@Happygrump: stom dat ze niet even een echo doen ter geruststelling. HOpelijk voelt het snel beter. @Pam: tja. Ik vind het weinig. Zijn allemaal maar dingen die hooguit 20 minuten duren. Dus nog heel veel tijd om op de bank te hangen en tv te kijken. De hele middag dus ook niks gedaan (alleen hondjes uitlaten) En nog moe. Zo mezelf nog maar even een schop onder mijn kont geven en wat was opvouwen.
Haha Vaddie, dat zat ik net te denken, heb wel gewassen, maar zit nu allemaal nog in krat gepropt. Moet ik zo eens even wat aan gaan doen! Wat kijk jij overdag op tv? Ik heb zoo veel hoofdpijn de laatst paar dagen, tegen migraine aan. WIL IK NIET! Maar ja, niks aan te doen. @happygrump, wat naar dat ze niet even een echo wilden maken. Wel het hartje gehoord? Gisteren weer eens mot gehad met moeders. Ze verwacht dat de hele familie tegelijk gaat komen de dag na de bevalling. Toen ik aangaf dat ik daar waarschijnlijk neit zo veel zin in had barstte de bom. "nou dat gebeurde bij mij ook, en je hoeft er toch niet bij te zitten, je gaat niet zo'n zeikerd worden hoor." Ik zei al: dat maak ik zelf wel uit hoor. Laatst las ik dat ze adviseren om de visite de eerste maand de handen te laten wassen, nou dat was ook maar stom, dat hoefde vroeger ook niet. Ik wordt er nu al moe van... Iemand tips om dit lieflijk te bespreken met moeders?
Pfff das vervelend zo'n moeder... Misschoen moet je haar duidelijk maken dat jullie het op jullie manier willen gaan doen en niet zoals ze het 25/30 jaar geleden deden....
AnneThamar. Wij gaan ipv kraambezoek een kraamfeest doen, een maand na de geboorte ofzo.. Dat laten we dan weten via het geboortekaartje. Zo heb je niet de duvel en ze ouwe moer aan je bed staan waar je op dat moment helemaal geen zin in hebt! Nee.. geen oma in spe omgangstips . Duidelijk zijn lijkt me de enige optie. Hoe denkt je man erover?
@MW: Top!!! Gefeliciteerd! @Annethamar: heel simpel, "Vroegah hadden ze ook kuilen geen drempels, was benzine nog een gulden en gingen mensen dood aan de pest.. Times change!" Gewoon even duidelijk zeggen dat in die tijd er dingen onderzocht zijn en daarom de adviezen ook veranderd zijn. en dat jij niet gaat zeuren maar het wel op JOUW manier gaat doen! dan maar wat harder zijn hoor.. anders komt de boodschap niet aan vrees ik.. En als t echt niet werkt moet je t ouderwetse mama-zinnetje naar dr hoofd gooien! (Weet zeker dat iedereen die wel eens gehoord heeft van dr moeder ) "Als een ander te water springt, doe jij t toch ook niet?!" haha En wat de visite betreft (die opmerking zal je misschien wel vaker krijgen over t handen wassen) je hebt ook van die kleine flesjes handgel.. dat werkt antibacterieel en dan hoef je niet te wassen dus zet die op tafel en zonder de gel gebruikt te hebben, geen baby! als jij je daar beter bij voelt.. lekker doen. Over de visite, duidelijk zijn maar ook vooral tegen je partner!!! Laat hem dan maar even de "boeman" zijn. als hij weet hoe jij erover denkt kan hij desnoods mensen eruit vegen of weigeren aan de deur! Kan dan wel onbeleefd lijken maar sommige mensen zijn erg brutaal en je moet echt aan jezelf en de kleine denken.. als jij de visite niet leuk vindt wordt je te moe en kan die kleine snel teveel zijn als hij/zij krampjes heeft of een keer extra komt snachts ofzo.. en dan heb je echt ff alle energie en geduld nodig Wat ik nog wel weet is dat ik de week na mn bevalling niet zoveel visite kreeg en dat ik dat jammer vond.. ik wilde niet jan en allemaal aan mn bed, maar de mensen die belangrijk waren voor me wilde ik echt zien en ons ventje showen! denk ook door de adrenaline die je de eerste dagen nog wel hebt miste toen ook t middagslaapje niet en een paar dagen later echt wel!
Oh en wat misschien helpt.. vraag s aan je moeder of ze het leuk vond als je oma zich met haar bemoeide toen ze jou net gekregen had geloof dat niemand dat leuk vindt namelijk hihi
Hey meiden Hier knallende koppijn. Was ook vergeten naar de vk te moeten om 18u. Gelukkig kwam ik er op tijd achter... alles was goed verder. Happygrump houdt het goed in de gaten allemaal maak je je zorgen gewoon bellen... Mw21 gefeliciteerd met je echo..... Annethamar. Jij was dat laatst toch ook met moeder in de winkel???? Ik hoop dat je ene hele strenge kraamverzorgster krijgt. Die regelt wel dta er handen gewassen worden en er niet teveel mensen komen. Kraamfeest is ook een leuk idee trouwens. Maar goed jullie bepalen het bezoek..... Persoonlijk kies ik er nu voor ene paar dagen even geen bezoek zodat onze kleine meid kan wennen aan haar broertje/zusje. Oja en laat het bezoek vooral 's avonds niet te lang blijven........ uhhhhhhh ben het even kwijt. Wie moest er meer voor ene echo???
