1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Pampapilio: Wat goed dat je mee doet. Ben nu wel benieuwd naar je verhaal! ;)

Dannie: K' leef met je mee! :D Kan me d'r helemaal wat bij voorstellen, die trappetjes.. Woon zelf in een split- level woning dus genoeg trappen hier :D

Gelukkig weer wat positievere berichten in babyboom. Wat ben ik dankbaar dat ik via de natuurlijke weg zwanger kan worden. Dat ben ik sowieso maar als ik dit soort programma's kijk nog meer.. Bij iedere positieve test of echo springen de tranen me in de ogen :p emo muts die ik ben hahah!

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

ja ook hier vloeide de tranen weer haha ben normaal niet zo emo;)

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mooie avator trouwens! :D

4. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Bedankt :D Kan niet wachten tot vrijdag! hopelijk een nog mooiere foto ;)

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Onwijs bedankt dames!! En Soepkip t geeft niet hoor dat jou telefoon mij stesds wil feliciteren :p

6. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Ik ben vannacht weer alleen. Morgen komt mijn schatje eindelijk thuis. Wel vervelend met de hond uitlaten, die krijgt zijn loopje niet echt maar ja dat halen we van de week dan wel weer in.

Heb trouwens de hele avond al pijn in mijn rug pff. Echt vervelend, hoop dat het gauw wegtrekt. Morgen 7 weken zwanger. Worden voor mij spannende dagen. Die 2 miskramen die ik heb gehad, waren allebei met 7 weken en 3 dagen.
    Hoop de komende dagen niks te zien.

MW21
    Super dat alles goed was meis!!

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    mw: Hihi.. Ja inderdaad. Feliciteren is altijd goed ;)

Esmeralda: Heftige dagen voor jou dus.. kan me voorstellen dat je blij bent als deze week voorbij is! Heb je de vorige keren tekenen gehad dat het mis ging? Voel je je dit keer anders?
    Ik duim voor een plakkert!

Het was weer tijd voor een nieuwe banner, op zich wel grappig om te zien dat het vruchtje net zo groot is als een blauwe bes :D

8. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Goedenavond, hier wederom een misselijk dagje, ben ook even naar het toilet gelopen op het werk, maar hield het binnen...
    O ja. Vergeten de cola te testen. Cracker wel gedaan, maar werd na het ontbijt al misselijk...

Hier ook babyboom gekeken. Word gek van de herhaling en de vooruitblikken. Nu gaat zo'n aflevering veel ste snel. Inderdaad lekker emo en sta weer met beide benen op de grond. En besef donders goed hoe zo'n immens geluk ik heb!

Zag een mooie en goede echo langs komen, gefeliciteerd
    Zag nieuwe zwangeren, gefeliciteerd
    Zag een telefoon die wederom zijn eigen ding doet.

Kom morgen even checken hoe de echo's zijn gegaan, ben benieuwd. Leef met jullie mee. Speciaal met Kwie!

Weltrusten! Groetjes,

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Goedemorgen,

Hier was het ook tranen met tuiten bij babyboom. was blij dat mijn mannetje effe weg was.

Hier hebben we de xbox met kinect geleend van mijn ouders en ik was gisteravond er nog wat mee aan het spelen maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. ik werd me toch een potje misselijk niet normaal joh. Maar ik was er wel blij mee. Betekent in ieder geval dat het nog goed gaat.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Hier ook weer misselijk....Hopelijk gaat het pilletje zo zijn werk doen, want ik ga met mijn dochter naar peutergym. En dat is ook gym voor mama, want mijn dochter rent nog steeds heen en weer :)

Fijne dag allemaal!

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Goedemorgen iedereen.

Hier absoluut geen babyboom gekeken. Is uberhaupt niet echt een programma voor mij en nu ik zo emo ben helemaal niet.
    Net in de stromende regen de honden uitgelaten. Nu even ontbijten en zo richting mijn werk. Vandaag weer werken tot 19.00.
    Morgen intake gesprek. Spannend.

12. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Goedemorgen

Hier ook fan van het 1e uur met babyboom....
    pffff......blijft moeilijk

Hebben jullie het nieuws gezien?
    Volgens het NRC moeten zwangere vrouwen meer op hun linkerzij liggen om een late miskraam te kunnen voorkomen. Ook 's nachts naar het toilet bevordert de zwangerschap!!!

Ben al blij dat ik goed slaap 's nachts haha......

Regent het bij jullie ook zo???

13. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Wat een rotweer...ik vanochtend mijn haar gestyled..... Ben net een verzopen kat.... Heb gisteren ook babyboom gekeken, maar vind het niet zo positief..... Wat een rot verhaal van dat gezin met dat jongetje van twee.... Ik kijk niet meer, vannacht wakker gelegen over wat er allemaal mis kan gaan..... Hartverscheurend, vond het zo zielig. (komt waarschijnlijk omdat we ook zo'n moppie van twee hebben rondlopen)

Nouw meiden succes met de kwalen vandaag, misschien reageer ik later nog een x. Xxx

14. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb gister voor het eerst het programma gekeken. Kwam het toevallig tegen met zappen...Je hoort zoveel om je heen dat mensen moeite hebben met het krijgen van kinderen of miskramen krijgen dat het bijna niet te geloven is dat het bij ons wel is gelukt en dat het blijft plakken...Ik kan dus ook nog niet echt genieten...Misschien dat na de echo ik er meer vertrouwen in heb.
    Het zal je maar gebeuren dat je een kindje krijgt met een spierziekte en je mag hem maar zien opgroeien tot ongeveer 3 jaar. Toen ze de test kregen aan het einde heb ik wel een traantje gelaten.

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Goede morgen! Ik lees dat ik ff het nieuws moet gaan kijken.. Ik ben in ieder geval geen risico factor. Ik slaap op m'n buik of zij en ik stap 20 keer per nacht uit bed om te plassen ;)
    Vannacht was het drama, kwam niet goed in slaap en was flink aan het dromen. Wat ik er nog van weet is dat we naar een feest? waren en dat ik een echo heb gehad waar ze na even zoeken het hartje vond. Hopelijk verloopt het over 2 dagen inderdaad zo.. Het komt nu wel dichtbij! :D

Het is hier ook butweer, niet echt gemotiveerd om naar buiten te gaan. Gelukkig heb ik nog een paar dagen vrij :D

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Goedemorgen dames!

Geen babyboom kijker hier! Geen tijd voor en ik trek dat soort programma's niet (je wordt met elk kind emotioneler hoor hahaha :p).

Vannacht beneden op de bank gebivakkeerd, was strontberoerd de halve nacht bwehh....

Iemand vroeg een paar pagina's terug hoe oud mijn kinderen zijn. 4 meiden van 14,11,10 en 7, dan 2 boys van 4 en 21 maand en dan weer een meisje van 9 maand. :D

Morgen eenpaar echo's begreep ik. Succes en veel plezier!

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ow ja, dat van op je linkerzij liggen dat wist ik al jaren, iets van doorstroming of doorbloeding, dat van het plassen snachts dat wist ik niet! Weer wat geleerd haha. Ik moet deze keer wel enorm vaak naar het toilet trouwens, dat heb ik nooit eerder gehad!

18. MissMe21

MissMe21 Actief lid

10 mei 2011
    341
    27
    28
    verkoopster
    Friesland
    hallo meiden!
    Weer even terug van weggeweest.. Niets persoonlijks ofzo maar wordt zo onzeker van jullie haha!! Ik heb totaal geen klachten!!!! Helemaal niks!!! Hoef er snachts niet uit, geen last van me borsten, niet misselijk, geen last van me rug, af en toe een heel klein steekje maar als ik me daar niet op concentreer voel ik het ook niet! Heel apart.. Vanmiddag mijn eerste echo! Hoop zo dat het goed zit.. Ben erg nerveus! Is zo'n vroege echo altijd inwendig?? Weet iemand van jullie dat??

Liefs!

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Even een ego verhaal hoor....

Ik heb me gisteren opgegeven voor Moeders voor Moeders en voelde me meteen een frauduleuze miep. "wat nou, ik ben helemaal niet zwanger, wedden!" Want zij doen volgende week een test bij mij thuis en dan zal je zien dat hij negatief is...
    Bij de Etos een zwagnerschapstest gekocht en onderwerg naar huis wilde ik die meteen doen.
    In de file van de weg afgegaan en naar het tankstation. Voor de vorm even tanken en flesje water kopen. Afrekenen "Mag ik een bekertje voor mn medicijnen"(ja om in te piesen ja..) (JAAA ik ben obsessed)....(Oh wat erg!)
    Maarrr de wc's waren kapot, dus ik kon er niet in!!!
    Ik de auto in (had lange rok aan....) twijfelde nog heel even en besloot. Ja. right here. right now... Maar ik had 3 liter water gedronken op kantoor, zo'n zere keel gisteren.... Dus ik dacht: hij zal wel licht zijn...
    Ik dus in dat bekertje piesen, de test doen... Meteen in het vierkante vakje een streep. Ik dacht dat dat de controle streep was. Maar het is de test streep en die was ruim binnen de tijd donkerder dan de controlestreep.
    Het gaf een heel fijn gevoel. Min lief zij: "ach, als jij je voor die paar euro nou zoveel lekkerder voelt, dan doe je toch gewoon een test?!"

