Ohhh PamPapilio wat spannend Wij zijn in het weekend druk bezig geweest met de tuin. Daar zijn we vorig jaar al aan begonnen maar dit jaar willen we hem graag afmaken. Nu nog steentjes en gras erin en dan istie klaar. Ik begin me wel al wat meer moe te voelen vooral het savonds. Gisteren hebben we het mijn ouders verteld. Iedereen is nog zeer voorzichtig natuulijk omdat ik al 2 miskramen heb gehad maar wel blij dat ik het gedaan heb. Ik had eerst willen wachten tot de echo. Maar ik vind het ook niet leuk om ze te moeten zeggen mam pap ik was zwanger maar het is weer mis gegaan. Nu maar eens aan het werk er is alleen niet zo heel veel te doen.
Helaas moet ik jullie ook berichten dat het hier weer mis gaat. Vannacht werd ik wakker van krampen in mijn onderbuik en ik kon even niet bedenken of het nu mijn darmen of baarmoeder was. Toch bleef het me niet lekker zitten en dus heb ik mijn vriend wakker gemaakt en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen is er bloed afgenomen en moest ik wat urine opvangen. Daarna mochten we door naar de Day-care waar gelukkig al snel een dokter kwam. Zij hoorde het verhaal aan en heeft een echo gemaakt. Op de echo was niets meer te zien, behalve verdikt baarmoederslijmvlies. De dokter kon nog niets vertellen over het verloop, het was eerst wachten op de uitslag van het bloed. Pas om drie uur was alles binnen en kwam ze weer bij ons terug. Het kan drie kanten op gaan; 1. ik ben zwanger, maar minder ver dan ik dacht wat kan verklaren dat er nog niets te zien is op de echo. 2. het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dit is niet uitgesloten om het HcG nog wel hoog is (1000) 3. het is toch een miskraam en verloopt op de natuurlijk manier. Zo aan de krampen te voelen in mijn buik, ga ik van het laatste uit. Ik zal dus niet in februari een kindje gaan krijgen. Vrijdag moet ik terugkomen voor een echo en weer bloedprikken. Hopelijk weet ik dan ook meer waar ik aan toe ben.
Ooooh jeeetje meis! de rillingen lopen over mn rug!!!! Wat erg als t nu weer misgaat!! wat superverdrietig nieuws! maar het kan dus nog dat je gewoon wat minder ver bent.. je hoort t toch wel vaker dat er eerst alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien is?? Ik duim even heeeeeeel hard voor je dat je toch lekker bij ons clubbie blijft hoor!! Heel veel sterkte voor jou en je partner!! *dikke digi knuff*
jeetje kwiepark,wat erg.... ga ontzettend voor jullie duimen dat je minder ver bent dan je dacht... dikke knuffff...
Hoi dames! Ik meld me hier ook aan! Ik weet niet hoe actief ik zal zijn ivm de drukte van mijn gezin maar ik zal af en toe meelezen en posten! Gefeliciteerd en fijne zwangerschap iedereen!
OH, Kwiepark, wat verschrikkelijk. Wat een naar bericht. Hoop op de kleine kans dat het wel goed is. duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim
welkom hier. Lees ik het nou goed dat je al 7 kids hebt?? En ik maar zeggen dat het met 2 en een derde op komst druk en zwaar is. RESPECT
Hallo allemaal Ik meld me hier ook even aan, ben zo rond 4 februari uitgerekend. Ik ben ongeveer 6 weken zwanger van de eerste. We duimen dat alles goed gaat.
welkom mamadeluxe en anne thamar gefeliciteerd met jullie zwangerschap kwiepark oh wat erg voor je meis. ga echt heel hard voor je duimen
Trishka: Suc6 vanmiddag bij de maatschappelijkwerker, heb even gemist wat voor een beslissing jullie moeten nemen? Heel veels sterkte i.i.g.! Kwiepark: Onee wat erg!!! Hoever ben je nu? Neem je vandaag nog contact op met de verloskundige? Pfff... Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!! Mamadeluxe en AnneThamar: Welkom! Gezellig dat jullie hier mee komen kletsen... Brrr.. krijg de rillingen van zulke nare berichten...
hai dames ten eerste sterkte met jullie verlies, maart en kwiepark, wat een verdrietig nieuws Bern zelf ook zondag naar de gynaecoloog voor spoedecho geweest. Had bloedverlies en krampjes. Vorige zwangerschap bleek missed abortion te zijn en is uiteindelijk in een heel heftige miskraam geeindigd (2 liter bloedverlies en ik helemaal nok met de ambulance naar ziekenhuis om het laatste stuk te curreteren). Ze nemen nu dus geen risico als ik wat voel dan gelijk echo. Echo gaf niet veel duidelijkheid, wel kon ze zien dat er iets zat (maar ja is maar 3 mm), volgende week nog een echo en dan kunnen ze meten of het groeit en dus leeft. Probeer niet teveel te stressen maar zal blij zijn als ik volgende week meer weet. Voor de dames die ook wat bloedverlies o.i.d. hebben/ voelen is mijn advies ook echt om gewoon te bellen naar de vk of gyn, liever een keer te veel dan te weinig... Voor de nieuwe dames, gefeliciteerd. Sluit me trouwens ook aan bij de moeclub, ..... ben zoooow moe, heb nu alweer een dip en het is nog niet eens 10.30... hallo!! moet nog hele dag. Helpt ook niet mee dat mijn dochter laatste dagen al om 6.00 wakker is ivm mega-verkoudheid.
