Bak op onderstel en bed op klossen kwamen mooi overeen.
    Wellicht is dit voor jullie ook een idee in plaats van aanschaf extra wieg.
    Zoon lag binnen een maand volledig op zijn eigen kamer. Eerst overdag en toen al snel de nachten erbij.
    Was toen het heen en weer sjouwen van de wagen namelijk ook een beetje zat...

{nu twijfel ik, als ik de wagen voor baby gebruik kan Zoon er niet meer in - wellicht dat dat mandje op onderstel nu wel wat voor ons is}

5. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    ik had ook andere inhoud, wel dat creme (waar ik gelijk jeuk van kreeg :cool: ) zo'n zwitsalbox voor die doekjes. en nog wat.

6. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Rode billen. Ik laat zoon dan vaak even naakt rond wandelen, kan het even aan de lucht opdrogen en genezen (we hebben houten vloer, dweil het ongelukje dan zo weg)

Is je zoon gevoelig voor parfum?
    Sommige billencreme's kunnen dan averechts werken.

Ik heb eentje van de biowinkel. Zonder iets, geen conserveringsmiddelen en parfum enzo. Daar reageren de billen van zoon heel goed op, is het binnen 24 uur weer als vanouds.
    (en schreeuwt hij het tijdens het smeren niet uit)

Succes!

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik had 'm open gemaakt, keek er in en dacht.. ''heb ik hier nou zo naar uit gekeken ;)). Verder niet eens uitgepakt maar de zwitsaldoos zat er i.i.g. ook bij mij in.
    Ben benieuwd wanneer we de andere uitnodigingen binnen krijgen. (blijedoos, kruidvat en volgens mij nog 1). Heb nu de felicitas en babydumpdoos. Ook van Gardo een kado.

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hay even snel reactie vanaf me werk. Hier ook kort lontje tegen me vent en dan ook nog laag libido pff haha maar wat blijft die lief, geduldig en zorgzaam!!!

Moet ik eigenlijk koesteren maar lukt door die rot hormonen niet altijd sneu...

Kga dit weekend me liefdesleven maar eens opkrikken arme vent

9. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    foxymama: zal vanavond even een foto van mijn dochter laten zien... best lichte huid, maar blonde kroeskrulletjes en donkere ogen... (best goed gelukt, al zeg ik het zelf...) als het kindje in mijn buik inderdaad een jongetje is, ben ik erg benieuwd hoe de mannelijke versie er uit komt te zien... mijn dochter lijkt HEEL erg op haar vader...:)

soepkip: dat zat inderdaad in mijn felicitatiebox... zat ook een tijdschrift bij "knippie" met allemaal patronen voor kinderkleding... denk dat ik binnenkort toch maar mijzelf een naaimachine cadeau ga doen, want krijg er de griebels om dingen te gaan maken...:)

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Mauysi: hahaha, hier moet ik Lief ook altijd de hemel in prijzen als hij iets groots doet in het huishouden. (vaatwasser doet hij gelukkig uit zicht zelf wel)

@Pam: niet meer dan logisch dat je er veel mee bezig bent. Je kleine man heeft pijn. Kammille schijnt idd verzachtend te werken.

@AnneThamar: 95 euro? Belachelijk veel. Zeker zonder eten erbij. Hebben jullie geen maximum bedrag afgesproken?

Hier: toen straks even gefiets met de hondjes. Voelde tijdens het fietsen frummel schoppen. Ikke happy. :) Tot nu toe frummel alleen gevoeld als ik zelf niks deed. (dus meestal als ik bijna sliep)

11. Foxymama

Whahaha zo leuk! Ben benieuwd naar je kleine meid.
    Ja, je weet het maar nooit. Mijn zusje en ik zijn ook beide verschillend. Zij heeft weer een lichtere huid dan ik en stijler haar. Ook verschillen we van bouw.
    Ik heb meer de brede heupen en zij weer totaal niet.