Maar ik kan nog steeds niet heel blij zijn. Ik heb nog steeds uit bescherming een reserve omdat ik weet hoe kapot ik ben als er de 28e geen hartje te zien is. Ik verwacht steeds dat er iets misgaat. Denk iedere keer als een Utrogestan-residue uit me loopt dat ik ongesteld geworden ben....

Maar ik heb gelukkig ook kwalen die me wat geruststellen.... M'n borsten zwellen op tot formaat Pamela. Ik ben in dikke neonletters MOE MOE MOE MOE en ik heb steeds reuzehonger. Vroeger deed ik nooit aan ontbijt. Nu heb ik al 3 boterhammen op en eigenlijk lust ik wel weer iets...

Maar het grote genieten is er nog niet hoor....
    Misschien als ik door de Moeders voor Moeders testcommissie heen ben?
    Misschien als ik een kloppend hartje heb gezien?
    Misschien als we de 12 weken overleefd hebben?

Maarja... dan kijk je babyboom en dan zie je hoeveel er ook na die 12 weken nog mis kan gaan....

Kijken jullie babyboom?
    Hartverscheurend gisteren, die punctie bij de 10 wkn zwangerschap... Dat je weet dat als de punctieuitslag niet goed is, je je kindje wel zal moeten laten halen...

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Zo dames, babyboom kijken is ook eigenlijk helemaal niet goed he.. ik ben er ook zo een hoor! ik ga m straks terugkijken.. kan zo meeleven met die mensen..

Maaarrr hier even wat simpele (stomme?) zinnetjes die je wat zelfsvertouwen kunnen geven als je dat soort enge dingen gezien hebt ;)

-Kijk in de dag s om je heen, zeer grote kans dat je mensen ziet.. misschien wel heel veel? AL die mensen waren ooit inie minie baby's in iemands buik.. en al die zwangerschappen gingen prima blijkbaar ;)

-Het kan altijd nog fout gaan, een kind van 10 verliezen is ook verschrikkelijk maar als je kind met 30 jaar overlijdt en je leeft zelf nog breekt alsnog je hart. zo is het leven en daar kan je NIKS AAN DOEN. heel stom, maar je bent nou eenmaal machteloos.. paniekerig zijn, bang zijn, twijfelen.. t verandert er niks aan..

Dus je kunt beter je leven leven en genieten van de dingen zolang ze nog mooi en fijn zijn (Zoals onze zwangerschappen NU op DIT moment ;) )

Aan de ene kant doodeng om je te beseffen misschien maar aan de andere kant kan je het misschien loslaten, het gaat zoals het gaat en wanneer er iets ergs gebeurt komt het (helaas) vanzelf op je pad.. daar hoef je je niet NU al druk om te maken..

Oh en deze vind ik zelf ook wel een goede... ;)

-ONTSPAN! stressen tijdens de zwangerschap is net zo schadelijk als roken. DUS :)

Oh en over het op de linker zij liggen en vaak plassen aan t eind is heel logisch vind ik.. op de linkerzij liggend is idd beter voor de doorbloeding als op de rug. een vriendin van me viel zelfs flauw als ze op dr rug ging liggen omdat ze dan een ader dichtkneep zeg maar ;) (was btw in t ziekenhuis dus was geen standaard geval dus nu niet bang worden :D )
    En dat vake plassen is ook wel logisch.. ik denk dat dat is om een blaasontsteking een beetje te voorkomen, gezien een urineweg/blaasontsteking verder amper voelbaar is maar wel voor vroege weeen en bevallen kan zorgen.

Maarrruuuh.. dat ik zwanger was van de eerste kon ik ECHT niet blijven liggen en niet plassen hoor.. je gaat heus vanzelf wel :) heb ik nu al.. hahaha

Verder weinig onthouden eigenlijk.. en mensen die mn zinnetjes echt stom vinden, sorry :) bij mij werkt t wel om soms eens zulke dingen te relativeren en te bedenken.. hihi

Deel Deze Pagina