hallo meiden Wat een drukte hier Ik zal me even voorstellen in het kort. Ik ben bijna 28jaar en zwanger van ons 2e kindje. Mijn dochter is vorig jaar op 4 maart geboren, genaamd Neomi. Wij zijn toen zwanger geworden dmv clomid omdat ik een lange cyclus had van mijzelf. Nu in maart gestopt met de pil, eerste roden geen eisprong gehad, en de 2e wel, want ik ben dus zwanger!! Heb een week geleden al een echo gehad omdat ik niet wist hoe lang ik precies was. op deze echo was alleen een lege vruchtzak te zien, erg balen dus, want had wel op meer gehoopt. Maar aan de hand van deze echo was ik toen waarschijnlijk om en nabij de 5 weken.(wat best zou kunnen kloppen) ik heb nu 23juni weer een echo, en dan moet er dus echt wel een mooi hartje te zien zijn. Ben best zenuwachtig, want heb voor mijn dochter 2 missed abortions gehad, 1 met ruim 9weken, en 1 met 11weken! Ik zal hier nu verder nog niet zijn, want wil eerst afwachten of het allemaal goed gaat, en om hier een beetje mee te kunnen schrijven, moet je er wel aardig wat tijd insteken volgens mij Maar ik wens jullie goede eerste weken toe, en misschien tot snel!! Weten jullie iig wie ik ben groetjes Ano
hey meiden hier nog even een ego berichtje van mij. Heb nu helemaal geen rozige afscheiding meer gehad, niks meer te bekennen. Maar toch maak ik me zorgen .. zucht.. heb soms een beetje zeurderig gevoel in mijn buik en in mijn rug.. Ben zo bang om met de echo geen hartje te zien kloppen .. wat een muts ben ik he.
Hoi meiden, Hier gaat het goed. Alleen maar last van een bolle buik en ik kan niet met mijn dochter op de schommel want dan wordt ik misselijk . @ Esmeralda, vreselijk die onzekerheid, helaas kan ik niets voor je betekenen. Alleen een echo helpt, Maar wel een dikke knuf. @ ano, gefeliciteerd en tot later na een goede echo @ Ladydotje, gefeliciteerd! @ Babylove, komt vast goed. Het is altijd zo spannend die eerste dagen/weken @ Hanna, heerlijk dat de pilletjes werken @ PamPapilio, leuk om de betekenis van je nickname te horen @ Kwiepark, in mijn eerste zwangerschap wilde ik zo lang mogelijk wachten met het kopen van zw.kleding. Dus ik werkte ook met elastiekjes, totdat de vk zei dat ze positiekleding niet voor niets hadden gemaakt met een knipoog . Diezelfde middag heb ik mijn eerste zw.broek gekocht en wat een verademing was dat. Dus nu wil ik niet zo lang voort met elastiekjes . Wel merk ik dat ik nu al niet meer alles aan kan en ik ben wel bang dat ik met een zw.broek het niet zo lang verborgen kan houden en dat is eigenlijk nog wel even de bedoeling . @ JeetjeB, leuk dat je in Istanbul woont, maar tegelijkertijd lijkt het me ook wel lastig . Het is in elk geval een hele leuke ervaring! Maar stiekem dus ook al plannen om weer ri. NL te gaan . @ Soepkip, heerlijk dat je zo goed kan slapen en ook heerlijk om met leesvoer op de bank te hangen. Twee weken geleden kreeg ik ineens de Wij Jonge Ouders in de bus. Ik snap er nog steeds niets van. Toen zei ik nog voor de grap, misschien wel een goed teken. Maar dat blijkt nog waar te zijn ook @ Babykamer, die is klaar. Misschien nog iets nieuws aan de muur of een leuke sticker op de schuifdeuren van de kast, maar verder blijft de babykamer de babykamer. De kleine meid krijgt wel een nieuwe kamer. Maar daarvoor moeten we eerst de zolder indelen. Dan kan ik los op de inrichting . Hier vandaag een rustig dagje. Manlief is aan het klussen en ik let op de kleine. Maar die slaapt nu