Ken ook een ander stel (surinaams en nl) die hebben 3 kids van donker naar licht.
    - 1: bruine huid, lichtbruine ogen, zwarte krulletjes
    - 2: lichtbruine huid, groene ogen en kroesafro
    - 3: blank, blauwe ogen en bruine kroeskrulletjes
    Heel grappig als je ze ziet lopen.

Bij mijn zoon had ik ook geen idee hoe hij eruit zou komen :p. Die is ook een mengelmoes. (foto in album trouwens) Hij lijkt heel erg op mij.
    Hoe deze meid er nu uitkomt, geen idee! Zag wel op de echo dat ze een spitsneusje heeft :d

Etosbox:
    Stelt idd niet veel voor.
    Paar boekjes, die zwitsal doekjes houder (zonder doekjes) wat kleine probeer dingetjes enz

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

@vaddie: nee t is georganiseerd door iemand die ik niet ken (geen van de andere genodigden trouwens)
    maakt het al weer een stukje makkelijker om het etentje over te slaan. :D

@pam: hopelijk werkt de zalf zo.

@dozen: etos box is die van felicitas toch? die heb ik al opgehaald. Maar die van prenatal krijg je toch pas met 7 maanden?

Ga vanavond de stad in moet nog een jurkje voor de nu al peperdure bruiloft... zucht. Het is zo leuk een bruiloft maar jeez wat een gedoe zeg. Allebei nieuwe kleding, 1 vrijgezellenfeestje, vervoer aaaaaaaaaaaaaaah wat doet ze me aan?! ;)

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nou lekker die etos box had echt zin om hem morgen te halen haha!

14. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ja etos=felicitas en prenatal krijg je met ong. 7 mnd.

Zo net lekker eten op :cool::D Potverdorie dat smaakte goehoed :D Man die bunkerde flink door :D Eindelijk weer een keer gekookt met de Tajine (hou van dat ding) :p

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hey meiden,

Even ego hoor... ;)
    Ik had vandaag de 20 weken echo en alles is goed!!!
    Ons kleine meisje is helemaal goedgekeurd, ze zit precies op het gemiddelde met alles! :)
    Ze was heel beweeglijk en lag een tijdje heerlijk op haar duimpje te sabbelen, ben helemaal verliefd! :D
    Hier een portretfotootje van ons wondertje!
    Bekijk bijlage 183267

Het was wel heel cru om een uur later te horen dat een collega van mijn vriend, die ietsje verder was dan ik, afgelopen week haar kindje geboren heeft moeten laten worden. Het kindje had maar een half functionerend hartje, iets waarmee hij geen kans op overleven buiten de baarmoeder had. Ik had kippenvel tot op het bot, kan me niet indenken dat ik ons meisje zou moeten afstaan, pfff... :( Wat een verdriet moeten die mensen hebben!

Des te meer koester ik het geluk dat wij nu ervaren en ben ik dankbaar dat dit ons gegeven is...

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Behang is klaar! Het is even wennen en je moet er van houden. Het is skin/ leer behang en het geeft het effect of er allemaal kussentjes aan de wand zitten. Ik denk dat het goed past bij het kamertje wat we gekocht hebben. (in het boekje van TWF staat hetzelfde soort behang op de achtergrond).

Het is moeilijk om het effect goed op de foto te krijgen. Het behang is van dik materiaal en ziet er uit als leer.

Ik ben er iniedergeval blij mee! :D Nu nog het kamertje en de gordijnen.

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Doortje. Gefeliciteerd met je goede echo! Mooi plaatje!
    Wat erg van dat kindje.. het lijkt me vreselijk om dat mee te moeten maken.. dan ben je al over de helft en dan beval je van een compleet mensje :( ... moet er niet aan denken!

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    @doortje; gefeliciteerd met de goede 20 weken echo :) Altijd fijn toch!

@soepkip; Gaaf!!!

19. Foxymama

Mooi hoor!!!!!
    Ben benieuwd naar het eind resultaat

20. Foxymama

Mooie echo en vreselijk nieuws van die collega.

Deel Deze Pagina