Goedemorgen! Even een kort ego-berichtje (sorry) Ik heb het nog niet aan mijn ouders durven vertellen hihi en dacht ik wacht even tot ik een afspraak met de vk heb. Heb ik net de vk gebeld..... is de 1e afspraak pas 12/7!!!! Ik ben dan al bijna 10 weken zwanger (als alles goed blijft gaan). Valt me eigenlijk een beetje tegen, ik had gehoopt ergens volgende week al langs te kunnen gaan en dan daarna met een week of 9 de eerste echo te kunnen krijgen. Komt er nu op neer dat ik mijn eerste echo pas met 10 weken krijg ---- einde ego bericht---------
@ KwiePark wat onwijs vervelend ik duim ook voor jullie! @ MamaDeluxe en AnneThamar gefeliciteerd en welkom! @Miron kan me goed voorstellen dat je het wel verteld heb. Ik heb het ook om dezelfde reden aan mijn ouders en een vriendin verteld. Als het weer mis zou gaan zou ik het ook met ze willen delen. Als je dan het slechte nieuws wil delen, dan nu inderdaad ook het goede! En gewoon hopen dat het daar bij blijft! Hier nog steeds moe. Krijg vandaag mijn neefjes te logeren, dus ben benieuwd... Gelukkig is manlief ook vrij!
Kwiepark, ik lees net je berichtje, wat shit is dit zeg! Ik duim uiteraard ook voor goed nieuws! Richt je op de positieve punten. Ik las gisteren terug in mijn 9 maanden boekje van de zwangerschap van zoonlief. Toen helemaal niet druk overgemaakt, maar bleek dat we ook twee weken minder ver waren dan gedacht. Dacht toen, ohw... wat jammer moet ik twee weken langer. Helemaal niet dat er misschien iets mis was met de groei. Op 5/ 6 weken is twee weken misschien net het verschil tussen wel en niet iets zien. Je geeft aan dat je er zelf niet zoveel vertrouwen in hebt, meestal klopt je eigen gevoel wel, maar wilde je toch even iets positiefs meegeven Sterkte!! @kwaaltjes.... hier weeeeer weinig kwaaltjes en rommelig in mijn buik. Hou steeds mijn hart vast, maar dat helpt ook niet... @ nieuwe meiden Welkom!! 7 kids.... 8e op komst! Wauw.... @Ann , jij ook onzeker zie ik. Jij ook succes en sterkte met wachten op meer duidelijkheid. @ Jodeli, misschien kan je het voorleggen bij de vk dat je dacht eerder een echo te krijgen. als je aangeeft dat je nu erg onzeker bent en zsm een echo wil neem ik aan dat ze het geen probleem vinden. Je krijgt het volgens mij gewoon vergoed, dat maakt voor de vk ook niets uit. Nou zoonlief is hier de boel aan het slopen, ga me maar weer op hem richten
Ann: Voor jou ook spannend zeg! Hoe voel je je nu? Ik ben daar zo bang voor, voor een missed abortion?! Ik weet niet waarom... Hoe ver was je toen je daar achter kwam? Heb je toen ook last van bloedverlies gehad?
Hey meiden, Alle nieuwe zwangere dames Welkom bij de club . Kwiepark Sterkte meis, dat je dit weer mee moet maken.. Dikke knuffel. Mamadeluxe. Een 8ste opkomt. Zo zeg respect voor jou zeg. Hoe oud is je oudste als ik vragen mag. Lijkt me echt wel gezellig zo'n groot gezin. Heb je altijd al zoveel kids willen krijgen? Jodeli Is er geen andere verloskundige bij jullie in de buurt waar je naar toe kan.. Is wel erg lang wachten he. Ann Voor jou ook ff spanndend dagen he. Was wel schrikken. Trishka Succes vanmiddag bij de maatschappelijkwerker. Ik pap het hier wel steeds aan maar krijg niet echt reactie.. Ik vroeg aan mijn vriend wat als het nou een meid is.. zeidie ja dat zou wel leuk zijn.. maar ja je weet het niet he. Ook al heb ik zo'n gender test gedaan.. Nou zegt mijn gevoel wel een meid maar ja ik kan er dit keer ook erg naast zitten. Hij weet het gewoon echt niet zegt hij.. erg lastig. PamPapilio Succes vanmiddag bij de echo.. Spannend, hoop dat heteen mooi echo is :d Maart heel veel sterkte Over mijzelf. Hier gaat het goed. Geen rozige afscheiding meer gezien hier. Probeer mezelf niet meer zo gek te maken. Zolang ik niks voel qua krampen en geen bloed ziet moet ik gewoon denken dat het goed zit. Heb verder geen kwaaltjes enzo hmmm.. alleen dat ik de laatste dagen wat slechter slaapt. Vandaag over precies 2 weken naar de verloskundige, kan niet wachten haha.
esmeralda, fijn dat je geen roze afscheiding meer hebt, zal toch wel wat geruststellen he. en mannen, soms kun je ze wel achter t behang plakken he... over een paar weken heeft ie niks meer te willen, dan is t gewoon zoals t is(al is dat nu natuurlijk ook al zo alleen voor hun gevoel misschien niet).
@esmeralda, dankjewel Mijn oudste dochter is 14, de jongste is 9 maanden. En ja, ik heb altijd graag een heel groot gezin gewild @PamPapilio, wat spannend zeg,nu al een echo! Veel plezier! Ik mag over 20 dagen (aftellen dus hihi)