Hoi allemaal, Welkom, alweer zwangeren erbij! Gefeliciteerd! Ano, ik hoop dat je eerste echo positief is. Je mag ook meteen meekletsen hoor, er zijn hier een heleboel meiden die een vroege eerste echo krijgen omdat er in het verleden iets mis is gegaan. We proberen elkaar er doorheen te slepen met bemoedigende woorden. Als ik voor mezelf spreek, het is erg lekker om je ei hier kwijt te kunnen op een onzeker moment, misschien helpt het jou ook. Begrijp ook wel dat je nog niet te vroeg wilt juichen... Dat heb ik met moeders voor moeders bellen. Vorige keer moest ik ze een week later weer afbellen. Ik wacht nu wel tot de echo... Ik denk dat we wel zo'n beetje compleet zijn toch? Meiden die nu posi testen zijn na 14 februari uitgerekend neem ik aan. Én ik zag al een 15 t/m 29 februari topic. Daarnaast kunnen meiden die wel tussen 1 en 14 zitten zich later ook nog aanmelden en voorstellen, das natuurlijk geen probleem. Ik ben benieuwd wat jullie vinden Moeten we aan het voorstelrondje beginnen? @afrola, gaat jouw kindje al in een groot bedje? Of laat je de kleine meid nog in haar ledikant totdat jullie nieuwe beebje erin kan? Of gaat de baby eerst in een wiegje? Onze kleine is net twee en ik denk dat we binnenkort gaan shoppen voor een peuterbedje.... Ook omdat hij eraan toe is, maar het zal nog wel een strijd worden. (Hij zal er eerst wel 20 keer uitklimmen voordat hij slaapt ) @ Esmerala, wat goed dat de afscheiding weer normaal is, ik hoop dat het niets te betekenen had! Wat een zorgen maken we ons toch met zijn allen. @ Babylove, tuurlijk schiet je in de stress! Hoop dat het allemaal goed blijft gaan nu. Succes! @ Hanna, wat lekker dat je minder misselijk bent. Kan me voorstellen dat het enorme invloed heeft op je dagelijks leven. Veel plezier en gefeliciteerd met je paps!! @ Kwiepark, mooi rijtje hoor enne kan je die werkbij even doorsturen? Ik kan wel wat energie gebruiken. Normaal is het hier altijd heel netjes, maar heb de laatste weken de energie en zin gewoon niet om wat te doen.... Vriendlief maakt dagen van 12 uur en komt dat thuis op mijn vrije dagen.... moet ie ook nog aan de bak. Echt schandalig... zo ben ik normaal echt niet @ Yelice, mijn testgedrag is ook uit onzekerheid na een mk ontstaan, gaat het nog wel goed etc. Maar het heeft ook te maken met dat je hier op zp zoveel kennis opdoet, Je weet dat de streep donkerder moet worden. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik dat helemaal niet, want ik wist het niet. Ik was gewoon zwanger. Ik had één positieve test and that's it. (was wel een stuk relaxter overigens, maar ik ben nou eenmaal slaaf van de test ) Oeps, wordt alweer een heel verhaal. Tijd om af te ronden.... Hier weer geen kwaaltjes en dus mega onzeker. Ik heb alle testjes opgemaakt en ben NIET van plan meer te gaan kopen. PUNT. (en nu maar hopen dat ik echt zo vasthoudend ben...) Fijne Pinksteren iedereen!
Hallo meiden Stelletje kletskousen moest weet ik hoeveel pagina's bijlezen. Maart heeft idd 3 juni voor het laatst ingelogd. Hoe het verder met hara vergaan is weten we niet. LieveKylian had haar oranje gemaakt op de lijst ipv bettybarclay vandaar de verwarring. Hopelijk gaat alles dus wel goed bij Maart. Nieuwe meiden welkom. Wat leuk iemand vanuit Turkije. Fijn dta je dan nog wat steun kan hebben via ene forum vol Hollandse en Belgische meiden......... Kwie nummer ontvangen hoor!!!! Gister had ik ontzettend buikpijn en kon het eerst ook niet plaatsen dus veel zitte broekloeren en afvegen..... Vanochtend nog buikpijn maar toen werd me duidelijk dat de Norit van vorige week teveel van het goede had gedaan (het is ook nooit goed) en ik dus veel moeite had om te gaan poepen..... Nu is de buikpijn weg!!!!! Verder gaat alles goed alleen wat krijg ik een buik al zeg. Heb gister leuke tuniekjes gekocht die ik lekker wijd kan dragen om alles te verbloemen. Ben bang dat ik anders maar moet onderduiken willen we het tot na de echo verborgen houden!!!!!