Hier gaan ik me maar s storten op de andere dingen die oh zo leuk en belangrijk zijn voor de geboorte.. Geboortekaartjes en bedankjes. en eventueel t kraamfeest! Dus leuk neuzen online, dingen bedenken aanpassen en uitzoeken.. Jullie ook al mee bezig en wat willen en doen jullie??
Geboortekaartjes.. daar wil ik me de komende weken op storten. Ben nu bezig met adressen verzamelen. Ik wil boeken met kaarten halen bij een drukker. Denk niet online. Ga er zelf toch niet te veel aan knutselen. Pas als ik bij de drukker niets kan vinden dan ga ik online kijken. Heb het er nog niet met lief over gehad. Ben benieuwd hoe de rest van de 20weken echo's was!!!
Inderdaad erop gooien en hoe vond jij het uit eindelijk toen ze met de hele mik mak net naar de geboorte aan je bed stonden. En ik zou zo gemeen zijn nou dan bellen we je toch pas naar een week kunnen jullie dan langskomen. Hier heb ik ook al aangegeven dat de eerste die mag komen kijken mijn dochter is. en dat respecteren ze wel. Ik kan dan ook vrij bitcherig kijken dan hoor. Maar dat is dat mama oergevoel kom niet aan mijn kindjes hoor.
Whahaha dat gevoel is mooi he! merk dat ik dat zelf ook heb.. ben vrij makkelijk en kan slecht tegen mensen die dan eigenwijs doen want ga er al snel in mee of accepteer t allemaal maar maar als t gaat om de kleine? GRRRRRRRR Ben echt een grote boze mamabeer als t moet! ideaal..
Goedenavond. Even ego. En om de nieuwsgierigen te stillen. Echo was helemaal goed! Binnen één seconde had ze de ruggegraad en de dichte huid in beeld. En zag ze alles zoals dat het moet zijn. Dus het kindje is gezond! (lijkt gezond zoals ze zelf zeggen) Nadien controle vk, daar ook helemaal goedgekeurd. Bloeddruk iets omhoog. En baarmoeder 1 vinger boven de navel. Ik ervaar met regelmaat flinke pijn. Wilde dit met vk bespreken of het harde buiken kunnen zijn. Maar het blijken flinke trappen van de baby te zijn. Die trap dan boven achterin de baarmoeder tegen de wand. De echodame vroeg aan mij, oe doet dat geen pijn. Wat? Dat trappen? Oh is dat het. Hoop dadelijk nog even bij te kunnen lezen en natuurlijk te reageren op iedereen. Voor nu, fijne avond. Groeten Lieve
Bedankt voor de reacties! Heb ik heel veel aan en maakt dat ik me iets minder 'zeikerd en debiel' voel. @Inkerbell, was idd ik die over de ruzie in de winkel schreef... ( Mijn moeder en ik hebben meestal een goede band maar toch erg complexe relatie waar het meeste niet via gesprekken maar via hints wordt uitgewisseld, vinden het nogal moeilijk allebei om direct te zijn naar elkaar. Maar nu moet het!!!! ) Ik denk dat ik jullie tips uit ga printen en uit mn hoofd leren... Wel een goeie opzich om te zeggen van hoe vond jij het 25 jaar geleden?! Zal wel aangeven bij de intake van kraamzorg dat ik een streng iemand nodig heb Gelukkig staat mijn man volledig achter mij! Die zei net al: Dan heeft ze pech, wij zijn straks een gezinnetje en bepalen onze regels... Oei dan vind ik m toch wel erg lief hoor! Geboortekaartjes: ik ben een zeikerd wat dat betreft en wil iets unieks, vind de meeste niet zo leuk. Of we ontwerpen het zelf of dan toch via internet. We hebben onze trouwkaart ook zelf ontworpen, toen kon ik ook niets leuks vinden. Voor de mensen met kinderen: ff showen, het vorige kaartje? @echo's: ben benieuwd!! Oh LieveK en ik waren tegelijk aan het typen! Fijn dat het (voor zover mogelijk is) kindje gezond is! Reden voor een feestje
AnneThamar, ik wilde je ons kaartje even per privé bericht sturen, maar weet niet hoe ik bijlage toe moet voegen. Als je wilt mag je mij je email wel pb'en, dan mail ik hem je! Succes
Ik wil t kaartje ook wel showen maar die staat alleen boven op de pc.. moet er straks toch ff op dus dan zet ik m wel ff op een sd kaartje als ik eraan denk Of ik maak zo ff foto met mn tel en show ik die wel ff.. Hier dus ook een zeikerd, wil altijd alles origineel.. tot vervelens van vriend aan toe dus geboortekaartje ook grotendeels zelf ontworpen en volledig met eigen foto's! had toen ook mn eigen geboortebedankjes gemaakt en wil dat dit keer weer doen.. alleen wel helemaal anders.. Heb net een erg leuk idee gekregen (al zeg ik t zelf ) en heb nu al helemaal zin om t uit te werken! Van de week maar s knutselwinkeltje onveilig maken denk k
Kon t niet laten.. Ons kaartje.. voor en achterkant. kleuren komen niet echt mooi uit en t onderste vakje staan onze namen en adres enzo en das dus nu niet leesbaar door de flits Bekijk bijlage 184266 Bekijk bijlage 184267 Het is dus een gevouwen kaartje met een touwtje bovenin om op te hangen.
En het bedankje! Zelf ontworpen, en gemaakt op de pc. daarna uitgeprint, geknipt en gevouwen en binnenin t bakje zit een tulezakje met blauw-witte pepermunt hartjes!
Pam geweldig zeg....... Ik had alles in hollandse stijl dus ook het kaartje.... zal effe zoeken op de pc.....