Hallo! Ik kom me ook maar eens hier melden. Zojuist mijn onderschrift veranderd in zwanger, want mijn zusje die ook op zp leest, is vandaag op de hoogte gebracht! Door het dolle heen, want we zijn nu met drie zussen tegelijk zwanger, en het heeft bij ons ook wel even geduurd. Ik zal me eens bijschrijven op de lijst en dan eens een beetje lezen hier..
@MariaC, wat geweldig om jou hier te zien. Toevallig heb ik vorige week je weblog zitten lezen (ik weet niet precies in welk topic ik je tegenkwam maar goed) en nu zie ik dat je zwanger bent. Gefeliciteerd! @Inkerbell, jij voldoet dus aan beruchte "bij de 2e zie je de buik veel eerder"... maar wel vervelend als je het nog even geheim wilt houden @Avil, succes met stoppen met testen. Hier na positieve digi (vorige week maandag, zwanger 2-3, dus keurig volgens verwachting) niet meer getest. Woensdag komt MvM dus dat wordt dan de laatste.. @MvM, ik snap dat dames die vmk hebben gehad terughoudend zijn, maar ik ben mede dankzij MvM zwanger geraakt en wil dus gewoon zoveel mogelijk teruggeven, en aangezien ik gewoon 5 dagen in de week werk.. wil ik zo snel mogelijk beginnen. Maar zoals gezegd, snap ik dames met mk-verleden..
Ik heb nog een vraagje! Ik moet as vrijdag naar de gyn om op controle te komen voor een eerdere operatie, ik ben dan 6 weken en 4 dagen zwanger zou het kunnen dat er dan al een hartslag te zien is? Ik hoop natuurlijk dat ie een echo wil maken! Dan heb ik een heel klein beetje meer zekerheid. Heeft 1 van jullie rond deze tijd al een hartslag gezien?
Ik zag dat er alweer nieuwe mama's to be bijgekomen zijn. Sluit gezellie aan. Feli en welkom. @buikjes en zwangerschapskleding. Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer bij me duurt. Bij de andere 2 duurde het 24 en 26 wkn voordat ik zwangerschapskleding nodig had. Voor die tijd kon ik nog gewoon in mijn eigen kleren. Je zag het echt pas laat bij mij. Ik vind zwangerschapsbroeken trouwens niet echt fijn (Ze zakken af bij de buik) of heb ik dan gewoon geen goede broeken gekocht? Ik ben pas 5 wkn dus je ziet nu echt nog helemaal niets. @Testen, Ik heb besloten dinsdag een CB digital te halen en te gebruiken. Zeker ook omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb en ik zonder positieve test dus niet had geweten dat ik zwanger ben. Toch even de bevestiging krijgen dat HCG gestegen is. Oh, die onzekerheid ook altijd. IS echt een vrouwenkwaaltje. Maar ik moet zeggen dat ik om de een of andere reden deze keer niet echt twijfels heb of het wel goed gaat. Ben vrij rustig tot nu toe. Hoop ook echt dat het terecht is dat ik zo denk. @MvM, Daar heb ik bij de eerste wel aan mee gedaan, maar daarna niet meer. Ja ik weet het, heel slecht, maar ik vond het zo'n gedoe. Het slaat nergens op natuurlijk want ik weet dat ik er veel mensen mee kan helpen, en als ik zo denk dan is het natuurlijk maar een kleine moeite. Maar ik zie mijn kids al met die bussen door het huis sjouwen. respect voor degenen die er wel aan meedoen! @Avil, wij hebben onze oudste met 1,5 in een peuterbedje gelegd omdat ik zwanger was van haar broertje. Dus we hebben haar al heel vroeg in dat bedje gelegd. We wilden alles stapje voor stapje doen en niet wachten tot de geboorte en dan, een ander bed, een andere kamer en een baby. Dat leek ons wat veel. Dus eerst ander bedje op oude kamer. Toen nieuwe bedje op nieuwe kamer, en toen kwam broertje! Nu gaan we na de zomer voor haar een groot bed kopen en gaat broertje in peueterbedje, zodat beebje strax in ledikant kan. @Hier, vandaag bij opa en oma geweest met de kids,. Net lekker in bad geweest en gegeten. Ze zitten nu voor de tv en gaan zo lekker slapen. Bij mij nog geen kwaaltjes te bekennen zoals ik al schreef. Hoogstens wat moe, maar ben dan ook de hele dag in de weer geweest! Hoe vinden jullie het trouwens om van bepaald eten af te moeten blijven? Ik heb er deze keer wel meer moeite mee dan de eerste en tweede keer. De tweede keer ook al meer dan de eerste keer hoor, maar nu bij de derde nog meer. Manlief vergeet het ook wel eens. Kwam ie gisteren met een pakje rosbief voor op de boterham thuis:x Voor mij:x Had ie even niet aan gedacht:x. dan moet ik het maar opeten zei hij:x En geen rosétje met lekker weer buiten PPFFFF, zwanger zijn is toch wel zwaar
Volgens mij kunnen ze vanaf een week of 6 het harte zien. Dus als je zeker weet hoe ver je bent, dan zou het moeten kunnen denk ik
Hoi meiden, Ik heb wel bijgelezen, maar geen puf om op iedereen persoonlijk te reageren nu. Dochterlief ligt net in bed en ik hoop maar dat ze snel in slaap valt Nieuwe meiden, van harte gefeliciteerd en welkom hier! Eerste echo, bij mijn vorige zwangerschap had ik een echo met 5,5 week en toen was het hartje al te zien. Fijne avond allemaal
Hier ook even een kort berichtje van mij. Heb even niet de puf om persoonlijk te reageren.. Ben zo ontzettend moe!! Afgelopen nacht weer 11uur geslapen, daarna een brunch bij familie gehad en toen ik thuis kwam heb ik weer 2 uur getukt. Net gegeten en ik voel me niet erg fit.. Morgen misschien een poging tot een voorstelrondje. Ik denk dat we nu zo'n beetje compleet zijn. Babylove, wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad! Wat Hanna al schrijft, je kan al een hartje zien met dat termijn! Spannend hoor! Jessie80, proficiat met je zwangerschap, welkom hier!
bedankt voor jullie reacties meiden babylove, meestal is er hartactie te zien vanaf einde 5e week, maar kan iets eerder/later zijn. avil, bedankt voor je lieve reactie. idd met andere meiden erover praten kan erg opluchten, dat had ik toen ook. Maar moet heel eerlijk zeggen, ik schrijf ook nog actief mee bij de maart 2010 mama's en om dit ook bij te houden is wel erg veel. als ik straks wat verder ben en meer zekerheid heb vind ik het super leuk om hier ook alles bij te houden, maar heb nu gewoon nog even niet de puf om alles en iedereen uit elkaar te houden Maar jij bent dus je mijlpaal voorbij schreef je toch? das wel fijn idd. ik had mijn 2e ma bij ruim 11 weken, na 4 goeie echo's te hebben gehad. daardoor duurde die mijlpaal de 3e zwangerschap wel heel lang om te bereiken, maar toen ik die voorbij was, zat ik ook metene op 3 maanden en ben ik wel echt gaan genieten hoor!!! zwangerschapskleding, vorige keer rond de 3 maanden echt wel zw broeken gaan dragen. en denk dat dat nu ook snel het geval is, ze zeggen dat het bij een 2e nog sneller gaat, nou ben benieuwd! Was vorige keer 25kg aangekomen!erg veel, maar was wel trots op mijn buik hoor, vond het heerlijk om zwanger te zijn! (staan volgens mij wel wat foto's in me album, voor wie t leuk vind groetjes ano
soepkip, ow erg he die moeheid, tis hier ook verschrikkelijk./ en mijn dochter was al om 6uur wakker vanmorgen!!heb tussende middag dus ook heerlijk geslapen en duik er zo weer in! jij een geoie nachtrust!
Zet hier net heel leuk neer dat ik buikfoto's in me album heb, maar wist t helemaal niet zeker net even snel gekeken, maar idd, ze staan er. Krijg zelf wel even de kriebels als ik dat zie, kan me er niks bij voorstellen dat dat nu misschien weer zo zal zijn..nog erg onwerkelijk allemaal hebben jullie dat ook?